Cozi la farmacii? Nu, este vorba doar de aceasta farmacie, care tocmai datorita virusului permite intrarea unui numar mic de clienti in incinta.
Daca tot trebuie sa stam acasa, ne uitam la televizor. N-am mai stat pe tv atat de mult de ani de zile, dar acum stau si cateodata imi vine sa-i i-au de gat pe unii jurnalisti. Astia sunt precum vulturii hoitari, se roaga probabil la Dumnezeul lor sa fie cat mai rau, sa aiba ce sa strige si la ce sa instige. Le place, in mod evident, scandalul, violul, crima si nenorocirea altora. Si peste toate astea nici mintea nu-i prea duce.
Ca doar din asta traiesc, prea putini sunt capabili sa-si faca meseria.
Am putut vedea “pe sticla” destui imbecili si multe “stiri” care intr-o tara normala ar fi trebuit pedepsite penal. De la magaria Antenei 3 cu rationalizarea alimentelor ajungem, sambata, la Digi24 unde un ziarist de la ei, ne explica cum ca Romania ar putea deveni, citam: “a doua Italie”. De ce si de unde pana unde cand deocamdata Romania sta relativ decent fata de alte tari?! N-avem si asa destule pe cap, ne mai trebuie inca unul care sa instige la panica?
Tot stiristii ne aratau parcuri relativ goale si ne explicau ca sunt pline, ori tre sa fii tembel sa nu faci diferenta intre un parc plin si unul pe ale carui alei sunt niste oameni. Dar stiristii urlau ca sunt pline parcurile, padurile si orasul in general de oameni care nu respecta recomandarile autoritatilor. Si tot la Digi, o „jurnalista” de mare perspectiva ne arata cum duminica dimineata, la Piata Unirii, erau 2-3 oameni varstnici pe strada si conlcuziona tampa, ca situatia este foarte dificila, uite 3 batrani care nu respecta (chiar, ce sa respecte?!) recomandarile guvernului. Pai poate oamenii aia erau la cumparaturi, ca – tot poate – n-avea cine sa le aduca mancare in cioc. Doar atat o ducea capul pe respectiva reporterita, sa merga in masina si sa sa filmeze trei batrani. Pai hai bine sa-i omoram, sa scapam de ei. Alt tampit, primarul de Timisoara, care la mintea lui putina s-a gandit sa puna statul o stampila cu tus pe cei care sunt in carantina sau auto-izolare. Dar, atentie, tusul sa reziste macar 14 zile. Si idiotul ala e primar intr-un mare oras…
Revenind la parcuri, acestea nu erau nici pe departe pline (ne referim la Bucuresti) si ca unul nascut si crescut aici pot sa spun ca orasul se goleste de la o zi la alta, oamenii pastreaza distanta, mijloacele de transport in comun sunt cvasi-pustii. Lucrurile astea se vad cu ochiul liber, ce spuneau aia la TV era o minciuna mizerabila.
Tot minciuna mizerabila – poate fi considerata si instigare – sunt si “stirile” referitoare la magazinele goale, unde nu mai gasesti nimic de cumparat. Si aici totul este o minciuna.
Adevarat ca oamenii au cumparat masiv alimente dar magazinele sunt in continuare pline, gasesti cam tot ce vrei.
In loc ca presa sa faca apel si sa explice cetatenilor ca nu sunt probleme in aprovizionare, ea urla ca sunt rafturile goale, arata imagini trunchiate etc. M-as fi asteptat ca televiziunile sa-si faca datoria si sa explice oamenilor ca nu este bine sa dea navala si sa cumpere in cantitati mari pentru ca astfel preturile vor creste. N-am intalnit nici macar un singur astfel de reportaj.
Doar creeaza panica, stiri mincinoase si nu sunt pedepsiti pentru asta.
Dupa anuntul de sambata seara al MAI referitor la recomandarile catre populatie si anuntarea restructionarii circulatiei acesteia intre orele 06-22, au aparut iarasi jurnalisti care acuza guvernul ca n-are curajul sa ia masuri mai dure: sa inchida domne toata tara, sa inchida oamenii in case si cu asta basta.
Acum, jurnalismul nu este chiar o meserie unde se duc cei mai destepti dintre noi, jurnalistii mimeaza de multe ori inteligenta cu ceva succes pentru ca ei au acces facil in mijloacele mass-media, pot vorbi mai des si, vorba aia, daca apari pe sticla clar ca esti un om inteligent. Ei bine, nu-i chiar cazul multora dintre ei…
Ca sa intelegem un pic cum functioneaza luare unor masuri in astfel de cazuri dam exemplele din alte “ramuri economice”: daca rusii trimit un avion deasupra Constantei NATO nu ataca nuclear Moscova ci raspunde proportional. Cheia aici este proportionalitatea raspunsului si aceasta are legatura cu foarte multi factori: economici, sociali, financiari, psihologici. Nu poti ca la primul stranut sa inchizi toata tara, nu ca n-ar fi ideal dar nu se poate, nu este realizabil economic si social.
Ce-ar fi fost ca in Romania, la primul caz de coronavirus, sa se declare stare de urgenta, poate chiar de asediu, armata sa iasa pe strazi, restrictii dure de circulatie, suspendarea drepturilor civile etc? Pai atunci chiar ca intra lumea in panica, se ducea dracului economia ca si stabilitatea sociala.
Astfel de masuri se i-au gradual, in functie de situatia reala din teren, nu poti nici sa fii prea ingaduitor, dar nici excesiv de dur, nu poti bloca cu totul o tara fara a avea un motiv cu adevarat serios.
Avem peste 50 de oameni vindecati, foarte, foarte putine cazuri grave – 14 oameni la ATI, dar presa noastra cauta cu disperare sa ne prezinte o imagine cat mai apocaliptica, arunca oamenii spre cumparaturi cu totul inutile si cere masuri exceptionale cu totul nejustificate in acest moment.
In loc sa explice ca in urmatoarea perioada este foarte important ca fiecare familie sa aiba bani, presa arata magazinele goale (credeti-ma ca sunt pline ochi). In loc sa explice ca Romania este cel mai mare producator de porumb din UE si printre cei mai mari producatori de grau (astfel ca n-ai de ce sa faci stocuri de faina si malai) se arata in dementa rafturi goale, se arata cum cartoful a ajuns la 7 lei/kg.
O minciuna sfruntata, sambata pietele bucurestene erau pline ochi cu cartofi la pretul de 3,5 lei si am gasit si cartofi din Covasna la 2 lei/kg. Faina a ajuns si la 5 per kg (multumim presei romane!), dar pe langa Bucuresti, la morile private gasesti faina la 2 lei/kg, gasesti malai de poti cumpara cu bascula, galantarele sunt pline de carne, mezeluri, branzeturi etc, dar datorita isteriei create (si presa are mare parte din vina) preturile au crescut.
Nu se explica oamenilor ca in urmatoarea perioada este nevoie sa-si tina banii cu dintii, pe langa faina si orez mai trebuie platite si facturile la utilitati, ratele la banca, mai ai nevoie si de sapun, detergent etc.
NU! Ni se spune ca vom fi a doua Italie, ca magazinele sunt goale, dar parcurile pline, apar tot felul de “lideri de opinie” care ne explica ca daca n-avem tancurile pe strada si elicopterele de lupta pe deasupra oraselor noastre tot n-am facut nimic. Ni se explica cum ca masurile de restrictie trebuiau luate toate odata, la cel mai ridicat grad de severitate, dar in acelasi timp nu se vorbeste despre ca va sa vina din punct de vedere economic.
Am vazut la televizor cozi la farmacii, m-am crucit si am zis ca asta este, pana aici ne-a fost, dar misunand prin oras (si avand langa locuinta numai putin de cinci farmacii), am constat ca nu prea sunt cozi, totul este doar o facatura, coada cu pricina (reala de altfel) era in fata unei farmacii din zona Dristor, farmacie cunoscuta in Bucuresti ca avand cele mai mici preturi de pe piata. Acolo poti gasi cam orice vrei cu 20-30% mai ieftin. Asta-i politica respectivei farmacii, magaria in acest caz survine din faptul ca la farmacia din zona Dristorului este coada absolut tot timpul, este coada de dinainte sa deschida. Au fost cozi cu mult inainte de coronavirus si vor fi si dupa aceea tocmai datorita politicii de preturi practicata si fara nici o legatura cu actuala situatie.
Pai respectivul post TV nu trebuia inchis cand ceea ce au facut ei se numeste pur si simplu manipulare?!
Dar avem presa pe care o meritam, pentru ca de azi dimineata a reinceput febra cumparaturilor, vezi din nou doi oameni carand trei sacose pline. Astia ori nu inteleg limbajul vorbit (de citit nu mai discutam) ori sunt pur si simplu prosti facuti gramada, asta in conditiile in care s-a explicat foarte clar ca deplasarile pentru cumpararea de alimente vor fi permise in absolut orice conditii restrictive, oricat de dure ar fi ele.
Dar prostia este la ea acasa, oamenii arunca cu banii in conserve, malai, carne si faina, de vazut ce vor face daca criza se va prelungi si vor ramane fara bani, iar presa noastra imbecilizata nu prea face vorbire despre acest lucru ci dimpotriva arata magazine goale, care de fapt sunt pline, parcuri aproape goale pe care le declara aglomerate si isi da cu parerea precum ca masurile ar trebui sa fie mai dure (cat de dure?!) fara a avea habar despre modul de aplicare gradual care se foloseste in astfel de situatii.
Bineinteles ca acesta nu este chiar un articol ci mai mult o defulare personala. Vroiam sa-l scriu mai demult, am tot evitat dar pana la urma asta e.
GeorgeGMT
Iti pot confirma un lucru, sotia fiind farmacist care lucraza in farmacie de circuit deschis.
Populatia este afectata de fake news, sau de stiri alarmiste.
In prima jumatate a lunii, vanzarile au fost record farmacia fiind plina de oameni panicati.
A aparut un fake news referitor la vit. C, o anumita doza care trebuie luata zilnic, etc.. Farmacia a fost asaltata de cumparatori, care cereau orice continea vitamina c, unii oameni cu studii, avocati, procurori, ingineri, cu totii cumparau ca apucatii. Zeci de cutii cu vitamina C, zeci de cutii cu antitermice, vandute zilnic. In aprovizionare nu au fost sincope, medicamentele care nu se gaseau inainte de virus, nu se gasesc nici acum din alte motive.
Acum vanzarile au mai scazut, se asteapta in fata farmaciei, populatia s-a mai linistit. Cam in aceeasi perioada au aparut tot felul de protocoale terapeutice pe retelele sociale, din italia, din romania,…majoritatea medicamentelor fiind eliberate pe baza de reteta. Iar aceeasi oameni, aceleasi intrebari, dar nu puteti sa-mi dati?, dar macar o cutie, etc…
Lumea reactioneaza irational la panica. Ce ma deranjeaza cel mai mult este ca cei cu un minim de educatie, oameni care ii stiai ca rationali, nu verifica tampeniile pe care le spun unii idioti in cautare de rating, de senzational, like, share…..
100% corect. Oamenii își scot banii din bănci și ii baga la saltea. Umbla doar cu cash, deși e mai igienic cu cardul contactless. Nu găsești faina într-un magazin, exista un următorul. Sau poate ca exista mâine. Am luat faina cu 2-3 lei din Cora. Cu dezinfectantii mai greu dar vor reveni. Acuma în legătură cu masurile de rarefiere a cozilor în magazine, eu zic ca sunt reguli care trebuiau aplicate și înainte. Sa nu-mi stea toți moșii în coasta la casa.
Mosii aia te au crescut, ti au platit anii de educatie si asistenta sanitara si in general datorita lor existi(presupun ca ai si tu ca tot omul niste bunici care ti au conceput parintii de te facura pe tine). PS. si nu, nu sunt inca mos.
Da sa ma lase să-mi termin de pus cumpărăturile pe banda. Sa nu-mi sufle în ceafa la bancomat sau la coada la măcelărie. Civilizația nu tine de vârstă.
:)))))
Strumpf-A gresit AlexD ca i-a facut mosi era mai bine daca-i facea homo sovieticus sau omul nou…i-am vazut la market si parca retraiesc clipele de trista amintire din 89 cind devenisem tatic si ma luptam sa prind si eu o sticla de lapte sau o ciosvirta de carne dar nu puteam de de tinerii mosnegi sovietizati care te calcau in picioare.Si apoi trebuie sa-l venerezi pe unul care nici nu a priceput(a dat si el din cur…si e tata ma?) cum a ajuns batrin?Un bartin bun ca Visinescu si compania ar fi de dorit?RIME.
Ce sa vezi? Si tu o sa ajungi un „mos” din asta(si nu mai ai prea mult, probabil esti trecut de 55) .Pana una alta, ai invatat in scoli (primara, liceu, facultate) facute din banii lor, ai primit medicamente platite de ei si in general esti cine esti si datorita lor(au bagat in fundul tau niste zeci de mii de dolari timp de 20-25 de ani). Sper sa iti aduci aminte de postarea asta peste vreo 20 de ani cand unul din generatia 2005- 2010 o sa iti spuna ca il deranjezi in supermarket.
STRUMPF-Gindesti bolsevic:statul(mos visinescu)a bagat bani(12ani ca restul a fost pe persoana fizica) in fundul meu si corect zeci de mi de lei sovietizati derivati ai rublei.Eu cred ca creierul si abilitatile mele mi le-au dat partidul sau dumnezeu care m-a facut.Cred ca faci parte din cei ce cred ca copii olimici,geniile sunt creeatia invatamintului nu a domnului.Madalin Voicu a avut meditatori,a facut multe scoli muzicale,a avut pe mina si o vioara celebra…dar este un zero pentu ca nu i s-a dat ca lu tacsu care era semianalfabet dar cu dar.
copilul ala super dotat care se naste in somalia sau senegal si nu are o scoala gratuita facuta si platita de mosi din astia isi foloseste inteligenta sa culeaga banane precum ceilalti.sa nu mai vorbesc de asistenta medicala gratuita fara care nu se stie daca apuca sa faca primii pasi.dar tu ai un fix : tot ce este anterior anilor „90 este prost si bolsevic,tot ce este dupa este woow!!!parerea ta.
Da, asa e, presa nu mai e de mult „cainele de paza a democratiei” si alte chestii pompoase ci o latrina. Si nu doar la noi. Nu-s foarte departe nici alde CNN sau odata marele BBC. Exista canale de jurnalism independent pe youtube sau chiar persoane publice care prezinta materiale mult mai bune. Lungi ani de selectie inversa, acum cei mai destepti din societate scriu cod, sunt in laboratoare sau fac analize economice. In presa raman in general cei care nu intra in alta parte. Nici macar invatamantul nu mai e ce-a fost odata, asta incepe sa se simta. Dar sa nu divaghez. Presa a ajuns o buruiana pt. ca n-a fost plivita.
George, de data asta sunt de acord cu tine. Sunt convins ca Romania va iesi mai usor din criza decit alte tari europene includ aici si Germania. Chiar daca sistemul medical e mult mai prost.
Am vorbit azi cu sora-mea, zicea ca se gaseste d etoate, dar ca urzicile s-au scumpit ingrozitor, a dat 30 de lei pe kg.
🙂 Asa este, am vazut ieri in piata urzici cu 30kg!!!!
E frig bre. Urzicile sunt trufandale.
In alta ordine de idei m-a dezgustat total presa cand a murit nefericitul acela cu cancer. Se simtea o satisfactie in anuntul ca e un mort in Romania si ei anunta asta. Exact ca niste vulturi hoitari care pandesc , Si cu fiecare deces tonul triumfalist continua, imbracat in formula „din pacate…” dar cu repetarea obsesiva a cifrelor.
Si ziarele mint la fel! „Primul pacient mort din cauza covid19.” Daca le atragi atenția ca omul (67 ani)era in faza terminala cu cancer pulmonar te cenzureaza si te blocheaza
Niște cretinei și jigodii pompoase, ziariștii și ziarizdele romini. În cazul.lor cele mai potrivite pedepse nu sunt cele penale. Ci pedepsele anale.
Si multe din asa zisele cozi la magazine ( de cum am deschis FB, am primit cateva poze cu oameni insirati in fata magazinelor, in Iasi) se datoreaza regulilor de protectie. Am facut si eu cateva cumparaturi si regula era maxim 20 de oameni inauntru, ceilalti asteptau afara, asezati frumaos in rand, iesea o persoana, intra una. Deci , nimic spectaculos.
pai noi avem un mort care avea neoplazie pulmonara terminala ,adica cu si fara covid 9 tot murea intr-un termen nedefinit care nu era nu prea lung ,deja burtierele rup de breaking news vai draga vai deja suntem toti cu un picior in groapa ,nu zic ca nu trebuie sa avem grija ce si cum ne comportam ca sa evitam o raspandire mai mare a virusului dar nici nu trebuie sa punem botu la panicarzii din presa
Si să nu uităm de cei care urla si cer plafonarea preturilor….
Asta chiar ar fi o mare lovitura pt economie…
Caracterizare excelenta: sunt niste hoitari.
Inclusiv la nivelul subliminal, informația e saturată de biluțe cu piciorușe.
Digi24 rulează permanent în banda inferioară o pădure de viruși ancorați în lanțuri. Legătura cu o zonă minată e inevitabilă și iresponsabilă, chiar în studioul celor care vorbesc de iresponsabilitate. Peste o săptămână o să vedem virușii brodați pe bluza știristei.
Exagerarea explicită – vezi scena cu certatul vârstnicilor – ar putea fi scuzabilă ca intenție utilitară idioată. În schimb subliminalul e parșiv și mult mai persistent
Orice criza e si o oportunitate… criza actuala a crescut punctul de audienta, asadar televiziunile vor fi intr-o competitie mult mai acerba pentru audienta si pentru ca dupa aceasta nebunie se va termina cine va termina in top ca audienta va fi in continuare in top. Presa are propriul razboi intern… nota bene, putea fi si mai rau, pentru nivelul calitatii presei din romania (ce nu e nici pe departe asa de jos fata de media celei mondiale) a fost foarte decent, ma asteptam deja sa vad emisiuni tip ddtv cu pareri de la oameni despre cum sa se trateze, anchete „scandaloase” cu coruptia covid care omoara Romania si jurnalisti care ne spun ce masuri ar trebui luate, pentru ca stiu sa scrie, deci automat se pricep… noroc ca guvernarea psd e inca foarte proaspata in minitile romanilor, a avut si psd o utilitate, frica de mai rau e inca foarte vizibila…fara carmen dan, dancila, teodorovici sau alte genii din trecut, cred ca am fi fost mult mai isterici in prezent.
Ziceam anterior, demonetizarea profesionalismului afecteaza toate domeniile, lumea cauta solutii ieftine sa dea bine: pana schimba activitatea si nu il intereseaza efectele pe termen lung, are un obiectiv imediat de realizat, nu doreste sa depuna un efort suplimentar pentru ca toata lumea sa castige etc…
E o expresie: short term foresight, long term threat.
Daca nu pica SUA intr-o recesiune majora si se izoleaza si UE va ajunge la un nivel de coeziune si mai mare fortat de frica irelevantei economice, poate chiar avem sansa sa iesim intariti vis a vis de ce inseamna determinarea si organizarea ce ne vor ajuta sa ne revenim si sa ne depasim nivelul… poate, macar nu e situatia interna atat de proasta sa nu pot nici macar visa… vom vedea.
Sunt de acord cu autorul in privința panicii pe care media o propagă cu sau fără intenție.
Eu zic ca oamenii nu sunt așa ușor de manipulați precum au fost la revoluție dar totuși o bună parte sunt. (Nu vreau sa zic majoritate)
Media nu reprezintă populația si nici interesele acesteia. Sincer ar trebui date amenzii uriașe oricui manipulează datele sau provoacă panică. Iar bani trebuie folosiți pentru combaterea virusului si efectele acestuia.
Oamenii daca pastreaza o igienă și un comportament preventiv, se va trece peste această situație.
In ultimele 2 saptamani am fost nevoit sa merg in cateva orase mari(Cluj,Mures).Pot spune ca aici se respecta(cat de cat) starea de urgenta,sunt foarte putini oameni pe strazi,comparativ cu perioada premergatare pandemiei.Problema vine in orasele mici,cum este al meu,unde lumea se inghesuie pe strazi,din diverse motive(cumparaturi,acte,simple plimbari).Cat despre „noua Italie”…nu vreau ca Romania si populatia ei sa ajunga acolo,deloc,dar din pacate sunt sanse.Am cunoscut acum 3 saptamani,la un fotbal cu prietenii,un barbat(aprox 30 de ani)care tocmai ce venise din Italia(nu a precizat regiunea),care isi baga toate organele genitale(sa-mi scuzati exprimarea)in aceasta criza si masurile de control pe care statul le lua.Citez:”Le aduc bani de 10 ani in tara si ei ma controleaza la granita?!”.Cel mai probabil a mintit la granita referitor la tara/regiunea din care a venit(din cate am inteles este o problema cu sinceritatea oamenilor).Cu o astfel de mentalitate sa nu ne miram daca o sa ajungem in situatia Italiei.Spre deosebire de el,am stat in autoizolare 14 zile dupa acest contact.O alta problema din sistemul medical,care ar putea duce Romania langa Italia,ar fi sistemul medical in sine.Stiu un caz(intr-un orasel) in care sunt recoltate cateva zeci de mostre,gata sa fie testate pentru COVID-19.Well,ori nu are cine sa faca testele,ori este un dezinteres total,asa ca mostrele stau la rece.Tot in zona acestui orasel,un sat sta pe punctul de a fi inchis de autoritatile locale(din auzite stiu asta,nu bag mana in foc ca o sa-l inchida)din cauza a cateva sute de cetateni romani de etnie roma,proaspat veniti din zonele afectate,care nu respecta carantina….In concluzie,da,Romania poate sa ajunga in cazul Italiei.Sa ne gandim ca acum ii apogeul COVID-19 in Italia,la noi nu putem vorbi,inca, de un apogeu,dar o sa vina.
De ce cred eu ca Romania scapa mai usor? De frica, as zice. Ro e constienta ca are un sistem medical precar si ia alte masuri drastice. Atit Italia, cit si Germania traiesc in aroganta, la modul noi suntem tari, noua nu ni se-ntimpla. Uita ca si cel mai puternic sistem are o limita, clacheaza cind nr bolnavilor creste exponential
ptr ca principalele focare de infectie in italia si spania au fost spitalele
lumea e obisnuita sa se duca la spital ptr orice
ceea ce vedem acum , dupa perioadele de incubatie , manifestare ..e rezultatul saptamanii/saptamanilor trecute
au fost manifestatii permise , mari adunari de oameni , etc , cand s-a ajuns in spitale doar ai multiplicat exponential infectiile
de asta si la noi si toti vor sa „faca” spitalele astea de campanie ..sa poti separa oarecum fizic cazurile , ptr a evita ca spitalele sa devina principalul focar si sa colapseze urgentele
ceea ce nu se spune , ptr ca oamenii se constientizeaza mai putin ptr altii , empatia nu merge asa departe , ci se constientizeaza cand le priveste propria persoana …e ca izolarea la domiciliu e ptr ca tu ..daca esti purtator sa nu propagi infectia ( decat limitat) , mai mult decat de a te feri sa te infectezi
orice persoana infectata care se misca liber si intra in contact cu alte zece persoane …are o probabilitate de a le infecta pe toate ..una sau niciuna
orice persoana sanatoasa care se misca liber ..si intra in contact cu 1 sau zece persoane ..are probabilitatea de a se infecta el …in raport de 10 la suta pana la suta la suta
un infectat are probabilitatea de a infecta …aproape in progresie geometrica
probabilitatea de a te infecta tu ..merge pana la o cifra unitara
de aia trebuie sa fim responsabili ..ptr a nu infecta pe altii , nu ptr a ne ascunde in buncarul atomic cu o tona de alimente si hartie igienica..ptr a ne feri propria persoana
la noi ..orasele sunt mai mici , in mediul rural …intersectarile persoanelor sunt mai rare , nu avem multe aglomerari urbane …sistemul sanitar , cum spunea ministrul …”pavilionar” , cu spitale cu sectii si sedii separate , specializate …in cazul de fata reprezinta un avantaj …prin separarea fizica , faptul ca ai nostri au fost totusi preventivi ..prin organizarea sectiilor de triere in afara spitalelor ..si altele ma fac sa cred ca nu vom ajunge la situatiile critice din unele tari din vest
singura problema ramane cu controlarea multor ce au venit din afara si nu respecta conditiile de carantina ..ptr ca fiecare individ reprezinta un potential focar
focar , care daca ar respecta carantina , ar putea fi localizat si controlat …daca se respecta izolarea la domiciliu , pana vor fi teste disponibile( din moment ce simptomele intarzie sa apara in mod normal aprox o sapt)
izolarea la noi , trierea si urmarirea cazurilor .. a inceput sa se faca cu un nr mult mai mic de contagiati ..deci e o probabilitate mai mare de a putea controla
Eu unul nu mai am televizor de ani buni. Si asta cred ca zice cam tot. Daca e vreo situatie mai nasoala in care trebuie sa vad live ceva anunt important de la autoritati sau altele de genul, intru la momentul respectiv pe editia live pe internet de la televiziuni mari si atat, in rest sa nu aud de „senzational in direct”.
Eu sincer nu inteleg care e problema cu izolarea pt. multi oameni. Inainte de coronavirus toata lumea se vaita ca munceste mult si ar da orice sa ia concediu sa se lafaie in pat. Acum ca pot sta acasa vor neaparat sa iasa afara. Nu mai zic de pensionari de care e plina strada zilele astea(in conditiile in care la ei e cel mai nasol daca iau boala ca au toate sansele sa dea ortul popii). Bun ca tinerii in general au inteles si stau in casa cat mai mult posibil dar ei ies afara… D**** sa ii mai inteleaga…
„sa-si tina banii cu dintii”. S-ar pute sa nu fie usor.
Conform ordonantei militare din data de 21/3/20, intrata in vigoare pe 22/3/20 ora 22:00, articolul 1:1) Se suspendă temporar activitatea în cabinetele de medicină dentară.(2) Prin excepție, sunt permise intervențiile stomatologice de urgență.
Majoritatea cabinetelor vor fin inchise pe termen nedeterminat incepand din seara asta.
Sunt CMI-uri care lucreaza azi in mod exceptional (neavand in mod normal program de lucru in weekend) si incearca ca pana diseara sa lucreze cat mai multe cazuri. Daca aveti probleme urgente sau programari pentru saptamanile viitoare care nu sufera amanari pe termen nedeterminat va sfatuiesc sa suntati medicii acum si sa incercati sa le rezolvati azi daca se poate.
Pe viitor nu este foarte clara tratarea urgentelor, fiind posibile doua scenarii:
1. activitatile de asistenta medicala stomatologica preventive, curative si de recuperare vor fi suspendate dar cabinetele vor continua activitatea de urgenta (sanngerare, infectie, dureri), conform Ord Nr. 124 din 29 august 1998 – republicata – actualizata privind organizarea si functionarea cabinetelor medical – scenariu improbabil .
2. urgentele vor fi alocate cabinetelor stomatologice aferente UPU sau unor centre nou infiintate dedicate asistentei stomatologice de urgenta.
Colegiul medicilor a cerut reglementarea expresa şi punctuala pentru locaţiile de asistenta stomatologica de urgenta si masuri de protectie sociala (medicii stomatologi nu sunt societati sau angajati si nu par sa fie cuprinsi in planurile actuale de sustinere).
George, de acord cu tine, cu o singura mentiune, de doua saptamani nu se mai gaseste in super si hipermarket-uri drojdia uscata ori proaspata, eu care imi fac paine in casa de 12 ani resimt lipsa.
Marius B, ar trebui reglementata urgent o solutie ca altfel aglomerezi sectiile UPU si cu urgentele stomatologice de o sa-i sufoce definitiv
@mihaistoian: in loc de drojdie nu se poate folosi bicarbonat? Intreb pentru ca ma gandesc si eu la facutul painii in casa.
Daca astia au de gand sa impuna izolarea in masa, vor muri mai multi oameni de malnutritie, decat de Covid-19.
Am făcut ieri lipii cu bicarbonat. Au ieșit foarte ok. La 300 g faina, 4 linguri de ulei, o jumătate de linguriță de bicarbonat si apă fierbinte cât cuprinde.
Doar pt lipii poti folosi bicarbonat, pt paine e necesara drojdia ori mai este reteta cu maia, dar asta e mai complicata sa o obtii si sa o pastrezi
Criza drojdiei nu va mai dura mult, necazul aici provine de la faptul ca producatorii (cei locali) au fost cu totul luati prin surprindere si nu avem o industrie a drojdiei foarte mare.
dar acum, au simtit mirosul sangelui in apa, lucreaza non-stop, va mai scumpa dar va fi destula. Nu-ti poti descrie bucuria lor…
Eu am cumparat joi drojdie proaspata la pachetele mici – 4,5 bucata, foarte scumpa…
pakmaya de 10 g = 1,19 lei
dr. oetker de 7 g = 0,9 lei
Unde?
Craiova, prin cartierul Brazda Lui Novac….lantul de magazine Profi
Prea departe pt mine, dar mai incerc la Profi in Bucuresti, dupa Auchan, Carrefour, Mega Image, etc…
Stiu si imi dau seama ca e doar o pauza minora in aprovizionare, dar cand ii vezi pe cate unii ca pleaca din magazine cu produse cat pt un regiment parca as vrea o rationalizare a produselor. Le cedez painea care mi se cuvine pt drojdia care li se cuvine!
Mie mi le-a cumparat cineva in zona Ozana, Bucuresti.
https://www.economica.net/pakmaya-pa-cani-a-livrat-doua-milioane-de-pachete-de-drojdie-proaspata-in-aceasta-saptamana-triplu-fata-de-anul-trecut_181303.htm
Sunt singurii care produc în țară și lucrează în draci…
Am fost si eu in aceeasi situatie cu drojdia. Am cautat mai bine de o saptamana prin supermarketuri, pana am gasit intamplator un magazin care avea drojdie la pachete de 100grame. Pretul era normal (cred?), am dat 2 lei/buc.
Daca e cineva din Iasi in criza de drojdie, magazinul la care am gasit se afla in cartierul Alexandru (giratoriul din Zimbru) pe partea opusa ANL-ului, un magazin mic la un colt de bloc.
Sora mea imi spusese ca se mai gaseste drojdie (tot in Iasi) in magazinele LaDoiPasi. (nu le fac reclama)
Si in magazinele de cartier din reteaua „La Bacanie”. Acolo n-au ajuns cei care isi fac stocuri.
pai parca pana mai ieri ne vaitam ca suntem obezi,nu cred ca moare nimeni daca slabeste 10 kg
@Nicu_4: eu nu ma vait ca sunt obez, pentru ca nu sunt; de 15 ani imi mentin greutatea.
Dar daca incompetentii astia ne vor izola pe toti la domiciliu, pentru multi o slabire cu 10 kg ar putea fi fatala (agravare boli cronice si scaderea imunitatii).
chestia cu masurile mai dure si vazutul tancurilor pe strazi ..cred ca starneste nostalgii intre adeptii vechiului regim ..care isi umplu gura de patriotism si smiorcaie dupa restrictiile de oadata
cred ca alora de la antena 3 …a sefilor ..le vine vreun orgasm cand provoaca cuvantul rationalizare si mancare la cartela
-aaaaaiii ce vremuri !!!
-cautati-l si reinstaurati-l pe visinescu
ce visau boii astia ..de generatie noua , dupa revolutie ….liberatati !!! ..-dati-le mai libertati
proportionalitate , responsabilitate si optimism ptr a reveni cat mai rapid la o viata normala
asta trebuie
In mod normal vedeai tancuri pe strazi cu ocazia parazii de 23 August. Si in xzilele premergatoare cadn faceau exercitii Da ca sa le vezi cu ochii tai trebuia sa iti misti fizicu’. Ca nu defilau in Titan sau Militari.
In Dalga nici atat!
„chestia cu masurile mai dure si vazutul tancurilor pe strazi
cred ca starneste nostalgii intre adeptii vechiului regim”
Ei, si tu acuma.. Priveste partea buna. Tancurile si TAB-urile au NBC. Adica nu intra Covid19 in ele. Daca tot nu avem măşti si costume de protectie, sunt bune tancurile.. pentru unii..
Ghita Bizonu- Cred ca cunoasteti ca localitatea Dilga jud Calarasi a fost lagar de exterminare a aromanilor in perioada comunista. Aici erau cei cu domiciliu obligatoriu D.O.pe buletin…DUJMANII POPORULUI comunist si sovietic fratesc. Pe timpurile alea era de bine sa rizi de cei condamnati fara de o vina.
Mii de scuze pt. offtopic: în ultimele 2 ore au aterizat pe Băneasa 2 avioane Boeing 767 având acelaşi indicativ 763,unul de la Kabul,altul din Iraq(flightradar24).Sunt cumva militarii noştri ? Mulţumesc şi sănătate tuturor !
Am auzit o idee bună pe care o susțin. Banii din amenzile pentru nerespectarea izolarii/carantinei/ce o mai fi sa meargă direct catre fondul din care se cumpără respiratoare pentru cei care sunt sau vor fi pe moarte din cauza coronavirusului/măști, mănuși si combinezoane pt spitale. Cei ce nu au bani nu doar sa facă pușcărie dar sa li se confiste bunurile iar daca nu au sa fie imprescriptibile. La un moment dat vor avea ei. În plus politia si jandarmeria nu ii vor mai privi cu mila având în fata muribunzii din spitale.
care bani Legea nr 203/2018
Art. 28. –
(1) Contravenientul poate achita, în termen de cel mult 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului- verbal, jumătate din minimul amenzii prevăzute de actul normativ, agentul constatator făcând mențiune despre această posibilitate în procesul-verbal.”
care e minimul ?
Necesar articol !
Se pare ca intr-un fel pe aici se prefera urletele si panica ori se practica mai degraba facerea de rau decat strategii gandite atat media cat si guvernamentale pentru a calma si responsabiliza populatia
De la cei ce nu respecta legea la intrarea in tara si in tara ca ei ”e jmecheri ” si nimeni nu-i sanctioneaza ca n-au legi pt. asta sau mancatorii de coliva sau cei stransi buza-n buza la biserici la cei ce desi au masini si pot merge unde vor , ajung bara la bara prin parcurile orasului , la cei satui de stat in casa care primul lucru pe care il fac e sa se inghesuie intr-un singur loc ,sau cei ce panicheaza inutil pe posturi tv zicand in continuu ”nu vrem sa panica lumea daaarrr ….”. Ma si intreb cum vorbesc astia acasa cu familia .
Pare ca ne place sa ne agitam inutil ca co-iul in caldare si sa ne batem noi intre noi decat sa gandim metode de a ne fi mai bine pe care sa le respecte cu mai mult succes as zice si autoritatile si cei ce se intorc in tara si marea masa si jurnalistii .
Eu nici nu m-am uitat dupa 1 un minut la limbajul de lemn a lui vela de ieri …o sa citesc ,despre ce e vorba dar cred ca s-or evitat chiar lucrurile esentiale de calmare si responsabilizare a populatiei care trebuiesc incepute de la granita si continuate pana la jurnalisti
era mult mai bine daca comunicau ce comunica altii https://en.yna.co.kr/view/AEN20200322002500315?section=national/diplomacy
Foarte adevarat , dar acum culegem toți ce am semnat ( plivit, udat )
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8139411/Russian-military-virologists-medics-sent-Italy-help-battle-coronavirus-death-toll-rises.html
Nimic nou. La fel făceau ziariștii și înainte de pandemie.
Partea nasoală e ca se muta cozile în fața magazinelor care lasă să intre numai un număr limitat de cumpărători.
Nimeni nu respectă distanțele impuse. Toată lumea se imbulzeste când permite să intre. Criză de măști dezinfectante și drojdie
Presa? Pai ce este aia o stire? Un caine a muscat un om, asta nu este stitr. Un om a muscat un caine iata STIREA !”
E aceiasi pressaa care la 10 augist 2018 acuza fantima alba ca ….
daca n-avem tancurile pe strada si elicopterele de lupta pe deasupra oraselor noastre tot n-am facut nimic. Elicoptere de atac nu avem de nici un fel. Oare cine a refuzat sa BELLeasca Romania ?
Dragnea. Dragnea a bellinat corvetele.
Am reveni astazi din provinicie, o scurta vizita de weekend pe la rude, pe traseul Bucuresti-Pitesti-Vedea-Dragasani-Iancu Jianu si retur. Marketurile regionale, Diana, La2 pasi, Jam, Euromarket, Annabela, etc. erau foarte bine aprovizionate, inclusiv magazinele mici din sate, am cumparat „infamul” spirt cu 10 lei/500ml. La farmacii nu se gaseau masti si manusi, probabil furnizorii au aprovizionat lanturile din orasele mari, in rest nu erau probleme. Pe tot traseul parcurs, exceptand A1, un traseu pe drumuri judetene, am vazut o multime de oameni ce vindeau la poarta pe tarabe : cartofi, ceapa, fasole, vin, usturoi, tuica, ridichii, salata, ceapa verde, prune uscate, malai, miere, branza, zacusaca, muraturi, oua, lapte, etc. am vazut si anunturi de genul : vand porc, gaini, vitel, curcani, etc. Lumea este stresata, din cauza celor vazute la tv, dar inca nu au ajuns la isterie. Am fost la cimitir, sa aprind lumanari la mormintele rudelor, biserica era goala si preotul cu cantaretul asteptau ora 12 sa bata clopotul (au circulara sa bata la 9,12 si 18, slujbele sunt interzise si serviciile religioase sunt limitate la maxim 8 participanti). Politia patrula, la ritm de melc, si supraveghea activitatile agricole desfasurate prin gradini. Pot zice ca am calatorit la nivel european, traficul redus a crescut viteza medie de deplasare. Surpriza, de la intrare in Bucuresti si pana la Oraselul Copiilor am facut 15min, in mod normal este imposibil in timpul zilei. Isteria media nu are legatura cu realitatea. Ca sa evit cozile mari de la supermarketuri (ma sunase nefasta sa ma puna in tema) am fost sa ma aprovizione de la magazine mici si/sau specializate. Singurele „dificultati” au fost la paine si carne : am asteptat 15 min. la brutaria Koksal si la 10 min. carmangeria Peris. Beau un vin si ma gandesc la ce este mai rau, lipsa internetului ?. Sanatate si noroc !
Bai nene, tu chiar nu gandesti? vizita la rude plecand in orasul cu cel mai mare numar de infectati, si cu probabil mii de oameni care au virusul si sunt asimptomatici. Tu poti sa fii unul dintre ei. Fix asa s-a raspandit virusul in Italia.
Si o groaza de naivi care te aproba
E un filmulet pt tine cu mesajul unui primar italian pt cei ca tine
https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/video-mesajul-dur-al-unui-primar-italian-suntem-stresati-ca-stam-acasa-stresati-erau-bunicii-nostri-care-mergeau-la-razboi-1279579
Bai nene tu gandesti sau asta e starea ta naturala ? Ai aflat mataluta ca am fost plecat prin Italia, China sau alte zone de risc ? Cunosti tu ce am facut eu in Bucuresti si cu cine am fost in contact ? Spre linistea ta, in 2 saptamani am iesit din casa de 2 ori (cumparaturi) + drumul asta. De aia ce au intrat in tara, oameni ce nu au fost pusi in izolare si nu au fost testati, ce bantuie aiurea nu te fute grija ca pot raspandi virusul ? Stai vericule pe gaoaza ta si nu te apuca sa semnalezi virtuos.
PS. Poate italienii trebuiau sa inchida cursele din/spre China, sa ii izoleze, sa ii testeze pe cei veniti de acolo si sa nu mai frece menta la tersase inainte sa planga ca nu fac fata.
@RTI
Zărisem zilele trecute prin interneturi cum că ar avea chinezii ”rezervația” lor în nordul Italiei. Oamenii își fac treaba, stau cuminți, iar drept recompensă autoritățile nu se bagă în comunitatea lor. Cică asta a fost un factor agravant care dus la răspândirea Covițului pe peninsulă.
Știi ceva de asta? Sau alții care citesc acest comentariu? Nu am rude și nici cunoscuți care muncesc în Italia ca să-i întreb
prietene, tu ori nu citesti ori nu intelegi „recomandarile” autoritatilor, si pt unii ca tine, care au creierul deconectat, or sa introduca si la noi lockdown.
Imi spui mie ca nu gandesc, dar tu ai fost la cumparaturi, si apoi ai fost in turneu la rude? la cumparaturi puteai sa iei foarte, foarte usor (cu totii putem) si sa o raspandesti la rude. Pun pariu ca ai fost la parinti si rude in varsta, care stim din Italia si Spania ca sunt cei mai predipusi sa moara de covid-19.
Sper din toata inima ca nu esti purtator asimptomatic si ca nu ai creat un focar pe oriunde ai fost, pt ca o sa-i ai pe constiinta pe ai tai.
Un primar din Italia are un mesaj pt tine, si se adreseaza fix celor ca tine, care nu urmaresc si nu le pasa ce zic autoritatile (tu stii oricum mai bine).
E video, deci nu ar trebui sa puna probleme
https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/video-mesajul-dur-al-unui-primar-italian-suntem-stresati-ca-stam-acasa-stresati-erau-bunicii-nostri-care-mergeau-la-razboi-1279579
Dinu. Nu zau, asta ce iti pare ca e ? Nu din vina unora ca mine ci din vina lor, un sistem incompetent, mincinos si criminal. Apropo, ia zi ma desteptule ce lege am incalcat eu ? Tu nu o sa iesi sa faci cumparaturi pana nu se termina criza ? Daca rudele tale te suna ca au nevoie de ceva o sa te prefaci ca nu exista ? Treba lui, pana acum o saptamana nu il interesa si o ardea si el la tersa. Poate spune si de orezarii veniti din China ce se plimbau aiurea, poate aminteste de incompetenta statului italian, magi amici cu orezarii si votcarii.
Dienaris, http://inliniedreapta.net/sa-invatam-de-la-taiwan-nu-de-la-republica-populara-chineza/ mai sunt si alte articole pe tema asta.
RTI, imi cer scuze pt limbaj, dar din pacate nu ai inteles nimic din ce se intampla. Care parte din limitarea deplasarilor si care parte din Stati acasa nu ai inteles?
Daca chiar era nevoie de ceva urgent (desi te-ai dat de gol cand ai zis turneu pe la rude) puteai sa apelezi la un curier. Eu am trimis ceva saptamana trecuta intr-un sat de langa Orastie si a ajuns in mai putin de 24 h.
Sunt foarte multi care fac ca tine, si asa vom ajunge si noi in situatia italienilor. Si asta pt ca nu suntem in stare sa stam acasa cateva saptamani
Dinule, citesti ce am scris sau raspunzi la caterinca ? Pai daca am iesit din casa de 2 ori si am facut 1(una) deplasare in 2 saptamani este mult ? Inainte ieseam zilnic din casa si plecam din Bucuresti saptamanal.Turneul pe la rude nu inseamna gratare si bautura ci vizitarea rudelor pe un traseu destul de lung si l-am facut pentru ca trebuia nu de amorul plimbarii. Nu te grabi sa tragi concluzii aiurea. La mine la tara este o vorba : te repezi ca pula in apa rece, e o gluma nu te ultragia. Nu zau, curier zici ? Parca il vad cum statea, tacticos, de vorba cu bunicile (85 si 91 de ani, cam surde si oarbe) si le spunea cine e, cine l-a trimis, cu ce scop, ce au ele de facut, etc. Cum cauta el, grijuliu, prin camara sa vada ce au nevoie, pentru ca la telefon spun ca nu au voie de nimic dar in realitate nu este asa. Sigur cauta si retetele sa vada daca au luat medicamentele, daca au suficiente, daca se simt ok, etc. Garantat se linisteau ca vedeau un strain si nu pe nepot.
Omule pricepe, Italia este praf pentru ca au lasat sa intre in tara chinezi si italieni infectati. Oameni care nu au fost identificati, urmariti, izolati si testati la timp. Ia spune, de ce nu da roade carantina, inpusa inaintea noastra, si mor tot mai multi ? De ce Taiwan, Singapore, Coreea, etc. au rezultate mai bune desi nu au inchis oamenii in case ? Repet, tinand cont ca primele 3 cazuri de la noi au fost din Italia, se stia de problema covid19, de ce nu te sperie „meleonu” de diasporeni, ce NU au fost identificati, izolati sau testati, veniti majoritar din tari cu probleme si te sperie persoana mea ? Inteleg ca esti ingrijorat, este normal si cred ca toti suntem, dar nu crezi ca exagerezi ?
RTI, nu te supara, dar chiar daca Dinu s-a exprimat un pic cam radical, eu ii dau dreptate. Nu contest ca, asa cum spui, in ultimele doua saptamani ai stat in casa (probabil profesia iti permite, sau esti pensionar) dar chiar si asa e o sansa, mica e drept, dar este, sa te fi infectat la una din cele doua iesiri. Mai mult, din povestea ta, reiese ca nu ai fost doar la rude, ai trecut si pe la biserica,ba ai mai si oprit in cateva magazine de pe traseu. Sanse sporite sa iei / dai virusul. Chiar era necesara deplasarea la rude? Sau vizitarea a x magazine?
Daca te uiti putin in urma, o sa vezi ca multi dintre primii infectati exact au avut exact aceeasi atitudine: cine domnule, eu?!?! Nu se poate, am avut grija, am fost atent, nu am fost in zone contaminate. Si apoi vine surpriza. Chiar se merita?
Mihai, scuze, am raspuns mai jos…mult mai jos, my bad.
eu sunt de parere ca toate statele europene mai putin afectate de criza ar putea pune de partea lor cat pot ptr a ajuta cu ce au disponibil tarile cele mai afectate
ca si semn de solidaritate macar
asta in paralel cu pregatirea locala in caz ca nu remite propagarea
si noi am putea contribui cu ceva macar simbolic
Aveți perfectă dreptate. Această presă este cancerul acestei societăți de 30 de ani. Mai avem și norocul ca elementul politic de la noi să ajute la aceasta metastază socială. Dar la final am o singură întrebare.Unde sunt Piranha 5? Parcă trebuiau sa vina cel târziu la sfârșitul lui februarie.
Cele 36 de P 5 sunt sosite in tara, deocamdata insa MApN nu le-a receptionat. Poate fi doar o intarziere banala sau ceva mult mai grav.
1.In general virusul are o perioada de incubatie de 2-3 (exceptie) saptamani si dupa o perioada in care sintomele sunt destul de minore pana in ziua 6 cand incep sa apara dificultati respiratorii (la batrani, restul mai poate dura chiar pana in ziua 8).
In ziua 8-9 starea de sanatate se deterireaza foarte mult si incep sa necesite internare .App. 15% ajung in stare grava la spital multi necesitand ventilatie.
Daca supravietuiesc pana in ziua 17 au toate sansele sa se vindece.
2.Virusul in Romania (in marea majoritate) a venit din Italia si Spania (atentie ca nu prea exista mari diferente intre ele desi lumea se uita la Italia, Spania este putin mai in spate o sa ajunga tot pe acolo).
1+2= Din cele doua rezulta ca Romania nu avea cum sa nu aibe cam tot curbele de crestere ale Italiei caci cei bolnavi sunt veniti infectati de acolo. Indiferent de masurile luate de Romania nu se putea altfel caci ele isi vor arata eficienta dupa app. 3-4 saptamani. Sa fim sinceri de aici plecam, nu de la 0.
Vesta buna este ca suntem de cateva zile in usoara scadere fata de cum screstea Italia in aceeasi perioada (adica ne departam de scenariul italian) dar daca nu reusim sa tinem oamenii in carantina prin orice mijloace o sa fie grav (responsabilizati, speriati, etc orice). Nu este prea confortabil sa stai atat de mult in casa trebuie sa ai un motiv serios.
Italia isi da shut down la economie, tot ce nu este esential se inchide:
“Prime Minister Giuseppe Conte said late Saturday that Italy will temporarily halt all non-essential business activity”
Armata este trimisa pt. a sustine productia de ventilatoare (tot lantul), probabil o sa fie si in alte sectoare.
La fel si:
“Australia’s biggest brewer says the country will run out of BEER within weeks unless the industry is classed ‘essential’ amid coronavirus lockdown
All non-essential services in Victoria and NSW will close in the next 48 hours
”
In sfarsit se pare ca autoritatile italiene incep sa inteleaga (probail si la recomandarile chinezilor):
Nu se poate altfel in aceste timpuri, fara o cooperare/clolaborare autoritati privat (sau firme de stat) pt. a grabii cat mai mult productia. Cum am facut noi cu Hexi Paharma sau izoleta (sa speram ca va si fi cumparata) dar trebuie sa extindem cercetand si aproband noi modele de masti, manusi, combinezoane, ventilatoare (chiar si mastile cu oxigen pot ajuta cazurile mai usoare), dezinfectanti etc produse in masa pt. populatie.
Am anticipat corect cand spuneam ca vor apare probleme in productie si aprovizioanare. De aceea eu tot cred ca presa face relativ bine (exagereaza clar dar nu este catastrofal si mai pregateste populatia…), caci este indicat ca populatia sa faca niste stocuri acum cand inca se mai gasesc una alta, se pot reface stocurile si nu s-a intrat in izolare (suntem in semi) decat sa te trezesti peste cateva saptamani cand nu sti ce si care economie se mai inchide, nu mai gasesti si nu ai nimic mai “special” .
De foame nu o sa moara nimeni dar parca este mai bine ca sa nu fie nevoie sa aplem la “rezerva strategica” sau sa punem cote. De aceea mesajul autoritatilor sa fie de a limita panica, aceste stocuri si de a nu stoca ce este foarte perisabil.
Va fi o problema cu preturile dar…
Cei curajosi castiga:
“People on the front lines of the virus fight, including hospital officials, funeral operators, city administrators and union leaders, told The Associated Press that Bergamo’s crisis might have been prevented had their individual requests to create a red zone around the area as early as Feb. 23 been heeded.
Instead, strict containment measures were extended to Bergamo only on March 8, two weeks later, without ever isolating two valley towns where the outbreak was first recorded.”
https://apnews.com/0caf6f880e8aa243d2f53659a01fbc43”
In loc sa ia acum masuri dure sau macar discutatiile despre ele sa nu le mai excluda politicienii in general gandesc pe termen foarte scurt. Daca vreti sa mai castigati maine alegerile sau sa mai fiti votati trebuie luate acele masuri, chiar daca pe moment (par) vor avea costuri electoare deoarece dupa o perioada o sa fi acuzati ca nu le-ati luat sau macar discutat, este psihologie simpla umana.
Posibil sa fie necesare masuri mai dure daca nu se potolesc (gen, extinderea restrictilor de deplasare, autorizarea armatei sa intervina, inchiderea granitelor cu anumite exceptii, inchiderea a tot ce nu este necesar etc).
Hai ca se poate.
Sa zic și eu ce se întâmplă într-un oraș mare din Germania: în magazine nu sunt dezinfectanți de nici un fel, aproape nu este pâine, nu sunt paste, nu sunt conserve de fasole, nu este hârtie igienică. Locurile de joaca închise cu banda alb roșie, în unele magazine s-au pus niste panouri separatoare de sticla și tot în unele se limitează numărul de cumpărături. În rest se merge la muncă și este multa lume pe strada.
Am întrebat ce se întâmplă în orașul meu natal și se iese mult prea mult în stradă. De asemenea mi-a spus o cunoștință care lucrează în mediul medical că au fost suspecti de corona, au cerut la DSP teste și răspunsul a fost că nu sunt. Realitatea este multa mai tristă dar nu este vizibila din cauza lipsii testării.
Dacă urmărim evoluția cazurilor în celelalte țări, într-o săptămână vom plânge cu toții la ce va fi în România.
Un grafic interesant, tocmai din Noua Zeelanda, care arata impactul pe care il are statul in casa in oprirea pandemiei
https://thespinoff.co.nz/politics/22-03-2020/siouxsie-wiles-toby-morris-what-does-level-two-mean-and-why-does-it-matter/
Presa ….
Acum cam o saptamana nu gaseai Ibuprofen (ieftin – 0.5£) nici sa dai cu tunul in hypermarket-urile din Londra si imprejurimi. Gaseai in schimb variantele scumpe (Nurofen – deh, platesti brandul, nu produsul).
Cand a spus nus’ce oficial din domeniul sanatatii ca nu-s bune anitiinflamatoarele nesteroidiene pentru Covid 19 si e bun Paracetamolul nu mai gasesti Paracetamol.
Iar rafturile pentru produse vegetale congelate sunt goale-golute, la fel si rafturile pentru conserve sau rafturile cu produse de curatenie. Un lucru bun: incep „englezii” sa se mai spele. 😀
Iar Londra e pustie, am avut seara trecuta o interventie si erau strazile pustii. Circulatie lejera… Unde-s vremurile de altadata cand n-aveai loc de englezoaice bete ? 😀
Asa ca presa e la fel de idioata peste tot. Prostia e egal distribuita pe planeta.
Nu mai vorbeste nimeni de Brexit, acum toata lumea e cu ochii beliti dupa virusi.
Presa la noi asa a fost tot timpul doar ca nu intotdeauna s-a observat. De ce? Fiindca fiecare este un pic subiectiv in sinea lui si urmareste ceea ce-i place sa auda. Nu-i convine ce spun antenele? Schimba pe digi. La urmatorea stire de anvengura nu-i convine ce zic cei de la digi? Schimba canalul pe realitatea… si tot asa.
Iar presa? Presa este cea mai subiectiva dintre toate fiecare urmarind interesele propriului brand ai mai ales… banii. Ca la asta se rezuma totul. Informatii trunchiate, scoase din context s-au prezentat mereu in functie de ce public s-a avut tinta ori ce prioritati a avut canalul respectiv doar ca fiecare a ales ce a vrut sa vada.
Vedem asta la fiecare tur de alegeri, accidentele prezentate dupa-masa, la fiecare greseala a unui politist, derapaj al unui om politic, calcatura stramba a unei vedete.
Si in momentul de fata se urmareste senzationalul. Putin le pasa ca provoaca isterie in masa sau ca fac oamenii sa arunce banii pe nimicuri. Pentru ei conteaza altceva.
Asa ca dupa ce „gustati” cate o stire, rumegati-o de 10 ori pana sa ganditi la cald…
Presa …presa multumeste Cerului pt subiect. Trebuie sa cam discerni ce merita citit. Citind articolul mi-am dat seama ca de 3-4 zile n-am mai vazut stirile de la un cap la altul ! Imi iau de pe calculator stiri condensate si documentare
Dupa marele asalt de aprovizionare stimulat de presa(n-am participat, poate si din comoditatea varstei, sunt „mos”) acum gasesti aproape tot ce-ti trebuie. In 19.03 am facut cumparaturi de 150 de lei.. Peste 5-6 saptamani am sa vad daca am castigat sau am pierdut pariul.
In privinta tancurilor si helicopterelor de atac pe strazi si in aer n-o sa vedem ! Nu sunt !
Cred ca vom avea parte insa de o criza mai ceva decat cea provocata de Tariciordeanu in 2008. PSD-ul va iesi intarit peste cateva luni, prin faptul ca pnl-ul n-a rezolvat sutele de mii de sinecuri din administratie care vlaguiesc bugetul, mai ales acum.
Pentru cei care latra la UE sa ne arate ca sunt consecventi si se care la putin si xi !
tăriceanu nu aprovocat nicio criză in 2008,s-a incadrat pefect in imbecilitatea politica de atunci de pe tot mapamondul.
Articol excelent.
Nu va mai stresati….miza e alta…va uitati in directia care nu trebuie…e un Fals Flag…..Cum naiba nu va dati seama?
ca sa acopere criza sau ce?
Da Dorin.
@George,
Atât timp cât inclusiv unii medicii iau Coviț, iau alții aduc Coviț-ul din afară și nu raportează (atenție, vorbesc de medici, nu milițieni și nici de Gigel), avem toate șansele să fim o mică Italie.
Problema e alta, aceste subiecte ar trebui discutate la ședințele Comitetul pentru situații de urgență nu de ”experți” la TV. Dar cum la noi TV-urile o ard cum vor, fără consecințe pentru ei, nu avem de ce să ne mirăm.
Nu văd nici o diferența fundamentală între felul cum prezintă ăștea Colectivul, Caracalul și Covițul. Dacă îi păsa cuiva, au avut destul timp ca să schimbe. Dar ghici ce? Nimănui nu-i pasă, pentru că la următoare campanie electorală e soficient să scoți un kil de ulei și ești iubit. În acest sens, e chiar o selecție naturală acest virus.
„e chiar o selecție naturală acest virus.”
Multumesc !
Un mos care n-a votat uleiul, galeata sau diploma falsa.
@s
Știu. Doare. Te înțeleg. Și eu sunt în grupul de risc, chiar dacă nu-s la categoria ”moși”.
Aș fi preferat să am și eu guvernul votat de mine, dar din păcate mereu am avut ce a ales majoritatea cu uleiul.
Din pacate pandemia este abordată gresit…
Persoanele cu pr. de sănătate și cele peste 50 de ani trebuiesc izolate ATAT. In timp (2-5 luni) tinerii vor deveni imuni .
problema nu e ca presa e idioata, problema e ca avem medici sunt idioti…
https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-23746214-suceava-spitalul-judetean-medici-asistente-infectati-pozitiv.htm
Da, profesia imi permite. Te intreb si pe tine, ce faci, stai in casa 1 luna, 2, 3, pana se termina criza ? Da. La biserica erau 2 persoane, preotul si cantaretul. Da. Am fost la magazine si farmacii, cu masca si manusi, nu mi-am luat limba in gura cu nimeni. Gresit. Ia vezi talica de unde au venit respectivii. Inteleg ca lumea este ingrijorata dar nu inteleg paranoia. Calm baieti, calm, sa nu va pierdeti sanatatea mintala.
Am constatat o proliferare la TV a opiniilor pentru „stat in casa pe termen de 2 luni”… De unde stim ca vor fi doar 2 luni? Cetatenii onesti care nu sunt infectati vor sta in casa, iar migrantii economici reintorsi panicati si mintind despre locul de plecare vor continua raspandirea virusului. Apoi ni se va spune sa mai stam acasa inca o saptamana si inca una si inca una…
Autoritatile au esuat in carantinarea si izolarea a zeci de mii, sau poate sute de mii de cetateni reveniti din Italia si Spania (doar circa 80000 din circa 1 milion). Sa faca bine sa obtina kituri de testare si sa testeze in masa pe cei intorsi de curand.
De asemenea, sa testeze in regim preferential (urgent) pe potentialii infectati batrani si cu hipertensiune sau diabet. Inceperea unui tratament cat mai repede este esentiala pentru a opri progresia bolii si a evita aglomerarea la terapie intensiva.
Numarul 3, dar nu in ultimul rand, sa ofere cadrelor medicale echipament de protectie corespunzator, pentru a evita o criza de cadre medicale bolnave sau in carantina.
Nu stiu daca masurile de mai sus ar fi suficiente. Eu sugerez un plan de combatere a epidemiei de Covid-19, prin administrarea ***simultana*** la circa 15 milioane de locuitori ai Romaniei (exceptand pe cei cu alergie sau QT marit), a hidroxiclorochinei, in cantitate de 400 mg pe zi, timp de 10 zile.
@tzupy…stai linistit cu chinina ca trompeta aia leftista de CNN zice ca are efecte secundare, cica simti amar in gura mult timp.
https://edition.cnn.com/2020/03/23/africa/chloroquine-trump-nigeria-intl/index.html
De asemeni 3M moare de grija sistemului medical https://edition.cnn.com/2020/03/23/business/3m-ceo-n95-masks-target/index.html
dar nici gand sa dea la liber pt o vreme patentul pt materialul filtrant.
La fel ca si magarii aia care au dat in judecata pe motiv de copyright niste firmulite locale italiene pt. ca au reusit sa replice cu imprimante 3D niste valve consumabile de la aparatele de ventilare mecanica.
Ca si in razboi, apar profitorii.
Masuri stupide cum ar fi carantina de noapte (oare virusul vine cu bombardiere din WW2? 🙂 ) sunt introduse dar medicii au in continuare protectie insuficienta sau deloc, in lumea medicala se manifesta inconstienta, autoritatile sunt printre cele care nu inteleg masuri elementare de protectie, samd (ieri in Iasi societatea primariei punea borduri de mama focului cu niste amaratzi care numai la 2m unul de altul nu stateau), aia care matura strazile n-au nici o protectie, etc.
Beti…Schweppes/Kinley! 🙂
@stelian
„Masuri stupide cum ar fi carantina de noapte (oare virusul vine cu bombardiere din WW2? ”
Te-ai gandit că măsura asta e introdusă pt a descuraja o creștere eventuala a fenomenului infracțional?
Că na, e situația cum e, poliția e ocupată prioritar cu altceva, unii certați cu respectarea legii ar putea vedea lucrul ăsta ca pe o oportunitate…
Zic și io….
@stelian: lasa ce spune CNN, ca ei confunda Clorochina cu Hidroxiclorochina, doar pentru ca Trump vrea sa foloseasca Hidroxiclorochina in combaterea Covid-19.
Clorochina are efecte secundare mai serioase si totusi chinezii au folosit-o. Un noroc este ca impotriva Sars-CoV-2, Hidroxiclorochina este mai eficace decat Clorochina (la Sars si Mers e invers).
Da, eu si familia vom sta in casa cam cat de mult se poate. Ne ajuta si circumstantele: lucram amandoi in IT, putem lucra lejer de acasa (ma rog, mai greu cu plozii pe langa, dar asta e), locuim la casa, deci mai putem scoate copiii la aer fara nici un risc. Ies eu, singur, cam o data pe saptamana pentru cumparaturile necesare. Asta ne spun autoritatile, asta facem.
Din ce povesteai tu mai devreme, e clar ca esti un om cu capul pe umeri si simtul masurii. Cred ca intelegi ca masca, manusile etc, doar scad riscul, nu te fac imun. Blestematia aia de virus, in anumite conditii, poate rezista 2-3 zile pe suprafete metlice sau plastice. De aia zic, si la fel zic si autoritatile, orice calatorie inseamna un risc, limitati la strictul necesar.
Fara suparare chestia cu „profesia imi permite” a fost #deep 🙂 Mai avem nevoie de asa oameni:) Imi aduce aminte de o pacienta a lui frate-miu care voia musai CT la cap.
„Doamna, de ce doriti neaparat CT la cap, n-aveti nici cel mai mic indiciu de tumora sau altceva care sa justifice medical treaba asta.”
„Pentru ca-mi permit, am bani!” La vremea aia CT-ul era ceva destul exotic in Ro.
Evident ca nu i-a dat asta recomandare pt.CT si a trimis-o la balamuc. Un CT la cap te expune unei doze de radiatii > decat jumatatea dozei anuale sau cat un concediu in zona de excludere de la Fukushima.
Dar daca femeia isi permitea…
stelian, cred ca interpreteze gresit sintagma”profesia imi permite”. Nu e vorba de bani, ci de faptul ca pentru unele domenii lucratul de acaza se preteaza (daca nu 100%, macar in mare parte) gen IT, call-centere, arhitecti, avocati, etc, in timp ce in alte domenii nu poti sa iti desfasori activitatea de acasa (cei care lucreaza direct in productie, vanzatori, functionari de la ghisee, etc). Sanatate.