Cine credea ca F-15 este mancat si ingropat, mai are ceva timp la dispozitie sa-si revizuiasca parerile, pentru ca Boeing tocmai a castiga un contract pentru modernizarea unui lot de 10 F-15E si este posibil ca acest sa fie doar inceputul.
Modernizarea are in vedere dotarea aparatelor cu radare AESA, prin inlocuirea radarului actual APG-70 cu radarul AESA produs de Raytheon, APG-82(V)1. Instalarea noilor radare va fi executata incepand cu trimestrul al treilea al anului viitor.
De asemenea, tot la capitolul modernizare F-15E se mai afla in vederile Pentagonului si inlocuirea/modificarea sistemului de sustinere a vietii, si modificarea anumitor frecvente radio, pentru a permite lucrul simultan a radarului si a sistemului de razboi electronic. Daca primele 10 aparate vor iesi cu bine din teste, este de asteptat ca o parte importanta a flotei de F-15 sa intre in acest program de modernizare.
Dar F-15E nu este singurul avion pe care Boeing il va moderniza.
B-1B Lancer va fi si el up-grad-at, tot compania americana, iar modernizare va cuprinde o noua Integrated Battle Station (IBS), sub forma de kit, care are trei parti importante:
-Vertical Situation Display Unit, care are in vedere inlocuirea ecranelor vechi, alb-negru, cu displayuri moderne, color si multifunctionale
-Link 16
-Joint Range Extension Applications Protocol (JREAP) data link, cu link 16 pentru o mai buna corelare si schimb de informatii cu alte avioane sau sisteme.
Toate aceste modernizari vor fi facute doar prin istalarea IBS-ului, sub forma de kit, la bordul a noua avioane deocamdata.
De asemenea B-1B Lancer mai beneficieaza si de o up-grad-are a sistemului sau radar, de aceasta data cu compania Northrop Grumman, care a livrat deja primele trei kituri.
Radarul de pe B-1B, AN/APQ-164, va fi dotat cu sistemul Radar Reliability and Maintainability Program (RMIP), despre care, responsabilul militar cu programul, maiorul Daniel P. Walters, spune urmatoarele: “this upgrade is projected to significantly enhance B-1 mission readiness”
Modificarile aduse includ, o noua antena de receptie si transmisie, un nou calculator si un pachete de softwere nou, totul pentru ca flota de B-1B Lancer sa fie gata de lupta in noile conditii tehnologice ale campului de lupta.
Sursa: defense-update
GeorgeGMT
belea – oare cine isi va mai putea apara spatiul aerian fata de o combinatie americana de F-22 / F-15SE cu radar AESA si cu data link intre ele?
Pai cam astea este clinciul: data linkul! F-22 sta la panda nevazut de nimeni si ii asmute pe ailalti pe inamic, iar daca este cazul vine si el. Mortala combinatie!
Parca incercasera sa dezvolte si o varianta stealth de F15, dar asta era mai demult…
Oricum au multe avioane cu ore putine de zbor asa ca o sa le tina pana prin 2025 – „The Air Force plans to keep 178 F-15Cs along with 224 F-15Es in service beyond 2025.”
E mai eftin – muuuult mai eftin – sa le modernizeze decat sa aduca alte avioane, noi, in locul lor.
Oricum este un avion exceptional, mai ales daca ne gandim ca a intrat in serviciu in anii ’70 si inca o duce foarte bine.
Pretul e in jur de 30 milioane $. Nu suna rau nu?
Asa cred si eu ca F-15 ramane inca un avion redutabil pentru noile aparate. Nu stiu daca aparatele noi vor avea aceeasi versatilitate pe care o au F-15 si chiar F-16.
,,Pretul e in jur de 30 milioane $. Nu suna rau nu?”
Pretul asta era valabil prin 1998, in 2006 cand si l-au construit sud coreenii pentru aviatia lor, pretul ajunsese la 100 milioane$.
Iar F15-SE s-ar putea sa coste chiar peste 100 mil$/ bucata. Depinde cat de mare va fi seria si daca poate fi vorba si de incorporarii doar a unor echipamente ale SE pe actualele F15.