Scurt video despre principiul de functionare
Sa ne reamintim cateva diagrame si poze deja prezentate intr-un articol anterior, cu privire la turela MGS cu tunul M68A1E4 (derivat al celebrului L7, de 1,27 tone) Acesta opereaza munitie standard NATO ( 105×607 mm R, 105×617 mm R ), putand trage cele 8 proiectile din autoloader si inca 10 in sistemul de reumplere cu o cadenta de pana la 6 lovituri pe minut.
Replenisher (sistemul de alimentare al autoloaderului) la Stryker MGS
MGS – 105 cu sistemul de autoloader + „replenisher”
Si un lot suplimentar de imagini explicative luate de aici:
Marius Z.
Articole pe aceeasi tema:
Sprijin cu foc: AMX-10RCR si echivalentii
D-ale transportoarelor… calibre mari
Reinfiintati arma Cavalerie – inlocuirea tunului antitanc cal. 100mm
Sincer eu tot pe autoloaderul de pe Leclerc il consider cel mai bun – 22 de lovituri gata de tragere, poziționare în spatele tutelei, deci în afara habitaclului unde sta echipajul. Acuma referitor la Stryker – oare de ce nu au pus butoiul de 10 lovituri direct în spatele tunului, si sa-l încarce gen revolver ( având opțiunea selectării tipului de munitie)?
Asta e dezvoltat special pentru turela cu profil redus, spre deosebire de cel al Leclerc.
Cealalta ratiune e protectia autoloaderului.
in desert de la praf si nisip arabetii au avut probleme cu autoloaderele de pe leclerc.
???
Sunt interesat de Leclerc si în general am informatiile publice (favorabile sau defavorabile) despre el, dar nu am auzit niciodatà de asta. Ai un link serios ?
The Leclerc has performed well – particularly in terms of leaving a small logistical footprint – according to one study by the French Institute for International Relations, although the institute noted the Leclercs experienced problems with accumulated sand and dust in the engines.
https://nationalinterest.org/blog/buzz/one-tough-tank-why-frances-leclerc-one-best-planet-44577
ok, in motoare e altceva, ca acolo sunt filtrele de aer, si sunt mai expuse.
nu mai gasesc link-ul cu autoloaderul. asa ca va trebui sa cauti singur ca eu sunt prea bolnav
Din punct de vedere tehnic, nu inteleg cum ar putea avea probleme cu praful un autoloader care lucreaza intr-un spatiu climatizat si filtrat NBC, cu suprapresiune.
Doar daca la incarcarea munitiei in rastel nu au avut grija sa o curete in prealabil…
Am auzit de probleme (rezolvate) la filtrul pentru admisia de aer la motor, dar nu la autoloader.
Acilea
https://www.rumaniamilitary.ro/lectiile-angajarii-tancului-leclerc-in-yemen
mers in picioare cu trapa deschisa ?
din punct de vedere tehnic a fost vreunu din voi vreodata in vreo tara din asta nisipoasa ? intra nisip peste tot, te urci in tanc cu nisip si in chiloti.
filtrele de aer trebuiesc curatate des din cauza nisipului si prafului de acolo
da, robi, am fost, am proiectat si supervizat producerea de instalatii care printre altele aveau si motoare cu pistoane si turbine pe gaz. iar la partea de admisie a, aerului (inclusiv pt compresoarele de aer) am folosit jaluzele cu capcane de nisp (sand trap louver). Si da, nu doar ca m-am uitat la blindate, ci si am povestiti cu militarii britanici
era vorba de mirceas si mz ca ei nu puteau sa inteleaga cum ajunge nisip intr-un vehicul
Eu sunt prea redus intelectual ca sà pot întelege un fenomen ca àsta si nici nu am spus cà înteleg sau nu. Ti-am cerut doar un link în sustinerea afirmatiei tale fiindcà eu nu am gàsit, desi m-am stràduit dupà ce ai ràspuns.
Dar cum zici cà esti bolnav si nu ai timp decât a scrie alte comentarii, înteleg… sau nu 🙂
Singurele problème „nisipoase” pe care le-am gàsit în francezà si englezà au fost în legàturà cu motorul si mitralierele exterioare. Poate ai uitat de când ai citit si dacà nu merge mitraliera, poate nu merge si tunul.
te vaiti ca o femeie cand nu iti convine ceva
pana si intepaturile tale sunt precum ale unei femei. ai replici de muiere
https://www.youtube.com/watch?v=Wkn0wqvA2aQ
Robi , in completarea raspunsului lui Mircea S nu pot sa spun decat ca unul din multele motive care m-au facut sa emigrez e ca nu accept lectii de la un prost .
Robi , aveti tevi plutitoare in Giurgiu ?
nicusor cu comentariul ala in mod clar tu esti foarte inteligent.
Robi , oricine de pe RoMil e mai inteligent decat tine 🙂
https://www.rumaniamilitary.ro/un-f-16-biloc-belgian-s-a-prabusit-in-franta-pana-de-motor-la-joasa-altitudine#comment-364643
nicusor tare oparit ai ramas dupa ce m-am luat de pretiosul tau cugir.
ti-am mai zis cu astfel de comentarii spui mai multe despre caracterul si inteligenta ta
“ din punct de vedere tehnic a fost vreunu din voi vreodata in vreo tara din asta nisipoasa ?”… da, am stat 3 ani in Siria – multa piatra, mult nisip dar praf… e mai mult in Bucuresti?
fara suparare, insa ce ai facut este dezinformare, spui ca autoloaderul este efctata de nisipi, insa ne dai un articol care face referire clara la motor!
Una din problemele Leclerc au fost datorate modului cum au fost realizate protectiile laterale ale senilelor si faptul ca nu au schimbat pozitia prizelor de aer. Aici Leclerc: https://defence-blog.com/news/army/saudi-arabia-wants-to-buy-a-leclerc-main-battle-tanks.html . Aici Challanger in Oman (anual fac exercitii acolo, exercitii din care invata sa opereze tancurile in zona desertica): https://i2.wp.com/www.omanobserver.om/wp-content/uploads/2018/09/16092018_122358_0.jpg?fit=1280%2C853 . Chestia asta se poate reprosa NEXTER
Alt motiv: UAE nu a avut asigurata logistica pt mentenanta (au realizat-o trimitand tancurile cu navele, acasa in UAE): https://www.documentcloud.org/documents/5838298-Yemen-Papers (pagina 5 „Difficultes de maintenance”).
Compartimentul motor este separat de cel al autoloader-ului, uita-te pe chemele tancului, asa ca nu avea cum sa fie influentat de par si/sau nisip: https://www.flickr.com/photos/7682151@N07/26648093537/ si aici https://fas.org/man/dod-101/sys/land/row/leclerc_maquette.jpg
da sunt agent anti francez m-ai prins. cauta astia contraspionaj sa te bagi ca esti clar f talentat.
ala e ditamai tancul colegu…
Eu personal am o reținere la tunurile automatizate.
Trebuiesc gândite și să poată fi încărcate manual cînd se defectează.
Că oricare tehnica , cît o fi ea de inteligenta, riscă defectul cînd chiar ai nevoie.
Că dacă nu ai varianta încărcat/tragere manuala , ești mort în răzbel. Părerea mea.
La Leclerc existà posibilitatea de a încàrca manual, actionând o manivelà, în cazul defectiunii sistemului automatic.
In spatiul asta tu visezi manivele. Problema nu este cu dispozitivul in sine. Este conceput sa treaca prin 10.000 de cicluri. Problemele provin de la doua chestii care se intimpla mult mai des: omisiunea de aprindere a capsei de percutie a cartusului (misfire) sau sistemul de aprindere electrica al pustii se defecteaza. Sa vedem cum scoti cu mare gratie un cartus de pe teava daca ai una din problemele astea si te bazezi pe un astfel pe dispozitiv.
https://www.youtube.com/watch?v=n6nlvii-bP0
Nu stiu de ce extrapolezi ràspunsul meu si-mi pui vorbe care nu le-am scris. Începe sà fie molipsitoare treaba asta pe firul acesta.
Tot ce am spus e cà existà un dispozitiv manual de încàrcare cu o manivelà care nu este în imaginatia mea. Atât. Cà pot sà aibà altà problemà mai complexà, treaba lor…
Dar ai drepatate spunând cà un astfel de dispozitiv nu le rezolvà pe toate.
Slăbuț.
Ocupă prea mult spațiu pentru puțina muniție.
După fiecare foc turela trebuie aliniată cu caroseria.
Cel mai banal autoloader nu ar trebui sa necesite repozitionarea turelei. Iar unul bun, nu ar trebui să necesite nici macar repozitionarea pe verticala a tunului! Chiar si la turela cu profil redus.
E totusi muniție acuplata de 105, nu lovituri mai grele.
Nice newspaper article.
Bănuiesc că ar putea fi montat și pe un șasiu de PV