Incendiu major pe USS Bonhomme Richard

Cam inflamabile portavioanele de cativa ani incoa…

stelian

44 de comentarii:

  1. Tot d’ale navelor…

    „Decommissioned Typhoon class submarines Arkhangelsk and Severstal with their missile hatches removed and tubes filled, waiting for the time they will meet the cutting torch, a fate Dmitry Donskoi will experience in the coming future (1200×675)”

    3
    • La americani nu ma asteptam sa pateasca un Dorel

      4
    • Stiu ca-s ale rusilor da’ parca tot imi pare rau de Taifunurile alea. Chiar si dupa ce-am aflat ca nu-s un submarin urias ci un fel de cateva submarine mai mici care navigheaza in formatie f. stransa tinute la un loc de invelisul ala de tabla tot mi se par smechere. Realizari tehnice gen Concorde sau B747 (altu’ pt. care se cuvine sa varsam o lacrima pt. ca i s-a anuntat sfarsitul fabricatiei saptamana trecuta) sau Saturn V, samd, samd.
      Singurele submarine cu sauna…cele mai apropiate de Nautilusul capitanului Nemo…
      Sa speram ca static-fire-ul din seara asta va fi un succes ca sa poata miercuri Musk sa-si faca hop-ul cu SN-5 sa-mi mai treaca nostalgiile…

      4
    • Magnifice masinarii Dumnezeule! Si asa se incheie epopeea Typhoon.

      3
  2. Dorel a exagerat cu sudura pe vopsea…

    3
  3. Păi ce, numai astea sovietice să ardă? O fi vreo treabă de a rușilor!?

    1
  4. Dacă tot veni vorba, e departe de a fi portavion. Mai ales dacă privim din puctul de vedere a americanilor.

    • Duce av8b sau f35b(in varianta sea control chiar vreo 20)? Duce. Alea sunt avioane? Sunt. Atunci se poate spune si ca e portavion.

      7
    • Cat timp poarta avioane (Harrier, etc) cred ca in romana poate fi numit port-avion. Ca americanii ii zic nava amfibie de asalt e tine de clasificarile si denumirile lor

      3
      • @stelian

        Nu doar îi zic ci și poartă de fapt elicoptere. Dacă japonezii pot, atunci și ăsta cu siguranță ar putea căra F35b. Singura problemă – de facto nu le cară. E folosit pentru alt ceva.

        Dar asta așa, ca o paranteză. Mai mult pentru cei car nu prea stau să vadă despre ce e vorba. Știți cum e în popr, dacă e american și și a zis cineva portavion – e cel puțin Nimitz.

        1
  5. Se pare că se înmulțesc Doreii, mai ceva decît Covidel…
    Părerea mea, hîc…

    8
    • Daca se-ntampla la indieni faceam toti misto, e un fel de standard la ei.
      Dar in US Navy…makes uou wonder

      6
      • Vlad, dar nava era in grija US navy? am citit ca era din 2018 la un upgrade major, ceea ce insemana probabil ca nu mai era in grija marinei ci a contractorului civil care executa lucrarea. Banuiesc ca nu o executa marina singura, deci e posibil sa nu fie vina lor

        1
        • E un asset al US Navy, normal ca au avut pe cineva sa supravegheze lucrarea

          4
          • Cu siguranta, dar intrebarea e in raspunderea cui e nava in timp ce se fac reparatiile. Pt ca daca echipajul nu e la bord, raspunderea nu revine santierului sau contractorului?
            Cand tu lasi masina la service, daca ia foc raspunderea e servicului.

            Am mai citit ca a avut loc o explozie, care ar fii generat incendiul. Daca ei care repara nava nu au respectat normele PSI raspunderea nu e a marinei. Vom afla cat de curand 🙂

            2
            • Contractorii sunt certificati de DoD. Nu vine o firma de apartament sa repare

              4
              • Da, așa e, doar că asta nu ii absolvă de răspundere. Întrebarea e cine execută operațiunea de întreținere și cine răspunde de siguranță navei. Daca Navy se ocupa de treabă platesc contribuabilii, dar dacă cineva a câștigat contractul și răspunde de navă e bun de plată. Exista un contract care spune clar ce și cum

                1
  6. nasol, acolo chiar isi da ditamai Amiralul sau Contr-amiralul demisia, nu ca la altii. plus porti rusinica pe intreaga veata de civilie, greu se intoarce roata dupa ce ai luat asa palma.

    la noi nici Dorei nu prea sunt si nici greseli grave, ori una, ori se ascunde la greu in marina militara.

    1
    • In cazul de fata nu trebuie sa-si dea nici un purtator de stele demisia pt ca nava nu mai era in grija marinei ci a unui contractor civil.
      Toata chestia asta va costa pe cineva multi, multi bani.

      3
    • @Petre
      „La noi nici Dorei nu prea sunt si nici greseli grave, ori una, ori se ascunde la greu in marina militara.”
      Păi în primul rînd trebuie să ai marină militară, pentru asta…zic și eu.
      Și la cît de des intră ale noastre în reparații, chiar e un eveniment.
      Părerea mea, hîc..

      4
  7. Al rusilor fumegator parca era scufundat in timp de PACE, PARDON….REPARATII CAPITALE?!? 🙂

    1
  8. vopsea,diluanti,pulberi,scantei plus oameni.
    se intampla la toti ,frecventa si gravitatea face diferenta.

    3
  9. am vazut azi o poza pe Naval News (pe instagram) cu o gaura imensa in puntea de zbor. Inca iesea fum din interior. Cred ca daunele sunt foarte mari

    1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *