N-am crezut vreodata ca voi ajunge sa iau apararea unui pesedist din guvernul HE HE !
Aseara, pe un post de televiziune, ministrul apararii, Mihai Fifor, a dat o duda, spunand ca la Deveselu avem rachete balistice, in loc sa spuna „rachete antibalistice” sau „sistem antibalistic”.
Si de aici a inceput nebunia, gafa venind in continuarea unui sir parca nesfarsit de gafe ale ministrilor, in frunte cu Dancila.
Fifor a avut ideea neinspirata sa spuna ca s-a inteles gresit cand putea, foarte usor, sa motiveze ca a comis o eroare, fiind obosit dupa numeroasele deplasari prin tara, intalniri etc.
Acum, ca mancatorii de cacat ai Moscovei sunt la orgasm si urla: “V-am spus noi!” sau ca diversi papagali ii cer demisia, nu ma mira deloc. Unii au ordin pe unitate, altii sunt doar idioti utili.
Ca sa fie clar: americanii nu au rachete balistice care sa incapa in lansatoarele Mk41 Strike de la Deveselu. Noi nici atat. Iar rusii stiu asta.
Ce ma deranjeaza sunt politicienii care, de la Revolutie incoace, au tot trecut prin guvern si au avut in mana inclusiv destinele apararii, fara sa miste un deget pentru inzestrare, si generalimea pensionara care, tot de la Revolutie incoace, s-a ocupat de propriile cariere, promovari si obtinerea unor pensii cat mai grase, fara sa le pese ca operam tancuri de conceptie 1947, avioane de conceptie 1954 sau rachete de conceptie 1957, surubarite si imbunatatite pe ici-colo dar tot piese de muzeu.
Tocmai astia urla in gura mare sau ţâţâie nemultumiti cand ar trebui sa stea ascunsi sub o piatra pentru ca ei sunt „artizanii” situatiei de azi a dotarilor armatei.
Da, Fifor a dat o duda si gestioneaza inabil situatia creata dar, daca fiecare dintre predecesorii lui ar fi facut macar un sfert din cat a facut el, acum armata ar fi aratat cu totul altfel.
Se vede ca asculta de cei care se pricep, ca se consulta cu cei “din teren”, cu cei din industria de aparare, cu producatorii de armament, cu cei din cercetare, din invatamantul militar.
Programele de inzestrare sunt croite coerent, pune accent pe (re)constituirea unor centre de productie si mentenanta pentru noile generatii de echipamente militare, pe revigorarea si dezvoltarea invatamantului militar.
Ca sa nu existe dubii, guvernul Dancilei este cel mai prost de dupa 1989, mai prost chiar si decat cel al lui Ciorbea, dar Fifor s-a achitat bine de sarcini acolo unde a fost pus si e pacat sa-l amestecam in ciulama, cu ceilalti.
P.S. Iar ziaristilor care acum rad de Fifor le-as spune ca ei sunt chiar mai de ras cand abordeaza subiecte pe aparare sau inzestrare, asa ca… puneti mana pe carte. Cati dintre cei care comenteaza, oripilati, gafa stiu diferenta dintre „balistica” si „balista” sau dintre „radar” si …”random”?!
Cristian Ganciu
Nu rachete balistice, dar poate lansa RGM-109 Tomahawk , care este o racheta de croaziera operativa. Tomahawk – Land Attack Missile (TLAM) is a long-range, all-weather, subsonic cruise missile. Asta a si fost motivul pentru care Moscova a protestat inca de la inceputul proiectului ” Deveselu”. In rest suntem de acord cu continutul materialului si cu principiul ca ar trebui sa apreciem oamenii (inclusiv pe cei politici) dupa realizarile lor.
Faptul ca, tehnic, Mk41 poate incarca rachete de croaziera nu inseamna ca americanii si noi vom fi atat de tampiti incat sa instalam 24 rachete Tomahawk intr-un punct atat de supravegheat cand americanii vin cu ele pe distrugatoarele Arleigh Burke si pe crucisatoarele Ticonderoga (in numar foarte mare) sau le pot aduce containerizate, asa cum rusii isi muta rachetele Klub.
Si oricum nu rachetele de croaziera constituiau obiectul articolului care vorbeste despre rachete balistice.
99% corect. Noi SUNTEM suficient de tampiti, americanii poate ca nu.
toporistile sunt o slaba motivatie de falsa ingrijorare si jocuri de-a declaratia.
Americanii pot lansa gramezi de pe mare, n-aveau nevoie de baza terestra olteneasca pentru asa ceva.
În primul rand ca Fifor a spus ca scutul de la Deveselu se ocupa nu ca are rachete balistice! Doi, Fifor a făcut ceva cumpărături de nevisat nu cu mult în trecut. Banii au fost psi la dispoziție însă de mult înjurații neamului! Numai pentru Patriot, al doi lea sistem are un miliard la purtător. Nu l am auzit sa fi venit cu banii de acasă! Plus renașterea Soiului, plus repornirea industriei de apărare.!
@Titi
Măi nea… Titi, Cristi Ganciu din câte am citit eu, nu a avut decât cuvinte de laudă pentru actualul ministru și nu înțeleg indignarea pe care o afișezi pentru că nu a ridicat osanale alde pesedeilor…
Omul și-a spus părerea (cu care sunt întrutotul de acord), și nu consider că trebuia să pupe-n dos actuala guvernare -pentru asta sunt destule surse media.
Meritele pentru cele realizate sunt însă ale ministrului și nu ale partidului care pe buna dreptate este tot mai înjurat (dacă avea merite, era adulat și nicidecum urât și înjurat).
Domnule Ilie. Rusii nu se tem de 24 de rachete Tomahawk cu focoase conventionale. Ca sa atace Siria, ultima data, americanii au folosit mult mai multe, iar rusii au spus ca sirienii au distrus o mare parte fin ele, adica cea msi mare parte, posibil cam pe toate di chiar mai multe decat au fost lansate. Imagineaza-ti, ipotetic vorbind, cate din cele ipotetice 24 ar putea distruge rusii, in conditiile in care, aceeasi rusi, sustin ca sirienii le-au facut praf cu pliciul lor mult mai putin performant.
Faptul ca exista comonalitate cu privire la diversele tipuri de vectori si diversele tipuri de lansatoare nu garanteaza ca la Deveselu sunt sau vor fi vreodata rachete de croaziera.
Daca vorbim de nucleare si de un ipotetic preemtive strike, pentru cei care stiu, e, inca, frectie la un picior de lemn. De ce? Simplu. Rusii dispun de triada nucleara, iar in caz de razboi nuclear generalizat, nici un sistem antibalistic, (aviz consilierilor dlui ministru), nu poate opri un atac de saturatie, cu incarcaturi de lupta reale, cu decoys, (sa nu zic altfel), samd. Deci vax avantaje in acest moment. Deveselu este un sistem defensiv, dar care nu te poate apara de un atac generalizat venit de la est. Gafa lui Fifor are zero consecinte, iar articolul este unul rational si demn. Un indemn la normalitate, pe care nu pot decat sa il salut. Asta nu inseamna ca trebuie sa se repete.
Preemptive. Typing..
N-as zice zero consecinte, in niciun caz. Rusii fix asta fac, se leaga de orice kkt ca sa dezinformeze, sa-si manipuleze populatia si sa manipuleze credulii din vest.
Ce-a zis Fifor, pica exact pe mesajul rusilor: Deveselu are potential ofensiv. Realitatea n-are nicio relevanta pentru rusi si pentru naivi. Fifor a zis Deveselu si rachete balistice. E mai mult decat suficient pentru rusi…. le-a dat material la greu si mai e si ministrul apararii, responsabil in plus de cel mai mare program de inarmare al Romaniei din istoria recenta, deci cu atat mai mare responsabilitatea pe umerii lui. Sa si-o asume.
Asta-i ca in bancul cu basca sau fara basca. Daca nu-i asta, e alta..
@Ilie, militar vorbind pe rusi ii doare la basca de potentialele Tomahawk din canistrele de la Deveselu. Ei pur si simplu negociaza. Orice declaratie aiurea o speculeaza. Fifor trebuia pur si simplu sa recunoasca c-a fost obosit sau neatent si a spus „balistice” in loc de „antibalistice”. Aia care ii cer demisia sunt genul „entuziasm imbecil”.
@Ilie Surla…
Scuzată să-mi fie curiozitatea însă am o mică întrebare și anume, “suntem” din conținutul ultimei fraze pe cine reprezintă de fapt?
Să fie vorba de Ilie și de Surla, sau de Surla și de muscalii?
Întreb și eu așa,… ca un antibolșevic convins.
nu ințeleg ce a facut EL ,despre ce apariție Mesianică vorbim?!
Si eu ce vina am ca nu intelegi?
păi dacă tu te închini la idoli falși lasă-i pe alții să pună întrebări .
Nu stiu ce-i cu tine dar uneori scrii comentarii idioate. Eu nu ma inchin la nimeni. Omul si-a facut treaba bine iar in comparatie cu toti prapaditii care au trecut pe la conducerea MApN a fost mai mult decat bun.
Ca Dancila e o vita e perfect adevarat, ca guvernul e cel mai prost de la revolutie e la fel de adevarat dar, pe felia lui, Fifor isi face bine treaba si nu merita galetile de laturi aruncate in cap.
anii de viață pierduți din cauza fsn,pdsr,usl și psd nu mi-i mai dă nimeni înapoi….asta ca să înțelegi resortul meu.
cât despre fifor să fie el sănătos,omul face ce ordine primește.înzestrarea nu este în pixul lui,poate a fost înțeles greșit ,poate nu…este un membru de partid care posibil înțelege mai bine unele nevoi ale mapn dar la ce funcție poartă comunică oficial duplicitar și mai nou eronat.
apropo,o scaldă cu avioanele în stil grețos…mai avem fregatele si corvetele.
el e bun pe contractele semnate.
Prietene, noi ne-am mai sfadit pe aici deci nu ma poate acuza nimeni ca sunt partinitor, aici cat ai fost de acid ai avut dreptate.
Eu cred ca fifor a facut o gresala onesta, graba in exprimare dracu’ stie ca era la televiziunea de partid, dar din postura de ministru al apararii si ministru de externe nu poti face astfel de greseli. Poti fi bou sau vaca incaltata ca prim ministru, ministrul agriculturii, ministrul de interne, ministrul justitiei poti fi si parlamantar dar in astea doua functii nu.Daca ii trage si Mele una la temelie, nu imi este clar ce va urma dar de bine nu va fi.
Cu mapn-ul, asa overall, mare lucru nu am vazut si aici pe romaniamilitary.ro gasim in detaliu cum isi trateaza mapn-ul resursele materiale si cele umane.Doua articole scrise de subsemnatul stau marturie si la proces daca trebuie.
fara suparare, dar cel mai prost guvern si prim ministru a fost considerat Radu Vasile.
Pe de alta parte Dancila cred ca a preluat coroana de cel mai prost/proasta PM.
Guvernul nu stiu daca chiar este cel mai prost desi ca realizari in afara de armata nu am vazut cam nimic. As zice ca se apropie rapida sa ia coroana pentru ca nu au facut nimic desi au bani de la UE.
Ah, sa nu uit, au dat bani la catedrala. Ceea ce ii face similari cu mafiotii din Italia care faceau danii consistente la Vatican sa li se ierte pacatele desi nici un preot nu poate ierta pacatele de moarte indiferent de ce zice.
faptul că opozitia speculează politic aceste iesiri în aratură ale guvernului e cât se poate de normal….atât pot,atât fac și bine că mai au voce la ce leadership avem.
la fel făceau și pedeseriștii dacă erau în opoziție,chiar mai rău aș zice.
bine că la guvernări diabolice uităm perioada 90-96 și ’00-04…FOARTE INTERESANT.
Io nu cred ca trebuie sa ne scuipam unii pe altii, doar de dragul luptei politice. Trebuie sa dai dovada de mare infailibilitate sa poti ridica piatra..
e foarte fină demarcația la scuipatul ăsta în politică.
asta e marea noastră greśeală,nu se răspunde politic pesedeului pe măsura cu care ei ar fi făcut-o în locul alora.
suntem corecți politic cu un partid śi guvern care ține încă odata țara în zona gri și le găsim constant alibiriuri .vezi că fifor e băiat bun ,au marit salariile si pensiile taiate de altii …dar după dezastrul lăsat TOT de ei.
au vândut toată industria și agricultura între ei și pentru ei dar îi condamnăm pe ăia care au trbuot să țină țara la mal tot pe spatele românilor.
Am putea incepe prin a fi corecti cu un om si am putea vontinua prin a critica, intemeiat, rational, cu argumente irefutabile, un partid. Critica ieftina te decredibilizeaza si nu serveste scopului.
a doua zi dupa eliberarea lagarului, evreii stau si se sfatuiesc: la care nazisti sa le luam gatul si pe care sa ii iertam? pai lui Fritz care ne ducea la dusuri ii luam gatul clar, lui Hans care ne ducea la munca si ne batea ii luam gatul , dar pe Klaus de la popota il iertam, ca „el ne dadea de mancare” … Hello, aici planeta ratiunii, daca receptionati acest mesaj nu uitati ca si Hans era tot nazist si v-ar fi condus si el la dusuri daca cineva de la cadre ii dadea alt post. cam asa e si cu discutia asta, de parca fifor n-ar face parte din acelasi guvern care aproape ca ne-a scos din Europa, a determinat un nou val masiv de plecari din tara (si eu ma includ aici, oi fi subiectiv) si in general a dat tara asta inapoi cu muilti ani si cu multe miliarde de euro (irositi pe pomeni electorale).
oameni buni, ati baut, ati fumat, aveti coronite de flori in jurul capului ca hipiotii? daca fifor era om serios NU AVEA CE CAUTA IN GUVERNUL ASTA DE TRADATORI. e cineva atat de naiv sa creada ca fifor se gandea la nevoile de inzstrare ale armatei in timp ce el isi construia linistit propria lui cariera politica? se pare ca da…
daca avea sange in instalatie ar fi iesit cu niste declaratii publice impotriva partidului, ca si chirica de la iasi, ca si unii europarlamentari PSD si ar fi ajutat la ingroparea acestui guvern. a facut fifor ceva de genul asta? poate o fi facut dimineata cand se barbierea in fata oglinzii, ca eu unul nu l-am auzit comentand nimic in public. total de acord cu Psycho si cu Lt(rez)
Daca vrei sa fii extrem de pragmatic si sa nu operezi cu jumatati de masura, spre deosebire de noi astia, flower power, acelasi lucru il poti spune despre toti cei care au facut parte din clasa politica in ultimii 60 de ani. Dar, hai, din considerente de actualitate, sa ne rezumam la ultimii 30 de ani. Cam toti si-ar gasi, grosso modo, analogie in pilda ta. Solutia?
@Tedy: si daca ar fi adevarata treaba asta ca ar fi o apa s-un pamant „toti cei care au facut parte din clasa politica in ultimii 60/30 de ani” as muri inainte sa recunosc asa ceva pentru ca asta e exact ceea ce vrea toata propaganda rusofila sa ne intre in cap, asta e mentalitatea mioritica ce tine oamenii acasa in ziua votului ca sa iasa cine trebuie. asa ca de la mine nu o sa auzi vreodata asa ceva. asa cum in PSD e un dragnea dar si un tudose iar in politica romaneasca este o dancila dar si un ciolos, nu cred ca toti sunt o apa si un pamant.
fifor dupa parerea mea a executat fisa postului, scrisa tot de dragnea. si fisa postului cuprindea achizitia de armament de la americani doar ca sa aiba dragnea leverage in negocierile lui cu binomul/americanii, ca el credea ca isi poate obtine iertarea de dosare in schimbul acestor programe de achizitii. programul fregatelor se opri in secunda doi dupa alegeri pentru ca europenii nu au ce sa ii ofere lui dragnea, ca bani are si el destui, chiar de la ei, dar acuma dragnea nu mai vrea bani, vrea disparitia dosarelor, si cu speta asta doar americanii il pot ajuta … crezi ca i-ar fi stricat lui dragnea banii de patriot, sa mai mananca si gura lu alegatorii PSD ceva, de preferat inainte de alegeri?
solutia este sa iesim masiv la vot, insa nu inainte de a-i incuia in casa pe parinti. trist dar adevarat. apoi, a doua zi dupa alegeri sa incepem reformarea sistemul de invatamant, astfel incat scoala sa creeze oameni cu judecata si spirit critic si nu asistati social sau lucratori pe salariul minim. dupa ce invatamantul e pus la punct si avem garantia ca va exista un viitor, facem ce vrei tu, autostrazi, submarine, etc.
Din pacate situatia nu e mult diferita de cea a unui amalgam foarte apropiat ca si consistenta si compozitie, cam peste tot in acest spectru. Poate gresesc eu.
Insa, daca nu recunoastem realitatea, nu putem porni la schimbarea ei.
Solutia consta in educatie si buna crestere. Competenta si decenta. Arata-mi unde o gasesc, acum, in spectrul indicat de tine.
E doar o intrebare retorica. Nu astept un raspuns. Din pacate, daca parintii nu sunt educati, sansele la educatie ale copiilor sunt minime, iar scoala, asa cum e ea gandita in acest moment, nu compenseaza educatia din familie.. Nu dezvolta bun simt si nici nu cladeste caractere, cum ar suna un slogan mai putin inspirat. Eu sunt mai pesimist, de aceea, poate, am tendinta de a fi mai ingaduitor cu cei mai putin negativi.
Pe fond, nu pot sa te contrazic foarte mult, nici nu imi propun asta.
Eu nu-i acord vreun merit, e o conjuctura si el e in fata, nu cred ca are el ceva de decis. Pe de alta parte nu poti sa faci greseli din astea la asemenea nivel. Ne-am obisnuit cu pristina si acum pare o greseala mica, dar nu e asa, ca dovada reactiile rusior. Bine ca nu a trebuit sa zica ceva ce il apropia de focoase multiple, nucleare, etc, ca era grav. Sau poate se imbata ca ala cu paru alb de la finante si incepe sa ameninte pe facebook pe criticii muepsd, cu butoane rosii si coduri de lansare…
Sincer, faza cu Soimii e ceva mai serios decat asta. Sa incurci balistic cu antibalistic, intr-o emisiune, e dovada de cultura generala. Altii nici nu stiu ce e aia.. 🙂
Glumesc, dar sunt sigur ca ai inteles ideea..
Bai, ideea cu Soimii e varza…
Ce draci tot o invartiti, siatemu-i incapabil, doar s-a dat dezlegare la pește.
Unii pe aici se cred mari patrioți și capitaliști, însă apară mafioți în fundal.
Bai, Floggere, daca tu crezi ca un ministru trebuie sa plece numai pentru ca a zis balistic in loc de antibalistic, e treaba ta. Ai dreptul la parerea ta si io ti-o respect. Cu atat mai mult daca ti-o si argumentezi, macar un pic. Insa lasa soparlele, ca faza cu fundalul, ca nu asta s-a intamplat. Sau poate la GMT te referi..
Dom’le, ‘random’ eu știu ce-nseamna!
De pe vremea când eram ‘gheimar’ pasionat…8-}
De cind avem „civili” in functie de ministru la Armata numai rau a mers. Nu poti avea ministru fara sa constientizeze macar difernta dintre un avion si un elicopter.
Nu pot conduce un minister de interne sau armata daca ai studii in managementul industriei alimentare.
Dar la cite timpenii au recitat guvernantii PSD una „mica” ce mai conteaza. Principala ideie este ca o mare de inculti , idioti , analfabeti sunt sus si ne conduc tara. Adevarat Fifor nu a dat asa de mult cu stingu in dreptu fata de turma de oi a ciobanului Dragnea.
ministrul civil la aparare/interne este liantul între politic si militar…sau ar trebui să fie.
mai mult,este prima pârghie de control peste un minister ce deține puterea armelor.
civil sau în uniformă ministrul trebuie să aibe proprietatea termenilor.
din păcatea in românia post decembristă armata a avut miniștrii aruncați la derută la fel cu udmr-ul la cultură și mediu….posturi de miniștrii cu care s-au răplătit favoruri.
La prima vedere Fifor asta pare ok dar sa nu uitam totusi ca asa era si Adrian Țuțuianu…acum individul se comporta ca un adevarat taliban pesedist. Cititi doar declaratiile acestui gunoi din ultima vreme.
Acum sa nu ma intelegeti gresit . eu n-as vrea sa plece. dar…
De ce să-l aperi, dacă-i bâtlan? Dacă o va comite încă odată, mai rău?
Nu e meritul acestui ministru pentru programul de înzestrare, e meritul altora, inclusiv a binomului Maior, Coldea, Kovesi. Acum au fost bani și bunăvoința plus interesul americanilor, n-are treabă cu PSD-ul. Ăștia chiar nu-s atenți ce prostii dau pe gură, să ne amintim că precedentul minstru Țuțu a fost demis pentru că a urlat în gura mare că armata n-are bani, și așa au intrat unii în panică, inclusiv militari. E cazul de demisie, să nu ști ce rachețele ai în depou, apoi să pretinzi că știi de fapt, dar nu te-a înțeles auditoriul, deși te-ai exprimat clar în limba română. Și apoi ce treabă are el cu Putin, când trebuia să ocolească orice referire la Rusia, el se duce drept ca berbecul, dând apă la moara de propagandă a rușilor: Ambasada Rusiei: „Mulțumesc, domnule Fifor pentru adevărul spontan”
https://b1.ro/stiri/eveniment/gafa-fifor-reactie-rusia-234782.html
Următoarea gafă impardonabilă la ce va face referire? Ce mai avem noi ascuns prin pivnițe domnule ministru al buimăcelii, ceva care să-l atace direct pe Putin, să-l facă să se înverzească? Poți spune orice, că retractezi după.
Tocmai vorbeam despre mancatoarii de cacat ai Moscovei.
Editat – ramane cum am stabilit.
http://mobile.hotnews.ro/stire/21033415
E fin 2016, dar cica se invecineaza cu noi.
Vorba aia, cu cine se invecineaza URSS?
Cu cine vrea ea…???
Mai e binom daca sunt 3?
Pot fi doi din cei trei in aceeasi tabara si, iata ca avem un binom.. 🙂
Asta a fost una incuietoare. 🙂
Nu stiu la ce te teferi, dar fiind sub mine, m-am simtit responsabil sa imi dau cu parerea.. 🙂
Glumesc.
Omule. Daca esti om, aperi si un batlan, atunci cand e cazul. In rest, nu stiu ce sa zic. Nu fac politica, discut strict la subiect.
Eu cred ca a fost doar o greseala de exprimare !
Legat de Fifor, il slaviti degeaba , orice ministru ar fi facut acelasi lucru(chiar si Viorica sau Olguta). Acum se vrea si se poate, atata tot. Impinsi din afara sau nu, e bine ca se face!
Inclin sa cred ca ai dreptate cu privire la faptul ca oricine ar fi facut cam aceleasi lucru, dar, prin comparatie cu celelalte figuri ilustre pe care le-ati enumerat, el este intr-un usor avantaj.. 🙂
Cat despre partea inchinarii, (a se citi slavei/aka laudatio), insa, Doamne, sa ne ierti..
Abia aici avem un ”trinom”.. 🙂
Da, este in avantaj, dar si ele s-ar fi descurcat! 🙂
Nu contest.. 🙂
de ce se poate?!
Da, tin sa ma corectez: „TREBUIE”, nu „se vrea si se poate”
S-a vrut tot timpul banuiesc si se putea oricand
Salut. Ma var si eu in discutie, e adevarat ca domn Fifor a dat cu oistea-n gard rau de tot, dar trebuie sa intelegem ca nici un ministru al aparari sa ocupat prea mult cu dotarea nici macar nenea Fifor, totul a demarat pe repede inainte dupa daclartia fericita a marelui sef peste armata donm Ciuca, indiferent cine va fi ministru al aparari are decat o solutie sa execute anumite ordine venite de undeva prin intermediul armatei, ce a ce pe mine ma face bucuros ca dotarea se misca
La mintea mea se pleacă de la premise greșite
Multă lume uita ca s-a discutat, inclusiv aici, de prea multe ori despre cei 2 % pt înzestrarea armatei
Fifor a făcut prea puțin
Altcineva din minister a făcut analiza și sinteza și a prezentat ministrului ce trebuie făcut
Ca doar nu credeati ca ministru fifor face el personal calculele legate de nevoile înzestrării și compara el fiabilitatea diverselor sisteme și echipamente de lupta
Pt aia sunt grămada de angajați din minister
In frunte cu specialistu anterior duska, ajuns secretar de stat – ăla cu torpilele aeriene și care apare in continuare la propatria duminica
2 % din PIB pt înzestrare nu este invenția sau produsu vreunui efort al lui fifor
psd a tradus 2% la înzestrare in 2% pt armata
Combinat cu mărirea pensiilor inclusiv la militari
Așa ca 2% a însemnat de fapt mult mai puțini bani la înzestrare prin scăderea pensiilor și a soldelor
Așa ca pt mine psd este un partid de hoți și mincinosi
Putea sa aducă și 1000 de rachete patriot
Atunci când au decis oprirea sau tărăgănarea la infinit a investițiilor in infrastructura civilă de transport și liberalizarea furtului au semnat falimentul nostru
Oricâte împrumuturi luam noi acum pt pensii, solde și salarii odată vor trebui plătite
Și nu va plăti nici fifor și nici psd
Ci fiecare dintre noi
Sper sa nu se pună cu noi ca îi omorîm cu fuga ca doar nu e prima dată. Ultima dată am luat prizonieri vre-o 140 000 și sper sa o ierți și pe Dancila ca scoate cîte o perlă..
? P.S. Noi avem dreptul să mai greșim ei pot sa citească ce le-au scris consilieri..
Numai cine nu munceste, nu greseste.
Probabil ca este singurul ministru care merita respect din aceasta adunatura Dragnea – Dancila.
nu cred ca inzestrarile sunt meritul lui….uiti ca e din echipa lui dragnea si pana la pozitia asta de ministru cine stie ce a facut sa isi castige locul.
Pentru a preveni asemenea situatii, un prim-ministru, ministru al apararii sau de externe, ale caror declaratii eronate sau neinspirate pot produce daune intereselor nationale, ar trebui sa aiba un consilier competent, care sa le supravegheze in timp real declaratiile. Atunci cand ministrul scapa – neintentionat – cate o prostie, sa le atraga atentia imediat si sa faca rapid corectura de rigoare, eventual sa-si ceara scuze pentru eroare.
Dar daca respectivul consilier a ajuns consilier ca o sinecura, iar el e un pupincurist, atunci … seful are intotdeauna dreptate … 🙂
Sau sefa.. 🙂
miniștrii și sectretarii de stat plus alte specii de funcționari cum crezi că ajung pe posturi?!de obicei și din nefericir cele mai rele exemplare ajung în functiile de top.
Pertinent și bun comentariu!
Au o grămadă de consultanți ( piloși de la partid, obligații, neamuri etc) și consilieri care sunt la fel de idioți ca cei pe care-i consiliază.
orice obect are o traiectorie balistica, chiar si mingea de fotbal
si daca nu e in repaus, are enegie cinetica
M’neavoastra insinuati ca m’nealui ar avea dreptate? Ca n-ar fi fost doar ”obosit”?
Vedeti ca asta e cu conotatii strategice. Operationale, cum ar zice unii mai la E, desi nu e chiar tot aia. 🙂
Operative 🙂
Nu stiu daca Aegis ashore permite lansarea SM-3 pe o traiectorie balistica, fara a urmari o tinta ne-terestra.
Oricum, SM-3 block1B de la Deveselu nu ar bate la mai mult de 1000 km. Cele din Polonia, block2A, ar putea bate la 3000 km.
Iar efectul pe tinta e exclusiv cinetic, echivalent a 30 kg TNT impotriva IRBM, la sol probabil doar 8 kg TNT, deci mult sub un ATCMS.
Sa-i multumim lui Trump ca am demarat modernizarea armatei.
Altfel, ramanea cum am stabilit 🙂
De exemplu:
„Liderul PSD, Liviu Dragnea, a declarat joi că el și fostul premier Sorin Grindeanu au aflat din presă că România vrea să cumpere rachete Patriot.” (21 septembrie 2017)
„PSD şi Tăriceanu au blocat construirea primelor nave de război româneşti, pe motiv că şantierul de la Galaţi are capital olandez, nu românesc”(30 nov 2016)
„In 11 noiembrie 2016, Victor Ponta cerea ca România să nu respecte angajamentul luat faţă de NATO privind alocarea a 2% din PIB pentru Apărare, pentru că Rusia nu este duşmanul României şi nu e nevoie de înzestrarea Armatei.”
Mda ….
sau lui v.v.putin.
Nu cred ca are Fifor vreun merit in programul de dotare al fortelor armate. E ordin pe unitate in NATO, politrucii de la noi n-au ce face.
Iar ministrii care nu sunt specialisti pe domeniul lor de activitate (Fifor e filozof din cate am inteles?) nu au ce sa caute la „sezatori” lungi la televiziuni, fie ele si televiziuni de partid (A3). Pentru ca, inevitabil, in ciuda mingiilor aruncate la fileu de moderatori partinici, ajung sa spuna si lucruri trasnite.
Singurele lui merite sunt, …1. nu a incercat sa bage bete n roate acestui program de inzestrare, demarat in ceasul al 15-lea… 2., … a carat sacosele cu bani peste Ocean. Cam atat.
Subscriu.Consilierii militari americani au indicat guvernului roman, probabil, care ar fi prioritatile de achizitie iar guvernul nostru a inceput sa se conformeze.Este foarte bine ca SUA a facut si face in continuare presiuni asupra aliatilor sai din NATO, inclusiv a Romaniei, pentru a-si moderniza fortele armate.
@sorin
Cred ca putem fi siguri ca asa au mers lucrurile.
Se discuta de ani buni despre zonele A2/AD dezvoltate de rusi in zona Baltica si a Marii Negre.
Analistii occidental spuneau inca din 2014 ca raspunsul potrivit e dezvoltarea unor A2/AD-uri NATO in contra-balanta.
Achizitia de Patriot, Himars, baterii de coasta etc. face parte din aceasta strategie creionata de cei mari, nu de politrucii sfertodocti de la noi. Daca ar fi dupa astia….
Filolog cu doctorat în antropogie socială!
Adică expert în behaviorism!
Ce-o fi aia nu știu, dar îmi place cum sună! 🙂
„Filolog cu doctorat în antropogie socială” Pe Wiki scrie licentiat in filozofie, nu filologie, dar si masterat in literatura romana.
Antropologie sociala probabil inseamna ca stie sa justifice atitudinea PSD fata de electoratul sau: „prosti, dar multi!” 🙂
Pe mine ma deranjeaza mai putin gafa propriu-zisa, care putea fi reparata rapid si eficient cu un comunicat oficial MApN.
Ma deranjeaza mai mult ca incearca sa scape cu „s-a inteles gresit”, mi se pare ca ma ia de prost… Asta denota ca are o deficienta de caracter…
Pe pagina lui – http://www.fifor.ro/senator/biografie/ , spune că e filolog iar studiile doctorale vizează românii de pe Valea Timocului. Până aici, nota 10!
Poate că e unii care nu face diferența între filologie și filozofie, dar eu – care am două ”filoloage” în familie (mama + soția), de nevoie știu!
Ce se întâmplă atunci când filologia se întâlnește cu filozofia , aveți aici: https://www.youtube.com/watch?v=3Cqo6FnTEKs
Poate de la behavior in engleza comportament? Ceva legat de studiul comportamentului uman?
Probabil! Comportamentul ”maselor largi populare” a fost studiat intens de-a lungul timpului…de cine trebuie…
Dex online
behaviorísm sn [At: DEX2 / P: ~vi-o- / E: eg behaviorism, fr béhaviorisme] Teorie care pune la baza psihologiei comportamentul exterior, eliminând conștiința Si: comportamentism.
mai clar…Keynesism, adicatelea…”inclinatia subiectului catre consum”..
Este un război informațional:
1 . Cu americanii, rușii au primit ,, muniție,, sa și susțină idea ca s scutul e ofensiv.
2 . Cu romanii, barbarii vor sa producă demisia unui ministru al apărării care a adus România din stadiu de trib în epoca pietrei fata de ruși în privința armamentului în stadiul unora care încep sa producă pierderi forței invadatoare. În plus promite, prin viitoare achiziții sa determine pierderi neacceptabile din perspectiva pierderi-câștig.
De aceea răspunsul României, nu al ministrului presupune 2 paliere:
1. Pentru romani, ministru recunoaște bâlbâit
2. Pentru ruși, România transmite Rusiei ceea ce ei au uitat. Suntem în NATO iar Rusia este un stat agresor aflat sub sancțiuni
Parerea mea e ca Fifor ar trebui sa plece, dandu-si demisia de onoare. Daca era obosit, ce cauta la emisiuni tv?
Omul Mihai Fifor are o scuza si motive atenuante ca a gresit, insa dl. Ministru al Apararii Fifor nu are nici o scuza baieti. El reprezinta Armata Romaniei, poporul roman, orice greseala cat de mica nu pot fi iertate pentru ca reprizinta imaginea unor institutii. Ce credibilitate mai are ministrul Fifor in fata partenerilor Nato??!!! Imaginati-va ducandu-se la intalniri Nato, aia o sa-si dea coate luandu-l la misto, de armele balistice de la Deveselu ?
Imaginea lui e patata, e deja compromis, cu toate ca are realizari.
„Acum, ca mancatorii de cacat ai Moscovei sunt la orgasm si urla: “V-am spus noi!” sau ca diversi papagali ii cer demisia, nu ma mira deloc. Unii au ordin pe unitate, altii sunt doar idioti utili…
… Da, Fifor a dat o duda si gestioneaza inabil situatia creata dar, daca fiecare dintre predecesorii lui ar fi facut macar un sfert din cat a facut el, acum armata ar fi aratat cu totul altfel…
… Ca sa nu existe dubii, guvernul Dancilei este cel mai prost de dupa 1989, mai prost chiar si decat cel al lui Ciorbea, dar Fifor s-a achitat bine de sarcini acolo unde a fost pus si e pacat sa-l amestecam in ciulama, cu ceilalti …”
Chiar așa să fie oare ? Chiar atât de simplu ?
Poate , dar doar în viziunea colecției de oase găsite la Cioclovina și reactivat ca ministru de externe al României contemporane …
Ce a făcut „filologu” , spre răul din viitor al României este nespus de greu de estimat !
Să nu vorbim și să nici nu încercăm să ne imaginăm discuțiile din spatele ușilor închise din Pentagon și din Cabinetul Oval despre ” cretinii ăia din Balcani care i-au dat apă la moară lui Putin, în timp ce noi ne străduim să-i apărăm cumva …”
Cât despre presă, rolul ei este să fie cîinele democrației și să-i rupă curul oricărui dobitoc ce se joacă cu cuvintele(focul) pe la televiziuni care vor audiență cu orice preț …
Dacă un ministru al apărării din Franța sau Anglia (poate chiar și Italia) ar fi comis o asemenea oroare, ar fi înfundat pușcăria pe 25 de ani, începînd din a treia zi …
La noi, unde crezul național este Balada Mioriței, adică este oaia, iar uciderea altuia ca să ai o turmă mai mare, este pusă în versuri și oferită copiilor la școală, evident în scopul educării lor, la noi putem ierta orice, deci să iertăm atunci, căci viitorul, oricum nu va aparține unor țări conduse de oameni politici cu coloana vertebrală strîmbă …
Nu a fost destul că am fost duplicitari politic dea lungul întregii noastre istorii, trebuia să mai dăm apă la moară celor care vor să ne f… oricum ?
Dacă considerați că avem un ministru genial al apărării doar fiindcă înaintea lui am avut o turmă de … oi, este în regulă ; pupat în Piața Constituției .
”Să nu vorbim și să nici nu încercăm să ne imaginăm discuțiile din spatele ușilor închise din Pentagon și din Cabinetul Oval despre ” cretinii ăia din Balcani care i-au dat apă la moară lui Putin, în timp ce noi ne străduim să-i apărăm cumva …”
Asta e ceva deosebit. Americanii ”se chinuie” sa ne apare ”cumva” (si noi nu si nu)..
Scutul a fost amplasat de catre armata SUA. SUA stiau exact ce isi asuma. Rusii, la randul lor, stiu, sau ar trebui sa stie, ce contine si ce capabilitati are. Satelitii lor sunt cu ochii pe el si masoara si numara ”urmele rotilor” si gabaritele camioanelor care intra si ies. Stiu exact ce silozuri sunt necesare pt ce tip de racheta balistica. Nu sunt prosti. N-au pretins vreodata faptul ca locatia ar contine rachete balistice. S-au pastrat in parametrii decentei tehnice si nu se decredibilizeaza asa de usor ca altii. Stiu exact cum sta treaba. SUA fac exact acelasi efort in a apara Ro ca si cel pentru a apara Polonia sau tarile baltice. Mai mic decat cel pe care l-au facut pt a apara Germania federala.
”Ce a făcut “filologu” , spre răul din viitor al României este nespus de greu de estimat !”
Bull shit, cum ar zice aliatii nostri.
Sa nu cadem in propagandism, de orice fel ar fi el.. 🙂
Anul viitor, pe vremea asta, nimeni nu isi va mai aminti incidentul. Su-urile si Tu-urile vor continua sa survoleze Marea Neagra, cu sau fara balba lui Fifor sau a altuia de teapa lui.
Sa ne pastram totusi in dimensiunea realitatii si a realismului. Si faptul ca ii exageram, in mod gratuit, importanta, contribuie la amplificarea incidentului, in dauna noastra. Zic si io. Poate gresesc.
Greseala lui majora nu a fost atunci cand a spus balistic, in loc de antibalistic, ci atunci cand nu a recunoscut imediat ca a fost o greseala de exprimare. Faza cu eroarea de interpretare, este, in opinia mea, adevarata greseala. Lipsa de decenta in a recunoaste evidenta. Nu cred ca e singurul responsabil pt ea. Din pacate. Daca pleaca, bine, daca ramane, bine. Egal cu zero.
Chestiunea de principiu este cea care conteaza. Modul cum reactioneaza clasa politica, profesionalismul, decenta ei, astea sunt chestiunile majore.. Toti au sarit sa se bucure de gafa individului, sa mai marcheze si ei un punct, minor de altfel, in politica interna. Poate un pic de rezerva ar fi facut ceva mai mult bine tuturor.
Putin a spus inca din 2016 ca suntem o tinta. Oare gafa a putut schimba lucrul asta?
http://mobile.hotnews.ro/stire/21033415
Dar da. Mi-ar placea sa ma simt reprezentat cu decenta si profesionalism. Recunosc. Sunt dezamagit.
Over all, destul de nasol.. 🙂
Luati-o ca pe o gluma, ceva mai amara. 🙂
Si da, aveti dreptate, programele trebuiau începute, dar nu acum vreo doi ani, ci de acum vreo 10-15.
Poate ca a venit vremea sa adoptam modelul american al secretarului de stat la aparare. Civil, fost militar. Un tip care sa aiba reflexul gandirii si vorbirii tehnice in domeniul militar, nu un civil care sa invete, la 40-50 de ani, terminologia militara. Si asta din mers. Am fi scutiti, probabil, de episoade de acest fel.
Chiar așa să fie oare ? Chiar atât de simplu ?
Poate , dar doar în viziunea colecției de oase găsite la Cioclovina și reactivat ca ministru de externe al României contemporane …
Ce a făcut „filologu” , spre răul din viitor al României este nespus de greu de estimat !
Să nu vorbim și să nici nu încercăm să ne imaginăm discuțiile din spatele ușilor închise din Pentagon și din Cabinetul Oval despre ” cretinii ăia din Balcani care i-au dat apă la moară lui Putin, în timp ce noi ne străduim să-i apărăm cumva …”
Cât despre presă, rolul ei este să fie cîinele democrației și să-i rupă curul oricărui dobitoc ce se joacă cu cuvintele(focul) pe la televiziuni care vor audiență cu orice preț …
Dacă un ministru al apărării din Franța sau Anglia (poate chiar și Italia) ar fi comis o asemenea oroare, ar fi înfundat pușcăria pe 25 de ani, începînd din a treia zi …
La noi, unde crezul național este Balada Mioriței, adică este oaia, iar uciderea altuia ca să ai o turmă mai mare, este pusă în versuri și oferită copiilor la școală, evident în scopul educării lor, la noi putem ierta orice, deci să iertăm atunci, căci viitorul, oricum nu va aparține unor țări conduse de oameni politici cu coloana vertebrală strîmbă …
Nu a fost destul că am fost duplicitari politic dea lungul întregii noastre istorii, trebuia să mai dăm apă la moară celor care vor să ne f… oricum ?
Dacă considerați că avem un ministru genial al apărării doar fiindcă înaintea lui am avut o turmă de … oi, este în regulă ; pupat în Piața Constituției .
Nu vreau sa par cam dur… dar cam de cacao articolul… comparatia ciorbea – dancila cu doua perioade unde in prezent nu au atatea maini sa fure cu perioada cand se furase cam tot ce era de furat si romania era in curul gol tot de pe urma la guverne si ministri pdsr „geniali” (cam cum o sa fim si dupa dancila probabil) cumulat cu laudele pentru niste „programe” care trebuiau sa intre in executie sau macar sa fie semnate de acum 2 ani…ma face sa pun intrebarea… ce fumati?
Ciorbea
Guvernul Ciorbea
Intr-o noapte cursul de schimb e explodat Dublu
Guvern care se îndatora de trei ori mai scump decât guvernele anterioare ale lui Iliescu
Se mai numea și Guvernul României
Ne prostea la TV sa ne entuziasmam ca vinde întreprinderile pe un dolar
Și se lauda ca ii da Europa bani ca sa trimită muncitorii in șomaj
A avut un singur obiectiv Restitutio in integrum
Are și un merit : A dus PNȚCD la coșul istoriei
Lasa-ma sa ghicesc, esti din categoria celor care au votat…voteaza psd, pdsr,fsn pe paine si dupa se arata revoltati ca au fost pacaliti… cine zicea: ghinionul ca dupa 90 majoritatea celor care nu vroiau comunism au plecat si majoritatea celor care traiau cu memoria lui au ramas… ai si calitatea cumva de a fi teleorman?
Bine de stiut, PNT-ul a fost baiul in tara asta. Nu PSD-ul care a fost in fomele sale la putere in 30 de ani cam 70% din timp si daca extindem pe 70 sau 100 de ani calculul ma apuca dracii.
Poate de aia intra in conflict ultima propozitie cu firea mea… si cu faptul ca le mai am cu istoria:
” În februarie 1948 PSD a fuzionat cu PCR în cadrul Partidului Muncitoresc Român (PMR). ”
sursa: Social-democrația în România: 1918-1944, Nicolae Jurca, Editura Hermann, 1993
numai ține bre cu povestea asta dar o poți recita în cabina de vot când îți ștampilezi statutul de zilier pe moșia pdsr-ului.
La un articol de pe Contributors.ro, Cristian Felea, a avut un motto, care se potriveste si aici:
”Se întâmplă același lucru și în treburile statului: dacă știi să prevezi din timp lucrurile, însușire care nu-i este dată decât omului înțelept, poți să înlături cu ușurință relele care se ivesc; dar dacă nu le-ai văzut dinainte, și în consecință le lași să se dezvolte până când oricine poate să le constate, este prea târziu ca să mai poți face ceva împotriva lor.”
Niccolo Machiavelli – Principele
Nu stiu exact, ce aport a avut Fifor in programele de inzestrare, dar pana acum, am apreciat la el sobrietatea discursului.
Cumva, asta a fost ce i-a lipsit, dupa comiterea gafei.
or fi astia din guvern prosti ca noaptea dar mie mi se rupe. atat timp cat tine asta cu 212.
http://www.zf.ro/eveniment/declaratia-unui-expert-guvernul-psd-acordat-cea-buna-facilitate-fiscala-romania-micilor-intreprinzatori-revolutie-incoace-declaratia-unica-pfa-avea-venituri-200-000-euro-plateste-acum-contributii-17377157
si mai e si aia cu salariile medicilor. pentru prima data dupa revolutie majoritatea studentilor de la medicina doreste sa ramana in tara dupa terminarea studiilor.
pana la urma scandalurile cu astia sunt ca nu stiu gramatica, nu ca fura. si daca nu-i duce capul la asta si lasa economia in pace, sa se dezvolte conform programului de guvernare, sunt perfecti.
azi romania e pe pilot automat si daca dragnea reuseste macar 80% din ce au promis in 2016 la alegeri, eu i-as sugera lui johannis sa-l gratieze si sa-i dea si o medalie.
fata de ce „promit” celelanti, cei din opozitie, ticalosii din psd sunt o lumina fata de prostii din pnl sau tampitii din usr. si asta pe fapte, nu pe vorbe.
nu putem avea nici justitie, nici democratie in saracie, nici armata capabila sa apere tara fara o economie dezvoltata si care sa-si permita cheltuielile cu dotarea si functionarea acesteia.
asa ca „dezvoltare cu orice pret” e prima tinta pe care trebuie sa o avem in strategia de aparare pe termen lung.
suna cinic, dar toate tarile dezvoltate s-au imbogatit prin mijloace lipsite de etica. dupa aia au pus in practica treaba cu drepturile si libertatile.
parerea mea!
Acest tip de gandire a lasat Romania in urma celorlaltor state ue din estul europei…
Sau apologetica promovata de scribii psd:
Astia fura da si fac ( fac ce?)
Toti sunt la fel, mai bine nu votez
Nu ma intereseaza politica ca merge economia…
PS: degeaba va platesc sa faceti propaganda… un simplu exemplu, nepotimiu e student la medicina in anul 4, la ultimul targ de joburi in domeniu din primavara pentru strainatate povestea ca peste jumatate din cei din seria lui s-au dus sa se intereseze…
Pentru fiecare minciuna pe care o balmajiti exista un exemplu care sa infirme minciunile voastre inodore si insipide.
Opaaa… Au aparut jegurile mu#ste ale l;ui dracnea. Pentru imbecilitatea ta; unii studenti de la medicina TOT doresc sa plece afara. Multi dintre ei…
Cat despre pilotul automat, cursul si robor-ul nu prea sunt de acord cu mizeriile debitate de tine.
Cat despre justitie; eu zis sa incepem cu interzicerea jegurilor condamnate politica.functii/publice timp de vreo 5 ani. Ce spui jegule?
Cinica sincer cred ca a fost ma-ta ca nu a inghitit si astfel a aparut pe lume o nulitate…
De acord cu articolul! Si eu apreciez munca buna a lui Fifor! Pe de alta parte, parca imi placea si ce misca Tutuianu… dar recent am aflat ca ficasa are un job caldut prin ceva minister… pe merit oare? Mie imi e frica sa nu miste inzestrarea doar ca ii impinge/impunge unchiul Sam cu baioneta prin dos… Oricum ar fi, e extrem de buna situatia, pt ca beneficiarul e Poporul Roman!
A gresit , pe de alta parte e ditai ministrul, in postul asta nu prea ai voie sa gresesti!!!!!!
http://dacnews.net/actualitate/alerta-dupa-gafa-lui-fifor-rusia-ameninta-romania-cu-interventie-militara/
Mare rahat. De parca pana acum rachetele Klub nu acopereau tot teritoriul Romaniei. Stam si cascam gura la niste mincinosi de profesie.
Sa ne pupe rusii in fund si daca se poate inainte de- a folosi hartia igienica. Trebuie sa fi un rusofon sau un tampit sa nu crezi ca dupa ce am intrat in NATO, rusii nu au indreptat catre noi rachete balistice…Ar fi nevoie de inca vreo 3-4 deveseluri si de mai multe sisteme mobile balistice…