Varianta UAV a elicopterului MH-6 a fost modificata pentru a opera pe mare, de la bordul navelor americane. Recent H-6U, versiunea navalizata a UAV-ului a testat cu succes un sistem de decolare si aterizare automat, care sa permita utilizarea sa pe mare.
MH-6 este deja un elicopter legendar, fiind „on duty” de aproape jumatate de secol, iar varianta sa UAV, MH-6X este in dezvoltare de peste opt ani. In acest moment se lucreaza la varianta navalizata a UAV-ului. Avantajul unui UAV, la bordul unei nave, este evident, mai ales al unu elicopter UAV. Spatiul restrans de care are nevoie, capacitatea de a fi echipat cu foarte multe tipuri de senzori pentru varii misiuni, este considerata de Marina ca fiind foarte potrivita nevoilor sale actuale. Mai ales ca se are in vedere ca aceste aeronave sa fie echipate inclusiv cu armament.
Deocamdata MH-6X este gandit pentru misiuni de recunoastere si transport marfa. Are capacitatea de a transporta aproximativ o tona de cargo, iar datorita lipsei echipajului, drona poate zbura incarcat la maximum 120 de minute, cu 30 de minute mai mult decat varianta sa pilotata.
Numai ca MH-6X are o gramada de competitori, printre care: A 160T de 1.5 tone, Fire Scout, de 1.4 tone, sau S-100 cantarind doua tone, iar S-100 a fost deja echipat pentru operare pe mare.
Sursa: strategypage
GeorgeGMT
http://www.youtube.com/watch?v=BJ5Sn38NYGA&feature=player_embedded