Modernizarea radarelor sovietice…

Radarele ruseti care inca mai deservesc Sistemul National de Control Aerian au fost modernizate, in asa masura, incat „prietenosii” nostri fosti aliati sa nu le mai poate perturba, pana la iesirea lor din dotare, astfel:

MODIFICARE RADARE SOVIETICE

EXTRACTOR DATE RADAR< AUTOMAT CU AFISARE, este bazat pe elemente high-tech COTS. EXRAD-xx are rolul de a include radarele analogice aflate in dotarea Armatei în sistemele moderne de control aerian. EXRAD-xx transformă via analoagă de
date în format digital (terenuri şi piese), fiind capabil să trimită informaţii utilizând
diferite canale de transmisie.
Utilizare: Pentru radarele analoage, în principal (dar poate fi, de asemenea, configurat pentru a utiliza interfaţă digitală):
– PRF 200Hz la 6kHz;
– Antena de scanare perioada> 1 secundă;
– Lungime Puls>  secunde;m0,1
Principalele caracteristici ale sistemului sunt:
Prelucrare video:
– Faţă de procesare DSP cu Analog Devices Blackfin DSP;
– Distanţa de integrare şi de unghiul de SNR îmbunătăţire;
– Detectarea parcelei primare:
– Alunecare-fereastră automata, afisari detector, bazat pe puterea semnalului
incadrand celule;
– Capacitatea Plot: max. 300 / secundă;
– Disponibilitate dezordinea harta;
– CAFR cu selectabile FAR;
– Protecţie asincrona anti-bruiaj;
– Interfaţă radar secundar şi corespondenţă între primar şi secundar;
Afişaj video:
– 1024 x 1024 zonă dreptunghiulară cu ajutorul unui ecran color LCD (19 „si 1280×1024
rezoluţie);
– Funcţii de zoom şi pan;
– Date sintetice pentru prezentarea video în timp real;
Urmărire:
– Modificare alfa-beta, ca algoritm de proprietate;
– Capacitatea Track: max 500;
Calcul gazdă utilizând sistemul de operare Windows XP
De comunicaţii:
Toate canalele utilizează EUROCONTROL standard;
– Canal de comunicare serială sincronă (HDLC LAPB protocol);
– TCP / IP canal de comunicare;
Condiţiile de mediu in care sistemul este operabil, se situeaza intre – 0 + 50 ° C;
Split, optiune de configurare:
– Modul fără cap pe site-ul via cu interfata LAN.
– -30 … +50 º C, temperatura de operare pentru această configuraţie;.
Interfata radare: terestre şi maritime pe baza tipurilor de căutare rusesti de tip P-37, P-14, P-18, MR-302.
Console MULTIFUNCTIONALE PENTRU APLICATII C2I
Aceste echipamente sunt bazate pe utilizarea intensivă de informaţii în SDG (se poate face cu Forma ArcView şi fişierele index, ADRG şi CADRG fişiere hartă, DTED nivelul 1 şi 2, etc.), care să permită utilizatorului să efectueze o mare varietate de funcţii tactice, după cum este necesar în C2I, şi care conţine, de asemenea, hardware-ul de comunicaţii de date şi software-ului: mai multe canal sincrone HDLC, TCP / IP.
Hardware se bazează pe elemente COTS, menţinand în acest fel un raport foarte convenabil performanta / cost.
Unitate de procesare video PENTRU SISTEME DE URMARIRE TINTE AERIENE
VDSP-001:
Principalele caracteristici:
Sistem de prelucrare:
– Semnal video în timp real sistem de procesare, bazat pe Blackfin ADBF561DS folosind:
a) prelucrarea şi histogramă combinată cost cu o schimbare algoritm pixeli dinamica;
b) Filtru digital pentru reducerea zgomotului;
Intrare video:
– Analogic Compozit sau Y / C PAL / NTSC sau CCD Digital Link Camera;
Ieşire video:
– Analogice Compozite PAL / NTSC;
Măsurarea performanţelor:
– Viteza ţintă tangential;
– Viteza ţintă Radial;
– Capacitate de detectare a obiectelor zburatoare, inclusiv pasari si detectarea automată a formei;
– 8 nivele de calitate de urmărire;
Poate functiona în mod complet autonom, avand generatoare de comenzi pentru un sistem de tracker
Date legătură cu sisteme operationale:
– Legătură sincrona in serie (până la 10 Mbps);
– Ethernet 10/100 TX.
Putere:
– 24 Vdc ± 30%, 0.5 amperi max.
Condiţii de mediu: -30 … + 50 ° C; Conf… la MIL-STD-810F

13 comentarii:

  1. Pai e mai ieftin sa le modernizam decat sa luam altele noi !

  2. Se mai aude ceva de Start-1M, inteleg ca a fost facut un prototip dar nu a intrat in productie de serie?
    S-a renuntat la el pentru ca a fost cumparat Gap Filler-ul sau au misiuni diferite si Start-1M ar mai avea sanse sa fie dezvoltat?

    • Radrul romanesc se afla inca in dotare.Daca va fi pastrat si modernizat sau inlocuit de Gap, inca nu stiu dar ma voi interesa.In privinta radarului laser nu stiu nimic…deocamdata.

    • Si iata ca ne-am intalnit si pe acest blog . Ziua buna tuturor .
      Despre START -1M nu se mai aude nimic . Ce pot sa va spun se refera la partea tehnica a acestei probleme .
      1. START 1
      Ca prototip , a fost realizat in 1986 , intr-una din bazele de reparatii .
      A fost produs la fosta Intreprindere Electronica Industriala , azi ELPROF intre 1987 – 1994 intr-o serie de 12 complete plus un laborator-scoala care a fost instalat la Brasov.
      Intrucat partea de emisie s-a dovedit imposibil de realizat in tara la acel moment s-au folosit componente reconditionate luate de pe radare de productie sovietica .
      Avea o distanta de detectie maxima de 300 km si detecta tinte aflate la inaltimi cuprinse intre 25 -4000 m , lucrand in gama centimetrica . Dispunea de un sistem IFF tip ATR-1 produs in tara si capabilitai ECCM , acestea din urma neatingand parametrii proiectati datorita partii de emisie invechite .
      Completul radar era amplasat pe 2 autocamioane DAC 665 G , plus grupul electrogen remorcat .

      2. START-1M
      Ideea care a dus la nasterea sa a fost buna : daca tot nu s-a reusit producerea la timp in tara a partii de emisie , macar sa importam una noua de calitate . In speta de la Marconi, singura firma care a acceptat sa ne livreze componente .
      In 1995 a fost omologata statia radar START-1M , care de fapt a iesit ceva total diferit de START-1 .Diferentele incep de la exterior : START-1M este amplasata pe o semiremorca
      ( antena , generator ) si un container standard . Catargul de tip grinda cu zabrele si cu tronsoane demontabile al START 1 a fost inlocuit cu unul modern de tip telescopic .
      La fel si antena . La interior , blocurile de prelucrare a semnalului au fost realizate cu componente solid state , rezultand o crestere a fiabilitatii prin renuntarea la tuburile electronice sovietice cu o fiabiliatate de 1000 ore , unicul tub existent ( la emisie ) avand o fiabilitate de 10 000 ore.Statia dispune de un extractor de date , capabilitati ECCM full range , functionand in benzile E si F , avand si optiunea de salt de frecventa .Distanta de descoperire este de 150 km , altitudinea maxima de detectie 4000m .A fost proiectata astfel incat sa fie posibil un upgrade.
      Capacitatea de iesire la o explorare este de 500 tinte ( plots ) si 100 traiecte ( tracks ) , avand probabilitatea de detectie de 0,8 .Statia este compatibila cu standardele NATO , atat privind partea de transmisia datelor cat si partea de IFF.
      Deocamdata unicul exemplar este prototipul ,despre care stiu ca in 2004 functiona la Baia jud.Tulcea , vizibil si azi in Google Earth.
      O caracteristica deosebit de utila a acestui tip de radar mi se pare amplasare antenei pe un catarg telescopic , ceea ce ii imbunatateste enorm posibilitatea de detectie a tintelor care zboara la " rasul solului " .

      3. TPS-79 R Gap Filler
      Varianta TPS-79 R este o varianta a radarului TPS-79 utilizat si de USMC adaptata la conditiile de relief ale Romaniei . Prototipurile au fost realizate de Lockheed Martin in Statele Unite , pentru cooperarea in productie alegandu-se urmatoarea formula :
      -componentele si subansamblele construite in uzina Lockheed Martin din Syracuse , NY
      – UTI -componente aditionale si integrare finala
      – Aerostar Bacau -subansamble
      -Amtel Compozite Brasov -container
      -Marctel si Interactive -comunicatii
      -Automecanica Moreni – vehicul si remorca ( mai nou vad si un camion produs de Roman Brasov in acelasi scop )
      Radarul are o bataie de 190 km ( 200 dupa alte surse ) ,mai mare cu 70 km decat varianta pentru USMC.Tintele pot fi detectate pana la inaltimea de 10 000 m . Radarul lucreaza in benzile D si E , cu posibilitatea saltului de frecventa pentru cautarea automata a canalului cel mai putin bruiat.Capacitatea de iesire pentru o explorare completa este de 1000 tinte , 500 traiecte si 100 de directii de bruiaj .Radarul dispune de multiple capabilitati ECCM .
      Costul intregului program se cifreaza la 121 876 500 dolari , costurile de dezvoltare – productie ale celor 2 prototipuri fiind de 12 milioane , radarele de serie costand 4,5 milioane bucata.Unele surse dau un numar total de 23 radare ( la fel pe site-ul UTI ).

      • Am luat informatia relativa la numarul de radare din revista Cer Senin nr.4/2004 , unde fusese facuta publica de seful de proiect .Prototipul , care exista la Muzeul Aviatiei a fost retras din serviciu in 2002.Insa pot sa-ti spun cu mana pe inima ca nu am gasit nici o fotografie care sa ateste functionarea lor in amplasamente.Poate ca nu am cautat bine .
        Cee a ce am gasit pe Google Earth este un radar Start 1-M si daca vrei sa-l vezi cauta-l in estul satului Baia jud.Tulcea , la mica distanta de sat , unde vei remarca o unitate de radiolocatie de forma dreptunghiulara . Se poate vedea usor umbra antenei ridicat pe catargul telescopic .Gandeste-te la satisfactia dr.R.V.Jones , figura proeminenta a Serviciului Secret Stiintific britanic in al 2-lea razboi mondial cand a descoperit in acelasi mod in fotografiile aeriene antenele sistemului german de radionavigatie Knickebein , iar apoi si racheta V-2 la Peenemunde . Daca iti cade in mana , citeste cartea sa ” Un razboi ultrasecret ” neaparat.
        Intrucat locatia a fost facuta publica de o publicatie a MApn , nu cred ca dezvalui un secret militar.

  3. Tot la sectiunea asta ar mai intra si radarul laser romanesc aflat deocamdata in faza de cercetare:

    „Modelul experimental al radarului cu laser SMOTV se referă la un sistem complex care
    asigură scanarea unui fascicul laser pe o ţintă din teren, sub forma unui rastru bidimensional, şi
    recepţia semnalelor optice reflectate de la fiecare punct al rastrului sub forma unui semnal
    temporal, din care prin calcul se obţine distanţa de la emiţătorul laser la punctul respectiv.
    Datele obţinute permit generarea unei imagini tridimensionale a obiectului scanat.”

    Mai multe informatii despre proiect aici: smotv.electro-optic.ro/Raport%20final%20SMOTV.pdf

  4. Excelente informatii! Multumesc pentru ele, si daca nu ai nimic impotriva voi folosi comentariul tau pt un articol de sine statator.Poze am, slava Domnului, tot de la tine!
    Poate, poate te mai gandesti la oferta mea…

  5. Super-interesante informatii! Spuneai ca Start1 a fost produs in 12 exemplare, mai sint inca in dotare?

    Ai mai multe informatii despre Raytheon HFSWR in Romania, am impresia ca s-a facut foarte putina publicitate contractului asta, fata de FPS-117 si Gap Filler?
    Par a fi niste sisteme foarte interesante…

    Btw, la categoria noutati, tocmai s-au cumparat si doua radare in banda X, Terma Scanter 5502 pentru aeroportul Otopeni.

  6. SI tot din seria "sa intrebam specialistii", stii mai multe detalii despre SHORAR TCP, radarul este trecut la realizarile ACTTM dar pare / este identic cu Oerlikon-Contraves SHORAR?
    A venit cu sistemul Oerlinkon 35mm si a fost apoi integrat cu CA-95M dar nu e clar daca este importat din Elvetia sau asimilat deja in productie in tara.

  7. Vali , nu ma ocup cu radarele . Informatiile pe care le detin le detin din surse publice .
    Daca as lucra , nici nu as putea da publicitatii caracteristicile tehnico-tactice ale acestora .
    Din ce mi s-a spus si am mai vazut pe la EXPOMIL , radarul SHORAR TCP este construit in Elvetia (la data respectiva nefiind produs in tara si de atunci nu am vazut o firma care sa produca radarul , inafara de Romarm , care ofera intreg sistemul) .In Romania doar s-a integrat in sistemul de aparare AA , s-a realizat punctul de comanda containerizat si s-a instalat un sistem pentru transmiterea de date unor lansatoare de rachete AA de tip CA-95 M ( cele pe TAB C -79 ). De asemenea s-a modificat sistemul GUN STAR NIGHT pentru a realiza conducerea focului bateriei de tunuri AA romanesti de cal. 30 mm ,renuntandu-se la dezvoltarea sistemului propriu .Tunurile de 35 mm figurau in oferta de la UM Resita dar nu cunosc gradul de integrare .
    Scuze pentru ca nu ti-am raspuns la intrebare mai devreme , eram obosit si am sarit peste comentariul tau .

  8. @nicusor: 🙂 Nici o problema!
    Orice informatie noua, din surse publice sau nu, e binevenita, avand in vedere cat de greu e sa afli orice fel de detalii despre dotarea armatei. Dintre toate domeniile, radiolocatia pare a fi cea mai secretizata zona, avem mult mai multe informatii despre echipamentele importate decat depre ce s-a proicetat sau construit in Romania,

  9. Pai asta incercam sa facem! Sa fie lumina!!! Acum cat de mult putem reusi…mai vedem Deocamdata merge bine 🙂 Urmeaza radarul HFSWR, DESPRE CARE NU STIU PREA MULTE, DAR CE STIU VOI PUBLICA.ORICUM FOARTE CIUDAT RADAR…

  10. aveti mai multe informatii si eventual niste poze din cadrul sistemului SHORAR-TCP? si m-ar interesa si sistemul GUNSTAR… multumesc…[ alex_boysweet@yahoo.com ]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *