In final Franta cu ce va ramane ca avioane de vanatoare-interceptare? Decat cu Rafale F4? Cu ce va fi inlocuit Mirage-2000? Tot cu Rafale F4 sau cu noul avion european de lupta multirol de generatie 5? Vor lua francezii F-35 B varianta pt portavion?
February 2020 – Initial contracts related to „Phase 1A” of the European FCAS program have been announced by Germany and France. Work will begin on the demonstrator airframe (Dassault/Airbus, France)), engine (Dassault, France), and combat network (Airbus, France). Spain will make up part of the Phase 1B initiative still to come (for its part, Spain has introduced the first round of local industry participants in the European FCAS program)
Voi reveni cu Rafale. Dar fiindcà tot ai întrebat mirat pe alt fir de mentinerea lui U-2 în serviciu, ai un ràspuns la articolul din Air & Cosmos : „Spre sfârsitul invizibilitàrii”.
Unde se spune cà, mult timp ignorat de masele populare, U-2 a avut o modernizare inedità, captorul SWIRD (Short Wave Infra Red – « unde scurte infrarosii ») care se situazà între 1 si 2,5 μmal al societàtii Itek.
Captare de tinte la plus de 150 km si în mod pasiv.
Ce legatura cu Rafale ? S-ar putea ca atuul avionelor „stealth” pasiv sà cadà.
ce fain.
nu visez sa urc vreodat intrun avion marcar unul si mic cu elice .
dar un lucru pot sa spun cand vad cum zboara astia imi aduc minte doar pe mersul pe 2 roti, , un sport bike care merge cu 100-200 poate si mai mult.
sentiment ca zbori, libetate si in cap canta muzica din TOP GUN 🙂
@Igor: Eu am zburat cu un Apollo Fox ultrausor prin Card Aventura (google it) si a fost memorabil, am speriat si o turma de oi prin zbor razant la firul ierbii. E, nu chiar la firul ierbii, dar ciobanul se uita dupa pietre sa arunce in avion. 🙂 Pilotul m-a lasat timp de vreo 15 minute sa tin eu de mansa, cockpitul e tip side by side, sa virez usor stanga/dreapta si sa fac o angajare/degajare. Toata povestea acum vreo 4-5 ani a fost cam o suta si ceva de euro pentru o ora, undeva pe langa Sabareni, langa Bucuresti, de la poligonul Tunarii vreo cativa KM. Incearca!
nici acum nu văd legatura, da ce am frate?!?…..
Belgia e plicticoasa…ca Martea..
Trebuie sà fi vàzut filmul. Chestie de generatie…
Noi astia, copiii, l-am vazut in anii ’80.
Chiar mai înainte pentru mine, fiindcà l-am vàzut în România, înainte de a o pàràsi.
M-am uitat adineauri pe Wiki, a fost fàcut în 1969.
https://www.imdb.com/title/tt0064471/
…if is wednesday it must be Rome…
https://youtu.be/G6iikEhltA8
In final Franta cu ce va ramane ca avioane de vanatoare-interceptare? Decat cu Rafale F4? Cu ce va fi inlocuit Mirage-2000? Tot cu Rafale F4 sau cu noul avion european de lupta multirol de generatie 5? Vor lua francezii F-35 B varianta pt portavion?
Au fost livrate fortelor franceze (armata aerului si aeronavala) 152 Rafale B, C, M. Au mai ràmas 28 în comandà. S-a programat încà 30 de comandat.
Mirage 2000 vor fi mentinute pânà la expirarea resursei.
F-35B nu este pentru portavion CATOBAR, ci F-35C. Nici-o sansà sà-l cumpere, sunt satisfàcuti de Rafale M.
FCAS este generatia 6
February 2020 – Initial contracts related to „Phase 1A” of the European FCAS program have been announced by Germany and France. Work will begin on the demonstrator airframe (Dassault/Airbus, France)), engine (Dassault, France), and combat network (Airbus, France). Spain will make up part of the Phase 1B initiative still to come (for its part, Spain has introduced the first round of local industry participants in the European FCAS program)
https://www.airbus.com/newsroom/press-releases/en/2020/02/demonstrator-phase-launched-future-combat-air-system-takes-major-step-forward.html
Jmewcheri oamenii….au trecut direct la generatia 6 de avslmr. Europeeni vor sa sara peste generatia 5 de avlsmr.
puțină „heităreala” pentru colegul mirceaS nu strică?
Voi reveni cu Rafale. Dar fiindcà tot ai întrebat mirat pe alt fir de mentinerea lui U-2 în serviciu, ai un ràspuns la articolul din Air & Cosmos : „Spre sfârsitul invizibilitàrii”.
Unde se spune cà, mult timp ignorat de masele populare, U-2 a avut o modernizare inedità, captorul SWIRD (Short Wave Infra Red – « unde scurte infrarosii ») care se situazà între 1 si 2,5 μmal al societàtii Itek.
Captare de tinte la plus de 150 km si în mod pasiv.
Ce legatura cu Rafale ? S-ar putea ca atuul avionelor „stealth” pasiv sà cadà.
https://www.air-cosmos.com/article/vers-la-fin-de-la-furtivit-22782
la tine intodeauna are legătură?
are o placere deosebita pilotul sa bazaie nave portcontainer. ce credeam ca e tub pitot s-a dovedit a fi receptacolul de la alimentarea in zbor
http://www.opex360.com/2020/03/18/la-nouvelle-nacelle-optronique-talios-sera-bientot-declaree-operationnelle-sur-rafale-marine/
http://www.opex360.com/2020/03/21/mission-foch-quand-un-sous-marin-designe-une-cible-aux-rafale-marine-du-porte-avions-charles-de-gaulle/
Il am la favorite de cand a aparut.
Aparu chillout 6 acum
https://www.youtube.com/watch?v=NEp-ejKyXVw
ce fain.
nu visez sa urc vreodat intrun avion marcar unul si mic cu elice .
dar un lucru pot sa spun cand vad cum zboara astia imi aduc minte doar pe mersul pe 2 roti, , un sport bike care merge cu 100-200 poate si mai mult.
sentiment ca zbori, libetate si in cap canta muzica din TOP GUN 🙂
@Igor: Eu am zburat cu un Apollo Fox ultrausor prin Card Aventura (google it) si a fost memorabil, am speriat si o turma de oi prin zbor razant la firul ierbii. E, nu chiar la firul ierbii, dar ciobanul se uita dupa pietre sa arunce in avion. 🙂 Pilotul m-a lasat timp de vreo 15 minute sa tin eu de mansa, cockpitul e tip side by side, sa virez usor stanga/dreapta si sa fac o angajare/degajare. Toata povestea acum vreo 4-5 ani a fost cam o suta si ceva de euro pentru o ora, undeva pe langa Sabareni, langa Bucuresti, de la poligonul Tunarii vreo cativa KM. Incearca!