Italienilor le merge din bine in foarte bine si, dupa lovitura de foarte mare magnitudine cu US Navy (cand americanii au ales FREMM ca viitoarea lor fregata), italienii merg mai departe din succes in succes si anunta semnarea unui foarte important contract cu Indonezia.
Mai ne aducem aminte ca tara asiatica are niste bani pusi de-o parte pentru nave de lupta, submarine si avioane multirol, iar primul pas l-a facut comandand sase fregate FREMM italienilor de la Fincantieri. Contractul ar fi fost semnat pe 10 iunie.
Contractul mai prevede si achizitia a doua nave din clasa „Maestrale” (nave folosite in Italia in lupta anti-submarin), odata ce acestea vor fi retrase din Marina Italiana. Fincantieri va cumpara navele, le va moderniza si mai apoi vor fi livrate Indoneziei.
Pana in acest moment, pe baza de contracte semnate, italienii au vandut 14 de FREMM, astfel: zece bucati – in doua configuratii – Marinei Italiene, doua FREMM – in configuratie anti-aeriana – catre Egipt, doua FREMM – in configuratia aleasa de US Navy – catre Statele Unite, dar americanii vor comanda zece unitati in prima transa, iar Egiptul mai are o optiune pentru inca doua nave.
Deocamdata nu se cunoaste valoarea contractului, dar o FREMM inarmata se duce usor spre 8-900 de milioane de euro, americanii au platit Fincantieri pentru prima lor fregata – USS Constellation – 554 milioane de dolari, dar asta inseamna doar pentru nava, urmand mai apoi sa fie montati senzori, armamentul etc.
Important aici – pe langa comanda foarte serioasa primita de italieni – este seriozitatea de care dau dovada indonezienii, care au anuntat ca vor cumpara si iata ca au si semnat. Ramane de vazut daca aceste sase FREMM mai lasa loc si pentru corvetele Naval Group clasa “Gowind” despre care Indonezia si Franta au facut vorbire anul trecut.
Giuseppe Bono, directorul general al Fincantieri extrem de fericit: “The acquisition of an order of this magnitude allows Fincantieri to also assume global leadership in the surface ships sector, and is the confirmation of the technological leadership of a project once again considered the most innovative on the market which led to 20 ships for several foreign navies, between orders and options.
This programme has an extraordinary strategic importance, both for the economic return for our country and for the Italian defence supply chain, and because it ensures Fincantieri’s strong positioning in the area, paving the way for the finalisation of further important negotiations for other programmes already in progress also in the civil sector.”
Acest contract poate avea sau nu legatura cu succesul de mare prestigiu cu FREMM pentru US Navy dar este mai probabil sa aiba, un cumparator se va uita intotdeauna cine a mai comandat produsul inainte lui si de aici incolo drumul spre vanzari record este deschis.
Si daca FREMM-ul face furori, nici “Trieste” – LHD nu duce lipsa de admiratori, portavionul deghizat italian ar putea sa fie sursa de inspiratie pentru coreenii din sud. Cu ocazia Maritime Defense Industry Exhibition (MADEX) 2021 (Busan 9-12 iunie) Fincantieri si Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) au semnat o intelegere prin care cele doua companii sa dezvolte impreuna un portavion destinat marinei sud-coreene in programul “CVX” pentru doua astfel de nave.
Asa cum scriam cu nu foarte mult timp in urma Coreea de Sud a bugetat deja sumele necesare pentru inceperea proiectarii primelor sale portavioane, iar termenul este destul de strans.
Italienii pe de alta parte au experienta cu proiectare si realizarea navei “Trieste” care o fi dansa LHD dar tot portavion STOVL va fi si tot F 35B va opera tot asa cum isi doresc si coreenii sa opereze viitoarele lor doua portavioane. Ramane acum de vazut daca marina coreeana va alege designul oferit de cele doua companii partenere.
Fincantieri este oricum prezent in Coreea prin subsidiara sa “Seastema” si este implicata in constructia a opt fregate din clasa Daegu (FFX-II).
De altfel “Trieste” va inlocui in Marina italiana portavionul “Giuseppe Garibaldi”.
GeorgeGMT
Frumoase nave mai construiesc italienii astia, cred ca sunt si foarte buna…aprpape de cele frantuzesti.
PS Pentru Italia este putin un portavion avand in vedere dimensiunile litoralului tarii. Eu cred ca ar avea nevoie de minuim doua, unul pe coasta de est si altul pe coasta de vest. Nici Sicilia nu ar fi de exclus!
PPS Daca pe Mussolini il ducea capul 2 minute, astazi Italia era departe de tot!
Stii cum se zice: puterea corupe iar puterea absolută corupe absolut.
eu mai degraba cred ca Italia ar fi fost departe de tot daca musolini nu ar fi fost
Pai Italia va avea doua portavioane: Cavour si Trieste…
Pai au deja doua, unul se chiama Trieste iar celalalt e Cavour ( tot LHD) .
Datorita poziției sale geografice, Italia poate acoperi cu aviația avand baza la sol toată zona Marii Mediterane.Inclusiv o parte a Marii Negre se afla in raza de acțiune a aviației militare italiene.
si la randul lor rusii au capabilitatea de a, ataca intreg spatiul Italiei:
https://csis.carto.com/builder/20149366-a13e-11e6-9c96-0e3ff518bd15/embed?state=%7B%22map%22%3A%7B%22ne%22%3A%5B23.160563309048314%2C-34.71679687500001%5D%2C%22sw%22%3A%5B63.74363097533547%2C93.95507812500001%5D%2C%22center%22%3A%5B47.15940435191525%2C29.580954416061502%5D%2C%22zoom%22%3A4%7D%7D
@Cezar
Italia are 2 portavioane (Cavour și Giuseppe Garibaldi). Trieste va înlocui portavionul Giuseppe Garibaldi (și nava San Giusto) dar Giuseppe Garibaldi nu va merge la „tăiat” ci o vor folosi in cadrul programului spațial (nava a fost modernizată in 2013/2014)
Un fapt mai puțin cunoscut legat de Trieste, navă care este planificat să intre in serviciu operativ in 2022. Această navă avea inițial numele Giulio Cesare, nume contestat de unii și in final schimbat. In perioada respectivă confuzia între nume și navele LHD (prin tratatul de pace Italia nu poate deține portaetei) era așa de mare ca ajunseseră să creadă ca vor avea 5 „portaerei”.
Conditiile tratatului de pace au fost abolite(nu stiu cand). Si noi aveam interzis la vanatorii de munte si submarine……
Nu am informații ca tratatul să fie abolit. Au fost renegociate anumite clauze (in anii 50 italienii au reușit să renegocieze clauza referitoare la submarine, poate și alte categorii de arme, dar nu au reușit să renegocieze frontiera cu RSFJ unde s-au opus rusi). Unele aspecte au fost depășite prin semnarea altor tratate sau acorduri.
In cazul de față portavionul Giuseppe Garibaldi a fost numit „incrociatore portaereomobili” și nu „portaerei” cum ar fi normal. Dacă vina pentru acest artificiu este a tratatului din 47 sau din causa unor prevederi legale interne (eu nu am gasit documente nici intr-un caz nici în celălalt) are o importanță mai mică atâta timp cât le au.
În Coreea de Sud sunt 2 companii care vor concura pentru contractul portavioanelor. Una colaborează cu italienii, cealaltă cu britanicii care au lucrat la clasa Queen Elizabeth.
https://www.defensenews.com/industry/techwatch/2021/06/11/south-korean-shipbuilders-unveil-competing-carrier-designs/
Lasa ca si Gowindul nostru e o frumusete. Si avem 4!!! Inarmate pana-n dinti. Plus trei fregate, din care doua sperie Crimea cu ce au pe ele. Eu unul sunt multumit!
Huzaaa!!
Si marocanii au o FREMM ASW de prin 2014.
Si te pomenesti ca sectiuni din FREMM-urile comandate, vor fi produse la Vard. Asa sa ne bagam unghia in gat si mai mult.
momentan la vard electro tulcea s au inceput constructia tablourilor electrice pt INCA o nava de croaziera
Mie mi-ar place un yacht de o sută de metri construit de respectivii. Promit că montez pe el și o teleoperabila 2×30 mm ca să sperii pirații. Și aleg ca și elicopter un sh60 full, ca să știu o treabă…
https://www.fincantieriyachts.it/en/products/vis/
daca apari cu asa un yacht se da alarma in Flota Plutitoare…..
Ok, cred ca nu mai trebuie discutat despre stiinta de a construi vase de lupta a italienilor, a Fincantieri in particular. Apropo, ce ziceți de bijuteria aceea de Thaon di Ravel?
Indonezia cheltuie banii pe una dintre cele mai bune fregate din lume, cu poate cel mai bun sistem AA (Aster 15 și 30) și nu mă mai gândesc ce bunatati mai sunt prin Sylver-ul ala A70.
Foarte multe țări, care investesc în marinele nationale si-ar dori sa aiba in curte Fincantieri și Damen. Ultimii, chiar mai zilele trecute declarau ca sunt in stare sa faca loco și submarine (probabil ca A26), bineînțeles într-un procent, chiar ziceau ca ar aduce oțelul special din Suedia. Nici Fincantieri nu cred ca s-ar da in laturi cu U212 (Todaro).
Acum, da, pentru noi nu e niciun noroc, pentru ca nu ne intereseaza.
Auzi tu, Marea Neagra…. lac rusesc, lac turcesc… ba nene, dar noi nu avem mandrie de loc.
Adica o vrei lac romanesc?
…inteleg si te sustin!
Vreau doar să fim respectati și luați în seama. Dar ține doar de noi.
Nush ce-i cu Indonezia dar tot apar articole pe defence ca sunt interesati de colaborari cu noi, dupa ceva delegatie de-a noastra. Daca asta e tot ce trebuie sa facem pentru astfel de colaborari, de ce nu trimitem delegatii saptamanale in toata lumea si sa vedem ce pica? In calitate de reprezentanti ai UE si parteneri strategici SUA, sigur gasim parteneri peste tot.
naval ,aerian,terestru russia lui rasputin nu poate concura cu nato…eimis primii care stiu chestia asta.
in rest politica si economie.
Italia e un portavion in sine. Plus ca mai are Sicilia si Sardinia.
Pentru ei, 1 sau 2 portavioane, nu foarte mari, sunt suficiente ptr a controla zona Africii de Nord, de unde le vin fluxurile de imigranti.