O aeronavă MiG 21 LanceR din cadrul Bazei 71 Aeriană Cîmpia Turzii, care efectua un zbor de instrucție, s-a prăbușit marți, 20 aprilie, în jurul orei 14.30, la în apropierea localității Dedrad, județul Mureș, într-o zonă nelocuită.
Pilotul a reușit să execute manevra de catapultare și este în stare stabilă, conștient și cooperant cu echipele de intervenție ajunse la fața locului.
Conducerea bazei aeriene a pus în aplicare de urgență planul de intervenție în astfel de situații, iar o comisie numită la nivelul Statului Major al Forțelor Aeriene se va deplasa de urgență la locul prăbușirii pentru investigarea evenimentului.
Vom reveni cu informații, de îndată ce acestea vor fi disponibile.
Comentarii RoMilitary
Să sperăm că pilotul va fi bine și va putea reveni la manșă.
Să vedem în cât timp reușesc să înlocuiască aparatul pierdut. Și-așa nu mai aveam prea multe…
Actualizare
Starea de sănătate a locotenent-comandorului Andrei Criste, care s-a catapultat marți, 20 aprilie, este stabilă.
Ofițerul este, în prezent, internat la Spitalul Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș, unde a fost evaluat de o echipă medicală, care a constatat că viața sa nu este în pericol și a autorizat transferul pacientului, la Spitalul Universitar de Urgență Militar Central din București, pentru tratament de specialitate și recuperare. Transferul va fi realizat în cursul acestei seri, cu o aeronavă C-130 Hercules a Forțelor Aeriene Române.
Locotenent-comandorul Andrei Criste este pilot militar din anul 2008 și are o experiență de 600 ore de zbor pe aeronave supersonice, fiind certificat ca pilot operațional pe aeronave MiG-21 LanceR.
Aeronava implicată în incidentul aviatic decolase în jurul orei 14.00 de pe baza aeriană din Câmpia Turzii, pentru a executa un zbor de instrucție împreună cu alte două aeronave de același tip.
În timpul executării misiunii, pilotul a raportat că se află într-o situație de urgență și s-a catapultat, aeronava prăbușindu-se în zona localității Dedrad, județul Mureș, în afara ariilor locuite. Celelalte două aeronave au revenit în bază, în siguranță, în jurul orei 15.00.
Cazul este cercetat de Parchetul Militar, iar circumstanțele accidentului vor fi investigate de o comisie numită de șeful Statului Major al Apărării. De asemenea, în conformitate cu procedurile-standard, au fost sistate zborurile de instrucţie cu acest tip de aeronavă până la finalizarea anchetei de specialitate.
Si evident au inceput mistourile ieftine pe FB. Nu conteaza cate rachete si drone si Piranha luam, pana nu scapam de Mig21, T55, BTR60/70 si Ak-uri, nu o sa dam niciodata impresia ca am avea o armata utila si moderna. Perceptia publica are si ea o importanta.
De parca F-16 nu pot sa cada…
dar nu chiar asa!
Dar cum?
isi cere voie…
diferenta o poate face scaunul catapultabil, care nu e sovietic.
Asta am vrut sa spun si eu, nu prea auzi de piloți de avioane vestice care a-au catapultat care sa fie in ,,stare stabilă” ….cred ca nici cei de 99 nu au parte de așa ceva.
Tre sa scăpăm odată dreaqu de armamentul sovietic, aici cei de pe fb au dreptate!
Desi aici discuti de un scaun de catapultare din 60. KM-1 cred..
Si la rusi K-36 este mai ok ca cel vechi. Diferenta era ca la KM-1 era cartus exploziv, K-36 are racheta – Acceleratille sunt treptate la ultimele. La KM-1 apareau probleme la coloana din cauza ejectarii explozive.
In Vest, Martin Baker este tata lor… Cam toate avioanele au MB-uri.
Din cate sriu eu IAR 93.avea scaune Martin Baker MK1.
Cu sigueanta sunt si pe IAR 99
Tocmai ca nu toate au Martin Baker. De Aces ai auzit? Sint „numai” pe F-15, 16, 22, B1, B2, etc.
Diferența o face pregătirea pilotului. În sensul că viața lui e mai importantă decît avionul, că nu e i rușine să-ți salvezi viața cu ajutorul mijloacelor pe care constructorul le-a montat în acest scop.
Apropo de pregatire. Pilotul e din 2008 calificat sa zboare ca pilot militar si are 600 ore de zbor. Deci in 13 ani a strans 600 ore de zbor ceea ce inseamna o medie de SUB 50 ore/AN!
Asta mi se pare la fel de ingrozitor ca zburatul MiG 21 in anul 2021 fara perspective clare de inlocuire!
asta e baiul mare, chiar daca acum, de cativa ani, se zboara mai mult ca trag americanii de noi. Suntem inca departe de standardul NATO.
Si la F-16 risca sa fie la fel, chiar mai rau, daca se relaxeaza din nou situatia spre est, mai ales ca e simtitor mai scump de operat.
Fix de asta mi-e frica, in momentul cand o sa cada un „Ef”. O sa urle toata propaganda ca de ce dam jdemilioane cand avem MiG, nu mai bine facem scoli spitale autostrazi? La fel cu orice rateu pe produsele noi mai vestice. Camion Iveco picat in rapa, Patriot in prunii lu’ nea Gheorghe si altele.
Si SUA au B-52 sau KC-135 sau Israelul care are CH-53D (ca tot ii admiram prin toate comentariile) si nu „se mai rade” nimeni. Asta e hahaiala noastra romaneasca… MiG-21 au avut ultimul „hull loss” in 2018 ceea ce e OK la cate avioane avem si cat se zboara…Nu spun ca n-ar trebui schimbate dar nu faptul ca s-a prabusit un avion dupa aproape trei ani ar trebui sa fie motivul.
…cat se zboara…Cam ce credeti, mult putin?
Ce.problema au AK-urile?
Crezi ca americanii nu au probleme cu F/A18? Sau cu F15?
La ei nu cade nici un aparat?
Daca tot au modernizat avioanele, aoi li s-a faxut recent RK de ce nu le-au schimbat si scaunele.de catapultare?
Mai ales ca se stie, aceste mig-uri mai cad!
MIG-urile sunt retrase din serviciu pe cale naturala..unul cate unul..
Bun comentariu 🙂
Sau instructaj de catapultaj… la cati piloti s-au catapultat in ultimii 20 de ani avem experienta in domeniu… (din pacate)
buna asta….doar sa nu i-a piloti dupa ele.
Rata accidentelor nu e chiar atat de mare, mai ales avand in vedere cat de vechi sunt si cat se trage de ele.
Pai ii ca si rata accidenteleor la masina cu care nu umblii.
Un amic, medic militar, mi-a zis ca pilotii care se catapulteaza nu prea mai revin la zbor pe supersonice
din ce motiv?!
stres mare pe coloana la catapultare, din cate am auzit. de altfel au fost mai multe cazuri cu leziuni de genul asta. Nu ma pricep sa spun de ce, poate ne confirma cineva mai in tema
De obicei a doua catapultare il scoate din joc definitiv. Dar nu e obligatoriu, sunt piloti care au mai mult de o catapultare la activ. Dar ca masura de precautie ii cam scot de pe supersonice.
Fracturi, scaunul din Mig 21 iti rupe ori coloana ori picioarele
primele versiuni decapitau…
altele amputau…viata de pilot de teste.
Uauu….pe bune? Sincer e scary….!!!!!!!
In alta ordine de idei….o varianta mirifica dar cam sf pt Romania ar fi sa luam de la USA F-16 CD – uri diferite Block-uri (de la 25 la 52 Plus) care au inca resursa de cel putin 5000 ore si sa le modernizam/reparam/intretinem cu ajutor american in Romania la Aerostar Bacau. Si in felul asta ne-am face si cele 48 F-16 Falcon minim necesare FARo si ArmRo + un stoc de piese de schimb si avioane de rezerva. Si in timp mai completam pe acelas model cand vor fi speram si mai multi bani pana la 80 avslmr pt FARo cu 2 escadrile a 16 avslmr/escadrila cu F-15 E Strike Eagle sh. Si cu asa dotare vor incepe sa le dardaie chilotii la muscali daca se vor gandi sa ne atace.
Nu va suparati pi mini…..am visat si eu frumnos, nu am fumat nimik…..lol!!!
Si pe urma suna ceasul desteptator…
Dezvolta fobie ma gandesc
Multi rămân cu probleme la coloana vertebrala. Sănătoși dar cu coloana mai delicata. Datorita vitezei mari de ejectare , poziției corpului in acel moment , antrenament , etc.
Catapultarea solicita mult coloana.
Depinde foarte mult și de tipul/ modelul de scaun ejectabil. Pe Mig 21 nu am habar de scaun ejectabil au.
Despre Mig 21 Lancer aici un interviu din 2017 :
http://en.aviation-report.com/romanian-air-force-transylvanian-mig-21-lancer/
Din articol :
– De reținut numărul redus de ore zbor la care e necesara revizia motorului și a structurii.
– La 600 ore zbor intra tot aparatul in revizie mai complexă. ( Citat din articol , 600 ore zbor = 10 ani activitate. 60 ore / aparat/ an ? De ris sau plâns ? )
– necesarul de piese de schimb e asigurat pina in 2022- 2023.( La orele alea ” multe” pe an egale cu 60)
Daca zboară 100 ore / an ( cite mai zboară) teoretic au terminat rezerva de piese de schimb.
Iar la motor , daca ” ai noștri” au făcut „asimilari” după piesele originale sovietice în stilul RSR , personal cred că sunt de proasta calitate.
PS.
Problema românească nu e că cad avioane. Se întâmplă la toți.
Problema e că ale noastre cad la puține ore zbor / avion / pilot.
Sunt rable d.t.p.d.v. și piloții zboară puțin.
Iar devine la Marea Neagră e ce e, trag de ele riscând mult. Piloții riscă că aia din minister au pregătite avansări post mortem , decorații și ajutoare văduvelor. Nu risca ei personal nimic. Fel mult o indigestie la popota. ?
Depinde de la caz la caz, dar da, scaunele sovietice vechi au prostul obicei sa il arunce pe pilot prea tare, trecand peste limitele admise la compresiunea coloanei vertebrale… insa in acelasi timp sunt multi piloti prin toata lumea care s-au catapultat si saptamana de dupa erau din nou la mansa.
Sper sa mai poata zbura pilotul, imi aduc aminte de un accident de la miting aviatic din anii 90, unde s-au ciocnit 2 mig-uri, si unul dintre piloti statea linistit si fuma, pana au ajuns la el echipele de interventie.
Nu pentru toți, motanu s a catapultat, inca zboară
Depinde. Dupa fiecare catapultare este examinat si se decide.
In „vest” am inteles ca dupa trei catapultari ai terminat cariera de zburator in scaune catapultabile.
Nu stiu cum e pe -21, dar pe -23 era cu cativa cm mai scund dupa catapultare. Era asa de „violenta” ca se zice ca unii piloti ar fi evitat catapultarea si au incercat sa „salveze” avionul, numai sa nu il foloseasca.
Pai cand o sa se aloce banii pentru inca o escadrila de avioane, de atunci in 3-5 ani o sa le retragen. Trista realitate. Cred ca nu vreti niciunii sa le retragem maine, ca sa ramanem in 17 avioane, pe termen nedefinit.
Bine ca pilotul este in viata si destul de bine. Faptul ca zburam MiG 21 n-are nici o legatura cu faptul ca mai cad din cand in cand.
a fost operat de catre cei de la nuerochirurgie , nu cred ca e chiar destul de bine
ce comentarii….
insanatosire grabnica pilotului!
Daca avionul nu a picat in bot si reusesc sa recupereze radarul elta vor proceda ca la ultimul cazut la borcea. Radarul montat pe un LanceR A stocat la bacau, o vopsea ca la C uri si gata avionul.
Am râs. Cred că abia dacă mai aduni 2-3 șuruburi dintr-un avion prăbușit pe care sa le poți refolosi. Ce mai poți recupera dintr-un morman de fierătanii?
Poti sa razi cat vrei. Fix asta s a intamplat cu ultimul cazut. Eu zic sa te documentezi.
Deci din mormanul asta de fiare a iesit un radar…Good luck with this idea.
https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/dosar-penal-dupa-prabusirea-avionului-mig-21-lancer-epava-a-fost-ridicata-de-la-locul-accidentului-632780.html?imagini=1&open
zici ca pe alalalt a scapat radarul? La ce soc e acolo, chiar si de nu loveste cu botul, cam sar circuitele si componentele alea de pe placile electronice…
Pilotul a scăpat cu bine, a evitat o zonă locuită, antrenament util…
parca au mai readus din cimitir vreo doua in ultimii ani…
Aeronave supersonice cad peste tot in lumea asta. Zburatoarele pot fi inlocuite, zburatorii nu prea! Ei se formeaza in ani multi si cu costuri mari. Bine ca pilotul a scapat, doar el conteaza…Sanatate maxima si sa revina rapid la mansa! Despre aeronava ce sa spun…MIG-uri avem, MIG-uri zburam, MIG-uri cad cand vine ceasul rau! La altii cad F-16, Mirage, Su-27 si altele. Riscul Zborului exista de cand e Aviatia. Nu cred ca MIG-ul va fi inlocuit prin revitalizarea unui pensionat, incet, incet se vor duce toate la odihna. MIG-ul 21 ramane totusi o legenda in Aviatie, eu il respect! Respect si pilotii indiferent carei natiuni apartin.
Bine că pilotul a scăpat cu viață!
Cît despre înlocuire, Aerostarul o să aleagă încă o celulă de „A”, din cele stocate, și o să o convertească în „C”!
Părerea mea, hîc…
Exact. La fel ca data trecuta: https://www.aviatiamagazin.com/headline/fortele-aeriene-romane-vor-avea-un-nou-mig-21-lancer/
Acu’ ramane de vazut cat de repede o vor putea face. Ultima data a durat circa 1 – 1,5 ani sa-l inlocuiasca pe cel pierdut la Fetesti in iulie 2018.
Asa poate inteleg si unii de pe aici de ce s-a optat pentru 21 si nu pentru 29.
Nu l-a inlocuit cu un C, e un Lancer A cu elta 2001B nu cu 2032, ca e vopsit altfel, tot LancerA e
yep, din pacate, radarul nu e pentru aer-aer
Eu sper sa nu mai revitalizeze nimic și sa aducă cât mai curând încă o escadrila de F16 dar de data asta pe repede înainte ca nu-i de gluma, trăim vremuri tulburi și apărarea dpmdv ar trebui sa aibă 10% din PIB măcar 5 ani …..asta dacă mai e timp si nu ne vor lua evenimentele pe dinainte.
Sănătate pilotului , avioane cad și vor mai cădea fie ca-s MIG21 sau F35!
Życzenia dla pilota – pełnego powrotu do zdrowia i do latania.
Dorințe pentru pilot – recuperare completă și zbor.
Multa sanatate si recuperare grabnica pilotului !
Bine că omul e în viața. Însănătoșire grabnică! Cât despre aparat, celule parcă mai avem, unde să îl facem mai avem, costurile nu ne dau afară din casă. Păcat e că n-am mai auzit nimic despre restul de escadrile de f16. Migul 21 ar trebui să fie la muzeu…
„Peste 800 de ore de zbor pe supersonic” ce sa intelegem de aici ???
Un calcul simplu arata ca pilotul daca acel „peste 800” ar fi 1000 inseamna ca a zburat in 13 ani o medie de 76h zbor per an. Daca la F16 minimul era parca 140h/an la MiG-21 cat e ? Oare acel pilot are un numar de ore care sa-i asigure mentinerea deprinderilor ?
Nu e vina pilotului că nu zboară.
Responsabilii sunt foști miniștri ai apărării ( cind media de zbor era coborâtă chiar la 30 ore / an /pilot ) . Complici politicieni și parlamentari care dădeau pe banda rulanta grade , decorații și pensie mereu mărită unora în frunte cu Oprea, Degeratu, Dobritoiu & Co în detrimentul înzestrării și antrenării armatei .
Fapte vechi cu efecte dezastruoase pe lungă perioada de timp .
Unde a văzut, auzit cineva o armata care dădea terenuri unui privat in schimbul anvelopelor auto pentru tehnica din dotare ? Doar in RO a fost posibil.
Unii dădeau grade, salarii, pensii nesimțite, iar alții primeau cu eroism.
Eu cred că e și vină pilotului. Ar putea părăsi sistemul de cît să o frece pe la unitate făcînd pe pilotul
Recuperare rapidā pilotului.
Merită un F 16!
Sanatate si insanatosire grabnica !. Am citit ca pilotul a fost trimis la Bucuresti. Speram ca investigatiile medicale sa decurga bine fara vesti proaste.
Astea sunt sculele pe care le avem , cu astea zburam.
La programele de înzestrare aprobate azi în comisia de apărare nu se face nicio referire la încă o escadrila. Trist. Avea cineva dreptate într un comentariu mai sus. O sa le retragem din serviciu pe cale naturala. Sper sa scape piloții.
https://playtech.ro/stiri/cine-e-barbatul-care-pilota-avionul-mig-21-prabusit-langa-reghin-andrei-criste-are-37-de-ani-316236
Mirarea nu e ca a cazut.
Ci ca a mai zburat …
Ca de ani de zile trebuia retras … Cf cosntructorului „resirsa” este epuizata de ani de zile ..
Si MIG 21 nu a fost proiectat „sa rezsite” sa zboare si nepotii pe el .. A fost proiectat ca interceptor ./. usor care mai trebuia sa fie usor de produs (in masa!) si sa nu coste prea scump .
Sunt ani de zile de cand ar fi trebuit retrase ….
Diferente de mentalitate si proceduri. In Vest se pune mult accnt pe logistica, la Sovietici pe cantitate.
Si , in caz de razboi in anii 60- 70 cat crezi ca ar fi rezistat un avion de lupta ?!
Razboi in Europa nu Africa!
Insanatosire grabnica pilotului! Cat despre zburatoare ce sa mai zic … nu i se mai aplica zicala ‘gaina batrana face ciorba buna’. Nu stiu cum pun capul pe perna seara decidentii astia cand stiu ca baietii nostri zboara cu avioane de peste 50 de ani vechime. Daca ar fi copiii lor in avioanele alea, oare ar dormi la fel de linistiti?
Dumnezeu sa-i dea sanatate ca zboara intru apararea Patriei pe un hodorog vechi.
Daca avioanele astea pica intr-un instructaj de intensitate moderata, supravietuiesc oare in solicitarile infernale din momentul unei confruntari cu inamicul?
Majoritatea comentatorilor maghiari al unui sit de informații în lb maghiara, din România, la care am ajuns datorita comentariului făcut de un amic de Facebook, erau negative la adresa noastră. Comentatorii, de loc din România, doreau cât mai mult accidente aviatice, aviației noastre militare. Nu ma așteptam la atâta răutate și xenofobie din partea lor.
Pai Ungaria si administratia Orban de acolo pregateste mental maghiarii din Romania pentru oportunitatea in care Romaniei i-ar putea fi impus din nou un diktat. Asta e clar. Dusmani periculosi avem nu doar la est ci si la vest.
Da-mi un nume de site/link te rog si le depunem cum plangere la CNCD – https://www.cncd.ro/depune-o-petitie/ . Daca asa este situatia, este inacceptabil si de aia platim sume exorbitante institutilor de stat, sa isi mai si faca treaba.
Maine poate reușesc sa aflu numele sitului. Eu nu urmăresc pe Facebook acel sit. Mi-a apărut o postare făcută de un amic, roman, de facebook.
Sigur, e ok oricand. De aia avem legi in statul asta.
Nu inteleg de ce te miri,pe alte retele de socializare innebubesti daca citesti scriu despre noi,si daca incerci sa ai o discutie cu ei e ca si cum ai vorbi cu o caramida,cainele meu intelege mai multe ca ei.
Banc: Un nou tip de avion se prăbușește la zborul de încercare, cutiile negre sunt furate, nimeni nu poate trage nicio concluzie asupra catastrofei.
La inspecția Ministerului Apărării, singurul martor ocular este badea Ion, un cioban care se uita cu privire tâmpă, de analfabet…
– Spune baciule, îl intreabă un colonel, cam ce-ai observat?
– Apăi, domnule dragă o harabaie zbura, când numa’ ce o pălălaie s-o aprins, no si unde nu s-o tipat harabaia în gios.
– Baciule, nu înțeleg nimic din ce-mi povestești, fii te rog mai clar!
– Pai bine, domnule draga, de ce nu spui așa?… Ieri, la orele 14.00, un bombardier de tip Stealth, V5, generația 2016, gresind unghiul de incidenta cu cel de așezare, a intrat intr-o vrie incontrolabila. In acest context a pierdut ireversibil altitudine, astfel incat s-a produs acest regretabil eveniment.
– Baciule, m-ai spart! spune colonelul, de unde stii termenii astia???
– D’apai cand eu eram comandant de escadrila, matale erai cioban… ca mine, acum. Apoi, matale ai intrat in politica. La noi s-au făcut restructurări. Înainte, tu cioban, eu colonel; acum tu colonel, eu cioban. De asta pica avioanele ca muștele, șefule…
Politraumatism prin catapultare.
https://m.adevarul.ro/news/eveniment/pilotul-avionului-mig-21-lancer-prabusit-mures-internat-ati-1_607ffbc95163ec427136c7eb/index.html
Din păcate de confirma ce se discuta aici. Catapultarea și efectele ei asupra coloanei vertebrale.
Adaug :
– este o caracteristică a scaunelor sovietice, rusești.
De ce , nu am habar dar mulți piloți catapultați cu scaunele astea rămân cu probleme.
– Cei catapultați cu scaune engleze Martin Baker au mult mai puține probleme.
Sper sa se facă bine repede.
are sau nu are scaun de catapultare sovietic dupa modernizare?
De unde atata?
a ramas cel sovietic sau elbit a montat unul occidental?
Soviet KM-1M
multam .
https://ro.pinterest.com/pin/723883340083484666/
Nu are numai legătură cu scaunul ci și cu poziția în scaun în momentul catapultării.
pai pozitia poate fi doar una din momentul in care pilotul a hotarat ejectarea.
Nu te grăbi. Putea să nu fie bine strîns în centuri, să fie aplecat în vre-o parte, sînt multe posibilități.
pai numai tine de scaun…
Da, originalul 🙂
@stefan60, comparam scaune de generatii diferite. Nici scaunele de pe Starfighter sau English Electric Lighting nu erau mult mai grozave. Scaunele din seria K-36 sunt cel putin comparabile cu echivalentele americane sau englezesti.
Mig 21 a rămas la vechile scaune ejectabile.
„1960s–70s era Soviet technology often goes up to 20–22 g (with SM-1 and KM-1 gunbarrel-type ejection seats”
Din Wiki.
Efectele asupra coloanei erau și sunt grave la generația asta veche de scaune. Fracturau des vertebrele.
In perioada 1965- 1975 , ” inamicul” adică englezii de la Martin Baker au scos seria II de scaune ejectabile. Care îmbunătățeau lansarea prin mai puțin efort mecanic pe corpul pilotului.
Rușii au recuperat handicapul scaunelor doar foarte tarziu cu
Zvezda K-36. Care a devenit standard de la Mig 29 încoace.
PS.
Și indienii au Mig 21 Bison. Cad ca muștele.Au și groase probleme cu scaunele ejectabile sovietice de pe Mig 21. Multi nu reușesc să se ejecteze.
Presa lor scrie că întreținerea e slaba .
Plus piesele de schimb ” made in India” de slabă calitate.( Că piese originale „made in CCCP ” nu cred că mai are cineva)
K36 era la apartiei unul dintre cele mai bune, poate chiar cel mai bun. Chiar si Air Force s-a interesat de el si a facut un studiu.
https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a321294.pdf
Mai bun decat ACES II.
O explicatie pt profani ca mine despre ce inseamna catapultare
https://m.dcnews.ro/secretele-catapultarii-unui-pilot-militar-dintr-un-avion-supersonic-mig-2-pilotul-osiceanu-incetati-in-a-le-numi-sicrie-zburatoare_816142.html
Ar trebui să citești direct cărțile recomandate la începutul articolului. Găsești multe informații interesante și complete legate de salvarea prin catapultare din România. Apropo, pe autor îl cheamă Alin Ionescu, nu Andrei.
Și indienii au groase probleme cu Mig 21 Bidon. Pardon Bison.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.indiatoday.in/amp/india/story/indian-air-force-mig21-crash-group-captain-ashish-gupta-1780431-2021-03-17&ved=2ahUKEwjYhvXL7Y_wAhVm8LsIHWdOCvwQFjAbegQIHRAC&usg=AOvVaw2gfiFJtbRJMsHlAGXaHPIO&cf=1
Se prăbușesc în o veselie. Ăștia măcar au găsit cauzele.
Rable vechi și piese de schimb „made in India ” proaste calitativ.
Ce.problema au AK-urile?
Crezi ca americanii nu au probleme cu F/A18? Sau cu F15?
La ei nu cade nici un aparat?
au cazut ele f35 urile
O analiza ne zice ca, chiar daca se incepe achzitia de avioane noi acum, Lancerele noastre tot vor mai zbura minim 10 ani…
https://monitorulapararii.ro/chiar-daca-au-depasit-jumatate-de-veac-avioanele-mig-21-lancer-vor-zbura-si-peste-10-15-ani-1-36549