Guvernul și companiile algeriene sunt foarte interesate de ofertele societăților IOR, Avioane Craiova și Romaero, aflate în portofoliul Ministerului Economiei, potrivit unui comunicat al ministerului.
„Algeria este interesată de produsele și serviciile oferite de companiile din portofoliul Ministerului Economiei, implicate în industria de apărare. Este principala concluzie a misiunii economice mixte, derulată recent în Algeria, sub coordonarea secretarului de stat pentru industria de apărare din Ministerul Economiei, Ion Radu, la invitația Ministerului Apărării Naționale al statului african”, se spune în comunicat.
Conform documentului, delegația română a fost una de tip public-privat și a promovat ofertele companiilor Romarm (cu filialele Uzina Mecanică Cugir și Automecanica Moreni), Aerostar Bacău, Interactive Systems & Business Consulting, precum și asociațiile patronale PATROMIL (industria de apărare) și OPIAR (industria aeronautică).
Ion Radu s-a întâlnit cu înalți responsabili și cu șefi de direcții (logistică, achiziții, IT) din Ministerul algerian al Apărării Naționale, din Comandamentul Forțelor Aeriene, precum și cu ministrul Industriilor și Minelor, respectiv cu ministrul Comerțului. Guvernul și companiile algeriene s-a arătat foarte interesate de ofertele societăților IOR, Avioane Craiova și Romaero, aflate în portofoliul Ministerului Economiei.
„Există un potențial de cooperare între cele două țări ce poate fi valorificat la un nivel superior prin contracte de afaceri pe domenii ca: producția și mentenanța echipamentelor militare, în special vehiculele blindate pe roți și șenile și avioanele militare și civile, producția armamentului și muniției de infanterie, integrarea sistemelor de comunicații”, a declarat ministrul Economiei, Gheorghe Șimon.
AGERPRES/(AS — autor: George Bănciulea, editor: Andreea Marinescu, editor online: Gabriela Badea)
Mai exact ce ar insemna asta?
poate vor IAR-99 🙂
eh, mentenanta si modernizari cel mai probabil…
S-ar impune alaturi de IAR-99 B SoiM un avion bimotor urmas al IAR-93 AB Vultur care acum sa faca parte din clasa M-346/YAK-130, F-CK-1 si L-15. Acest avion ar trebui sa sa mosteneasca de la IAR-93 dimensiunile dar ar trebui sa impartaseasca cu IAR-99 B SoiM motorul (Honeywell7250G de preferinta in loc de HoneywellTFE731-60), avionica cu radar AESA, sistemele de armament, sistemele de aterizare si ar trebui sa fie supersonic. Poate fi un avion de nisa care sa fie vandut la export in tzarile agreate din Africa, America latina, Asia si bineinteles sa fie in inzestrarea Armatei romane si a altor tari din Europa. Deja M-346 Master incepe sa fie bine vandut la fel si varianta sa ruseasca YAK-130.
ar fi chiar distractiv daca Moreniul ar vinde Saur 2 in Algeria.
Ar fi un adevarat „na-ti-o in fata” la cei care tot incearca sa-l traga pe dreapta.
La IOR nu stiu ce sa zic pentru ca are o reputatie foarte buna printre vanatorii straini dar in tara este aproape invizibil daca vrei sa cumperi o luneta. Trebuie sa mergi chiar la fabrica ceea ce este putin cam exagerat. Marketingul lor scartaie rau…
Sper sa se mai fi schimbat in ultima vreme.
Ce naiba pot vinde cei de la Avioane Craiova? Nu indraznesc sa zic avioane pentru ca ar fi prea frumos. Mai degraba cred ca mentenanta…
Oricum, daca se va vinde ceva atunci este de bine.
ca bine zici 🙂
apropos, parca la algerieni am vandut ABI.
Da, așa e, le-am vîndut ABI
vindem know how ieftin de tot.
Ar fi distractiv cu Saur, dar nu cred ca algerienii sa cumpere ceva ce… nu exista. Sincer, nu vad ce le putem oferi, sau ce ar putea sa ne ofere – ca se vorbeste de cooperare. Clasica munitie perimata, eventual. Si componentele la fel de perimate pentru armament arhaic. Din pacate.
Lunetele IOR sunt precum ARO-urile de demult, planoarele si parașutele fabricate in România – adica produse competitive pe care tu ca roman le puteai cumpăra numai din afară ???. Credeam si speram ca imbecilitatea asta a murit odata cu respectivele fabrici, dar nu, iaca ca ” coafura rezistă ” inca la IOR.
Algeria cumpără 980 de Fuchs 2 din Germania, primele 54 sunt livrate deja, următoarele sunt asamblate în Algeria, numai motoarele sunt nemțești
Cauta cumparatori pentru viitorul IAR 99
Stimabililor,cred că e o glumă proastă ! Algeria e praf de când au plecat francezii,poate mai găsim parteneri gen Somalia,Coasta de Fildeş şi alte ţări de genul acesta……
hmmm… populatia Algeriei:
• 2016 estimate 40,400,000[7] (33rd)
• 2013 census 37,900,000
GDP (nominal) 2017 estimate $173.947 billion[8]
• Per capita $4,187
Daca Algeria este „praf”, atunci de ce cumpara submarine rusesti?
http://www.defenceweb.co.za/index.php?option=com_content&view=article&id=47174&catid=74&Itemid=30
Bai oameni buni, nu mai sariti cu bocitu’ imediat, sunteti penibili.
Mai degraba mor de foame decat sa fac afaceri cu un sarac, nu?
Algerienii ne dau clasa la Forte Armate…..vreo 6 submarine Kilo,corvete MEKO moderne,zeci de SU 30,sute de T90,S400,etc….
Mai pistoliet, ia cauta „Algeria” pe blog si vezi ce gasesti…
erau parca ceva elicoptere interesante MI 24,
si o poza frumoasa cu o versiune locala de elicopter de atac plecata din puma, mai frumoasa ca experimentu roivalk
comunicatu oficial al ministresului de extern spune ceva dar poate poate sa insemne orice,
inclusiv ca nu se face nimik,
https://www.juridice.ro/wp-content/uploads/2017/10/comunicat-me-1.pdf
tampenii .
Au venit algerienii sa cumpere ultimul model tunat de ak47 produs in Romania !!!:))))
de ce nu? daca e ieftin
Curiozitate mare ….cam ce ar putea lua ăștia de la noi,?..au T90, T72 aprox 1000buc din care vreo 700 in serviciu, transportoare TPz Fuchs, S300 etc.
Eu cred că comunicatul e praf in ochi ……nu ești credibil sa vinzi la export un produs militar atât timp cât propria armata refuză să-l achiziționeze pe motiv că nu are ,,viteza maxima de 120km/h”
Algeria. Pib 168 md usd. Mai mic decat al Ro, care are 187 md usd si un pib/locuitor de 9439 usd. Cam 367 T-90SA, 325 T-72, 300 T-62, 270 T-54/55. Aprox 685 BMP-1, 304 BMP-2M, 100 BMP-3, au si BTR-60, BTR-80, ceva Fuchs. SAM in subordinea Fortelor terestre: 38 Pantsir-1, in rest SA-8, SA-9, SA-7. Aviatia ar cam fi 23 MiG-29C/UB, 44 SU-30 MKA, in rest SU-24 si cateva MiG-25. Transport, C-130 si C-295. Elicoptere ar fi 31 Mi-24, dar si 6 Mi-28NE. In rest, Mi-8/17, Mi-26, Ka-27. SAM in subordinea Fortelor aeriene: cateva S-300PMU, in rest S-75, S-125. Ceva Lynx, ceva Ecureuil. 4 submarine, 2 Kilo ceva mai vechi, 2 Kilo ceva mau noi tip Varshavyanka. In rest, 7 fregate, 6 corvete. Cam asta ar fi. Pib/locuitor: 4129 usd. Nu e rau, dar nu e spectaculos. Date din diverse surse publice la nivelul 2016.
Nu cred ca le-ar strica niste Pume din astea mai noi, poate si niste AH-1, asa pt diversificare, ca Mi-urile 8 si 24 sunt cam vechi. Poate niste radare Gap Filler, poate niste trainere 99 cu aesa, pe langa Yak-urile 30 pe care le au. Armament de infanterie, casti si veste antiglont, sisteme de protectie nbc, cateva Piranii V sau/si Agilis, ca BTR-urile 60 si 80 sunt slabe, iar Fuchs nu se compara cu Piranha V..
E ceva loc de discutii.
Pai cred ca ti-ai raspuns singur …
Cine poate moderniza si repara cele 1200 de BTRuri mai bine si mai ieftin decat romanii? Ai ?
Daca nici noi nu ne pricepem la transportoare blindate, atunci cine ?
Ce facem, vindem pielea ursului din padure? De unde AH1-Z, Piranha V, IAR 99 cu AESA, radare LM ? Puma nu ar fi rau dar astia isi cam iau furniturile de la rusi.
Era o ironie 🙂
Pe de alta parte nu m-ar mira sa fi fost o vizita cu amanta pe banii statului roman si au venit cu acest comunicat inflorit si infloritor pe principiul ” Mircea, fa-te ca muncesti”.
Algerienii nici nu se uita la noi. Auzi tu, Avioane Craiova… Fabrica aia o sa aiba destinul Aro cu PSDELUL conducand tara inca o mie de ani.
P.S cica de la anu’ se mareste punctu’ din nou…Cum care punct? Ala de PENZIE….
No, o cazut fisa mai incet. In Ardeal ii gravitatia mai mica! ?
Nu. A ursului pacalit de vulpe..
Aha,delegatii,comitete,comitii si deplasari.Vom face,vom drege,vom vedea.
Despre ce s-a concretizat mai vorbim la anu’ si la multi ani 😉
Sa mai aibe o sansa SAUR 2 inainte de obstescul sfarsit? Sau sa intre in scena SAUR 3, avand la baza blindajul ala nou romanersc si ceva update-uri cu nemtii, numai bun de creat pe banii algerienilor? 🙂
Ceva IAR 99 DT? Hai ca nu ne costa nimic sa visam putin…si nici macar nu e vineri azi! 🙂
Prea mult timp am ignorat, pana la sabotaj, pietele traditionale sau unde putem si competitivi. Poate macar acum sa se schimbe mentalitatea si sa mai recuperam ceva.
Ar fi ceva sa exportam Saur2 (sau IAR99+), avem o experienta in constructia de masini blindate si este pacat sa nu o valorificam.
Suna foarte bine stirea.
tinand cont ca ei au deja 4Kilo in dotare si cum noi nu il mai folosim pe al nostru, nu ar fi bine sa-l vindem algerienilor? Macar sa mai ”traiasca” si el(Delfinul) un pic, decat sa stea asa la noi.
Cum draq bai, asa tampiti de conducatori avem? Vin gibonii sa „revitalizeze” industria? Unde mai pui ca-s si musulmani. Mie imi pute treaba si cu sirianul ce a nasit smurd-ul si a distrus serviciul de ambulanta si cu prezenta tovarashei shaideh in puncte cheie. O fi asta varianta mioritica a pipei pacii fumata cu purtatorii de cearsafuri.