Citim, ne credem informati, hai la razboi romane (intelectual desigur) cu cel care ti-a fost indicat de media ca inamic. Am spus de multe ori, cel mai bun inamic al manipularii este cultura. Cultura este tot-antidot pentru derapajele manipulatoare fie ca vorbim de armatele de troli, fie ca vorbim de mai nou fake news. Dezvolt astfel:
„Ultima noapte de dragoste prima noapte de razboi”. Ultimul capitol al romanului se intituleaza „Comunicat apocrif“. Armata va avea tot timpul o mare resursa de administrat, o resursa complexa, asa cum o priveste orice manual recent in domeniu comenzii trupei. Morala. Unitatea combatanta trebuie sa aiba un moral bun, caz contrar nu este apta de lupta. Principiul exista din cele mai stravechi timpuri, iar comunicatul apocrif a lui Petrescu este exact asta: in scopul mentinerii unei morale ridicate, pe cat se poate, a trupei, comunicatele militare al vremurilor nu foloseau cuvinte precum “infrangere”, ci eventual retragere strategica. Datele erau trunchiate si adaptate astfel incat sa serveasca scopului de a nu demoraliza unitatile luptatoare.
Sa extrapolam din acest exemplu, practica indelungata in manipularea informatiilor astfel incat sa serveasca unui scop militar. Pe fondul circulatiei informatiei la un nivel nemaiintalnit in istorie, dezinformarea si stirile false folosite de structuri militare, cu experienta in domeniul propagandistic, aduc o fata de-a dreptul devastatoare a razboiului hibrid. Interesant este ca Romania a avut de suferit in trecut de pe urma fake news-ului, a si reactionat pe urma acestui fake news. Sa nu mentionam mai mult decat “teroristii” sfarsitului anului 1989 si cum romanii au tras cu mitraliera in romani. Cum militarii chemati sa apere sediul MApN de teroristi-fantoma au fost executati in cel mai barbar mod posibil, probabil ultima decapitare pe teritoriul actual al Uniunii Europene. Asta doar ca sa fie clar ce poate face aceasta arma folosita si la scara medie.
Tot timpul, acest razboi hibrid, in dimensiunile sale, va folosi un paravan legal. Daca in cazul postacilor/trolilor ne ascundem dupa dreptul constitutional la libera exprimare, aici – la dimensiunea fake news – ne vom ancora puternic de libertatea presei. Categoric cele doua drepturi sunt importante, dar, la fel este si dreptul la libera circulatie. Exercitarea acestui drept se face in conditile legii, una-i libertatea, alta-i anarhia. Conduci masina in conditiile oferite de lege, nu cum vrei tu, in ce conditii vrei tu, eventual si periclitand viata unor oameni. Asta este un abuz de drept sau exercitarea unor drepturi cu rea credinta.
Asadar ce este acest „fake news”? Initial a fost ceva oarecum fara prea mare importanta, anumite publicatii sau site-uri creau stiri ireale doar ca sa obtina un tiraj mai mare, ori sa obtina mai multe clickuri. Cand aceasta practica s-a intalnit cu sistemul militar si uzul dezinformarii/propagandei in domeniul militar, ca arma, am obtinut acesta noua dimensiune a razboiului hibrid. In prezent, gasim fake news in functie de interesul in zona si poate varia de la problema imigrantilor dusa la extrem, pana la cheltuieli raportate la bugetul militar al statului. Am vazut informatii vadit false referitor la achizitiile militare, cu scopul de a infierbanta opinia publica.
Poate va aduceti aminte de “harburi de avioane cumparate la mana 7-a de la portughezi”, “bani dati aiurea pe vechituri de rachete vechi din 1950”, “Taburi de la elvetieni fara blindaj, cu tabla de Dacie”. Fals, fals… si mai fals! Sigur, omul poate mai neatent ar spune, pai astia (redactorii) nu stiu detalii de genul. Serios? In secolul informatiei in care generali ai armatei romane, iesiti la pensie, pot fi contactati cu un simplu telefon si pot certifica anumite informatii in masura cunostintelor pe care le au? Asta ar fi o parte, mai putem adauga desigur si dimensiunea nationalista care este intodeauna binevenita, am explicat de ce in articolul “Micul Troll si portia de razboi hibrid de dimineata”. Folosind aceasta componenta in cazul fake news-ului putem intelege bombardamentul mediatic cu privire la teme sensibile care au adus la putere elemente politice extremiste in tari superdezvoltate unde aceasta optiune era cvasi-inexistenta.
Am putea nota in legatura cu acest fenomen de fake news*:
- Tot timpul, o stire creata artizanal este creata intr-un scop. Scopul poate fi avantajarea unei parti, partid, miscare sociala etc.
- Aici nu discutam de proportii absolute, deci verificarea faptica, acolo unde este posibila, poate deveni barometrul realitatii in astfel de situatii.
- Cine poate sa clarifice o situatie mai bine decat un expert? In stirile false se citeaza o institutie, un expert ceva (de multe ori un simplu idiot care sa da drept expert), orice, care ai surpriza sa constati ca nu exista. Aici poti contraataca pe flanc cu un alt expert care exista si iti poate oferi o parere avizata. Un exemplu clar, aici in zilele de 10 august a aparut opinile unui ziarist (nu citez, nu vreau sa-i fac trafic nici un click), care cita un militar american de origine romana justificand ceea ce a facut jandarmeria in proportie absoluta. Mai mult, se mentioneaza si o structura in articol, politia militara americana. Ei, aici apare rateul, fake news-ul asta ii cam atat de bun cat autorul se pricepe la domeniu. Ce sa-i explici autorului respectiv, ca militarul american care nu exista a zis o bubuiala cat masa de mare? Politia militara americana nu are competente de „rioting” datorita „posse comitatus”, o lege care nu permite interventia militara fata de civili. Din acest motiv tot law-enforcementul din SUA ii CIVIL.
- Fake news Quality. Toata lumea ii cu “quality-ul” in gura. Mai putin cei cu fake news-ul. Rolul unei stiri false nu poate fi informarea corecta. Logic pana aici. Ei, in lipsa asta de deontologie, calitate mai vrem? Nu va mirati cand gasiti greseli de ortografie, de exprimare, traduceri aproximative pe langa continutul in sine care este fals. Cum am mai spus, nu discutam de proportii absolute ci este vorba de un amestec al acestor elemente.
- Exista fabrici de fake news. As fi sceptic in a crede ca o agentie de presa precum France Presse sau BBC produce astfel de abordari. Sunt ferm convins de faptul ca o presa aservita politic, un trust de presa care sustine visceral o anumita parte, va produce si astfel de stiri pentru a-si aservi scopului mentionat la punctul 1.
- Disproportia este mama unei manipulari si baza oricarui fake news care are sanse sa influenteze o masa.
Inchei prin a cita acest link iar dvs, stimati cititori, va rog sa trageti concluzile. Nu este un link la intamplare, analizati unde se intampla aceasta presupusa tragedie, cine ar avea de castigat din inveninarea opiniei publice si carui scop i-ar servi.
https://www.newsweek.com/us-military-vehicle-kill-boy-lithuania-fake-news-defense-minister-975494
Lt(rez)
Documentatie:
Ce-or mai sti si domnii astia despre fake news, Harvard astia?
https://www.summer.harvard.edu/inside-summer/4-tips-spotting-fake-news-story
https://onesearch.library.utoronto.ca/faq/how-do-i-spot-fake-news
Sursa pozei: https://www.irishnews.com
Salut. Pai si dupa ce sa intamplat in 10 august jandarmeria cica o institutie fundamentala a statului nea bombardat pe toate canalele cu stiri false in legatura cu interventia, ordin semnat sau nesemnat, ora la care a fost semnat, ei spun ca pulanele au batut regulamentar si legal totul fals pe care aceasta institutie ni lea vandut ca adevarat. Saracutii si se minuneaza ca comandantii au fost pusi sub acuzare tocmai pentru difuzarea unor magari false pe care iei ni le au vandut ca adevarate. Ieri coana Carmen Dan ierea plouata rau de tot cred ca vom avea stiri interesante iar jandarmeria nu-si va mai permite sa-si justifice interventiile difuzand stiri false.
EDITAT! Este o prostie de sus si pana jos, cunosc…reportajul. Minciuna pura de la un cap la altul. Un exemplu clasic de manipulare.
Pai, ce faceti? Mi-ati inlocuit postarea cu comentariul dv.? Ma bucur ca cunoasteti…
Asta pusesem eu:
http://www.romaniatv.net/mobi/acuzatii-grave-exercitii-militare-calarasi-un-ofiter-acuza-detonarea-pe-camp-rachete-uraniu-video_387694.html
si adaugasem ca mizeria pesedista RTV ar fi trebuit inchisa in secunda 2.
Am corectat, scuze.
As fi sceptic in a crede ca o agentie de presa precum France Presse sau BBC produce astfel de abordari.
Fiecare casa are propriile mecanisme de manipulare; AFP si BBC nu prea folosesc metodele Sputnik si RT.
Eu as face o separatie intre fake news si manipulare. Clar si cert, BBC-ul AFP manipuleaza in felul lor si noi manipulam cand vindem doua jante pe olx. Nu-i la misto exemplul, ci doar faptul ca acest aspect este strecurat in orice element al vietii de zi cu zi.
Ei Fake news-ul este minciuna. Revendind la exemplul de mai sus, e ca si cum spun ca vand cele doua jante dar ele nu exista, deci scopul vadit de a insela.Si mai bun exemplul cu jandarmeria de mai sus.
Can spui ca americanii au omorat un copil inexistent doar ca sa infierezi mania proletara a unei societati nu foarte educate… deja nu ma povestim de manipulari in limitele acceptate de societate ci intentia vadita de a produce un efect advres in societate.
Ai dreptate cu separarea lor. Imi amintisem de o experienta personala cu BBC care mi-a lasat un gust amar; incercau sa scoata de la mine un raspuns care sa determine emotia pe care doreau sa o transmita, raspuns care sa fie, de asemenea emotional. Stirea era adevarata, manipularea se manifesta prin relatarea ei. Inca ma incearca admiratie si dezamagire cind ma gindesc la BBC.
Si? Pe cind urmatorul articol? 🙂
:)))) facem-facem, greu de spus, cam o serie cu rezerva miltara in lucru :)))
Pe de alta parte, fake news a ajuns sa fie un fel de sperietoare – uite la DJT cum catalogheaza orice informatie care nu ii convine cu fake news, orice stabiliment de diseminare a stirilor ca fake news organization.
Vad cum momente din istorie pe care le credeam apuse – vinatoarea de vrajitoare in acest caz – se intorc in viata noastra in alta forma (troli, fake news, etc.).
Umberto Eco a enuntat foarte corect una din cauze (sursa):
Rețelele de socializare dau drept de cuvânt unor legiuni de imbecili care înainte vorbeau numai la bar după un pahar de vin, fără a dăuna colectivității. Erau imediat puși sub tăcere, în timp ce acum au același drept la cuvânt ca și un premiat cu Nobel. Este invazia imbecililor.
Televiziunea a promovat idiotul satului față de care spectatorul se simțea superior. Drama internetului este că l-a promovat pe idiotul satului ca purtător de adevăr», observă Eco, care îi invită pe jurnaliști «să filtreze cu o echipă de specialiști informațiile de pe internet, pentru că nimeni nu este în stare să priceapă astăzi dacă un site este credibil sau nu.
Ziarele ar trebui să dedice cel puțin două pagini analizei critice a site-urilor, așa cum profesorii ar trebui să-i învețe pe elevi să utilizeze site-urile pentru a-și face temele. Să știi să copiezi este o virtute, dar trebuie comparate informațiile pentru a înțelege dacă sunt credibile sau nu.
PSD, care cititi, invatati si voi de la aia mai buni: catalogati baiaia cetatenilor ca fake news, faceti propaganda, PR; nu ati fost in stare in 29 de ani sa invatati ce e aia PR modern, o faceti ca si cind ati fi inca pe tancurile CCCP.
Cei ii mai place tovarasului sa bage cenzura. Orice om cu mai mult de un neuron poate verifica o informatie. Nu iti place ce vezi nu te uiti.
Care tovaras? Ce cenzura? Ca nu inteleg.
Internetul este „democratia imbecililor”, dar intr-o forma si de o magnitudine nemaivazute.
Nu exista drept absolut. Dreptul oricui se intinde pana la drepturile restului membrilor societatii, protejate prin lege. Asa-i si cu “dreptul constitutional la libera exprimare”; una dintre limitele sale de exercitare le regasesti reglementate in infractiunile contra securitatii nationale din Cod Penal (art. 391 – 408). Hai sa citam:
Art. 391 Tradarea
Fapta cetateanului roman de a intra in legatura cu o putere sau cu o organizatie straina ori cu agenti ai acestora, in scopul de a suprima sau stirbi unitatea si indivizibilitatea, suveranitatea sau independenta statului, prin:
b) subminare economica, politica sau a capacitatii de aparare a statului;
d) ajutarea unei puteri sau organizatii straine pentru desfasurarea unei activitati ostile impotriva securitatii nationale,
se pedepseste cu inchisoare de la 10 la 20 de ani si interzicerea exercitarii unor drepturi .
Art. 393 Tradarea prin ajutarea inamicului
Fapta cetateanului roman care, in timp de razboi:
d) trece de partea inamicului sau efectueaza alte actiuni care sunt de natura sa favorizeze activitatea inamicului ori sa slabeasca puterea de lupta a fortelor armate romane sau a armatelor aliate;
se pedepseste cu detentiune pe viata sau cu inchisoare de la 15 la 25 de ani si interzicerea exercitarii unor drepturi .
Art. 394 Actiunile ostile contra statului
Faptele prevazute in art. 391 si in art. 393, savarsite de un cetatean strain sau apatrid, se pedepsesc cu inchisoare de la 10 la 20 de ani si interzicerea exercitarii unor drepturi .
Art. 400 Comunicarea de informatii false
Comunicarea sau raspandirea, prin orice mijloace, de stiri, date sau informatii false ori de documente falsificate, daca prin aceasta se pune in pericol securitatea nationala, se pedepseste cu inchisoare de la unu la 5 ani.
Art. 401 Propaganda pentru razboi
(1) Propaganda pentru razboi de agresiune, precum si raspandirea de stiri tendentioase sau inventate, in scopul provocarii unui razboi de agresiune, se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani si interzicerea exercitarii unor drepturi .
(2) Cu aceeasi pedeapsa se sanctioneaza faptele prevazute in alin. (1), savarsite in scopul provocarii unui razboi de agresiune impotriva Romaniei.Art. 400 Comunicarea de informatii false
Comunicarea sau raspandirea, prin orice mijloace, de stiri, date sau informatii false ori de documente falsificate, daca prin aceasta se pune in pericol securitatea nationala, se pedepseste cu inchisoare de la unu la 5 ani.
Art. 401 Propaganda pentru razboi
(1) Propaganda pentru razboi de agresiune, precum si raspandirea de stiri tendentioase sau inventate, in scopul provocarii unui razboi de agresiune, se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani si interzicerea exercitarii unor drepturi .
(2) Cu aceeasi pedeapsa se sanctioneaza faptele prevazute in alin. (1), savarsite in scopul provocarii unui razboi de agresiune impotriva Romaniei.
Art. 408 Sanctionarea tentativei
(1) Tentativa la infractiunile prevazute in prezentul titlu se pedepseste.
(2) Se considera tentativa si producerea sau procurarea mijloacelor ori instrumentelor, precum si luarea de masuri in vederea comiterii infractiunilor prevazute in art. 392, art. 393, art. 395 – 399 si art. 404 si art. 394 raportat la infractiunea de tradare prin ajutarea inamicului
Pe astia nu i-a bagat inca la gherla. Sper ca nu e timpul trecut.
http://www.romaniatv.net/mobi/acuzatii-grave-exercitii-militare-calarasi-un-ofiter-acuza-detonarea-pe-camp-rachete-uraniu-video_387694.html
intrebare: prestatia d-nei Veorica la Bruxelles, din postura halucinanta de prim-ministru al Romaniei in tristul an 2018, se incadreaza la prevederile Art. 400 descris de matale mai sus, tinand cond de aberatiile pe care le-a comunicat recent partenerilor din EU?
e o intrebare mai lunga, cu mai multe predicate, sper ca este coerenta.
Adica mai simplu: o putem baga pe proasta la bulau, intre 1 si 5 ani?
https://recorder.ro/rusia-face-propaganda-pe-banii-nostri-guvernul-romaniei-finanteaza-un-site-afiliat-sputnik/
ar trebui o precizare,
la noi fake news vine de sus sau cu sprijinu conducerii de partid si de stat,
tocmai din dorinta conducerii, inclusiv militare, de a tine tara indobitocita, manipulabilă si controlabila,
de aia au fost atatia morti la revolutia din 89 dar dupa 30 de ani nu avem inca vinovati, ca nu am avut si nu avem autoritate judecatoreasca si nici servicii,
dar suntem pe drumu bun, la conducerea, care o avem, putem sa speram ca se va descoperii ca demonstrantii din 10 aug 2018 au produs mortii revolutiei din 89,
sau, eventual, ca procurorii dna descoperisera calatoria in timp si, din lipsa de ocupatie, aterizasera in 89 cu cate o mitraliera in mana,
instrumentu de control a unui razboi hibrid/fake news este, pe de o parte, un serviciu secret, inclusiv militar, serios, iar pe de altă parte, o minima incercare de control a difuzorilor de informatie de a controla si a stopa informatiile false sau care destabilizează/produc socuri emotionale populatiei (latrina 3, guita tv, stirile de la ora 5, etc)
teama mie, ca la servicii secrete, prin istorie, am fost de regula cu pantalonii jos:
incepand cu obligativitatea abdicarii lui Cuza,
republica de la Ploiesti,
povestea desantata a maretelor fapte de strategie a lui Carol in razboiu de independenta, pe cand in realitate strategia a fost foarte proasta incepand cu inzestrarea praf si terminand cu realizarea actiunilor militare: nr. de morti si raniti rumani nu a fost intamplator,
scandalu strousberg,
obligativitatea noastra ca natiune de a-l mentine pe carolu in functie dupa scandalu strousberg,
o clasa politica retardata total care lupta cu asiduitate sa-l aduca in tara pe carolu II ca solutia salvatoare a natiunii, iar pe asta nu il interesa decat cum sa mai gaseasca o amanta, cum sa mai faca un chef, cum sa-si expulzeze nevasta din tara ca sa nu-l deranjeze in timpu distractiei, cum sa se plimbe cu un iaht (fost al imparatului britanic) in timp ce la inzestrare eram praf (chiar daca mai bine ca astazi), cum sa i-a bani de la industriasi in schimbu contractelor, inclusiv legate de tehnica militara, cu statu, etc.
guvernu goga ala cu inventarea obligativitatii eliminarii complete a evreilor din diverse functii publice sau profesii liberale, al reducerii capacitatii acestora de a fi educati, etc,
in conditiile in care, afara de nemti, nimeni nu facuse chestia asta prin Evropa
anu 1940, conducere praf inclusiv militara,
visuri erotice ale sefilor armatei si ale serviciilor referitoare la jdemii de divizii ruse la frontiera noastra de est si a necesitatii cedarii teritoriilor – uitand ca rusii erau dupa razboiu de iarna, dupa invadarea Poloniei, si dupa razboiu din extremu orient rus cu japonezii – toate conflicte care au presupus mutari mari de efective militare,
elementar la neuronu copilului de clasa pregatitoare cu atatea fronturi deschise, sau care se pot redeschide usor, nu ai cum sa aduci deodata la granita noastra de est jdemii de divizii,
apoi, minciunile comuniste,
avansarea limbistilor needucati in posturi de conducere,
eliminarea tuturor celor educati in Occident,
implicarea bisericii stramosesti in prostirea populatiei sau reducerea capacitatii acesteia de raspuns la opresiunea comunista,
nr. mare de turnatori nenorociti tratati ca si cum ar fi fost cel putin martiri,
89 cu efectele care le cunoastem,
lipsa oricarui vinovat,
scandalu fregatelor rujinite si minciuna ca ele trebuiau cumparate pt intrarea in nato,
iar infractoru nastase in loc sa rapunda de fregate a fost anchetat pt…a-ti ghicit termopane si trei boarfe aduse din China,
distrugerea deliberata sau din lipsa de neuroni a industriei, etc
cei 15.000 de specialisti ai cdr,
borduri schimbate anual la capitala patriei de vindeanu bordureanu ca le uzează aeru si vantu in timp scurt: poate de la schimbarile climatice,
bani pe fereastra in lipsa unui control si a unei dorinte reale de pedepsi vinovatii,
scandalu microsoft cu lipsa anchetarii lui nastase, abramburica, etc, si unor pedepse gen amenzi de parcare,
minciunile lui iordache si ale psd cu necesitatea modificarii legilor justitiei conform deciziilor ccr,
pe cand scopu a fost iertarea lui zdragnea si a inca cativa hoti din palavrament de pedeapsa,
minciunile autoritatii judecatoresti legate de lipsa unor norme legale care sa permita pedepse aspre pt guvernanti, etc.
mintirea populatiei in fata legata de prezentarea neadevarata a unor performante economice inexistente ca justificare a cresterilor de pensii si salarii,
rezultat: succesu psd la distrugerea legilor justitiei si pana la urma a tarii,
solutia este simpla,
incepi cu aducerea adevarului istoric la suprafata,
a smenurilor, minciunilor, chiar daca are ca efect condamnarea publica a maretilor inaintasi cu nume de bulevarde si strazi si a patriahilor bor,
cu condamnarea deciziilor gresite, inclusiv militare,
construirea unor servicii adevarate si a unei autoritati judecatoresti,
daca nu faci curat in trecut nu poti sa traiesti in ordine in prezent si nu poti sa ia reguli si legi clare care sa-ti permita sa ai un viitor
Pe cine intereseaza adevarul si pe cine intereseaza inca 10 lei la leafa?
Daca am face referendum pentru 5 lei de la buget sau adevar ce crezi ca ar iesi?
din nefericire, adevaru ca si dreptatea sunt pt multi notiuni subiective,
la carte scrie ca adevarul este:
ADEVẮR, adevăruri, s. n. 1. Concordanță între cunoștințele noastre și realitatea obiectivă; oglindire fidelă a realității obiective în gândire; ceea ce corespunde realității, ceea ce există sau s-a întâmplat în realitate. ◊ Adevăr obiectiv = conținutul obiectiv al reprezentărilor omului, care corespunde realității, lumii obiective, independent de subiectul cunoscător. Adevăr relativ = reflectare justă, însă aproximativă, limitată a realității. ◊ Loc. adv. Într-adevăr sau în adevăr = corespunzător realității, în realitate, de fapt. ♦ Conștiința absolută a autenticității și valabilității conținutului credinței religioase; realitatea spirituală ca subiect al revelației și obiect al credinței. 2. Justețe, exactitate. – Lat. ad + de + verum.
pt sensul notiunii de dreptate nu mai am timp sa reproduc dar recomand lucrarea lui V.M. Ciobanu, Tratat teoretic si practic de procedura civila, vol. I, Editura National, Bucuresti, 1996,
in istoria noastra am ascultat prea mult de formatori de opinie care au fost manipulatori: incepand cu ziaristii care se vand cel mai ieftin si terminand cu sefii de partide sau demnitarii,
am avut in trecut poeti, scriitori, etc. implicati in manipularea populatiei
am avut si avem inclusiv membrii ai academiei mincinosi si manipulatori,
desi astia ar trebui sa se axeze mai mult pe cercetarea continua si obtinerea de rezultate in cercetarea avansata
informatii gen: nastase a fost cel mai capabil prim ministru si nu poate fi condamnat sau nastase este un om foarte destept si nu merita sa faca puscarie orice ar fi facut, lansate inclusiv de cei care erau la putere la momentu condamnarii sale au adus grave deservicii tarii,
este in constiinta noastra chestia asta: daca o minciuna e prezentata de primu ministru sau un sef de partid, sansele ca ea sa prinda cresc exponential,
lipsa unor reactii a celorlalti participanti la luarea deciziilor in stat, formarea opiniei publice, sau o reactie defazata, intarziata (ca acelea ale comisiei audiovizualului, avocatului poporului, autoritatii judecatoresti, presedintelui republicii, ale actualei opozitii din palavrament, etc.) ne aduc unde suntem azi,
o tara care isi pierde busola,
azi taxa pe stalp, maine se scoate,
ca poimaine sa se bage iar,
taxa pe poluare prima inmatriculare s-a scos,
dar de la anu se baga iar,
drepturi necesare pt puscariasi: eliberarea tuturor pt conditii proaste de detentie inclusiv cei condamnati pt omor, viol, talharie, sau cei cu fapte de coruptie, etc.,
in conditiile in care era mai ieftin sa modernizezi pushcariile,
oricum pt unu ca infractoru borcea si altii pushcaria a fost ca un fel de pension, etc.
lipsa de predictibilitate distruge economia si opreste orice investitie,
fara investii ca tara te duci,
nu poti trăi numai din imprumuturi inconstiente, ca distrugi complet viitoru celui care vine dupa tine,
savarsirea continua de infractiuni presupune un cost pt tara,
costu ala il platim fiecare chiar daca unii vrem sa ne punem ochelari de cal si sa zicem ca nu are nici o importanta daca zdragnea are amanta tanara, daca familia lui si a altor politicieni fura, etc.
io, tu, ei, ele, natiunea plateste in final costu fake news,
ca iti place ca nu iti place trebuie sa iti asumi chestia asta,
iesti cetatean evropeamn si ruman, ai drepturi dar si obligatii
Ii senzational exemplul republicii de la ploiesti… senzational!
😀 😀 😀
Si ala cu 1940 intra in aceeasi categorie. 😀 😀 😀
parerea mea, hic…
din nefericire, episodu 1940 este de plans,
atat sefu de stat major cat si ministru de aparare au fost scosi din cadrele active prin Decretul Lege nr. 3094/09.09.1940;
prin Decretul Lege nr. 3094/09.09.1940 au fost scosi din activitate mai multi generali, cu urmatoarea motivare, foarte actuala in ultimii 30 de ani pt conducerea armatei noastre, citez: „având în vedere că următorii ofițeri generali au săvârșit acte grave de incapacitate, demoralizând prin fapta lor prestigiul oștirii și elementarele comandamente ale răspunderii de ostaș. Având în vedere că prin lingușiri și metode incompatibile cu demnitatea de ostaș au ocupat înalte comandamente, încurajând apoi neseriozitatea și lipsa demnității ofițerești; Având în vedere că prin incapacitatea acestor ofițeri generali s’a ajuns la decăderea oștirii și la acte grave prin pierderea granițelor; Socotind că Națiunea trebue să primească exemplul datoriei și al răspunderii prin sancționarea celor care s’au făcut vinovați de aceste abateri….”
pt episodu 1940, sefu guvernului in schimb are nume de strada la capitala,
o fi bine, oi fi rau ?
Alexandru cel Mare lăsa în urma armatei armuri uriașe și săbii ce cu greu puteau fi ridicate de un om obișnuit. Acesta e un prim exemplu de război informațional (manipulare, fake news cum vreți) prin care adversarii erau descurajați și prin care li se transmiteau informații false despre luptătorii din armata macedoneană.
Americanii parasutau prezervative uriase deasupra Vietnamului in timpul razboiului.
@green ai si o sursa pentru asta ? sunt pasionat de istorie de aia intreb
@ George GMT
Cu un amendament, „probabil ultima decapitare pe teritoriul actual al Uniunii Europene” a avut loc pe 22 mai 2013: https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Lee_Rigby
de asta am trecut in articol „probabil”. am si eu un amendament: „inca” al Uniunii Europene.
🙂
Fake news nu trăiește decât prin mâncători de fake news.
Idiotul satului, asa cum a fost numit într-un comentariu mai sus, nu este singur. Civilizația noastră produce spre 45% semidocții, indivizi cu apetența pentru asa ceva.
Comentariile politice, manipulările de presa… astea sunt pentru oameni inteligenți și nu sunt fake news.
1) Problema fake news-ului este ca nu exista un sistem de sanctionare eficient. N-am citit legislatia audiovizualului, asa ca nu vreau sa ma intind pe subiect. CNA-ul ar trebui sa aiba o serie de atributii in acest sens, asta daca nu le are deja. Si ar trebui sa fie independent…
2) Fake news-urile de anvergura (datorita numarului mare de spectatori, cititori) pornesc de la marile trusturi de presa. Audiovizual si presa scrisa. Daca pe audiovizual avem CNA, eu nu stiu ca pe presa scrisa (publicata acum preponderent pe internet) sa existe o autoritate de supraveghere.
Mai avem si problema deprofesionalizarii jurnalistilor sau, poate mai bine spus, a jurnalistilor de calitate indoielnica.
Exista un cod: https://www.paginademedia.ro/2010/05/codul-deontologic-al-jurnalistului-elaborat-de-conventia-organizatiilor-de-media dar intrebarea e, cine il aplica, cine sanctioneaza devierile?
3) O alta problema sunt miile de site-uri care prolifereaza tot felul de ineptii. Piata publica – „agora”, este astazi internetul. Iar aici intram pe un domeniu extrem de sensibil, internetul fiind inca liber si nereglementat. Si poate e mai bine sa ramana asa.
4) In principiu exercitarea drepturilor fundamentale trebuie facuta in conformitate cu normele morale, etice, sociale si legale. In drept exista notiunea de abuz de drept. Dar ca ea sa fie aplicata, trebuie sa aiba si cine sa o aplice. Iar asta este o problema a tuturor democratiilor, mai noi sau mai vechi. Democratia nu trebuie sa fie inteleasa in sensul in care poti sa faci absolut tot ce-ti trece prin cap. Asa cum a fost gresit inteleasa la noi.
Am vazut ca cineva cita niste articole din Codul Penal mai sus… Suna bine in teorie, dar practica ne omoara. E usor sa acuzi, e mai greu sa dovedesti iar cand o faci, trebuie sa furnizezi un material probator bine legat, astfel incat judecatorul sa dea o condamnare cu constiinta curata.
In incheiere, calomnia a fost dezincriminata. Nu e bine…
5) Nu in ultimul rand educatia, facuta praf consecvent de toate partidele de pana acum. Citeam impresiile unui elev roman care a invatat timp de un an la un liceu american, parte a unui schimb de experienta sau cam asa ceva.
Noi indopam elevii cu teorie precum porcul de Craciun cu tone de informatii pe care oricum le va uita, mai devreme sau mai tarziu. Asa cum am uitat eu rusa… 🙂 Alte sisteme de invatamant pun mai mult accent pe pregatirea elevului pentru viata. Elevul cu pricina (articolul este in Stiinta si Tehnica) spunea ca la americani fac statistica pana si la literatura…
Ar trebui sa incercam sa dezvoltam de la cea mai frageda varsta spiritul critic al elevului, in sensul de a-l incuraja sa gandeasca, sa-si puna intrebari, sa-si dezvolte gandirea logica, nu sa invete ca papagalul formule pe care oricum nu le va mai folosi vreodata… Eu in afara de regula de trei simpla nu-mi mai aduc aminte de nimic, de exemplu. 🙂
Stiu ca ideile de mai sus sunt cam dezlanate, dar atat s-a putut acum… 🙂 Subiectul e foarte vast.
P.S. Un subiect foarte interesant, astept cu nerabdare continuarea. 🙂
3. […] Piata publica – “agora”, este astazi internetul. Iar aici intram pe un domeniu extrem de sensibil, internetul fiind inca liber si nereglementat. Si poate e mai bine sa ramana asa.
Cind idiotii se aduna pot parea multe voci. Tendinta (psihologica) este de a te pune la adapostul multimii; conformismul este un mecanism de supravietuire. Nu sintem pregatiti sa ne descurcam cu sute de mii de idioti ai satului care se
masturbeazavalideaza in cerc. E bine ca interwebsul sa ramina liber; deoarece exista cerere sint sigur ca vor aparea mijloace de filtrare si autoreglare.4. […] judecatorul sa dea o condamnare cu constiinta curata. In incheiere, calomnia a fost dezincriminata. Nu e bine…
Nici judecatorii nu sint tocmai imaginea curateniei, IMO. Pina voi vedea cifre statistice (am cautat dar nu am gasit nicaieri) ramin la parerea ca daca din totalul de dosare judecate mai mult de 1% (presupun ca este mai mult de 1%) au sentinta schimbata dupa apel/recurs la trecerea pe la instantele superioare ceva pute. Calomnia putea fi folosita pentru santaj, reducere la tacere, etc. Daca eu spuneam ca … nu stiu… ca Veorica nu isi are locul ca Prim Ministru, jap putea urma un proces de calomnie. Apararea mea era prin prestatia ei publica, dar astea nu sint probe.
Atunci cand prin calomnie sfarsesti cariera de o viata a cuiva merita sa primesti o condamnare, macar cu suspendare, alaturi de restrangerea unor drepturi. Mai nou, facem dosare penale atunci cand vrem sa scapam de un adversar incomod. Cum o fi mai bine? 🙂
Distrugerea reputatiei unei persoane publice cu intentie, in baza unor afirmatii neadevarate, poate avea consecinte grave atat asupra persoanei cu pricina cat si asupra familiei si colaboratorilor sai. Iar aici ar trebui definita cu mare atentie persoana publica.
Mult prea multi asa-zis jurnalisti improasca cu rahat turcesc in stanga si-n dreapta fara sa fie sanctionati pentru faptele lor. Instantele noastre n-au exercitiul acordarii de daune morale, care sunt oricum greu cuantificabile.
Calomnia poate fi folosita pentru santaj atunci cand ai ce santaja. Sa nu uitam asta.
Deci da, cu o definitie judicioasa si cuprinzatoare si pedeapsa puscariei in cazul in care se produc consecinte deosebit de grave asupra unui om/familii/firme sunt pentru incriminare.
Sistemul de acum este mult mai ok fata de cel care era la inceputurile carierei mele. Multi judecatori corupti au fost condamnati definitiv, stiu cazuri concrete. Problema este mult mai ampla decat pare la prima vedere. Vorbind strict de judecatori, e cam greu sa fii eficient cand tu ai peste 100 de dosare pe sedinta si sedinte zilnice sau o data la doua zile…
In acest moment am mult mai multa incredere in judecatori decat in procurori. Evident, nu exista padure fara uscaturi. Cu cat e orasul mai mic, cu atat scade calitatea judecatorilor, procurorilor si avocatilor mai mult. Din nou, exista si exceptii, dar aici vorbim de statistici.
Cat despre mijloacele de filtrare si autoreglare a internetului, sunt tare curios cum o vor face… 🙂
Multumesc pentru apreciere. In urmatoarea perioada voi avea ceva articole pentru rezerva militara si apoi revenim la hibrid.
4) In principiu exercitarea drepturilor fundamentale trebuie facuta in conformitate cu normele morale, etice, sociale si legale. In drept exista notiunea de abuz de drept. Dar ca ea sa fie aplicata, trebuie sa aiba si cine sa o aplice. Iar asta este o problema a tuturor democratiilor, mai noi sau mai vechi. Democratia nu trebuie sa fie inteleasa in sensul in care poti sa faci absolut tot ce-ti trece prin cap. Asa cum a fost gresit inteleasa la noi.
Am vazut ca cineva cita niste articole din Codul Penal mai sus… Suna bine in teorie, dar practica ne omoara. E usor sa acuzi, e mai greu sa dovedesti iar cand o faci, trebuie sa furnizezi un material probator bine legat, astfel incat judecatorul sa dea o condamnare cu constiinta curata.
In incheiere, calomnia a fost dezincriminata. Nu e bine…
Daca as putea dezvolta un pic aici, punctele aduse sunt foarte bine conturate. Abuzul de drept, exercitarea cu rea credinta a drepturilor de care omul se bucura a ajuns sa fie regula si nu exceptia. As aduaga aici perceptia ca dreptruile sunt absolute, nelimitate de lege intr-un fel. Colac peste pupaza, perceptia majoritara romaneasca prin care statutam ca daca exerciti un drept cu rea credinta, si nu esti sanctionat, nu este de fapt un abuz.
Ce am inteles noi din democratie imi pare a fi rupt dintr-o comedie proasta. La noi este un joc etern al majoritatii abuzive, fie ca vorbim de un partid sau altul.
Poate ar trebui sa dezvolt acea cultura, tot-antidot de care zic. De ce m-am gandit ca asta ar fi unica solutie. Pai educatia. Greu de fake-news-uit o populatie care are un grad ridicat de inteligenta colectiva si usor de manipulat o populatie tampa. Da sunt banalitati dar hai sa le analizam pe cifre. Cu tone de fake news si manipulari la greu, tot ceea ce aput AfD-ul sa ia in germania au fost procentele usr-ului pe alocuri. O pupuatie educata precar sau unde ne limitam la populism sau nationalism, avem rezultate precum in Romania.
Iar tinerii care vin din spate, nu sunt cei educati si prin educatie nu ma refer daca stie sa scoata logartim natural din x ci daca stie cate puteri sunt in stat, ce drepturi are, economie minim s anu te indatorezi mai mult decat ai. Toate predate la materie precum „Citizen’s Education” in tari dezvoltate si nu numai. La economie la scoala imi aduc aminte ca am facut niste aberatii abstracte imposibil de inteles realmente, dar nimeni nu mi-a spus ce-i aia o factura si ce-i aia data scadenta. Ca sa rezum, cred ca un grad ridicat de cultura si spun cultura tocmai ca sa inglobez cultura civica, istorie, economie, notiuni elementare de drept, sunt singurele care pot combate acest fenomen care are doi piloni stabili: unul este dreptul la libera exprimare exercitat abuziv si doi precara intelegere si uneori chiar semianalfabetismul populatiei.
Educatie civica. Da! 🙂 Iar materiile sa fie predate in ideea aplicarii lor practice, in viata de zi cu zi.
Dupa cum ii spuneam lui Grigore Leoveanu mai demult, daca orele de fizica ar fi aratat mai mult ca articolele lui, probabil ca as fi invatat mai mult.
Oricum, nu trebuie sa fim toti fizicieni, matematicieni s.a.m.d. Trebuie doar sa intelegem conceptele, sa ne formam gandirea.
Ai dreptate, democratia si romanii sunt chestii distincte. Din pacate!
Fiti fara grija! Mai e putin si se va infiinta Ministerul Adevarului….. Orwell-ian.
In Romania nu mai exista presa libera ci mercenariat. Poate nici macar atat.
Daca e a IVa putere in stat atunci deja nu mai e in slujba cetateanului … (statul se spune ca slujeste cetateanul … desi e invers)
Daca mai exista ziaristi liberi… ori sunt martiri/ sfinti ori sunt bogati … ori …. eu nu mai stiu …. Presa de investigatie e unidirectionala ….. in functie de interes ….
Cultura / bun simt / buna credinta sunt primele filtre impotriva acestui fenomen … dar niciodata suficiente.
Nu in ultimul rand, fiecare dintre noi cand argumentam … conform propriilor idei …manipulam prin exprimarea doar a aspectelor care ne slujesc …. e natural …
https://stirileprotv.ro/stiri/international/china-va-acorda-puncte-cetatenilor-sai-urmeaza-apoi-premii-sau-pedepse.html#ziarecom
Noi am sărit din epoca ”fierului” direct în epoca ”bit-ului”!
Suntem agresați în permanență de o cantitate uriașă de informație pe care nu știm cum să o gestionăm și care ne afectează (conștient/subconștient) !
Și-a pus cineva întrebarea de ce on-line-ul este GRATUIT?
După 1989, presa de la noi și-a pus întrebarea (cu voce tare) – ce facem: FORMĂM sau INFORMĂM?
Au renunțat foarte repede la idee, pentru că masele largi populare nu trebuiau deranjate!
Noi trăim într-o ”bulă informațională” atent îngrijită, complet rupți de ceea ce se întâmplă în jurul nostru!
PANEM ET CIRCENSES!
DE CE?
Subscriu la ce zicea Umberto Eco si mai adaug eu ceva.Nu as lega neaprat de politica chestia asta dar, de amorul artei:
The central tenets of conservatism include tradition, human imperfection, organic society, hierarchy and authority, and property rights.
Bun, perfect, pe aici ma gasesc si eu. „Hierachy and authority” sa dezbatem un pic, si zicem asa: „In societies, those who hold positions of power and authority are among the upper class. Norms differ for each class because the members of each class were raised differently and hold different sets of values”
Upper class-ul ala ii problema am incercat de secole sa-l definim, ba am ajuns la aristocratie, ba am ajuns la asa numita contributie sociala in prezent, care se traduce din pacate doar in bani.
Legat de subiect, problema social media ii ca ii da o voce oricarui tembel. Da oricat de tembel ar fi. Pe cand in trecut, acesta forma de razbel functiona ceva mai greu deoarece raspandirea infromatiei era un atribut al upper class-ului asta, ca era educat deci stia sa scrie si sa citeasca si avea banii necesari raspandirii.Consumul de informatie era cam tot pe acolo, din idem motive.ei cu new-age-ul asta a disparut notiune de ierarhie si implict anumite atribute ale upper clasului.Cand ai ajuns sa imparti informatie la plebe dar plebea sa si fie generatoare de informatii si raspandirea lor, apar si aceste fenomene de masa manipulabila pentru o persoana care isi da seama ce mai poate face cu cuvantul.
Mai plastic „prostul satului varinata mediatica „este rezultanta evolutiei tampe si nelegata de valori pe care societatea a produs-o. Un exemplu bun este ce spune Nicolae mai sus. Drepturi nu insemna doar a avea ci a avea ceva in anumite conditii.Daca nu cresti ca buruiana si te crezi liber sa fi oricat de prost si manipulabil desigur crezand tu insati despre tine ca esti o intelighentie rara! Pe fondul asta da-i cu fake-news-ul ca cine se oripileaza cand ii spui ca il ataca martienii sigur va fi linsat de o masa de prostovani.
Chapeau bas!
Articol (thread) bine legat, excelent argumentat.
Comentariile, pe masura!
Bun de prezentat trupetilor de la (C)academia de Informatii ca lectura obligatorie. Cu singura precizare ca tre’ sa si inteleaga despre ce-i vorba „in propozitie”. Lucru de care taaaaare ma indoiesc. Cica sefii lor (la fel ca toti maharii din intelligence) ar dormi cu Sun Tzu sub perna, lucru de care iar ma indoiesc de-mi vine sa ma rup. Ca daca macar l-ar fi sters de praf o data pe an ar fi vazut ca se potriveste perfect (dar pe dos ) cu situatia din ultimii nu 30 , chiar 150 de ani.
Iar la capitolul „fake news” ar merita amintit referendumul vietii ce o sa se desfasore pesre 10 zile. Chiar toata lumea e chioara? Admitand ca trece (adica depaseste pragul de cat o mai fi acum si votantii „pro” vor fi majoritari ) ek nu o sa se aplice in veci. Ca trebyie modificata Constitutia. Iar la prima modificare va trebui ca numarul trantorilor numiti parlamentari va trebui redus la 300. Bah es’ nebun??? Cine voteaza chestia asta??? Vezi ceva sinucigasi prin Casa Poporului ?
Deci, bani aruncati ….
Încurcați borcanele!
Referendumul privind pe cei 300 a fost doar o exprimare de voința, pe când cel despre care păreți necăjit este un referendum de aprobare a unui proiect de lege deja adoptat de parlament și avizat pozitiv de Curtea Constituțională. Adică alta gâsca in alta traista!
Sa servim comentariul dumneavoastră tot ca pe un fake n…?
Cred ca nu e cazul de fake news. Daca imi aduc bine aminte Curtea Constitutionala a validat referendumul consultativ – aici e loc de discutii, referendumul este o consultare la urma urmei, nu vad de ce un referendum ar putea avea caracter (doar) consultativ odata ce exprima opinia cetatenilor care prin prezenta si votul lor si-au exprimat dorinta / opinia – iar efectul acestuia va fi pus in aplicare la PRIMA modificare a Consttutiei.
Iar aceasta prima modificare urmeaza sa fie in urma referendumului cel vestit din octombrie. Care ar avea cica, un caracter obligatoriu. De asta cred ca alesii nostri scumpi ( cumplit de scumpi as spune, dar deh, ce sa-i faci, prostia e al dracului de scumpa ) nu au nici un interes sa treaca referendumul iar de aplicat… cine stiem la sfantul asteapta!
Nu-mi aduc aminte sa existe vreun termen (prevedere expresa, vreau sa spun ) de punere in aplicare a rezultatelor unui referendum fie el si obligatoriu.
Bine-ar fi sa ma insel …
Dar pe asta de la Scanteia la ce o incadram? (in afara de penibil si disperare, bineinteles):
” tot law-enforcementul din SUA ii CIVIL.”
Si National Guard of the United States e tot civila?!!
Dai un gugal si zi-ne ce-i aia NG. Avem un articol in lucru, dar hai explicati-ne cum ii NG o structura de law enforcement…
Ce sa iti explic ? Ca de citit ai invatat sa citesti!
La 4 mai 1970 Universitatea Statală din Kent, Ohio, în 1970 Garda Naţională împuşcă mortal 4 studenţi si raneste 9 : https://en.wikipedia.org/wiki/Kent_State_shootings
Uraganul Katrina : „Thousands of National Guard and federal troops were mobilized and sent to Louisiana, with 7,841 in the area on August 29, to a maximum of 46,838 on September 10. A number of local law enforcement agents from across the country were temporarily deputized by the state. „They have M16s and are locked and loaded. These troops know how to shoot and kill and I expect they will,” Louisiana Governor Kathleen Blanco said. Congressman Bill Jefferson told ABC News: „There was shooting going on. There was sniping going on. Over the first week of September, law and order were gradually restored to the city.”Several shootings occurred between police and New Orleans residents, some involving police misconduct; including an incident that killed two unarmed civilians and seriously injured other others at Danziger Bridge.”
„Unităţi au sosit luni în Missouri (centru) – cu scopul de a-i susţine pe poliţiştii aflaţi sub presiune pe străzile din Ferguson – ultimul „punct fierbinte” în care a fost mobilizată Garda Naţională.
Indiferent că este vorba despre ajutorarea victimelor Uraganului Katrina la New Orleans în 2005, efectuarea unor operaţiuni antiteroriste în străinătate ori înfruntarea manifestaţiilor împotriva războiului în anii ’70, Garda a jucat roluri importante în numeroase ocazii.” https://www.mediafax.ro/externe/analiza-garda-nationala-soldatii-cetateni-ai-americii-cine-sunt-rezervistii-cu-rol-de-sustinere-care-intervin-in-manifestatiile-din-ferguson-foto-13112247
„On August 18, soldiers from the Missouri National Guard arrived in Ferguson at the request of the Governor of Missouri Jay Nixon, who also ended midnight to 5:00 a.m. curfews that had been imposed”
Si .. si .. chiar nu ai vazut filmul Rambo ? Ala primul din 1982? In final este adusa Garda Nationala
Dupa parerera ta .. ce facea Garda Nationala in aceste imprejurari, sa zicem , domestice ? Nu cumva „intarea” aplicarea legii ?
Posse Comitatus Act e o lege federala care se aplica doar United States Army, United States Air Force, United States Navy si United States Marine Corps, nu si Army National Guard sau Air National Guard, ultimele au autoritatea de a interveni in caz de nevoie.
https://www.heritage.org/homeland-security/report/the-role-the-national-guard-homeland-security
Oi fi invatat eu sa citesc, bine, da matale tot nu sti ce sa cauti si mai ales unde sa cauti. Citeste ce am scris, m-am referit la institutie. Daca discutam despre singura instituie americana care care a fost creata in scopul aplicarii legii – maritime – us coast guard, da, puteam avea o dezbatere.
Aici in schimb ii oabla treaba, nici o institutie militara din sua nu a are misiune principala aplicarea legii domestice asupra civililor cetateni SUA. Faptul ca asista structurile civile atunci cand o solicita guvernatorul ai alata mancare de peste. Una ii asistenta, alta scopul principal. Si daca cineva vrea sa ma convinge ca se paote face aplicarea legii cu abramsul, artilerie, geniu si mai ales aviatie, ii spun: du-te ba ca vorbesti prostii, idiotenii si imbecilitati. Asta-i ca si cum mi-ar spune unu ca am fost pompier, doar pentru ca am ajutat pompierii la deszapezire.
Dar asa, ca sa nu o mai lungesc: scrie aici negru pe alb ca National guard-ul nu este structura de law enforcment?
1. When the guard operates as a state militia, the state Governor retains command. The Governor may employ the guard in “civilian support missions,” without consulting the DoD.189 When the guard is federalized, the President assumes command, and the PCA(Posse Comitatus Act) applies.
The military is not a police force, the National Guard is not a law enforcement agency;Military units are trained to engage and destroy the enemy, not to protect constitutional rights.
See also United States v. Hutchings, 127
Washington University Open Scholarship
p 99 Canestaro book pages.doc 4/9/03
126 Journal of Law & Policy [Vol. 12:99
2.De pe siteul national guard-ului din texas, negru pe alb ca ei doar asista, la fel cum politia militara poate asista politia civila in Romania: The Texas Army National Guard is composed of approximately 19,000 soldiers, and maintains 117 armories in 102 communities. State duties include disaster relief, emergency preparedness, security assistance to state law enforcement agencies, and some aspects of border security. The Governor can activate the National Guard components under his control for state active duty in Texas, and in support of adjacent states.
3. Centrul de studii al congresului SUA:
There is precedent for deploying National Guard units to the southwestern border to assist with immigration control. In 2006-2008, President George W. Bush called on the National Guard to participate in Operation Jump Start, in which National Guard troops were called to duty in order to provide assistance to the U.S. Customs and Border Protection (CBP) to secure the southwestern border. National
Congressional Research Service
7-5700
http://www.crs.gov
LSB10121
Congressional Research Service 2
Guard members participating in this operation did not serve in a direct law enforcement role, but rather reinforced the U.S. Border Patrol, including by performing missions involving engineering, aviation, entry identification teams and a wide range of technical, logistical and administrative support. President Barack Obama used National Guard troops in a similar role in 2010 during Operation Phalanx, a successor operation to Operation Jump Start.
Deci si intra sub incidenta Posse comitatus in urma federalizarii si nu cand ajuta la nivel de stat.
Inca ceva, law enforcement la astia insemna implicit dreptuld e a aresta, ceea ce nu ii similar in Romania.
Inca o data repet, ei doar ajuta la aceste misiuni si nu este domeniul lor principal de activitate. Da au fost si la riots, au fost si la katrina si vor mai fi in continuare sa ajute structurile civile.
Pe final, asteptati aricolul cu guardul si discuta mai pe larg. Idee este ca vor sa o transforme intr-un fel de DEA+Police, dar chestia asta scoate in strada americanii. la ei sa fi policed by the military ii ca si la noi daca ai face limba oficiala in stat langa romana, limba maghiara. Cam pe aceeasi magnitudine de scandal ii la ei chestia asta. Stiti de la ce a inceput scandalul de la Boston, ramas ca si masacrul de la Boston in istorie, nu -1770 -unul din evenimentele care au contribuit ulterior la Boston Tea Party din 1773 ? De la niste soldati care au ucis civili in urma unui protest.
Sa-l lasam si pe Rambo cu ale lui…
Super articolul, felicitari.
As mai adauga in completare un alt articol foarte bun pe aceeasi tema.
Iata link-ul :
https://adevarul.ro/news/politica/cum-alteram-realitatea-razboiul-informational-post-adevar-post-factual-post-umanitate-1_5bad3e7bdf52022f75ed2311/index.html
Multumesc.
Lupta pentru manipularea gandirii maselor a existat dintotdeauna sub diverse forme, avand drept scop final si exclusiv docilizarea si imbecilizarea celor multi si prosti, pentru a fi usor de tinut sub control sau a fi dirijati in directiile dorite. Stirile false reprezinta doar o ramura a manipularii, dar una foarte periculoasa si eficienta, letala chiar. In termeni militari am putea sa o asemanam cu o bomba atomica care distruge tot si lasa in urma un desert radioactiv de nelocuit pentru mai multe generatii. Fracturile pe care le cauzeaza in randul societatii sunt definitive, ireversibile si de nevindecat pentru perioade foarte lungi de timp. Clasa politica din Romania actuala este imbecila de-a dreptul, o adunatura de retarzi, care nici macar nu stiu ce fac. In mod normal ceea ce croseteaza in prezent ar trebui incadrat la inalta tradare, fara nici cea mai mica problema. Utilizarea metodelor de razboi informational impotriva propriului popor, ar trebui inclusa in codul penal si dezvoltata pana la cel mai mic detaliu de asa maniera incat nici macar unul din ei sa nu scape.
Idiotenia cu referendumul, inghitita pe nemestecate si privita ca un ultim colac de salavare de catre distinsii nostrii politicieni, este o facatura atat de groasa, incat pana si un copil de țâță ar fi mirosit-o de la un million de kilometrii, dar nu si retrazii nostrii din politica. Se spune ca Dumnezeu cand vrea sa piarza pe careva ii ia mintile. Se pare ca e cazul. Partea interesanta a povestii pentru un ochi avizat este felul in care s-au impartit taberele si bogatia de manipulari, vesti si informatii false, ingeniozitatea argumentatiilor si sofismelor lipsite de orice continut. Indiferent de rezultatul referendumului Romania va pierde pe termen foarte lung. Asta se intampla cand prostii ajung la butoane. E pacat tocmai in anul centenarului sa avem parte de asemenea lovituri si nic macar sa nu fim instare sa le evitam.
Dar ca sa revin la stirile false si manipularea opiniei si gandirii, am vazut recent intr-un ziar pro rus din Romania, un fel de vuvuzea foarte subtila a Moscovei (putina lume poate sa identifice pozitia reala a oamenilor din publicatia respectiva, un fel de Sputnik mai subtil), introducerea unei idei (nu foarte noi) ca in Romania nu exista coruptie. In ciuda tuturor evidentelor, in ciuda tuturor datelor si in ciuda realitatii, in Romania nu exista coruptie si nu a existat coruptie. Interesant ca si abordare. Nu exista coruptie. Pacat de poporul asta ca a incaput pe mainile unor ticalosi lipsiti de orice demnitate. Este oare acesta un exemplu de stire falsa?
Care e publicatia?
Sriu doar ca Molicelu a zis ca nu exista coruptie si m-am enervat.
Nu stiu cum sa iti dau link-ul ca nu vreau sa-i fac publicitate inutila si nici nu vreau sa pun site-ul intr-o pozitie vulnerabila. Poate gazdele noastre au o idee cum sa procedam ca sa ajunga la tine. Un sfat: nu te enerva ca tocmai asta se doreste sa ne enervam si sa nu mai gandim. Are cineva o idee cum sa fac sa ajunga articolul la Iulian? Frica si enervarea ucide mintea. Ramai calm in toate momentele.
Incearca o cautare pe google dupa : Care este soluția? 27 septembrie 2018. S-ar putea sa-l gasesti. este vorba de un ziar cotidian.
🙂 Multumesc, l-am gasit repede. Intr-o vreme erau ok (publicatia), se pare ca s-au dus la vale rau de tot. Ca si in cazul amicului Cristoiu ma intreb: autorul lui e prost sau primeste bani pentru a fi asa?
Cum poate sustine un individ ca nu exista coruptie? Cum scria in articolul din Adevarul, deja sintem in post factual.
Hahaha. Nu e prost de loc, nu fa greseala de a-i considera prosti ca nu sunt de loc. Nu le intoarce favoarea de a-i considera prosti. ei ne consiera pe noi cei multi si amarati drept o masa de prosti. Greseala lor. Mai putem si noi cate ceva. Mai greu dar ne descurcam si noi cumva.. Bani primeste cu siguranta dar considera ca sunt bani curati pentru compensarea muncii si serviciilor aduse poporului roman. Asta pentru adormirea constiintei. Nu uita un lucru important, cei care decid astfel o fac in marea lor majoritate de bunavoie si nesiliti de nimeni. Considera ca asa e bine si asa e corect. Ca o fac pentru binele poporului. Amuzant, nu? 🙂
Si aporpo de fake news: ce a facut dragunev aseara se numeste definitie la fake newsul asta. Timmermeans a spus ca UE nu reglementeaza casatoria intr-un fel ci fiecare stat este liber sa o reglementeze asa cum considera de cuviinta.
Intra dragunev la mizeria 3 sau reteveu, dracu mai stie unde si zice: nu ne spune noua UE ca nu avem noie sa ne casatorim barbat cu femeie!!
Ba esti nebun, cine dracu a zis asa ceva!!
Razboiul hibrid are tot timpul o finalitate, destabilizarea in sine nu este un scop. Destabilizezi a sa ce apoi? Eu am aici o singura explciatie, nu fac offtopic cu referendumul ca nu referendumul in sine este important ci este si el un mijloc: intreb astfel: astia vor sa ne scoata integral din UE. Refrendum tati, ca merge, tine si ai un Brexit drept model pe acelasi calapod ca si in Romanica. Am citit recent ca si nea Ciolos vede la fel tema.Gandeste poporul pesedist, tre sa ne scapam de neamtu netraditional cumva, al dracu de luternao-sectant si traiasca mama rusie si panortodoxismul.
Ei, vezi la ce-i bun razboiul hibrid, fake-news-ul?
Un am certitudini, presupun doar, spre deosebire de cei de stau cu curul pe adevar tot timpul.Am inteles ca presupusul inca ii legal.
„Hybrid warfare is a military strategy that employs political warfare and blends conventional warfare, irregular warfare and cyberwarfare with other influencing methods, such as fake news, diplomacy, lawfare and foreign electoral intervention.By combining kinetic operations with subversive efforts, the aggressor intends to avoid attribution or retribution. Hybrid warfare can be used to describe the flexible and complex dynamics of the battlespace requiring a highly adaptable and resilient response. „
Nu citesc nimic din Rusia. Nu citesc nimic din Anglia. Nu citesc nimic din Franta si Germania. Citesc si ascult dreapta americana. Fake-urile de acolo imi sunt de ajuns si destul de usor digerabile. Nu citesc nimic de la noi(exceptie literatura despre fizica, istoria matematicii si astronomie). Mai nou , foarte rar ma uit in RuMil la noutati tehnice si nu mai cittesc nici un comentariu. In felul acesta ma feresc de stiri false spuse intr-un mod mai subtil sau mai grobian.
PS
Se facea mare caz pe aceasta tema la RuMil. Eu cred ca redactorii ii stiu foarte bine pe toti cei responsabili de ele. In continuare indivizii scriu cu neobrazare si apar cu si mai mare neobrazare …
O fi ceva ce ajuta democratia dimboviteana, dar foarte greu de inteles pentru unii si
Foarte usor pentru mine personal …