Airbus si viitorul eurostealth

Si clipul de prezentare al retelei:

33 de comentarii:

  1. Mama, aduce bine cu ivanescu’ pak-fa cu niste diferente.
    Reteta e probabil un avion mic sa „incapa” bugetul.

    Si sa nu uitam in cat timp e gata si la ce pret ( comparativ cu dezv. EF-ului)

  2. Viitorul eurostealth pare a fi F 35. Pana o sa se inteleaga europenii intre ei ce, cum, cine cat pune…

    • Corect. Cred ca europenii ar trebui sa se gandeasca la gen. VI. sau macar V+. Cu productia de F-35 in tromba, cu atatia clienti europeni care mai sunt si parte din program (Italia, Olanda, Danemarca, pe englezi nu-i mai punem) si cu francezii chititi pe Rfale, nu vad cum ar reusi eurostealth-ul sa se impuna in fata F-35. S-ar naste prea tarziu.

    • Nu ar fi mai benefica o colaborare intre vest europeni si americani pentru a dezvolta impreuna un avion de generatie 6?

  3. frumos pdf-ul, pana devine realitate ma trec vreo 20 de ani

  4. Punem si noi un meleon la dezvoltare , poate ne pica ceva și nouă ceva cand se vor apuca sa il faca, o tablă un cablu ceva. 😉

  5. Dupa cum vedeti, europenii vor folosi conceptul EBC (Eroul Bula Concept), cu un avion care sa zboare mai in spate, pe post de incarcator, si sa lanseze de acolo rachete conform datelor primite de la avionul de lupta aflat in avangarda.
    Cam ce spuneam, la alta scara, cu IAR-99 care sa care rachete AA cu raza lunga si pe care sa le lanseze in baza datelor furnizate de radarul de pe F-16 sau de pe MIG-21Lancer, marindu-le acestora timpul de zbor in zona de operatii.

    • flying truck bomb…cel putin n-ai zis Spartan sau Hercules 🙂

    • Totusi in spatele lui F-16 ABM Falcon in FARo nu ai dori sa fie un avion care sa poate cara mai multe rachete si bombe inteligente precum un avion supersonic biturbofan de lupta multirol precum F/A-18 ABM Hornet cel putin (este cel mai ieftin avslmr btf la ora actuala de provenientza west, pe AIDC F-CK-1 nu cred ca l-am putea achizitiona din varii motive), sau daca ar fi rentabil un urmas redesenat si reproiecrtat dupa tendintele contemporane ale avslmr, al lui IAR-93 AB Vultur (IAR-103 CD Uliu-poate o colaborare cu KAI KF-X), cu avionica si sisteme de armamente ultra moderne si propulsat de 2 x HTF7250G motor care ar merge si pe IAR-99 B SoiM.
      Bine acum daca FARo va avea F-16 ABM Falcon pasul logic urmator ca FARo sa aiba un avlsmr bi-turbofan ar fi F-15 ABM Eagle, pt ca cele 2 tipuri de avioane pot avea multe chestii in comun, precum, motor-ul/-oarele, avionica, sistemele de armament.
      Opinia mea este ca dtpdv FARo are nevoie in dotarea sa si de un avslmr bi-tirbofan!!!

    • ca sa care rachete cu raza lunga si sa le lanseze din spate ar trebui sa se mai si poata cara.
      Macar americanii au pus un B1 cand s-au gandit la ideea asta. IAR99 o sa care cam putin.

      • 4 AMRAAM poate să ducă, iar pentru autonomia lui e suficient. Stă mai în spate, primeşte datele de la radarele 16 sau Lancer lansează (sau le lansează chiar avionul care a descoperit ţintele), apoi IAR99 se retrage la baza pentru realimentare fiind înlocuit (ca intr-un carusel) de un alt IAR99.

        • Stă mai în spate unde? Și cînd decolează? Ar trebui să plece împreună cu avionul care descoperă ținta, să zboare împreună. Ceea ce e mai greu ținînd cont că un 99 încărcat la blană zboară altfel decît un F-16/MiG-21

  6. De când Airbus a semnat afacerea de 50 mild.de €, probabil sau gandit ca au banii pentru dezvoltarea a ceva stealth. 🙂

  7. Eu nu inteleg de ce s-a semnat cu Airbus si nu cu un consortiu din care sa faca parte si Dassault. Daca nici aia nu stiu sa proiecteze avioane atunci nimeni in Europa nu m ai stie…
    Pe cand Airbus si cu stealthul nu prea s-au intalnit pana acum…

    • Pai in revista romaneasca Top Gun de la inceputul anilor 2000 era o idee in nr revistei care vorbea de aviatia de lupta europeana, ca pt viitorul avion de lupta european sa colaboreze toti europeeni la program , francezii cu Dassault, britanicii, germanii, italienii, suedezii, etc cu Airbus, Leonardo si respectiv Saab. Poate ne-om lipi si noi romanii cu IAR.

      • @ bope81 :
        tu cred ca realizezi ca la noi cercetarea in industria aeronautica e moarda de prin ’95 … noi nu doar ca am stagnat, am regresat. talentele au plecat in strainatate, echipamente nu avem … deci, cu ce contribuim ? cu sticker-ele de pe avion si bradulet care pute frumos pentru carlinga ?
        trebuie sa ai si cu ce, nu numai sa vrei …

    • Deoarece Dassault ar anunta ca se retrage la mijlocul drumului ca de obicei… Cam au talentul

  8. Hm …daca veneau prin 2000 cu conceptul asta mai intelegeam dar in 2017 sa vina cu ceva ce arata mai mult a gen.4 ++ nici sufficient de stealth sa concureze cu americanii care se gandesc la gen.6 nici sufficient de manevrier sa-l bage in prima linie cu rusii , cred ca-I doar o sugestie prin care sa zica si ei ca nu vor sa ajunga total dependenti de americani .

  9. F35 va fi intotdeauna penalizat de faptul ca are un singur motor si de compromisurile facute din cauza variantei B
    Nu e rea de loc ideea de un Eurofigher 2 steath ce pune accent pe AA, un fel de F22 european.

  10. Putem sa luam linistiti Rafale care e cel mai bun avion de generatie 5.Nu astepti 20+++++++… ani,e disponibil si operational.De vorbit se vorbesc multe dar se fac putine lucruri.F 35 e pseudo-avion fata de alte avioane,iar pentru Romania Rafale e preferatul meu,nu conteaza ca acum avem F 16.Nu trebuie sa luam neaparat F 35.Stealrh-ul e o camuflare relativa,tot skill-ul pilotului ramane.Pentru Romania deocamdata cat mai multe F 16.

    • Vrei, te rog, sa argumentezi cu privire la preferinta pentru Rafale, in defavoarea F35 precum si pe marginea faptului ca skill-ul e mai important decat factori precum RCS si detectie radar ?

      Nu de alta, dar mie mi se pare ca Rafale e cea mai putin buna alegere, dintre avioanele de generatia a 4-a (ca nu-i a 5-a).

      • E cea mai buna alegere pe naiba! Tractorul asta zburator nu-i atat de stealth precum pare pt ca are o semnatura termica mare cauzata de motor,,abia zboara pentru ca anvergura aripilor este mica iar ca manevrabilitate este limitat,pana si Mig-ul 21 Lancer este mai manevrabil si zboara mult mai bine.Stealth-ul nu te tine la infinit si se pare ca rusii pot sa-l detecteze(vezi inclusiv episodul sirian cu SAM-ul ala primitiv al lor care se pare ca s doborat in F 35 si au avariat alt avion ).Daca este prins in dogfight de catre un Mig sau un Suhoi va fi doborat cu brio! Armamentul este limitat,un alt sezavantaj.Si sa fereasca D-zeu ca rusii sa faca rost si sa puna electronica performanta pe Su-57! Tradatori vestici care sa le-o vanda sunt destui! Plus ca F35 are si alte probleme nerezolvate ex. probleme cu oxigenul pilotului,crapaturi care eu aparut la botul avionului si s-au extins pana la coada,daca rezervorul avionului este lovit de tunul avionului inamic sau de fulger explodeaza plus,diverse scurgeri.Pierre Sprey co-designer F-16 si A-10 a spus clar ‘this plane is a real mess!’ Cred ca americanii asteapta sa le indrepte erorile nemtii si japonezii .Pentru ca americanii nu pot.Avionul asta e cea mai buna alegere pt Romanai?! No fuckin way!

        • @ seba70 : Pierre Sprey a fost demult desfintat cu privire la afirmatiile sale legate de F-35. e drept, au fost niste probleme si probabil inca sunt si vor fi pentru ca nu se lucreaza cu un dispozitiv static.
          iar afirmatia ca daca e nou trebuie sa fie stas … nu-i chiar asa .
          ce, nu ai auzit de Ferrari nou care sa ia foc pe autostrada Bucuresti-Pitesti ?
          eu stiu pe cineva cu laptop Alienware de ~ 5000 euro care la 3 zile l-a trimis in service pentru ca nu-i mergea display-ul si l-au tinut aia in service cam o luna.
          avionul asta nu e decat o masina la macro-scara, cu un pilot si un mega-calculator in ea. e clar ca se pot intampla diferite lucruri.
          si mi se pare prostie chestia asta ca LM nu stie sa construiasca avioane. pe moment nu s-a demonstrat clar ca au probleme cu integritatea avionului .

  11. Ca forma desenului pare ca au luat un rafale pe care au pus botul chinezului j20 , canardurile integrate ale pak fa , designul cozii tot chinez
    Nu arata rau , sa fie

  12. Precizari:
    – nemtii se joaca cu gindul sa cumpere F35
    – noul avion de lupta, la care ar participa si Franta deci Dassault, ar urma sa fie operational prin 2030-40

  13. simpozioane aka frectie.

  14. Meh… Pana cand Airbus o sa-l aiba gata de intrat in dotare, majoritatea avantajelor descrise in clip, care sunt relevante in prezent si partial disponibile pe F-35, nu vor fi ceva special.
    Daca nu are arme cu energie dirijata, peste 20 ani nu va fi un avion de superioritate, asa ca mai bine tot cu F-35, care va fi mult mai ieftin.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *