Mult succes in continuare si in cativa ani sa avem pe langa cateva firme de traditie revigorate si 1-2 firme private, printre care si Arca, care sa aiba succes!
Domnule în legătură cu articolul cu TAROM nu zic decât atât, TAROM-ul este firmă de stat iar acei bani pierduți sunt din cauza modernizărilor masive. Iar în legătură cu al doilea articol este pur și simplu mâncătorie de rahat cu polonicul.
1. Motorul Viper este un motor fiabil pe care am avut noroc să putem mâna, oricum strategia era să nu ne oprim aici și să urmeze motoare din ce în ce mai complexe după care motoare propii. Chinezii au reușit să copieze, adevărat dar doar superficial și motoarele scoase de ei aveau o durată de viață foarte mică.
2.ROMBAC a fost luat pentru a fi convertit în avion de transport parașutiști, ideea era că în partea posterioară a avionului să se monteze trapă pentru desant. Dar principalul motiv a fost pentru a lua motorul ca să fie folosit pe IAR 95 de aceea mai găsiți pe net IAR Spey.
3. Spionajul Românesc era extrem de eficient, din nou pentru a face motoare, nu îți trebuiesc schițele, în facultate un coleg a proiectat un motor capabil de mach 3.5, problema sunt sculele pentru al face, e ușor de făcut pe hârtie, practica te omoară, degeaba faci rost de schițe dacă nu poți să-l faci. Ca să revin la subiect pentru a construi motoare turboreactoare în țară aveam nevoie de scule și spionajul a reușit să facă rost de ele din europa de vest, anume au apărut brusc niște containere în Constanța care surpriză conțineau fix tocmai ce aveam noi nevoie.
Ah, da și după ce am făcut rost de ele mi-a povestit un profesor care a lucrat că paza era foarte strictă la fabrică și mișuna KGB-ul pe acolo să vadă și ei, pentru că ei nu aveau la momentul ăla echipamente de așa precizie.
Vă rog nu mai credeți fiecare rahat de articol apărut pe internet scris de băgători în seamă.
Am încredere în expertiza dumneavoastră și consider că materialele erau problema. Personal, apreciez logica din spatele articolului. Sunteți retras din activitate, dar știu că ați făcut parte din echipa care a făcut IAR-99 și parcă IAR-93 (?)
Cunoaștem… deși cred că v-ați cam lăsat purtați de simțire, mai puțin de rațiune. Adică: principiile sunt principii, ideile bune se conturează în timp și în alt fel.
Acum cu copiii – sper că ești în acord cu mine că asta e prioritate majoră, esențială și întrece orice înzestrare… pur și simplu e vorba de ființa neamului nost!
Deci da, promovez această politică publică.
FACEȚI COPII și CREȘTEȚI-I BINE ca să avem viitor!!!!!
Statistica proaspat sosita de la Biroul Comentarial Central :
pana la aceasta ora , 9 comentarii la proiectul ARCA , unde un grup de impatimiti de cosmos incearca sa demonstreze lumii ca nu suntem o tara de prosti , si 152 comentarii la articolul despre ” ….da multi ” .
Ce sa mai credem fratilor ?
Sunt 12 cu al tau..asta daca are vre-o importanta….
Pai asta e intrebarea,… raspunsul , romanilor le place cearta si nu ii intereseaza cand ceva bun pt tara se face….la fel cum multii idiotii intreaba la ce ne foloseste armata…..
Eu ma abtin de la orice comentariu pe tema asta pana cand nu vad avionu ala sau ce o mai fi zburand.
Appropo… e facut din fibra de sticla ? nu e cam greu materialul ala pentru un avion? daca era fibra de carbon mai intelegeam, dar aia e scumpa ca dracu, mai ales daca e pentru avioane.
Nu stiu daca e posibil in momentul de fata un proiect de redefinire al IAR 111 Excelsior intr-un proiect militar, desi ar fii tare frumos. Poate peste 10 ani, dupa implementare actualului proiect, cu motor racheta si decolare de pe suprafata marii…..cine stie. Eu cred ca ARCA s-ar inhama la un asemenea proiect daca statul le-ar cere-o (aici e curioasa interpelarea ex prim-ministrului MRU, prin acea scrisoare pe care au trimis-o) si daca acesta(statul nu MRU sau Ponta :D) ar asigura macar o minima finantare (aici spun minima pentru ca avionul in parte nu trebuie reproiectat de la zero, plus experienta acumulata prin constructia actualului avion conteaza di dpdv financiar). Bineinteles ca este nevoie si de ajutorul INCAS (oferirea spre examinare a schitelor IAR 95, a tunelurilor aerodinamice si nu numai), avioane craiova, samd. Insa putin probabil sa se intample asa ceva. Mai tragic e ca INCAS-ul stie doar sa doarma si sa critice ARCA pentru acest proiect. De ce nu reiau ei proiect-ul IAR 95, bineinteles adus la standarde mai noi si apoi sa le zica celor de la ARCA sa taca. Macar pe hartie daca-l refac si tot e ceva, dar nici atat nu indraznesc. Probabil ca si proiectul lui IAR XT moare prin sertare pe undeva. Pacat! Cred ca in proportie de 99% cele spuse de mine mai sus vor ramane doar gandurile frumoase ale multor romani……
IAR 111 nu prea are cum sa fie transformat in altceva decat este. Pur si simplu un avion racheta, hidroavion de fapt, nu prea se preteaza la modificari atat de drastice, pentru a deveni un avion clasic. Practic un avion se construieste in jurul motorului, ori in cazul Excelsiorului, motorul trebuie primul exclus.
Poate fi insa un banc de probe, un proiect excelent pentru capatarea de experienta, un fabulos nou inceput pentru o posibila noua generatie de specialisti in aviatie.
INCAS-ul a avut practic doua proiecte pt un inlocuitor al IAR 99: proiectul AMTA si IAR-XT, ambele le gasesti pe blog, inclusiv schite si poze de concept, dar deocamdata nimic concret. Se pare ca AMTA a cazut, XT-ul fiind preferat, dar deocamdata, nimic.
La asta ma refeream si eu. Capatarea de experienta, apoi incercarea crearii unui aparat de lupta pe schitele actualului IAR 111 excelsior (design, materialele composite care compun structura e.t.c), sau ceva asemanator cu doua motoare gen YF 23, dupa care s-au cam inspirat e.t.c. Cine stie…..poate in viitor 🙂 Pe mine mai mult ma macina un lucru: ‘Oare daca s-ar apuca de asa ceva, ajutati fiind de cine ar trebui sa o faca din tara, desi am cam pierdut trenul, ar reusi sa defineasca un lucru cu adevarat bun, competitiv!?’ Oricum, bafta multa pentru proiectul in lucru si poate pe viitor cine stie, avem o surpriza foarte foarte placuta! Pus ca, eu zic ca decat sa astepti 20 de ani dupa cateva F 35-uri, daca ai posibilitatea sa le creezi la tine in tara, de ce nu!
Vise umede… pe seceta asta.
Dar să fie cu baftă!
Mult succes in continuare si in cativa ani sa avem pe langa cateva firme de traditie revigorate si 1-2 firme private, printre care si Arca, care sa aiba succes!
Doamne ajuta!
http://bemil.chosun.com/nbrd/files/BEMIL085/upload/2005/07/yf-23%20EC94-42454-3.jpg
O transformare a IAR 111 cu ajutor ¨parintilor¨, ceva?
Stiu, stiu…
Odata, era imposibil sa zboare ceva mai greu ca aeru´…(doar un exemplu, adaptat subiectului)
http://romaniatricolor.deviantart.com/art/IAR-111-EXCELSIOR-217231694
🙂
http://i46.tinypic.com/2h4z6oo.jpg
😀
😀 😀 😀
Opinca Airforce! Ba’, eu daca te prind te caftesc. Rad de 10 minute cu lacrimi si nu mai am suflare.
ce ai ma cu Budapesta?
🙂
daca are motor racheta atunci are o autonomie al naibii de scurta. Alea or fi decolat de la Ferihegy…. 😛
* Lucian!
pssstt
vezi că nu îi mai zice Ferihegy… amu îi Liszt Ferenc. În rest drumuri bune!
Doar să nu fie de genu…
http://www.riscograma.ro/6974/falimentul-tarom/
sau marca:
http://www.riscograma.ro/3426/trei-esecuri-ceausiste-cercetarea-diplomatia-spionajul/
pohtă la citit, recomand călduros, respectiv răcoros pt cei saturați de călduri
Io am aer rece bre… 🙂
Domnule în legătură cu articolul cu TAROM nu zic decât atât, TAROM-ul este firmă de stat iar acei bani pierduți sunt din cauza modernizărilor masive. Iar în legătură cu al doilea articol este pur și simplu mâncătorie de rahat cu polonicul.
1. Motorul Viper este un motor fiabil pe care am avut noroc să putem mâna, oricum strategia era să nu ne oprim aici și să urmeze motoare din ce în ce mai complexe după care motoare propii. Chinezii au reușit să copieze, adevărat dar doar superficial și motoarele scoase de ei aveau o durată de viață foarte mică.
2.ROMBAC a fost luat pentru a fi convertit în avion de transport parașutiști, ideea era că în partea posterioară a avionului să se monteze trapă pentru desant. Dar principalul motiv a fost pentru a lua motorul ca să fie folosit pe IAR 95 de aceea mai găsiți pe net IAR Spey.
3. Spionajul Românesc era extrem de eficient, din nou pentru a face motoare, nu îți trebuiesc schițele, în facultate un coleg a proiectat un motor capabil de mach 3.5, problema sunt sculele pentru al face, e ușor de făcut pe hârtie, practica te omoară, degeaba faci rost de schițe dacă nu poți să-l faci. Ca să revin la subiect pentru a construi motoare turboreactoare în țară aveam nevoie de scule și spionajul a reușit să facă rost de ele din europa de vest, anume au apărut brusc niște containere în Constanța care surpriză conțineau fix tocmai ce aveam noi nevoie.
Ah, da și după ce am făcut rost de ele mi-a povestit un profesor care a lucrat că paza era foarte strictă la fabrică și mișuna KGB-ul pe acolo să vadă și ei, pentru că ei nu aveau la momentul ăla echipamente de așa precizie.
Vă rog nu mai credeți fiecare rahat de articol apărut pe internet scris de băgători în seamă.
Am încredere în expertiza dumneavoastră și consider că materialele erau problema. Personal, apreciez logica din spatele articolului. Sunteți retras din activitate, dar știu că ați făcut parte din echipa care a făcut IAR-99 și parcă IAR-93 (?)
Multă stimă și sănătate să aveți pt nepoți!
Ai citit discutie indelungata de aseara intre mine si Robert? 😀
Ca tot vad la sfarsitul comentariilor numa copii si nepoti 😀
Cunoaștem… deși cred că v-ați cam lăsat purtați de simțire, mai puțin de rațiune. Adică: principiile sunt principii, ideile bune se conturează în timp și în alt fel.
Acum cu copiii – sper că ești în acord cu mine că asta e prioritate majoră, esențială și întrece orice înzestrare… pur și simplu e vorba de ființa neamului nost!
Deci da, promovez această politică publică.
FACEȚI COPII și CREȘTEȚI-I BINE ca să avem viitor!!!!!
RomaniaTricolor@
Hă hă hă 😀
Inca o dovada ca merita efortul si banii sa mearga mult mai departe IAR 111 😀
Cei de la arca fac ei motorul de la 0 sau il cumpara ?
Ma refer la avion….
Statistica proaspat sosita de la Biroul Comentarial Central :
pana la aceasta ora , 9 comentarii la proiectul ARCA , unde un grup de impatimiti de cosmos incearca sa demonstreze lumii ca nu suntem o tara de prosti , si 152 comentarii la articolul despre ” ….da multi ” .
Ce sa mai credem fratilor ?
Sunt 12 cu al tau..asta daca are vre-o importanta….
Pai asta e intrebarea,… raspunsul , romanilor le place cearta si nu ii intereseaza cand ceva bun pt tara se face….la fel cum multii idiotii intreaba la ce ne foloseste armata…..
¨multii idiotii intreaba la ce ne foloseste armata…..¨
Sunt majoritari leprele alea, in Romania, ca nu armata da pensii si ajutoare sociale
Nu-mi vine sa cred, baietii astia de la ARCA chiar s-au pus pe construit avioane… 🙂
incredibil !
Eu ma abtin de la orice comentariu pe tema asta pana cand nu vad avionu ala sau ce o mai fi zburand.
Appropo… e facut din fibra de sticla ? nu e cam greu materialul ala pentru un avion? daca era fibra de carbon mai intelegeam, dar aia e scumpa ca dracu, mai ales daca e pentru avioane.
Mi se pare mie sau aripa duce putin catre cea de la F 35 ? vedere prin prisma unui „ochi” de amator 🙂
E defapt un yf 23 romanesc 🙂
Nu stiu daca e posibil in momentul de fata un proiect de redefinire al IAR 111 Excelsior intr-un proiect militar, desi ar fii tare frumos. Poate peste 10 ani, dupa implementare actualului proiect, cu motor racheta si decolare de pe suprafata marii…..cine stie. Eu cred ca ARCA s-ar inhama la un asemenea proiect daca statul le-ar cere-o (aici e curioasa interpelarea ex prim-ministrului MRU, prin acea scrisoare pe care au trimis-o) si daca acesta(statul nu MRU sau Ponta :D) ar asigura macar o minima finantare (aici spun minima pentru ca avionul in parte nu trebuie reproiectat de la zero, plus experienta acumulata prin constructia actualului avion conteaza di dpdv financiar). Bineinteles ca este nevoie si de ajutorul INCAS (oferirea spre examinare a schitelor IAR 95, a tunelurilor aerodinamice si nu numai), avioane craiova, samd. Insa putin probabil sa se intample asa ceva. Mai tragic e ca INCAS-ul stie doar sa doarma si sa critice ARCA pentru acest proiect. De ce nu reiau ei proiect-ul IAR 95, bineinteles adus la standarde mai noi si apoi sa le zica celor de la ARCA sa taca. Macar pe hartie daca-l refac si tot e ceva, dar nici atat nu indraznesc. Probabil ca si proiectul lui IAR XT moare prin sertare pe undeva. Pacat! Cred ca in proportie de 99% cele spuse de mine mai sus vor ramane doar gandurile frumoase ale multor romani……
IAR 111 nu prea are cum sa fie transformat in altceva decat este. Pur si simplu un avion racheta, hidroavion de fapt, nu prea se preteaza la modificari atat de drastice, pentru a deveni un avion clasic. Practic un avion se construieste in jurul motorului, ori in cazul Excelsiorului, motorul trebuie primul exclus.
Poate fi insa un banc de probe, un proiect excelent pentru capatarea de experienta, un fabulos nou inceput pentru o posibila noua generatie de specialisti in aviatie.
INCAS-ul a avut practic doua proiecte pt un inlocuitor al IAR 99: proiectul AMTA si IAR-XT, ambele le gasesti pe blog, inclusiv schite si poze de concept, dar deocamdata nimic concret. Se pare ca AMTA a cazut, XT-ul fiind preferat, dar deocamdata, nimic.
@Flogger
Normal ca sunt de acord, de ce crezi ca imi rupeam degetele in tasta aseara in special 🙂
La asta ma refeream si eu. Capatarea de experienta, apoi incercarea crearii unui aparat de lupta pe schitele actualului IAR 111 excelsior (design, materialele composite care compun structura e.t.c), sau ceva asemanator cu doua motoare gen YF 23, dupa care s-au cam inspirat e.t.c. Cine stie…..poate in viitor 🙂 Pe mine mai mult ma macina un lucru: ‘Oare daca s-ar apuca de asa ceva, ajutati fiind de cine ar trebui sa o faca din tara, desi am cam pierdut trenul, ar reusi sa defineasca un lucru cu adevarat bun, competitiv!?’ Oricum, bafta multa pentru proiectul in lucru si poate pe viitor cine stie, avem o surpriza foarte foarte placuta! Pus ca, eu zic ca decat sa astepti 20 de ani dupa cateva F 35-uri, daca ai posibilitatea sa le creezi la tine in tara, de ce nu!