Indonezia vireaza spre F-16

Din pacate pentru rusi, Indonezia a confirmat ca cele sase Suhoi-30 comandate recent, vor fi ultimele achizitionate si se vor alatura celorlalte 10 aparate Suhoi-27 si 30, avute deja in dotare.

In principiu aparatele Suhoi erau destinate sa inlocuiasca mai vechile modele de F-16 si F-5 operate pana acum de Indonezia, numai ca, desi avioanele rusesti sunt foarte performate si relativ ieftine, ca pret si mentenenta, sunt totusi ceva mai scumpe decat F-16 sh, care in ultima vreme se pare a inundat piata avioanelor militare.

Astfel guvernul, la presinunea propriului buget, are de gand sa-si up-gradeze cat de cat flota existenta de avioane americane si sa astepte vremuri mai bune.

Planurile indonezienilor erau de altfel foarte ambitioase si prevedeau achizitionare a nu mai putin de 130 de aparte Su-27/30. Numai ca ambitile lor s-au cam dus pe apa sambetei si in acest moment sunt orientate catre F-16 sh. Astfel pe langa modernizare propriei flote, zece aparate au fost déjà resapate, au mai cumparat si 24 de F-16 C sh modernizate, pentru 31 de milioane de dolari bucata.

Achizitia de avioane rusesti Su-27/30 avea in spate idea ca acestea sunt mult mai potrivite pentru a lupta impotriva avioanelor MIG-29, F/A 18 sau in viitor F-35, avioane pe care vecinii Indoneziei le au déjà in dotare sau le vor candva. Numai ca banii le-au schimbat ideeile.

Tot la capitolul avioane, Indonezia si Coreea de Sud au cazut de accord pentru un parteneriat in privinta programului KFX, program care se spera va oferi un avion superior actualei variante de F-16 Bk 60. Dezvoltarea noului model se estimeaza ca dura zece ani la un cost de doua miliarde de dolari.

KFX este sau mai exact va fi candva un avion cu doua motoare, capabil sa duca peste sase tone de armament la un pret per bucata, dublu fata de celalalt avion sud-coreean T-50. Deocamdata soarta lui KFX nu este deloc sigura, mai ales in materie de termen si buget alocat. Oricum Coreea de Sud are in plan achizitia a 150-250 de avioane, Indonezia cam 60. Financiar vorbind Indonezia ar trebui sa fie responsabila de 20% din bugetul dezvoltarii.

 

Sursa: strategypage

 GeorgeGMT

3 comentarii:

  1. George, iti dai cu presupusul sau ai citit undeva ca Indonezia cocheteaza cu ideea achizitionarii de F16 SH?Poate ca indonezienii se multumesc deocamdata cu ce au, iar in viitor, se vor orienta spre un avion cat mai performant, pe care si-l vor permite.
    Din ce stiam eu, avioanele rusesti de tipul SU27/30, sunt mai ieftine la achizitionare, in comparatie cu cele occidentale, insa la mentenanta te rup si ele la buzunar.Poate de aia indonezienii au renuntat sa mai cumpere SU30, care este un avion frumos si performant.Poate ca si robust.

    • Nu imi dau cu presupusul. Da un clik pe sursa…Suhoi-30 era estimat de catre sursa la 70 milioane de dolari bucata.Nu foarte scump pt un avion atat de bun, numai ca si ora de zbor este probabil dubla, daca nu mai mult, fata de F-16. Iar F-16 sh modernizat deja, le-au luat la 30 de milioane de dolari bucata, iar ei au deja o flota de de astfel de avioane, deci au pilotii, au infrastructura deja…
      Au avut intentia sa se modernizeze radical, dar banii i-au adus cu picioarele pe pamant.

  2. Sunt convins ca costurile de exploatare a Suhoiului, inclusiv al orei de zbor, i-a determinat pe indonezieni sa renunte sa mai cumpere si alte avioane.Din ce citeam in urma cu cativa ani, in revista TOP GUN, un articol despre exploatarea acestui avion de indonezieni, pilotii militari indonezieni erau foarte incantati de acest avion, de performantele sale, si il doreau in cantitati mai mari.La finalul articolului, se mentiona ca costul orei de zbor este dublu fata de F16.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *