In urma testelor executate, Infanteria Marina a SUA a hotarat sa nu-l lase la vatra pe K-MAX, pana in 2013.
K-MAX este un unmanned cargo-carrying aircraft, adica un fel de elicopter-UAV, cu doua elice principale, fiecare rotindu-se in directii opuse, fara elice anti-cuplu. Acest elicopter este un robotel, care are ca principala sarcina transportul pe calea aerului diverse chestii.
Pana acum cele doua K-MAX dislocate in Afganistan au deja la activ in jur de 525 de ore de zbor cu aproximativ 485 de aterizari-decolari. Capacitatea de transport este undeva in jur de 2.2 tone de marfa. Avantajul acestui tip de vehicul este dat de faptul ca poate aproviziona cu materiale necesare unitati avansate si izolate ale trupelor americane, cu riscuri zero pentru echipaj.
Sursa: defensetech
GeorgeGMT
Dementiala scula asta. Ar fi interesant ce plusuri si minusuri are fata de sistemul Kamov-ului( elice coaxiale).
Conceptul ar fi destul de vechi, anii „50.
Da, tot un neamt l-a facut in ’47 dupa ce a fugit in SUA. Sincropter se numeste, a fost si primul aparat dotat cu turbina. Poate ridica mai mult decat masa proprie. Foarte precise in manevre si foarte fiabile.