Pregătite să facă faţă oricărei situaţii extreme pe mare – corvetele Fincantieri

            Construcţia de nave militare este, în zilele noastre, o misiune dificilă care nu poate fi considerată îndeplinită dacă produsul final nu răspunde standardelor de performanţă din ce în ce mai ridicate şi provocărilor tot mai mari. Grupul italian Fincantieri are deja un portofoliu impresionant: de la nave de luptă şi nave auxiliare sau foarte specializate, la submarine.  Fiecare navă este proiectată, construită şi livrată la timp şi în bugetul stabilit, răspunzând tuturor cerinţelor. Experienţa şi capacitatea companiei de a crea prototipuri îi oferă posibilitatea de livra soluţii personalizate, bazate pe nevoile specifice ale clienţilor. Navele militare construite de Fincantieri sunt echipate la cele mai înalte standarde operaţionale, dar şi optimizate în ceea ce priveşte costurile. De aceea, navele Fincantieri sunt gata oricând să facă faţă unor situaţii extreme pe mare.

            “Ca lider global în construcţia de nave, suntem gata să contribuim cu tehnologia noastră de ultimă oră la dotarea Forţelor Navale Române, construind cele patru corvete multirol de care au nevoie. Grupul Fincantieri – care este deja prezent în ţară prin subsidiarele noastre VARD, la Brăila şi la Tulcea – vrea să-şi consolideze amprenta în România împărtăşind experienţa uriaşă dobândită în peste două secole, în industria construcţiilor de nave şi transferându-şi tehnologia de care dispune către industria locală. De aceea participăm la această licitaţie pentru înzestrarea Forţelor Navale Române. Suntem încrezători. Dacă Fincantieri va câştiga licitaţia, România va avea oportunitatea să facă parte din reţeaua noastră globală, cu consecinţe importante şi în ceea ce priveşte exporturile”, a declarat Enrico Bonetti, Senior Vice President International Fincantieri Naval Business Unit.

corvetele Fincantieri

Corvetă de clasă „Abu Dhabi” Foto: Fincantieri

În ceea ce priveşte portofoliul de corvete, Fincantieri construieşte trei modele diferite: Clasa Abu Dhabi, Clasa Comandanti şi corveta Multirole. Pentru fiecare clasă, dimensiunea navei, performanţele, echipamentele şi capabilităţile de transport sunt optimizate pentru a îndeplini roluri diferite: escortă, protecţie, patrulare. Aceste corvete sunt fiabile, cu performanţe nautice excelente, cu o mare autonomie şi pregătite pentru operaţiuni în larg. Navele sunt proiectate pentru a acomoda diferite versiuni de armament. Forţele Navale din Emiratele Arabe Unite au comandat în 2013 corvete din Clasa Abu Dhabi, în timp ce  patru corvete  din Clasa Comandanti sunt în serviciul Marinei italiene.

“Angajamentul Fincantieri pentru România este puternic şi pe termen lung. Programul corvetelor ar fi o nouă oportunitate pentru transferul tehnologiei folosite în construcţia de nave militare către operaţiunile noastre din România, la şantierele navale de la Vard Brăila şi Vard Tulcea. Marina italiană este gata oricând să ofere instruire operaţională şi transfer de know-how Forţelor Navale Române, dacă vor avea nevoie şi dacă vor solicita acest lucru”, a precizat Enrico Bonetti.

Fincantieri, prin VARD, construieşte de mulţi ani nave în România. Şantierele din Tulcea şi Brăila sunt de departe cele mai active din România şi lucrează la capacitate maximă, graţie şi dezvoltării sectorului navelor de croazieră. De-a lungul anilor, compania a investit 150 de milioane de euro în aceste şantiere, pentru a le face competitive şi pentru a le echipa corespunzător, astfel încât să construiască orice model de navă. De aceea, pot fi considerate printre cele mai moderne şantiere navale din Europa.

“Am făcut deja transfer de tehnologie şi de know-how, avem sute de ingineri proiectanţi în România şi personal calificat. Suntem, deci, pregătiţi să facem următorul pas şi să construim la Brăila şi la Tulcea corvetele de care România are nevoie pentru a-şi asigura securitatea la Marea Neagră”, a subliniat Enrico Bonetti.

Fincantieri

41 de comentarii:

  1. Deci fortele navale romane pana in 2026 (daca totul merge bine) vor avez 3 fregate,4 corvete si 3 submarine !?

  2. Ei sa lase gargara si sa prezinte configuratia propusa Romaniei.

  3. Tara lui Andrei

    Dupa cum spuneam de atata ori. Va castiga Damen.

    Nava asta ar fi atractiva pentru nemti ca ei vor sa aiba cat mai putine arme letale pe o nava militara ca sa nu fie ranit vreun imigr… refugiat.

    S-ar putea ca la final sa ramana nu Damen si Finca ci Damen si Naval Group…In competitie.

    • Daca mai caraie mult oficialii olandezi impotriva Romaniei in UE s-ar putea sa ia Damen o multime vida. In afara de asta nu stim ce au propus ceilalti in materie de configuratie pret si offset.

  4. Pot sa pariez că va fi clasa Comandanti. Vrem nu vrem să recunoaștem, oferta Damen este greu de combătut.?

    • Fratilor, sunt doua criterii importante pe care fiecare ofertant trebuie sa le ia in considerare: nava sa poata duce lupta in doua medii, iar mai apoi este aleasa oferta cu pretul cel mai mic.

      • am mai scris undeva, la genul ăsta de postări scrie mare PUBLICITATE, ca să nu mai fie dubii….
        dacă faci chestia asta gratuit, problema ta

  5. Macaronarii sa lase vrajeala de popa de tara si sa puna pe masa o oferta care sa fie cel putin la fel de buna ca a Damen, desi cred ca le va fi tare greu. Daca nu, sa continue sa produca la Varduri, dar pentru civili.

  6. Salut. Interesanta aceasta competitie, poate vin broscarii la pachet cu 3 FREM international si 3 submarine in pretul asta dupa care se scot la intretinere si reparatii, ce ziceti facem un pariu.

  7. Editat: este a x-a mia oara cand faci offtopic… Plus ca s-a postat deja la PSR unde trebuia sa postezi si tu.

  8. Italienii sunt foarte neseriosi.Vorbesc si promit foarte multe insa dupa ce ai incredere in ei, te lasa cu ochii in soare, si iti trag tepe.

  9. Si mie imi place Sigma cel mai mult deocamdata si ca forma dar mai ales ca dotari pe care le-or propus .E cam cel mai complet portofoliu
    Usor off topic , dar n-ar fi rau sa scoata o versiune militarizata a micutului astuia …macar ca transportor rapid de trupe cu armament usor …

    https://www.youtube.com/watch?v=0pKJXn2Twd8

    https://www.youtube.com/watch?v=N03oPC9pmoM

  10. Tara lui Andrei

    Cu privire la F 35 posteaza acolo! Ce Doamne iarta-ma este atat de greu de inteles?!

    • SUA zice ca nu.
      Rusia abia asteapta sa le vanda avioane, turcilor.Dar si vest europenii, Rafale sau Eurofighter.Cu siguranta si chinezii.

      • Urmatoarea postare referitoare la F 35 in cadrul acestui articol va atrage spamul dupa el.

        Respectivul act mai are pana sa devina lege. mai intai trebuie sa fie semnat de Trump, iar acest lucru ar trebui sa se intample abia prin august-septembrie.
        In al doilea rand, Turcia ar putea primii scriptic cele doua F 35A programte pt 21 iunie, dar aparatele vor mai ramane in SUA destul timp de acum incolo.

        In acest moment sa sustii ca Turcia nu va primii F 35, ca Senatul a votat nus ce lege, este doar o dovada a necunoasterii sistemului legislativ american.
        Multi vad, putini cunosc.
        The End

  11. Cheia este “solutii personalizate”. Au vazut oferta Damen, au resursele necesare sa se adapteze daca vor contractul.
    Chiar daca odiseea Delfinului nu este ce mai fericita, sa nu uitam ca Marasesti, Marasti, Regele Ferdinand si Regina Maria au fost toate construite de italieni. Si au fost nave excelente.
    P.S. Ce-i drept, cuplul regal dupa un model britanic Thornicroft.

    • @nicolae
      Cu un amendament, în 1913 am comandat 4 italienilor, si le-am primit doar pe Mărăști si Marasesti după război, uzate.

      • Nu le-am mai primit din cauza razboiului si oricum nu le-am mai fi primit pentru ca cineva blocase stramtorile. Suna cunoscut? 🙂
        Si nu le-am mai luat pe toate 4 desi fusesera construite in contul reglarii datoriilor de razboi. Din ce imi mai aduc aminte.

        • Nu mai găsesc sursa de pe mobil, dar comanda pentru cele 4 a fost parcă dată cu banii jos, din cate îmi amintesc.
          În 1915, când au intrat în război, italienii le-au rechizitionat nefinalizate, le-au modificat armamentul conform nevoilor lor, România era încă neutră…
          Dardanelele au fost blocate în octombrie 1914, e adevărat, dar exista o sansa ca demersurile de deblocare inițiate de Churchill să aibă succes.
          În fine…

          • Prima nava a fost finalizata spre sfarsitul lui 1916 si nu-i poti acuza c-au lalait-o ca aveau si ei nevoie de ele…
            Demersurile lui Churchill n-au fost rele dar Gallipoli a fost un esec usturator. Chiar Churchill a oprit livrarea a doua nave catre otomani, aceleasi argumente ca la italieni. Nici italienii nu stiau in 1915 de partea cui o sa intram in razboi. Au fost pragmatici ca oricare altii…

            • În 1916 făceam parte din aceeași alianță…
              Folosind principiul pragmatismului, Franța nu trebuia sa ne trimită armament pe ruta nordică în 1917, ca aveau si ei nevoie.

              • N-am o problema daca tii neaparat sa ai ultimul cuvant si nici sa prezint lucrurile altfel decat au fost, asa cum pari tu sa vrei s-o faci… 🙂
                Faptele au fost astea:
                1) italienii au rechizitionat navele in 1915, cand noi inca eram neutri;
                2) oricine ar fi facut probabil la fel, dovada si povestea cu Churchill;
                3) chiar daca le terminau, nu puteau sa le trimita in MN pentru ca stramtorile erau inchise.
                Poti sa-i injuri fara sa gresesti mare lucru (desi merita studiat mai in amanunt decat wikipedia) pentru Delfinul.
                Eu ma opresc aici. 🙂

      • Nu stiu daca a fost vina italienilor in cazul Marasestiului si Marestiului.
        Cred ca ne-am coimanit prea mult cu tot felul de programe fantasmagorice de inarmare, le-am comandat tarziu si ne-a prins razboiul cu ele in santiere in Italia.
        Apoi, dupa razboi, cred ca n-am avut bani sa le luam pe toate 4. Italienii n-aveau niciun interes sa nu ni le vanda.
        Daca ar fi ceva sa le reprosam, ar fi scremerea de la constructia Delfinului care a fost o porcarie de executie a unui contract.

  12. Articol preluat partial de pe Hotnews, care are si un (P) si la care nu poti sa pui commenturi mai ales daca e sa critici ceva
    Trageti voi concluzia.
    Inca o data va spun, daca asta va fi alegerea noastra o sa ne alegem cu o teapa mai mare decat fregatele. Cine nu ma crede, om trai si om vedea

  13. Da George mint
    Ideea e aceiasi, aceleasi baliverne numai sa se pună mana pe contract.
    Ce nu ziceți nimic despre OPV urile facute de Damen la Galati. Daca nu ma insel in primăvara anului asta s au facut probe de mare la un Opv in Marea Neagra. Da știu, in presa nu s a scris nimic, cum de altfel nu se scriu multe.

    • Nu e acelasi lucru, ceea ce faci tu este manipulare, adica minti.
      Exista vreun alt site/mijloc mass media, care sa fi prezentat oferta Damen pt Romania mai mult si mai in amanunt decat a facut-o RoMilitary?
      Inainte sa manipulezi ai avut macar curiozitatea sa verifici pe site cate articole au fost publicate avand oferta Damen in prim-plan?

      Nu exista nici un alt site care sa fi scris, la nivel laudativ chiar despre Damen si Sigma cum am facut-o noi, si absolut toate articolele au fost initiativa noastra nu reclama de la olandezi.
      Din acest motiv esti in spam.

  14. Damen and Saab announce partnership to participate on the tender for the Tamandaré Class Corvette. https://lnkd.in/g2VrsEw

  15. Pe pariu că nu iese cine merita ci cine este „mai drăguț” cu cine trebuie.

  16. România care își dorește să construiască patru nave noi corvete, dar vrea sa construiască în șantierul numai în brăila și tulcea…si de ce nu poate sa construiască si pe șantierul naval în Mangalia, pt ca oamenii au nevoie locul de munca si salarii..
    Macar două corvete sa construiască si pentru șantierul naval din Mangalia si in restul la brăila și tulcea… ?

  17. in Aprilie-Mai a fost un OPV in docul (daewoo mangalia) si am inteles ca vine in zilele acestea inca unul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *