Infanteria Marina Americana a finalizat investigatia privind accidentul din aprilie al V-22 Osprey. Rezultatul arat ca prabusirea apratului, de la o inaltimne de 17 metri, a avut loc pe fondul unei greseli de pilotaj.
Gresala, care a dus la prabusire, a consatat in rotirea aparatului, in timp ce se afla in zbor stationar, in acelasi timp cu vant din spate. Producatorul aparatului interzice o astfel de manevra. Din fericire ambii piloti au supravietuit.
Problema este ca desi V-22 are o rata a accidentlor sub media altor aparate, este in continuare destul de greu de pilotat si are o reputatie nu foarte roza, in ciuda faptului ca accidentele sunt destul de rare.
Cu toate acestera Infateria Marina nu vrea sa renunte la avantajele Osprey-ului si caut modalitati de al controla mai usor, in principiu prin dezvoltarea de noi programe de calculator care sa asiaste pilotul tot mai mult.
La inceputul lui 2012 a intrat in dotare si primul Block III. Acesta din urma are mai multe up-grad-uri, printre care se remarca: un radar mai bun, un contro al climatizari cabinei mai bun, sisteme anti-racheta mai performante si un ecran special montat in bord, cuplat cu un sistem de camere TV, care permite pilotiilor o mai buna vizibiliatate in jurul aparatului.
Aproximativ 160 de aparate V-22 Osprey sunt in dotare, marea majoritate fiind ale Infanteriei Marine, MV-22. Un alt utilizator important al V-22 este SOCOM (Special Operations Command), care foloseste o varianta usor modificata asub indicativul CV-22.
MV-22B folosi de Infanteria Marina este un aparat de 27 de tone, poate zbura cu 445km/h si are o autonomie de 3.5 ore. Poate de asemenea sa care 9 tone de incarcatura sau 32 de militari complet echipati, iar pretul per bucata bate undeva spre 120 milioane de dolari.
Sursa: strategypage
GeorgeGMT