MBDA a încheiat testele de calificare pentru racheta Sea Venom/ANL

Sea Venom ANL

Sursa foto: DGA

Racheta antinavă Sea Venom/ANL a încheiat campania de calificare cu o lansare finală reușită efectuată în poligonul de testare rachete al DGA (Direcția Generală pentru Armament din cadrul guvernului francez) din Ile Du Levant, în data de 17 noiembrie 2020.

Selectată să echipeze în curând aparatele AW159 Wildcat ale Marinei Regale și elicopterele H160M Guepard ale Marinei Naționale, racheta antinavă Sea Venom/ANL este un proiect de cooperare dezvoltat în baza tratatului Lancaster House dintre Franța și Regatul Unit. Racheta Sea Venom/ANL este primul program care profită din plin de Centrele de Excelență transfrontaliere lansate în urma semnării tratatului Lancaster House, în urmă cu 10 ani.

Ultima campanie de calificare a testat capacitatea superioară a rachetei de angajare a țintei într-un scenariu naval complex și aglomerat.

Éric Béranger, CEO MBDA, a declarat: Vreau să felicit echipele franco-britanice, atât din cadrul MBDA, cât și din cadrul guvernelor, pentru angajamentul de care au dat dovadă în finalizarea acestei etape importante de calificare pe fondul întreruperilor cauzate de pandemia COVID-19. Împreună au dovedit că, prin cooperare, putem depăși adversitățile pentru a oferi capabilități militare de top.

Tragerile anterioare au testat sistemul de detectare și dirijare, cu funcțiile lock on after launch (LOAL) și lock on before launch (LOBL). De asemenea, au confirmat zborul la mică altitudine razant cu suprafața apei.

Centrele de Excelență (CofEx) din cadrul MBDA reprezintă o inițiativă unică în Europa și asigură accesul pe termen lung al ambelor națiuni la tehnologii critice atât pentru suveranitatea națională, cât și pentru libertatea de acțiune a forțelor lor armate. Parlamentele francez și britanic au ratificat în 2016 un acord interguvernamental pentru lansarea CofEx. Punerea la comun a capacităților tehnologice și colaborarea dintre MBDA-UK și MBDA-France a permis CofEx să respecte obiectivele stabilite: o mai mare eficiență industrială și reducerea costurilor pentru ambele națiuni.

MBDA este singurul grup european capabil să proiecteze și să producă rachete și sisteme de rachete care corespund în totalitate nevoilor operaționale curente și viitoare ale celor trei forțe armate (terestră, navală și aeriană). Cu o prezenţă importantă în cinci ţări europene şi în SUA, MBDA a obţinut în 2019 venituri de 3,7 miliarde de euro, cu un registru de comenzi de 17,5 miliarde de euro. În total, grupul oferă o gamă de 45 de sisteme de rachete și contramăsuri operaţionale deja şi peste 15 alte tipuri aflate în curs de dezvoltare. MBDA este deținut împreună de Airbus (37,5%), BAE Systems (37,5%) și Leonardo (25%).

19 comentarii:

  1. Prezenta importanta in SUA? Care este asta? Au doua amarate biouri de vanzari care pana in momentul de fata au vandut fix zero.

    1
  2. O rachetuta haioasa si intr-o lume normala ar trebui sa aruncam si noi un ochi spre ea macar si pt ca elicopterul dotat cu rachete AN, stie toata lumea, poate fi asimilat unor baterii de coasta mobile…

    3
    • asta poate daca luam elicoptere noi. nu are rost sa mai investesti in pume navale pe final de viata

      • Esti sigur ca Pumele Naval sunt la final de viata?
        Eu stiu ca acu zece ani cand au inceput sa le „produca”, pornisera de la niste celule cu resursa destul de buna.
        o stii pe aia cu „second-hand ca noi”? 🙂

        • Pe Pumele nostre nu ar fi mai usor sa integram Spike Nlos? Stiu ca este mai mica si probabil efectele asupra tintei sunt mai mici, dar am putea compensa cu cantitatea. Plus raza un pic mai mare.

      • si daca tot vorbim de Pume navale, daca tot au avionica derivata din SOCAT, macar niste Spike ER si NLOS ar fi putut „integra” pe ele. Asta ar fi fost minimul alaturi de torpile si balize… si solutia de tir pentru radarul ala Telephonics.
        Pana sa vorbim de rachete antinava in formatul mini (Venom), medium (Marte/NSM) ca maxi (Exocet/Harpoon) nu cred sa le duc nici macar tarate ca torpilele prin apa.

        • Marius, iar ai început să visezi frumos?
          Nu de ” viața” celulelor e vorba aici, ci de posibilitățile reale ale elicopterului.
          Cum să spun eu??? Tu vrei să pui 64 de pluguri dupa un U-650, cînd el de abia trage 12, cu greu…
          Părerea mea, hîc…

          6
          • cate kile au torpilele si cate kile au Spike?
            Apoi in contextul articolului despre Sea Venom, in paralel cu care ar putea duce si niste Spike sau STAR-80L.

            Cate kile are Marte? Eu zic ca daca duce 2 torpile Stingray ar fi sanse sa poata duce, la limita si Marte/ER. E diferenta de vreo 80 de kg intre masele lor cumulate. Dau jos pe unul din echipaj sau folosesc un echipaj mai subtirel 🙂
            Despre asta vorbeam initial.

            Nsm nu cred a fie cazul. Desi varianta de elicopter – NSM-HL unii zic ca ar cantari doar vreo 350kg (probabil booster de lansare mai mic). Dar putem discuta si cadea de acord ca nu e cazul.
            https://www.wearethemighty.com/mighty-tactical/kongsberg-naval-strike-missile/

            • Marius,
              Sunt TREI bucăți, deja vechi si castrate, că nu cara prea mult și zboară doar pe vreme faină.
              Iar tu vrei sa pui Spike, Star sau Marte pe ele?
              Programul Puma Naval a pornit de la început în genunchi, cu multiplele etape, numărul infim de aparate și calitățile lor intriseci. Mai mult nu s-a putut/dorit.
              Avem nevoie de un minim de 12 elicoptere navale,…nu de niste bunicuțe cu pensii amânate.
              PS Arată-mi si mie o poza cu Puma Naval cărând doua Stingray reale, chiar as vrea sa văd, nu varianta de exercițiu.

              6
            • Marius, tu chiar nu vrei să înțelegi, văd!
              Sunt sanșe să…
              Ca să facă ce visezi tu, cea mai bună soluție ar fi să cumpărăm niște Chinook-uri, care să zboare cu Pumele încărcate cu toate sculăriile alea, atîrnate sub burtă!
              Părerea mea, hîc…

              2
              • bun, deci Puma Naval nu face nici ce sustine armata ca ar face, si care a fost scopul configuratiei… deci nu poate lua la bord nici macar 7-8 militari echipati, in plus fata de echipaj. Ca asta ar fi diferenta de masa.

                Atunci ramanem la punctul 1 cu Spike ER/NLOS (4x70kg?). Sau 2 SeaVenom, eventual, daca vor sa mai bage bani in integrare. De unde rezulta de ce aruncam un ochi la ea.

  3. MBDA parcă a fost lăsată cu ochii în soare de români. Deși oamenii spuneau ceva de transfer tehnic. Incredibil cum pot unii cu putere de decizie să dea cu tesla în koaye la cercetarea indigena. Se poate spune așa?

  4. Eu chiar nu inteleg rostul rachetutelor astea anti ship „lejere”. Cam ce sa faci cu ele? Raza de actiune 20km,warhead 30kg.sunt bune doar impotriva unor landing ship de cateva zeci de tone, asta daca ala de le trimite o face de nebun fara sa le asigure acoperire aa cu niste corvete, fregate, ce o avea prin batatura. Sa zbori cu un cariciopter cu 75m/sec la 20km de o nava dotata cu rachete cu raza de 40-50km e misiune kamikaze. In sfarsit, treaba lor, banii lor, elicopterele lor, fac ce vor cu ele.

    2
    • elicopterul poate sa zboare jos sa fie vazut tarziu de radarul navei. se ridica trage si coboara sub radar

      • Cat de jos? Daca imi aduc bine aminte intr un articol depre AN uri se spunea ca radarul de pe gowind descopera o sea skimming cu 0,1m2 RCS de la 20-25km distanta. Si aia zboara la 5-7m altitudine. Un elicopter cu 3-5m2 RCS care sboara la 10-15m cred ca il ia de la 30-40km. Raman la parerea mea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *