Ministrul Leş: Escadrila F-16 va fi operaţionalizată joi pentru Poliţie Aeriană

AGERPRES

34 de comentarii:

  1. macar centrele de mentenanta….

  2. Ministrul apararii……

  3. Cum adica, „48 de avioane …daca nu gresesc… F16”. Adica ce-i mai important in aceasta comunicare este… estimativ. Noroc ca nu trebuie sa dea / sa primeasca ordine.

  4. Capătu satului

    Intrebare intrebatoare
    Care e capacitatea lui f16 ab mlu plecat de pe Borcea de a urca suficient de repede si a ajunge in în raionul in care fratii de credinta strămoșească de la moskva se plimbă cu Su 30/35 la intimidare

    Ma gandesc ca un nepriceput ca sboru la interceptare inseamna sa ajungi la o altitudine superioara aparatului sovietic atunci cand el se apropie de spațiul nostru aerian, marea teritorială sau zee
    Ca sa poti sa ii produci o surpriza

    Desi radar de pe Su 35 este creditat cu performante de departe superioare celor de pe mlu

    • @Capatu
      Ideea e sa fii sub el cand il interceptezi.. 🙂

    • „Care e capacitatea lui f16 ab mlu plecat de pe Borcea de a urca suficient de repede si a ajunge in în raionul in care fratii de credinta strămoșească de la moskva se plimbă cu Su 30/35 la intimidare”

      Pai MLU-ul, asa cum e el mai usor decat fratii mai tineri +BL30 in sus (chiar daca si motorul e mai putin fortos), si echipat minimal cu rachete aer-aer, cred ca urca repejor, doar sa fie ghidat corect de radarele apararii aeriene integrate… in cazul asta radarul ambarcat cred ca conteaza mai putin. In caz de harjoneala in largul Marii Negre, lucrurile se mai complica putin.
      Asa ca daca vrei sa-l surprinzi, vii de jos si cu radarul oprit 🙂

    • asta cu atacatul de sus cred ca se aplica pe vremea cand tunurile si mitralierele faceau legea. cu rachetele BVR se schimba datele problemei.
      Am si eu o intrebare: avem radare performante, pot fi folosite pt a ghida rachetele lansate de avioanele noastre? radare de la sol sau AWACS-urile NATO care se tot plimba pe la noi
      varianta care e sigur posibila e ca F-16 sa zboare la rasul apei/solului, sa deschida radarul fix cand ajunge sub/aproape de SU, stiind dinainte locatia acestuia de la radarul de la sol/AWACS, apoi zboara repede inapoi sun umbrela apararii noastre AA

      • Daca nu ma insel prin link 16 se pot desemna tinte ptr alte aparate

      • @Dinu: AIM-120 si alte rachete BVR cu motor racheta (nu ramjet) beneficiaza foarte mult de altitudinea de la care sunt lansate (marimea „no escape zone” depinde de energia cinetica a rachetei).

        • @Tzupy, asta e clar, doar ca noi in cazul unui conflict, pana vine cavaleria, vom fi in inferioritate numerica si tehnica. E clar ca nu vom putea zbura agresiv cum o fac americanii. Cea mai buna tactica e sa ne folosim de factorul surpriza si neaparat trebui sa tinem cu dintii de cele cateva avioane pe care le avem.
          daca le vom trimite sa se bata parte in parte cu SU-urile rusesti in cel mult 2 zile nu vom mai avea nici un avion

          • Dinu: Factorul surpriza, IMO nu inseamna sa te apropii de inamic de jos, ci sa lansezi AIM-120 de la o viteza si altitudine favorizante (ideal ghidate de radar AESA, ceea ce multumita „intelepciunii” MApN nu avem). Dupa ce AIM-120 fac achizitia tintei cu senzorii proprii, lansezi contramasuri gen BriteCloud si manevrezi ca sa scapi de BVR inamice.

      • Nu este adaevarat, tot timpul este avantajat avionul care ataca mai de sus deoarece acest lucru da o raza mai mare rachetelor aer aer propria si un NEZ mai mare pentru rachete.

        • …Ish. Depinde de mai multi factori: distanta, diferenta de altitudine, altitudinea la care se afla cele doua avioane. In mod normal o racheta este eficienta doar peste o anumita viteza (pentru a manevra), peste o anumita altitudine (pentru detectie si urmarire) si in functie de altitudine. Diferentele de altitudine nu reduc atit de mult raza de actiune a rachetelor.

          • Da este adevarat, depinde de multi factori dar in orice caz avionul aflat la un plafon mai mare este avantajat in cazul unei lupte aeriene, cel putin teoretic. Daca te aflii mai sus ai loc de manevre evazive, ai raza de actiune mai mare la armele lansate etc.
            Acum normal ca daca tu ai AIM 120 AMRAAM si celalalt are doar AIM 9M nu prea conteaza faptul ca el poate lansa de la 20 km fata de 14 km.
            Tot la fel de mult ca platforma care lanseaza conteaza si sistemul din spatele avionului care ajuta la detectie, scoate avionul interceptor in o pozitie cat mai buna etc.

    • Distanta pe sosea dintre Fetesti(Borcea)si Constanta pe autostrada este de 82km(deci cu masina o faci in 38minute)…in linie dreapta aerian probabil 60km si ai ajuns la Marea Neagra,apoi vreo 300-350kmpina la Sevastopol-Crimeia.DECI in maxim 5-8 minute un f16 vede marea sub el.

  5. Abia astept sa vad AMRAAM-urile pe ele!!!

  6. mai am putin si vomit daca ii mai vad mutra lu asta

    • …parca-i domnu-goe fara costumu de marinal-mariner sau cum i-o mai spune!
      cu falcutele-alea lui de sofer de supersonic cu masters de maistru la spiru-haret!
      merita sa fie minister de aparatoare!

  7. În caz de interceptare, există protocoale stabilite pe care pilontii le urmăresc, sau mai exact spus, cata libertate de acțiune are un pilot de poliție aeriană în cazul unei interceptari? Per total, vestea este buna, putem să facem iar poliție aeriană.

  8. Daca tot vor avioane si producatorul e asa greu de convins sa reporneasca linia, mai bine s-ar uita la Boeing cu al lor F15X: daca cifrele avansate sunt reale, pretul de acizitie si costul de operare nu sunt cu mult mai mari decat la F16. Cu 48 de astfel de aparate, nu as mai avea griji mari in privinta apararii spatiului aerian, numai sa avem bani de rachete. Si cu durata de viata estimata de Boeing, cand le retragem trecem direct la generatia a sasea :).
    Americanii par hotarati sa faca pasul.

    • Deja au comandat US Airforce 140 de bucati de F-15X asa ca alea sunt prioritare pt. Boeing si ti le-ar livra probabil (eu nu cred ca americanii ar fi de acord sa ne vanda F-15X nici cu banii integral jos) cam in 3 ani. Daca mai apoi dureaza sa se „familiarizeze” bravii piloti romani, aproape 3 ani ca si in cazul F-16 mai bine uitam de ele din start.

      • Pai nici la F16 nu suntem cap de lista. Cu SUA poate am mai negocia, nu sta USAF in 40 – 50 de avioane, vazute de ei ca partea low a celebrului mix.
        Ai dreptate cu pilotii, dar ar mai putea reduce din durata incepand pregatirea in state, pe aparatele lor.

    • Nu inteleg deloc faza cu ”repornitul” liniei, in conditiile in care Lockheed spera sa vanda 400 de F-uri 16 noi.

      • Nici eu nu inteleg. Chiar daca cele mai multe F-16 noi ar fi fost pentru India, ceea ce se va decide, deocamdata sunt comenzi de la Slovacia si Bahrain.

        • pai nu trebuie sa intelegi….uita-te cine spune chestia si pe urma treci mai departe zambind…gradina lui Dumnezeu e mare prin partea asta de lume…

        • Lockheed spera sa vanda in India maximum 100 de aparate.
          Restul, poate, prin Europa, vezi noul depot din Norvegia.

    • Cand a fost oprita linia de F16 ca sa trebuiasca repornita. Productia a fost transferata in alta locatie unde se realizeaza la capacitate mai mica pentru a face loc productiei de F35.

    • Big like! F15X e ceea ce ne trebuie ca sa stam mai linistiti.

  9. Amiralul Cannabis

    Ce va uitati in gura prostului asta de Leș? Inca o maimuta vorbitoare pesedista: doua vorbe, trei prostii.

  10. Nu a stat pe telefon si aici?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *