Si aflam lucruri pe care sincer nu le stiam…
Astfel, dupa ce Bulgaria s-a apucat sa-si mai repare elicopterele Mi 24 la o uzina locala si acum are doua (fix doua bucati) elicoptere de atac gata de lupta, posibil sa mai repare inca patru, Ungaria a facut si ea la fel semnand un contract cu Rusia pentru 12 aparate Mi 24 si un Mi 17, din care 8 Mi 24 au si ajuns undeva pe langa Moscova. Se au in vedere reparatii capitale la motoare pentru cresterea resursei, dotarea cu sisteme de vedere noapte/zi pentru piloti, raparatii capitale pentru extinderea duratei de exploatare la celula.
Daca totul merge bine in aprilie primele patru aeronave se vor intoarce acasa, iar urmatoarele patru in iunie. Apoi vor ajunge in Rusia si restul de patru Mi 24 plus Mi 17.
Polonia pe de alta parte inca mai asteapta lansarea programului „Kruk”de achizitie de noi elicoptere de atac, program si el intarziat, dar pana atunci isi va baga la modernizare flota de Mi 24HIND, care flota este – spre surpriza mea – cam la fel cum arata in anii “90, dotata adica cu PRND (proiectile reactive nedirijate) si mitraliere de 12,7, elicopterele poloneze nevand nici macar o singura arma ghidata la bordul lor, nici rachete AT, nici macar o turela teleoperabila…
Ori in aceste conditii Puma Socat al nostru chiar pare elicopter de atac dedicat, dotat fiind cu rachete Spike (LR/ER), tun GIAT 20mm in turela automata, casti MIDASH si avionica moderna…
Revenind la programul „Kruk”, polacii au de gand sa achizitioneze cel putin 32 de elicoptere de atac avand pe masa trei oferte: Boeing cu AH 64E Guardian, Bell cu AH-1Z Viper si italienii cu AH 129 Mangusta sau poate cu noul AH 249.
Polonezii se asteapta la o decizie in 2018.
Dar bulgarii stau bine, mai au doua Panthere din trei initiale, 2-3 Mig 29, patru Cougar (din 12 cumparate dar n-au bani sa le zboare), C 27J Spartan nu mai au nici unul functional, doua Mi 24 HIND –E…
Premierul bulgar, Boyko Borisov, declarase inca din decembrie (inainte ca pilotii sa dea de pamant cu cel de-al treilea si ultimul Spartan operational) ca acesta nu va mai zbura din ianurie 2018 din cauza ca nu au bani sa-i asigur intretinerea si ca oricum pilotii mananca prea multi bani in detrimentul altor ramuri ale armatei bulgare. Si cu asta basta, ca avioane multirol si-au mai cumparat de cateva ori…
Bulgarii ar fi trebuit sa semneze un nou contract de service si intretinere cu Alenia, in valoare de 17 milioane de euro si…n-au avut bani, contractul precedent expirand la 31 decembrie. Acum daca nu mai au avioane nu mai au nici necazuri…
Declaratia lui Borisov cand cu greva pilotilor militari de pe MiG 29 de anul trecut: „As for the Bulgarian military pilots, no one else has received such benefits like them. Our governments have so far paid hundreds of millions of euros for Bulgarian pilots and very little for Bulgarian land forces, Bulgarian sailors and all others. ”
Unde mama lu proces verbal a bagat Bulgaria sute de milionane de euro in aviataia ei militara ramane un mister, dar ati prins ideea generala.
PS Poate ca MApNul ar trebui sa intrebe la sud de Dunare daca nu poate cumpara ceva piese de Spartan, asa ca de la dezmembrari. O roata, un motor, o trapa etc.
PPS In cazul nostru toate cele sapte Spartane zboara voiniceste, chiar prea voiniceste am spune, si multumim Domnului sunt in perfecta stare de zbor, fara nici un fel de eveniment neplacut.
GeorgeGMT
Reactia lui Borisov fata de greva pilotilor imi aminteste de un eveniment similar din perioada interbelica. Un mare lider militar, al carui nume imi scapa, a spus, legat de nemultumirea pilotilor ca zburau pe avioane depasite si nesigure, ceva de genul: „Daca le dau oridn, vor zbura si pe o usa de dulap” (sau ceva pe acolo).
Si Borisov la fel: V-ati luat salariile, zburati! Ce daca n-aveti avioane!
da’ meseriasu’ ala de Borisov nu era si el pilot la viata lui? E vorba aia cu ala care ajunge imparat si omoara intai pe tat-su.
nu, presedintele lor a fost pilot militar, Borisov a fost bodyguard, si cam asa se si comporta
Cum iti scapa numele?….se numeste Gigel Frone…ala cu…Americanooo….Americanooo….daca stii ce zic?…
NU RADEAU EI DE NOI…acu ceva vreme?:)astia alaturi de unguri sunt cele mai proaste exemple..demne..de neurmat.romania trebuie sa continue dotarea in continuare nu doar declarativ..si in 10 ani zic eu..daca pana acuma am dormit pe noi:( vom devenii alaturi de polonia stalpii apararii nato in europa de est.zambetul dispretul si mistocarreala bulgarilor/ungurilor va disparea in curand.din partea mea sa steie in sant cu armata lor oricum nu se bizuie nimeni pe ei,poate doar la caratul lazilor cu mancare de castraveti/gulas in spatele frontului.
ASa sa te ajute Dumnezeu….mancal-ar tata,pe el de Iulian Chifu,mititel…
eram si noi tot pe acolo dar de nevoie si de gura altora s-au mai dezmortit apele pe aici.sincer nu cred ca se bazeaza cineva pe unguri si bulgari dar de incurcat pot sa incurce.
Ca bulgarii am fost prin „”90, este uimitor cu acest Borisov distruge pur si simplu orice capacitate de aparare.
Dpmdv acest individ ar trebui impuscat…
Ar fi prea usor.De ce nu munca silnica pe viata in folosul Armatei si al Aviatiei Militare?
La carat in carca lazi de munitie pentru avioane,canistre cu combustibil pentru avioane,etc.Ca doar omul a fost bodyguard si are ceva osanza si muschi pe el.
Ce bine este sa ai in tara fabrici de reparatii si fabrici de avioane,elicoptere,camioane,ifv-uri,etc.Nu mai depinzi de furnizorii externi decat intr-o mica masura.
Tarile mici,ca cele 2 de mai sus,nu prea isi permit sa aiba asa ceva,plus ca ei nu au oameni calificati.Ele mereu au depins de cate un imperiu,sa le tina la adapost: austriac,german,rus,turc.
Personal si Accelerat,chiar de Trump cu laba lui…
Rusia + Hungary = Love.
Numai un prost nu vede asta/
Yap, iar in ultima vreme si Hungary+ dragnea& tariceanu = love…
apropo,interesante miscarile astea de politica externa?te pun pe gânduri.
Foarte pe ganduri…
exact in anul ăsta?
Da…
Nu cred ca vor primi mai mult decat reinfiintarea liceului romano-catolic de la Targu- Mures. Parca acolo era asta! Aia ci limba maghiara obligatorie in administratia publica se pare ca s-a votat. Autonomie pe criterii etnic3, independenta sau alte aiureli nu vor primi. Ungaria vrea gaze naturale, vrea autostrada Cluj- Budapesta, iar romanii vor Bucuresti-Budapesta??Credeti ca o vor face???Si daca o vor face, copii copiilor nostri vor circula pe ea?Ungurii asteapta ca romanii sa construiasca conductele si instalatiile de pompare,ehhh, vor mai aatepta muult si bine, noi ne miscam…original.
problema e ca le dam gazele, in loc ca statul roman sa achizitioneze toate gazele si sa stimuleze investitita in combinate chimce care ar da valoare adaugata mai mare. Ungurii o sa cumpere gazele ieftin de la ni si o sa le vanda in strainatate la un profit frumos. cine e prostul? Pot sa va zic ca multi din ALDE au cetatenia maghiara si il banuiesc inclusiv pe tariceanu..subiect de analizat.. Prbabil ungurii castiga bani si ei se vor opune sanctionarii romaniei de catre UE din cauza legilor justitiei..bussines as usual..
Toate combinatele chimice ce utilizeaza gaze apartin unui singur om in Romania, cu exceptia celui de la Targu Mures. Revenim la subventionarea de catre stat a productiei private?
le dam noi gaze la unguri???de unde daca noi luam in completare de la ciprioti ….exon va da gaze la unguri din concesiunea lor si munca lor…vrei combinate chimice ca sa faci din gaz metan rahat pentru agricultura??nu e mai bine ca din gaz metan sa produci si tu ceva cu valoare adaugata mai mare???ceva gen plastice pentru auto,anvelope,fire si fibre etc..te informez ca momentan combinatele lui ion nicolaie securistul pretenul lui dragnea dudie la capacitate maxima consumand gaze ieftine iar noi pe cele scumpe,iar salariatii lui nu au incasat salariile de vreo 3 luni
de unde le scoateti ca vor cumpara gaze ieftine si le vor revinde mai scump? gazele se vor vinde la pretul pietii, mai ales ca o firma privata le va exploata
ziceam sa stimuleze investitiile nu sa ii le dea lui niculaeeeee. combinat chimic inseamna ceva gen oltchim nu neaparat producator de ingrasaminte…ziceam ca statull roman sa isi pastreze dreptul de a cumpara toata cantitatea produsa de Exon and Co si sa stimuleze investiile pentru a transforma gazul in prodise cu valoare adaugata sau a=l vinde la un pret mai mare ..pretul mai mare poate fi justificat prin constructia unor statii pe traseul conductelor…cititi prinde randuri oameni buni
un bandit .
draga domnule dinu tin sa te informez ca momentan romania ia in completare gaze din cipru(nu gazprom)…gazele din romania sunt numite gaze ieftine iar cele din cipru sunt gaze scumpe…ce se va extrage din marea neagra vor fi tot gaze ieftine pentru ca sunt extrase de pe platforma submarina a romaniei…pentru a elimina dependenta ungariei de rusia s.u.a respectiv exon mobile a hotarit ca atunci cind va incepe exploatarea in marea neagra sa vindem gaze la unguri si probabil la moldoveni si ukrainieni(nu stiu daca nu au si ei zacaminte in zona lor ltorala).unele combinate chimice care fac din gaz metan rahat pentru agricultura in trecut produceau cu gaze ieftine de la intern iar populatia consuma gaze scumpe de la extern…vezi cazul videanu,vosganian….si tare ma tem ca si acum e la fel….pentru ca pot.
draga domnule mocanu, stiti de ce gazele de la noi sunt ieftine? pt ca costul de exploatare e mic, intrucat zacamintele sunt vechi si uso de exploatat. cele din Marea Neagra nu vor fi ieftine pt ca Exxon va trebui sa investeasca sume de sute de milioane de dolari pt exploatare, bani pe care trebuie sa-i recupereze.
Acum se iau gaze de pe piata europeana.
De ce credeti ca acele gaze care deocamdata sunt sub mare vor fi ieftine?
Ungaria vrea sa fie hub de gaze,sa importe ieftin si sa le de-a destul de scump austriecilor,cehilor,slovacilor,etc.
http://adevarul.ro/international/europa/implicarea-rusiei-narcisismul-viktor-orban-scot-bucurestiul-harta-analiza-dan-dungaciu-petrisor-peiu-1_59ad9c8c5ab6550cb8a15a29/index.html
Cozile de topor de la noi ar dori sa faca asta,pentru ca stie tot austro-ungurul: romanul este prost si lenes(de la fostul imperiu austro-ungar citire).
Sau
https://www.cotidianul.ro/ambitiile-ungariei-scot-romania-din-jocul-geostrategic-regional/
dragnea nu e psd….el are alt stapin .nu vi se pare curios cum s-a rezolvat criza greceasca,cu scoaterea germaniei care vroia insule din …ecuatie?mai nou este laudata si nu a dat nici o letcaie inapoi…nu vi se pare curios discursul lui tramp antirezist?nu vi se pare curios pretenia antinatura cu ungaria?dar livrarile viitoare de gaz romanesc…pardon ..sua din marea neagra?sua vrea independenta ungariei de gaze rusesti?cumva estul european(baltici,polonia,ungaria,romania,grecia,bulgaria…probabil ukraina,moldova)nu de vor mai subordona bruxelului ci direct la sua?cumva germania a devenit periculoasa pentru ue??macron pare sa se inteleaga mai bine cu marea britanie si sua decit cu germania prorusa.
Ungaria + Tăriceanu = Love de pe când Tokes incasa cecuri de peste granița. Cică ii place și acum gulasul făcut la cantina AVO…
Gata…ti-ai dat cupru pe fata…ai dat-o politica..
Si cu ce arma?..cu un Kalajnikov sau cu un M-16…macal-ar tata de americanel…
Armata nu-ar trebui sa fie neutra?..
Ce ai, ma?
pe hartie au o armata forte…….habar nu aveam ca-s asa. Noi suntem o mica putere pe langa ei.
Da Strumpf ala nu le zice nimic doar au obligatii fata de NATO.
Ce ironie, presedintele bulgar Rumen Radev a fost pilot de Mig-29. Se zice chiar bunicel. El se da in strainatate cu Rafale, iar amaratii se chinuie acasa in sicrie zburatoare. Dar, e treaba lor… Trebuie sa ne vedem de ale noastre, mai avem mult pana departe.
„Bunicel” e un eufemism – https://www.youtube.com/watch?v=sWGjdtKv2kk
Foarte bun pilot prost presedinte…
De ce e bun, că face frumos la demonstrație? Adică e un bun pilot de spectacol dar asta nu înseamnă că e un bun pilot militar .
Ceea ce nu pot înțelege deloc e faptul că o tara membra NATO înțelege să-și crească durata de viață/modernizeze o capabilitate pe care n-o poate controla in niciun fel în caz de conflict aceasta avandu-si originile de la un foarte probabil adversar, adversar de care depinde intrutotul.
In mod normal și ungurii și bulgarii ar fi trebuit să renunțe la HIND și să cumpere spre exemplu AH1-z in tandem cu Venom așa cum sper că vom face noi.
Sincer abia acum înțeleg rolul Venom, Hind făcând și atac la sol, lupta antitanc transport și suport trupe, cu orice variantă de Airbus te complici Venom și AH1-Z fiind din același trunchi.
Venom n-are blindajul Hind-ului.
Pai n-are dar are Ah1-z, iar Venom-ul oricum i-l folosesti in spatele acestuia
Cineva stie daca ungurii au un plan pentru inzestrare/modernizare pentru armata lor??? Gen cel din Ro sau Polonia???
Din ce am mai citit pe la ei, ungurii stau ff prost. Pilotii de Gripen nu prea mai zboara cat ar trebui ca sa nu-si iasa din „mana”, vor pana prin 2022 sa modernizeze ceva radare sovietice pentru a le face cat de cat compatibile cu NATO si Gripen. Nu se stie cate, probabil 4. Au probleme cu munitia pentru obuziere, T-72 si AK, nu gasesc fonduri pentru aprovizionare din sursa ruseasca. Vor sa-si mai doteze fortele speciale, vor sa modernizeze si sa revitalizeze MI-8/17/24, L-39 si AN-26, se uita spre Rusia si Ucraina. Din cate se vorbeste pe la ei, au in stare de zbor doar 2 L-39 si cele 6 YAK-52 reparate la noi. In rest, jale si durere, pasionatii lor injurand cu spor decidentii absolut dezinteresati de armia maghiara. Un singur AN-26 zboara, cel revitalizat in Ucraina acum vreo 7 ani, si asta putine ore, mai ales in beneficiul FOS. Intentionau sa inchirieze 4-6 L-39 sau ALKA de la cehi, insa n-au bani. Cehii le-ar fi dat, astia chiar sperau sa le vanda niste ALKA sau macar sa-i faca sa-si revitalizeze L-39 proprii in Cehia, insa nimic nu s-a fructificat din lipsa de fonduri.
Si-au infiintat anul trecut regiment FOS, inainte aveau doar un batalion plus unul de parasutisti si altul de cercetare. Programul lor ranger se numeste „rohamlovesz” si exista in fiecare batalion de infanterie militari care au absolvit cursul.
Nu i-as lua la misto nici pe bulgari in materie de FOS.
Evident ca nu trebuie luati la misto, in mai toate tarile, mai mari sau mai mici cei din fortele speciale sunt antrenati calumea, dar as pune un plus la noi. FOS-ul nostru a avut misiuni de lupta prin Afganistan, ungurii si bulgarii nu prea cred.
Si sa nu uitam o alta unitate de elita a noastra, pe cei din FOS-ul Marinei Militare, scafandrii de lupta.
Au avut si ei. Pana si albanezii au avut, nu mai vorbesc de estonieni sau lituanieni.
stau f bine la transport si la dotari individuale, au muti in FOS cu un program de selectie bazat pe program Ranger al US Army
La FOS stam si noi foarte bine, inclusiv ca dotari,basca ca baietii nostri trec si stau periodic in Afganistan,ceea ce ungurii nu prea fac. Nu cred ca stau foarte bine la aviatia de transport, AN-urile sunt pe tusa. Au cateva MI-8 care zboara si pentru FOS sau fortele antiteroriste ale politiei maghiare.
Din cate stiu politia maghiara a cumparat recent 5 elicoptere noi. Armata maghiara nu stiu sa fi cumparat ceva nou in ultimii 5 ani. Poate ma insel, dar n-am citit despre ceva noutati in Aviatia maghiara.
nu am fost destul de explicit si imi cer scuze..la partea de camioane, autocare masini de teren stau excelent comparativ cu noi. trec des prin ungaria si ii vad pe autostrada..inclusiv uniformele lor sunt din materiale mult mai bune dpdv calitativ
Nu stiu cat de excelent stau la camioane, in rest sunt in descompunere aproape totala.
in rest sunt in descompunere. am subliniat punctele unde ne depasesc
Ce ar fi daca s-ar descompune de tot? Ca nație ma refer! Mama lor de jigodii!!
azi un iveco de-al nostru cu un dac cu macara/lansatoare multiple in spate intra in oraș,probabil spre aerostar….si da,se zboara iar in draci cu soimii romanesti si pume.intr-o zi cred ca o sa fac accident cascand ochii la volan pe cer.
ce-i drept vremea e buna peste zi,doar dimineata ceață.
Se zboara atat de mult, la toate categoriile, incat pur si simplu nu mai facem fata nici cu avioanele nici cu pilotii. Un lucru exceptional de bun!
Baza aeriana de la Bacau creste in importanta. Acolo vor fi si Viper& Venom candva.
Bazele aeriene se modernizeaza, se vor redeschide altele inchise acum, ar fi multe de spus. Niste unii de prin Banat vor avea din nou elicoptere militare in batatura 🙂 Nu ne mai ajung bazele aeriene 🙂 .
Wow! Mi-ai atras atentia!
In afara de banatenii respectivi vor mai fi si alte baze redeschise? Ai informatii „sigure”? 🙂
pai sunt Pume la Giarmata de ani buni… poate o fi vorba de Caransebes, unde era inainte si s-a inchis.
La Caransebes ma refeream 🙂
http://expressdebanat.ro/pe-cand-un-heliport-adevarat-la-caransebes-pacientii-transportati-cu-elicopterul-smurd-plimbati-la-iarba-verde/
http://expressdebanat.ro/pe-aeroportul-caransebes-se-poate-ateriza-vela-in-turnul-de-control/
@Sorin2. La Caransebes ma refeream si eu…
Poate ianca sí alexeni ?
Despre Ianca si Alexeni nu am auzit nimic.
Doua An 26 ar trebui sa fie la reparatii de ceva timp. Eu cred ca a venit vremea sa mai cumparam Spartane si niste Hercuri…
Zic si io nu dau in bobi.
Si putina atentie indreptata spre arma Parasutisti. Daca mai exista…
Nu prea mai exista ca atare, majoritatea batalioanelor s-au transformat in FOS.
Acum cu toate conflictele astea hibrid era bine sa avem niste FOS mai pregatite dar si mai numeroase, s-ar putea sa fie mai necesare decat diverse alte categorii de arme si, teoretic, nici n-ar necesita miliarde euro investiti.
Pai cine a spus ca nu avem FOSi destui si bine antrenati?! Eu zic ca avem…
La FOS in Europa de Est Polonia 1, 2-3 noi sau Cehia, 4 Lituania, 5 Croatia, 6 Ungaria, 7 Bulgaria
#brusliversusvandam
Troleibuzari mai exista la o singura companie, la B 495.
Veteranii sunt la DCSL.
mare pacat de baietii astia.am vazut cateva filmari mai recente pe youtube si arata cam lasati de izbeliste…probabil si schimbarile astea de paradigma cu forte speciale,rangeri,protectia fortei,etc,samd.
pe lung curier tot hercules sau ne lipim de airbus?..a400 imi place mult,recunosc?
As zice ca tot Herc pupam, nici nu indraznesc sa visez la unul nou cu sistem de realimentare in zbor. Si daca am mai lua Spartane, ar trebui ca si astea sa aiba sistem de realimentare in zbor.
Pentru bulgari 17 milioane de Euro ii fac dintr-o combinatie mai serioasa probabil.
De ce sa-ti repari aviatia cu banii aia cand mai bine ii bagi in buzunar.
Avioanele alea poti sa le repari si mai incolo,
Hercules-urile la noi au mentenanta ? Intelesesem ca unul nu mai zboara. De ce ? E asa complicat/scump sa-i schimbe palele sau ce ii lipsea ? Facem si noi ca bulgarii si le aruncam la „gunoi” ?
Am avut patru sau cinci, acum doar trei. Dar e normal ca nu mai zboara toate. Avioanele alea sunt destul de vechi, fabricate prin anii 70 poate chiar 60, primite sau cumparate de la americani in anii 90.
Unul a fost luat pentru piese de la început. Le-am văzut/vizitat prima dată în 1998 la Otopeni cînd erau proaspăt venite.
Nu mai zboara decat 1 maxim 2.
Alea au fost cumparate pe bani sau au venit moka ?
Presupun ca n-au nevoie de sute de milioane de euro de mentenanta… Ne lafaim si noi ca bulgarii…
Moka
Hercules-urile au venit deja batrane, 4 B-uri si un H. Curand, curand va trebui sa facem ceva si sa luam altele, deje aviatia de transport nu mai face fata. De vazut cand vor fi reoperationalizate cele doua Antonov An 26 care inca mai au resursa.
Ale noastre, si Herculesurile si Spartanele, zboara foarte mult.
Din cate cunosc eu noi ne intretinem singuri ambele tipuri de avioane de transport.
Si recent au inceput sa zboare si AN-30 destul de des.
An 30 este avion de recunoastere. Avem doua, zboara unul.
Zboara si 1104 acum. Pare proaspat vopsit.
http://abload.de/image.php?img=1104agqssu.jpg
Sursa: https://forum.fly-ra.com/threads/aeroportul-international-craiova-cra-lrcv.461/page-38
http://www.monitorulcj.ro/actualitate/36160-misiune-in-rusia-cu-avion-romanesc#sthash.rlIXnitD.dpbs
Romania 12.000$ per capita pib nominal
Bulgaria 7.800$ per capita pib nominal!
Romania mai are un 16-17 mil de cetateni care si duc traiul pe teritoriul tarii, din care aprox 8 milioane contribuie la pib.
In Bulgaria nu traiesc mai mult de 4,5-5 milioane de bulgari (maximul in vacantele de vara)- din astia aprox 1 milion sunt turci si tigani.
Forta de munca activa 1.5 milioane de amarati care trudesc pe plantatile de rapita detinute de corporatii agricole germane si turcesti!
Ar fi bine sa stam cu un ochi pe Bulgaria care datorita starii dezastruoase in care se afla,ar putea deveni un risc geopolitic major intr un viitor apropiat!-si aici ma gandesc la marele sultan Erdogan si gigantul lui care tocmai s a trezit din somnul cel de moarte si revendica 2mil de km 2 de imp.Otoman!
As putea pune pariu ca intr un viitor apropiat vom avea cel putin o baza aeriana in Bulgaria deservita de f 16…poate chiar si un corp de politie de frontiera sau chiar..vanatori de munte ori FOS.
Apropos de Hind:
https://warisboring.com/the-super-hind-mk-iii-could-be-the-best-mi-24-ever/
Doua intrebari
– Hindurile astea si in general , au ceva sisteme , dispozitive de alarma , protectie AA ?
– Acelessi elicoptere , dispun de sisteme de vedere , ochire pe timp de noapte ? Eventual , pilotul are ceva casca vizor integrat ?
Da. Am scris acum ceva timp un articol legat de Hind, acolo apar si modernizarile. Da, primele sisteme de protectie au aparut pa Hind in Afganistan, la inceputul anilor *80/sec.XX, ca raspuns la Stinger, racheta cu care CIA i-a blagoslovit pe mujahedini.
N-au nene, tocmai asta asta au pus ungurii pe ele, vedere pe timp de noapte…
Nu cred, au asa ceva pe MI-8, castile fiind donate de americani. Poate vor sa puna si pe Hind, da’ astea nu mai zboara de vreo 5 ani.
Din cate stiu rusii au o astfel de casca pentru MI-28. Nu sunt sigur daca a fost adaptata si la MI-35, insa stiu ca sud-africanii au modernizat MI-24 inclusiv cu asa ceva.
Close to the main by tt..#LockheedMartin is in talks on the sale of #BlackHawk helicopters from #PZL #Mielec to Hungary, Romania and other countries in the region.
https://mobile.twitter.com/arekprotas/status/961172489975017472/photo/1
Asta mai lipsea din potentialul viitor ghiveci, Black Hawk…
Hungary?! Your new best friend?!
I do not think too much to buy hungarian helicopters, Romania, maybe,
though unlikely BlackHawk
So, Patriot, until you pay $ 5 billion for four identical batteries to ours.
That’s what one of you announced today
http://www.defence24.pl/mielec-regionalnym-centrum-smiglowcow-black-hawk
LM jokes of course what other countries in the region except for Romania?! Only Romania has a program tu buy new transport helicopteres, and we are in discussion about Venom and H 215M Airbus. S 70 is a very good stuff but very expensive.
OK, maybe Romania, but Hungary, Bulgaria, Albania 🙂 🙂 . Bulgaria no longer has any military aviation, 12 Cougar flies only four out of lack of money, Hungary is a joke from a military point of view.
Poland buy S 70?!
flying circus? !!
For geographic reasons Hungary doesn’t think it needs a very edgy military. They’re sitting pretty safe behind the cover provided by Romania. We are like a buffer for them.
Intentions and actual sales are not the same thing.
The most likely winner in Romania is the Super Puma, due to lower acquisition and operational cost and our longer experience licence building and operating Pumas. And Airbus offers local production. I’ll be amazed if they’ll buy anything else.
Since we’re looking at buying the AH-1Z too, the other possible alternative to the Super Puma would be the UH-1Y (due to its commonality with the AH-1Z). Bell too offers local production. Those are the two likely choices. Anything else is a pipe dream (not to say I don’t like the Black Hawk, cool helo).
As for Hungary and Bulgaria, they’re modernizing their current fleets. I’m not aware of any new helicopter tender there.
It would make sense for the countries in the region to work together and buy the same helo in one large order (for cost and logistics reasons). But interests and sympathies differ unfortunately.
https://youtu.be/gymiFY_efP4
Se mai uita cineva la binkov, comisarul? Cat de corecte sunt datele și de realiste estimările?
De ce nu facem o oferta Bulgariei sa cumparam cele 8 Cougar-uri care nu zboara. Banuiesc ca sunt cam la fel cu H 215 M pe care vrem sa le cumparam pt. MAI.
pentru asta trebuie ei mai intai sa le dea in vanzare.
Nu cred ca n-au nevoie de ele, ci doar nu aloca bani sa le intretina. In caz de situatii grave vor gasi repede niste maruntis sa le repuna in stare de zbor, probabil la Brasov 🙂