Germanii au probleme

U 33, U 34 si U 36 in octombrie 2016

Practic, in acest moment, marina germana nu mai are nici un submarin operational. Toate cele sase nave sunt trase la cheu, ultima – U 35 – suferind o avarie la carma in timpul unei manevre in imersiune, pe coasta norvegiana, duminica trecuta.

Nava a fost ”internata’ in santierul celor de la ThyssenKrupp Marine Systems din Kiel pentru reparatii.

Restul de cinci nave asteapta sa intre sau se afla deja in santiere pentru operatii de intretinere curenta, astfel: U 31 va iesi din santier in decembrie anul acesta, U 32 scos din serviciul operational si isi asteapta randul pentru mentenanta, U 33 se afla deja in santier, va fi apt de lupta prin februarie 2018, U 34, la fel ca U 33, asteapta si ea un loc liber in santier pentru inceperea operatiilor de intretinere programate, iar U 36 va iesi in larg in mai 2018…

Ciudat cum nemtii, altfel oameni calculati si destepti, si-au blocat cu buna stiinta cinci din cele sase submarine, ramand cu unul singur gata de lupta, pana cand si acesta a suferit o avarie.

Am putea sa credem ca-i vorba de un accident de esalonare a reparatiilor, dar ne aducem aminte ca armata germana are mari probleme si cu Eurofighterul, doar cateva avioane sunt apte de zbor, cu elicopterele – aceeasi belea, cozi de matura in loc de mitraliere pe Boxer si au mai fost si altele.

Sa fie vorba doar de lipsa finantarii sau viermele incompetentei a intrat si-n ei, ca prea se leaga una dupa alta si nu se mai sfarsesc?

Pana una alta, U 35 este un submarin din clasa U 212A, adica exact acelasi tip oferit si Norvegiei.

Ca o amara constatare putem doar sa vedem cu britanicii – altadata spaima marilor – au ajuns de rasul curcilor cu distrugatoarele lor Type 45 prost proiectate sau cu submarinele Astute class care se tot defecteaza, iar germanii, spaima englezilor in ambele razboaie mondiale la capitolul submarine, au ajuns si ei intr-un stadiu in care, daca ar invia Donitz i-ar trimite pe toti astia din Deutsche Marine direct in lagarele de concentrare si chiar ar avea – Marele Amiral – dreptate…

GeorgeGMT

 

23 de comentarii:

  1. Se numeste sindromul “refugees welcome”

    • Aha. Deci elaboreaza. De ce se strica submarinele din cauza refugiatilor?

      • Cat costa sa repari/sa intreti un sumbarin si cate famili de refugiati poti intretini din acesti bani ?

        • O fi ca fix din bugetul Armatei taie Merkel pentru a le da refugiatilor.
          Dar inainte de criza refugiatilor, cand bugetul Bundeswehrului era mai mic decat e azi (ca de ceva ani tot creste), cine se facea vinovat?

          S-a discutat mult aici despre refugiati, si e un cvasi-consens ca s-a procedat gresit in special de catre Merkel, dar sa vii si sa dai vina pe refugiati si pentru ca ploua afara mi se pare de un nivel de ilogicitate similar postacilor rusnaci.

    • excelenta replica!!

  2. din ’90 incoace toata europa occidentala a dormit asa ca eu nu ma mir.
    abia cu ucraina au mai inceput si ei sa se caute la armată.
    au abdicat de la ambitia si principiile care i-au ajutat sa renasca dupa ww2 si au imbratisat tot felul de politici umanist-socialiste schizoide.

    • Si acum daca printr-o minune Armata romaneasca ar vrea sa cumpere vreo 3 bucati submarine pt ale sale FNRo ce clasa de submarine sa achizitioneze : U 212/214, Scorpene, Dolphin sau Gotland? Cu singurul submarin romanesc Delfinul, Kilo class nu stiu ce s-ar mai putea face, poate decat antrenament la cheu pt echipaje. Oricum despre submarinul Delfinul s-a discutat mult pe acest site. Faza este ce clasa de submarine va trebui sa aiba de acum FNRo?

  3. Marina germanà declarà cà imobilizàrile sunt datorate lipsei pieselor de schimb, consecintà a constrâgerilor bugetare. Sperà cà pe la jumàtatea lui 2018 sà aibà 3-4 submarine operationale.

  4. Sau, cum ajunge o tara G7 in situatia „Delfinul”.
    Si ne mai plangem de ai nostrii….

    • pai atunci nu trebuie sa ne plangem de ai nostrii si sa importam conducere din Bangladesh ca am inteles ca si astia au submarine, mai vechi dar totuşi operaţionale,
      iar Angola va avea satelit din decembrie,

      la nemti o fi de la octoberfest,
      iar la noi de la grija inzestrarii cu butelii de vin nu mai vedem decat torpile aeriene si restu

      totusi rusii nu au probleme de astea si baga pe foc la submarine cate vrei plus studii pt. noi clase,
      diferenta o fi de la taria alcoolica diferita,
      nu se compara berea si vinu cu vodka de pufoaika

      • Bangladesh a cumparat un submarin chinezesc vechi, o copie a unui submarin rusesc si mai vechi, zgomotos si antic. O fi el functional, dar mie imi pare mai mult un potential cosciug pt echipaj. Depinzi foarte, foarte mult de intretinere.
        Sincer, mai bine cumperi vin decat asa ceva

  5. De ce sunt aici?
    E simplu. Nu au avut inamici naturali sau daca au acum … nici acestia nu au avut capacitati de reactie cat sa ingrijoreze.
    Cu Rusia sunt in relatii bune. SUA are baza pe teritorul lor.
    Restul e si mai simplu. Maresc bugetul si in 2 ani sunt departe. Oameni sa aiba … sa lucreze in uzine. … dar pt asta au aparut robotii industriali. Doar resursele sunt limitele…
    Viitoarea armata va avea multi islamisti emigranti. Daca supravietuiesc devin cetateni… Dar, multi islamisti + arme =?
    SF?

    • „Daca supravietuiesc devin cetateni…”
      Daca supravietuiesc cui? Trecerii prin gardurile de la granite? Instructiei din Bundeswehr? Mai clar!

      • Emigrantii intr-un razboi. Cum sa-i motivezi sa lupte daca nu le oferi sperante …
        Mai greu de ales la ce vor fi folositi.
        Pt. ca psihologic(acum) emigrantii nu au ce sa apere, (in caz ca s-ar gandi cineva la ei ca forta de aparare/descurajare), cel mai eficient vor fi folositi in atac.
        Daca va fi razboi in Europa – nu vor avea mila fata de crestini.
        Cu un pic de manipulare vor crede ca sunt in limitele religiei lor.

    • Nu mai suntem in Roma antica cu trupe Auxilia sau Foederati luptand pentru cetatenie.

  6. Pacifismul a dus la bugete militare tot mai reduse.
    Care se manifesta in intretinere mai slaba , antrenament mai redus .
    La nemti inclusiv masa de tancuri Leopard e cam 50 % pe butuci. Lipsa de intretinere.
    A fost un raport a statului major ( anul trecut) in care se enumerau procente record de tehnica nefunctionala .
    La englezi e mai complicat. Bani au dar :
    – programe costisitoare in desfasurare care necesita multi bani.( vezi programul portavioane )
    – marina in special nu prea stie ce e necesar acum cind rusnacii au inceput din nou sa trimita submarine nucleare in patrulare. Cindva aveau o gramada de nave pentru lupta antisom .
    Terminat razboiul rece multi au crezut ca sint suficiente mai putine nave si multirol. Putin a dat desteptarea. 🙂

    PS. Sa nu uitam ca si americanos au probleme de eficienta. Nu doar in flota din Pacific. Mii de vehicule, tehnica , au fost uzate la maxim in Afganistan , Irak si gradul de reinnoire e foarte redus.

    E nevoie de timp si bani in primul rind.
    Identic ca la MApN.

  7. Pentru ca nu au manageri, simplu, orice intreprindere trebuie condusa ca la un privat, costuri, alocarea resurselor / bugetelor.
    Daca ei numai ”bugeteaza”. Hac.

    Deci firmele germane sunt O.K. gen masini si alte asemenea.

    In fine, dar francezii si restul europenilor, nu am auzit sa aiba problem similar.

  8. No, nu-i mai bine ca noi tinem Delfinul la chei? Nu se strica, nu se uzeaza, mentenanta minima, nu-i curg sau fierb bateriile. Daca-l frecam prin aplicatii si misiuni ce uzat era acum, cati bani s-ar fi cheltuit pe piese de schimb. Daca se ranea, doamne fereste, vreun submarinist?

  9. Germanii au avut probleme si in timpul marilor razboaie. Totusi au reusit sa faca fata pana la colaps. Nu-s de plans in orice caz…

  10. PSI OPS – ca sa se obisnuiasca neamtzul de rand cu remilitarizarea…..o sa vedem in 2-5 ani cum se configureaza lucrurile la teutoni, pe astia nu ii cred ca se dau loviti….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *