“Pielea” stealth a Raptorului ar fi vinovata de colapsul pilotiilor

Pierre Sprey, inginerul care a lucrat atat la dezvoltarea F-16, Republic A-10, cat si la F-22 Raptor, adica un om cu foarte multa experienta in domeniu, declara ca problemele Raptorului, cele cu oxigenul pentru piloti, ar proveni de la…lipici!

Mai clar “pielea” stealth a aparatului este tinuta la un loc de un lipici special, lipici pe care Pierre Sprey, il banuieste ca elimina toxine continuu, in timpul zborului si astfel il gazeaza pe pilot.

Se pare ca US Air Forces a ignorat partial aceasta prezumtiva problema, pe motiv ca nu au putut testa adezivii pe piloti, mai exact efectul acestora asura compozitiei chimice a sangelui pilotilor, dar si datorita faptului ca respectivii adezivi au o formula considerata strict secreta.

Fortele Aeriene sunt de acord ca adezivul folosit in mod exclusiv pentru F-22 este secret, dar contesta spusele lui Sprey, pe motiv ca in ultimele teste facute pentru decelarea problemei, lipiciul a fost luat in considerare, fara insa a se descoperi nimic suspect.

Purtatorul de cuvant al US Air Forces, Heidi Davis a spus:

We are aware of the theory regarding stealth coatings and other chemicals used in the production and maintenance of the F-22, and that has been rolled into our analysis”

Motivul pentru care Pentagonul nu ar admite acest lucru, chiar daca ar fi real, are legatura cu banii. Cum costul unui F-22 se pare ca este de 412 milioane de dolari, conform cu Government Accountability Office, nimeni nu si-ar permite sa recunoasca senin ca exista o problema. Prea multi bani implicati, si cel mai probabil se cauta solutii alternative cat mai confidentiale.

Conform lui Pierre Sprey, problemele ar aparea atunci cand viteza aparatului sare de 1200 mile/h, cand datorita frecarii cu aerul si temperaturii astfel degajate, adezivul folosit incepe sa emita vapori, iar acesti vapori, inhalati ar avea ca efect ameteala, greata, etc. problema apare atunci cand asupra Raptorului se executa lucrarile normale de mentenenta, pentru ca atunci stratul de adeziv este reimprospatat.

Deocamdata Pentagonul nu recunoaste ca problemele cu oxigenul ar putea avea legatura cu adezivul folosit, dar nici nu poate indica o alta cauza, sau o alta pista pe care tehnicienii sai ar avea-o in vedere, iar problema persista, pilotii au inceput sa se teama de avionul lor, iar acest lucru este extrem de periculos, in conditile in care orice pilot isi considera propriul avion ca fiind cel mai bun prieten.

Mai multe amanunte AICI

 

5 comentarii:

  1. Una e lipsa de oxigen si alta e o intoxicatie. Se poate analiza imediat . Sunt toate baliverne si zic astia.

  2. Nu sunt baliverne este o posibila cauza, ar trebui sa se treaca de la OBOGS la sistemele clasice pentru acest avion sau sa se ingramadeasca un sistem clasic pe langa OBOGS care sa intre sub pielea lui F 22 – retrofit general ceea ce nu e ieftin deloc.

    • Eu nu spun ca nu este posibil , eu spun ca trebuia sa stie exact daca este una din cele doua varianta. Exista metoda clare si sigure de identificare. Imi spui si mie, te rog, peste 5000m ce eficienta are concentratorul de oxigen?

      • Salut nu e vorba de concentrator de oxigen ci de generator de oxigencare teoretic la altitudini pana la 18000 metri ar trebui sa faca fata fara probleme.
        Este drept ca rarefierea aerului dupa 5000-6000 de metri face ca sistemul OBOGS sa aiba eficienta intre 85%-65% in functie de altitudine dar si cu 50% eficienta toate sistemele functioneaza perfect la bordul avionului, OBOGS are si posibilitatea de a stoca intr-o butelie presurizata o parte din oxigenul produs si neconsumat de avion.

  3. …picatura cand lipeste, nimic, nimic n-o dezlipeste. Lipici toxic?..vraja!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *