TBT-urile altora: R600 Panus si Black Widow Spyder 8×8

Sa ne holbam impreuna la aceasta aratare:

.

Numai ce au incheiat testarea lui AFV-420 4×4 „Tantarul” (Mosquito), un derivat modernizat al Cadillac Gage V-150 Comando obtinut de compania Panus (ajuns la un total de 15,8tone, masa utila 1,5  tone, protejat contra cal. 12,7mm datorita unui blindaj spatiat de otel cu grosimea de 16mm si echipat cu un motor Cummins de 420CP), corpul regal de infanterie marina tailandez  a cerut aceluiasi producator dezvoltarea unui vehicul 8×8 marinizat, cu toate rotile orientabile.

AFV-420 4×4 „Tantarul” (Mosquito) – amintiti-va de Cadillac Gage V-150 Comando, LAV300/600, M1117 Guardian si Textron TAPV – ca sa ne facem o idee despre ce inseamna evolutia si modernizarea unei platforme similare TABC-79

Asa a aparut prototipul R600 testat in poligonul marinei tailandeze in luna August 2019. Carcasa este fabricata in China , turela cal. 30mm cu care va fi echipat este fabricata de compania turca Aselsan, custom-izarea fiind facuta de Panus, inclusiv dotarea cu blindaj suplimentar.

R600 cantareste 25 de  tone, are o lungime de 8,4 metri, o latime de 3,2 metri, si o inaltime de 2,75 metri, iar garda la sol este de 500mm, similar AFV-420 iar motorul Cummins de 600Cp antreneaza o transmisie automata Allison 4500 cu 6 viteze, oferind un raport forta/masa de 24Cp/tona, putere transmisa rotilor in modul 8×4 sau 8×8 pentru a atinge viteze de max. 110 km/h dar si elicilor turbojet pentru a se deplasa cu pana la 14km/h in apa. Autonomia este de 800km iar nivelul de protectie de baza STANAG 4569 este nivel 2 iar in optiune nivel 3.

Dracovenia se  poate catara peste obstacole verticale de 60cm, urca pante de 40% si rampe de pana la 60%.

Spatiul interior este exceptional (posibil si datorita pozitiei avansate a cabinei soferului), putand gazdui 2 membri ai echipajului alaturi de 20 de militari, ceea ce ne duce cu gradul la capacitatea senilatului LVT-7A1 USMC, de 21 de infanteristi.

 

Galerie R-600 (si „Mosquito”)

O alta dezvoltare thailandeza, dar apartinand de aceasta data celor de la Thailand’s Defense Technology Institute (DTI), Thailand este prototipul de pre-productie al modernizarii transportorului blindat 8×8 Black Widow Spider (prim prototip aparut in 2015), obtinut in colaborare cu Preecha Thavorn Industrial Company Ltd. , dezvoltat pentru armata regala tailandeza si dezvaluit in iunie 2019. La acesta Elbit a contribuit cu sistemul de management al luptei.

BWS

Black Widow Spider 8×8 poate transporta 12 soldati cu tot cu echipajul de 3 oameni, este de asemenea amfibiu cu viteze de max. 8km/h, poate atinge o viteza maxima de 100 km/ora si are o autonomie de 600 kilometri. Protectia de baza este de nivel 2 STANAG 4569, putand fi marita pana la nivel 4 iar ca armament are integrate fie o turela cu  o singura persoana pentru arma cal. 12,7mm si lansator de grenade cal. 40mm, fie o turela Elbit Systems UT30 Mk2 cu tun cal. 30mm. MAsa totala urca pana la 24 de tone.

Forma finala a BSW aminteste oarecum de Terrex… sau BTR-3E.

 

Marius Zgureanu

 

Surse:

https://thaimilitaryandasianregion.blogspot.com/2019/09/panus-r600-8×8-field-testing-youtube.html

https://defence.pk/pdf/threads/defense-security-thailand-2019-panus-showcases-afv-420p-and-r600-armored-vehicles.643489/

http://www.army-guide.com/eng/product6086.html

https://www.snafu-solomon.com/2019/06/prototype-8×8-armored-vehicle-being.html

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2478318602257321&id=1717010475054808

https://www.armyrecognition.com/defense_security_2019_news_official_online_show_daily_thailand/defense_security_thailand_2019_panus_showcases_afv-420p_and_r600_armored_vehicles.html

.https://www.asiapacificdefensejournal.com/2019/06/thailand-unveils-near-production-model.html

14 comentarii:

  1. O reamintire – cum ar trebui sa arate un TABC-79 in ziua de azi (RN-94 de ieri):

    2
    • RN-94 a murit speranta, desi avea sanse nu a inlocuit TABC-79. Nurol Ejder, varianta turceasca de RN-94, nu a fost un succes dar a facut pui in varianta 4×4. Noi am continuat cu ingropatul proiectelor noi, Saurii, si ei au avansat la PARS, facut tot de Nurol, inclusiv o versiune 8×8.

  2. Raman la parerea mea: TABC79, revitalizat pe parte de suspensi/directie, motoare noi de aceeasi generatie cu care a iesit din uzina, dar cu modernizare la blindaj prin kituri suplimentare, si armament, vedere pasiva pe timp de noapte. Ca putere de foc renuntare la 14.5 si montat superbul tun automat de mica viteza 40mm sau minigun stabilizat, cu grupa dotata cu spike mobil. Motorul de generatie veche n-are moarte referitor la motorina proasta si razboi electronic. Fac pariu ca ozn-uri moderne o sa-si termine motorul/injectia cu motorina de la noi.

    6
    • Daca aveam industria Turciei, a Cehiei, a Spaniei, atunci DA, altfel, NU.

      Sa fim seriosi… E trist dar trebuie sa acceptam realitatea, Pana am reusi noi sa facem ceva ar dura mult si ar consuma multi bani, si o spun desi as prefera sa producem cat mai mult in tara, atat pt. noi cat si pt. export.

      La momentul actual cele mai bune sanse le-am avea sa incepem proiecte noi, de viitor (nu de trecut) in colaborare cu alti aliati. Dar nu d-aia gen noi si nemtii, noi sa dam sutele de milioane de euro si ei sa scoata un rahat pe care deja il aveau schitat de mult.

      Colaborari cu oameni de aceeasi teapa (mai mult sau mai putin) si care au nevoi identice cu noi. Polonia, Israel (stiu, nu-s in NATO dar asta n-ar fi o problema, la unele tipuri de echipamente), Grecia, poate Turcia…

      • Patriot-Avem destula industrie.Avem Ford.Renault,Bosch,Continental,Delphi,Nochia,Mital.chiar si Alro rusia etc,etc,…astia nu fac si echipamente militare?A discutat cineva cu ei?

        1
        • Cata „industrie” avem s-a cam vazut la P5 care deocamdata din ce stim vor fi doar asamblate aici. Doar turela aia e facuta la noi dar nu totul, tunul e importat, de exemplu.

          Sa vedem la corvete la anul cata industrie avem… Le fac pe toate la noi, una la ei, trei la noi, unde monteaza senzorii si armamentul, cat va fi industrie locala, etc.

    • De acord cu mentiunea ca AGA de 40 e vraja marii vs blindaj

  3. Marius, astea-s blindate de cotet
    Pe cand un articol despre superioritatea blindatelor produse in Ghana.Sau Uganda
    Produc si ghanezii

    1
  4. Nu filmuletul in sine e interesant , ci partea de inceput unde apar niste fotografii cu niscaiva arme romanesti…

  5. Mare inflatie mare de vehicule transportoare blindate modulare 8×8 4×4 si 6×6. Daca au ajuns si orezarii ai din sud estu Asiei sa le conceapa si produca este clara faza. Uite ca la ei se poate. Se pare ca acolo coruptia si anumite interese nu fac sa piara din fasha proiectele si productia de tehnica militara, precum in Romaia : corvetele multirol, modernizarea celer 2 fregate Type 22, TBT Agilis, ATROM-155, MIG-29 SnipeR, IAR-93 AB Vultur, IAR-99 B SoiM, IAR-95, IAR-317 Airfox, STAR-80 L, TR-125/-2000,armamentele de infanterie calibre NATO, tun AT autopropulsat shenilat, etc! Plus piedicile aiurea si intentionat pt proiectele de inzestrare cu tehnica militara din import!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *