Sau cand vorbim despre lucruri pe care, evident, nu le intelegem
Mai ne aducem aminte cum o delegatie a PATROMIL a ajuns prin februarie 2020 in Egipt unde s-au semnat mai multe memorandumuri de intelegere intre delegatia noastra si cativa cetateni egipteni politicosi.
Imediat in presa noastra nationala au aparut stiri despre o iminenta vanzare a transportorului blindat amfibiu SAUR 2 catre Tara Faraonilor, ba se discuta chiar despre un transfer de tehnologie prin care egiptenii sa-si construiasca singuri SAUR 2 pe meleagurile lor nisipoase.
Stirea ne-a fost data de domnul Viorel Manole, presedintele PATROMIL. Si eram foarte optimisti, se aducea in discutie si numele Tunisiei, ba chiar si al Algeriei, tari care si ele ar fi fost poate interesate de SAUR 2.
Evident, si din pacate, ca absolut nimic nu s-a concretizat, excursia a fost utila, s-au cunoscut oameni noi si s-au semnat – asa cum v-am spus, niste memorandumuri, in rest – apa de ploaie ca de obicei. Poate ca lucrurile ar fi putut deveni serioase dar pentru asta ar fi fost nevoie de oameni bine instruiti si cu ceva vointa de a face ceva, adica altceva decat excursii in tari exotice.
Nu trece mult si aflam despre o alta posibila afacere de mare succes – aparate IAR 99 pentru India.
In iunie 2021 acelasi director al PATROMIL, domnul Viorel Manole, arunca bomba: India ar putea fi interesata de avioanele de antrenament avansat romanesti IAR 99. Discutia a avut ca punct de plecare o vizita a unei delegatii romanesti in Indonezia (ce-or fi cautat acolo nimeni nu ne poate explica). Deplasarea a vizat oportunitatile de afaceri pe zona industriei de aparare (?!) si de aici pana la India n-a mai fost decat un pas.
Aflam asadar ca: „India e extrem de interesată să producem IAR-99 împreună. Ei dețin avioane de antrenament Hawk, dar care, din punctul nostru de vedere nu sunt superioare IAR-99. Noi avem o avionică de ultimă generație”, conform cu domnul Viorel Manole.
Directorul Patromil continua: „În condițiile în care Craiova nu va putea fabrica cu o cadență de peste 50 de avioane pe an (nota RoMilitary – deja ne facem griji ca vom putea fabrica destule!!!), o colaborare industrială cu India, pe tiparul pe care am avut-o cu ani în urmă cu Iugoslavia, le-ar oferi atât indienilor o grămadă de oportunități, având în vedere statutul României de membru UE (nota RoMilitary – ce-are a face statul asta cu IAR 99?!), dar și nouă o posibilitate de a avea o cadență mai mare în acest avion. Pentru că trebuie să recunoaștem, în momentul de față, singuri, nu mai suntem în măsură să furnizăm IAR-99”.
50 de avioane pe an?! La Craiova?! Aparatele Hawk, produse de BAE Systems nu sunt superioare IAR 99?! Productie in Romania, cand “Made in India” este noua religie la care se inchina guvernul indian?!
Ca sa intelegem contextual in care, citam “Ei dețin avioane de antrenament Hawk, dar care, din punctul nostru de vedere nu sunt superioare IAR-99”, trebuie sa spunem ca in 2010 fortele aeriene indiene au cumparat 57 de aparate Hawk Advanced Jet Trainers, atat pentru fortele aeriene cat si pentru cele navale.
Vor fi fost Hawk-urile din 2010 inferioare IAR 99? BAE si-a taiat craca de sub picioare atunci cand au aparut acuzatii de dare de mita de catre Rolls-Royce (producatoarea motoarelor).
Trecand peste absurditatea declaratiilor vis-à-vis de IAR 99, ei bine, India are deja in productie un aparat propriu de antrenament multirol si acesta se numeste LCA Tejas. Avionul in sine pare o gluma asa ca fortele aeriene indiene au cam lansat de curand un caiet de sarcini pentru aparate de antrenament, iar pe lista sunt cativa colosi in domeniu, cum ar fi Boeing/Saab cu T-7A Red Hawk, Lockheed Martin si Korea Aerospace Industries cu T-50A, italienii de la Leonardo cu M-346 Master si BAE Systems cu bietul Hawk (britanicii inca mai spera), care nu este, evident, deloc inferior IARului 99, care pana una alta nici nu se mai produce in Romania de ceva timp.
Pe de alta parte tot mi-a ramas o cifra in minte: “50 de aparate pe an” si ma intreb de unde a aparut aceasta cifra cat si speranta pentru un contract cu India intru favoarea IAR 99, cand uzina craioveana nu cred ca mai poate produce nici macar un aparat pe an si are o mana de angajati. Oare exista in Europa vreun constructor de avioane militare care produce 50 de aparate pe an?! Intrebarea este sincera, chiar nu cred sa existe…
Dar sa ne dam mari si interesanti nu ne doare gura, discutam cu toata lumea, vorbim despre avioane de lupta si si transportoare blindate cand noi nu suntem in stare sa producem o amarata de pusca de asalt sau sa facem macar asamblarea finala la un transportor blindat produs de altii…
Mult mai impresionat as fi fost daca discutam despre amarata aia de fabrica de pulberi de la Fagaras, pentru ca inainte sa devenim mari exportatori de avioane de antrenament avansat si transportoare blindate n-ar fi rau sa fim capabili sa ne fabricam singuri pulberea pentru pistoale…
GeorgeGMT
poate sa dam la talibani sa are si ei aviatie.Guralivul d.Manole are vise umede sau e pe cai mari
talibanii vor mosteni, probabil, aviatia afgana…
or sa aibe aia la BlackHawk de noi nici nu visam, doar ca nu vor ave apiese pentru ele 🙂
Si super tucano… am citit ca unul a incercat sa fiuga la vecini, s-a prabusit pe acolo…
Eu am vazut o stire ca 3 Super Tucano au trecut in Uzbekistan, unul s-a ciocnit cu un Mig 29 trimis sa le identifice si s-au prăbușit (si Migul), altele două au aterizat, iar in total in Uzbekistan ar fi trecut până la 50 avioane si elicoptere
https://mobile.twitter.com/JosephHDempsey/status/1427380025163145216
@ion…practic Afghan Air Force au reusit o ultima victorie involuntara impotriva unui MiG-29 🙂
@George GMT,
Se numeste coruptie endemica si este larg raspandita in unitatile politico-administrative ale statului roman!
Incep sa cred ca acel proiest de IAR 99 DT/XT ce o fi el, este doar o alta maniera de a sifona bani din bugetul statului.
PS Daca Avioane Craiova si INCAS chiar vor sa faca ceva util si sa scape de mizeria care le inconjoara, mai bine s-ar reorienta pe dezvoltarea si constructia de drone militare. S-a dovedit ca pentru astfel de aparate au piata!
Insa eu cred ca ei se pricep doar putintel mai bine la drone si avioane supersonice decat se pricepeau hotomanii aia de la ARCA!
pai tataie asta manolea trebuia sa-si justifice si el excursiile gratuite prin diferite zone mai exotice…iar gura nu l-a durut…ca au pus altii botul e alta mancare de peste…
intre timp, cum stam cu fustele alea la pirande? ne miscam mai bine la sectorul suduri avansate cu laserul lui ceausecu? ca_cam p’acilea e nivelul nostru in industria de stat…
Salut.Suntem dezbracati din punct de vedere moral.Nu ne doare gura sa ne dam mari,pai cu asta am ramas,ca altceva?
Eu nu pot sa inteleg cum se poate ca oameni care au o oarecare pregatire tehnica (din care se gasesc pe acest blog) sa mai creada asemenea gogosi cum ar fi cumpararea Saur/IAR-99 de catre Egipt, India, samd.
La fel cum acum cativa ani erau oameni care aparau prostiile ARCA in timp ce era evident ca aia habar nu au stanga de dreapta si nu-s altceva decat un „theme park” al escrocheriilor tehnice.
Ca sa ne intelegem odata pt totdeauna: Romania a facut candva sub licenta anumite categorii de tehnica armata in general simple, care nu erau apogeul nici in URSS si cu atat mai putin in UK sau Franta (poate cu exceptia Pumei care era destul de la zi cand s-a cumparat licenta). Mai departe, specialistii romani au incercat sa le adapteze si sa creeze produse noi bazate pe carcasele, motoarele, instalatiile respective. Ele s-au miscat mult mai incet decat solutiile internationale astfel incat la ora asta sunt aproape complet epuizate dpdv al epuizarii morale.
Tarile despre care vorbiti (Egipt ca sa nu mai spun de India) au industrii de profil mai avansate sau mult mai avansate decat orice a avut Romania vreodata. Egipul a asamblat nici mai mult nici mai putin decat sute de tancuri M-1 Abrams (peste 1000 dupa unele surse), deci produse foarte complexe, nu BTR-70 sau variante de T-55/72.
India are un program aerospatial complex care culmineaza cu prototipuri de supersonice ambarcate si sonde lunare. Nu mai vorbesc despre produsele fabricate sub licenta. Deci haideti sa folosim ratiunea de fiecarer date cand mai apar prin presa petarde despre cum vom livra noi TAB-uri si avioane cu reactie prin diverse tari.
In principiu ai dreptate dar sa-ti dau un exemplu. Unchiul unui fost coleg a ajuns in Germania multimilionar. Cum? Cu high tech, cumva, cu cipuri, internet, solare? NU. Ci cu carute, calesti. Cu cele mai elementare vehicule trase de cai. Le fabrica prin est, cred ca acum a ajuns in China si le vindea in vest.
Asa si cu egiptenii, sau indienii. Ar fi posibil, atentie spun posibil, nu probabil, ca din motive economice sa intre intr-o colaborare cu Ro in anumite domenii. Produsele respective ar putea fi extrem de competitive la raportul pret-performante.
PS Desigur imi pare extrem de rau pt fostii mei colegi de la INCAS. Desi au ramas extrem de putini, totusi sunt convins ca ar fi capabili sa proiecteze o varianta imbunatatita a lui 99, varianta care ar putea fi folosita cu succes in formarea pilotilor.
ar fi apoi capabila industria noastra sa si puna in practica proiectul ala ?
Salut
V-a trebuit 6 ani sa intelegeti asta. politicienii.ro/2015/04/16/prostia-romaneasca-si-protestele-de-la-moreni/
Sa faci bani din carute nu e mare lucru, sunt si alti prosti pe lume, unii fac bibelouri si altij le cumpara dar astea nu sunt nici tancuri si nici avioane
unul din miturile acestui site e saur altul e reinvierea delfinului….
Nu uita de T-72 si de transformarea T-55 in aproape orice.
Repet pe aici de ani de zile ca Delfinul nu mai poate fi reparat fara un efort financiar major – presupunand ca gasesti cine sa ti-l repare – eu zic, prea putini aud…
La fel si T-72 scoase la vanzare acum cativa ani de Romtehnica. Toata lumea face calcule cu niste tancuri pe care nu cred ca le mai avem.
minunatele t72 si t55 in 2021…
Si MIG 29 Sniper! 🙂
@neamtu tiganu, da, ar fi posibil dar foarte putin probabil. Totusi tehnica militara si de aviatie e altceva decat produse de distractie cum e o caruta sau o tiribomba. Sunt aplicatii critice, daca nu iei cel mai bun lucru pe care ti-l permiti iti pierzi soldatii, guvernul, tara, samd. In plus, in zilele noastre odata cu armamentul pupi si inelul adica cumperi si protectia „seniorului”, mai un sprijin politic la ONU, mai o livrare de munitie si piese pe sub embargou la nevoie, samd. Romania nu cred ca poate livra sustinere la ONU nici Tanzaniei. India sau chiar Egiptul discuta cu greii. Eghipetul are portelicoptere frantuzesti de pe care zboara elicoptere Kamov 52 navalizate care-s science fiction fata de orice zboara la ora asta in Romania, nu mai vorbesc despre ce se produce.
IAR-99 si 93 au fost niste vise frumoase, am machetele lor din rasina facute de sarbi, am machete din lemn de tei facute „di mana” de la 0, inca mai am posterul cu IAR-99 alb-rosu aparut in anii ’90, inca mai consider IAR-93 ca pe unul din avioanele de lupta faine din anii ’70-’80, mai ales in varianta camuflata si cu botul rosu. Dar visele sunt vise si realitatea e realitate.
Gogule , Gogule , iar ai dat cu duma in gard .
Ma bucur sa vad ca te cheama iar Stelian , si nu Gogu de la Pascani iar dupa balariile ce scrii adeveresc ca esti tu .
Adica ai ramas tot tu , cu ale tale .
In cei zece ani de cand ne cunoastem .iata de desfacere a povestilor de carciuma s-a mai largit putin , iar noi am mai imbatranit .
” Romania a facut candva sub licenta anumite categorii de tehnica armata in general simple ”
” Mai departe, specialistii romani au incercat sa le adapteze si sa creeze produse noi bazate pe carcasele, motoarele, instalatiile respective. ”
Au fost produse cateva mii de transportoare blindate sub licentele BTR-60 si BTR-70 pentru export ,cu mecanica lor .
Versiunile locale nu sunt cele sovietice , nici pe departe .
Hai sa luam cazul TAB-71,original , cu motoare cu aprindere prin scanteie .
Asa ,cu date , cum scrie in memorator .
Motoarele originale de 90 CP au fost inlocuite cu motoare SR-225 , ( o modificare a SR-211 de 140 CP ) .
Instalatiile de racire si ungere folosesc elemente SR-114 si SR-131 .
Ambreiajele tip SR-114 .
Cutiile de viteze tip SR-132 modificate , cu cutiile prizelor de putere montate pe ele redimensionate.
Reductoarele – distribuitoare tip SR-132 .
Elementele de comanda a sistemului de franare tip SR-114 , partea de actionare asupra rotii tip SR-132 modificata ( tamburi etansi etc ) .
Esti sigur ca toate aceste elemente sunt simple , cum spui ?
Eu zic ca nu .Pentru ca stiu cum se produc .
Discul de ambreiaj produs in tara pentru Roman 19 215 dura de 3 ori mai mult decat ce se importa acum , de unde , numai Dumnezeu stie .
Dar exista si oameni multumiti ca sunt incaltatati ” de firma ” .
Adibas .
Transmisia a fost modificata pentru a rezista la noile solicitari .
Toate aceste elemente sunt mai grele de cat cele originale. Carcasa blindata nu este cea de BTR-60 PB , pentru ca a trebuit modificata , recalculat centrajul, modificata suspensia etc.
Turela se vede de la inceput ca este alta , cu unghi de elevatie mult mai mare .
Dar nu este vorba doar de adaptarile la componentele auto locale .
Din URSS s-a primit doar documentatia dimensionala , nu si tehnologia , plus ceva specialisti care au fost mai mult observatori decat de ajutor .
Tehnologiile de sudare si detensionare dupa sudare au fost realizate local .Otelurile de blindaj la fel .Nu e usor sa realizezi un otel de blindaj , trebuie cum sa stii sa elimini impuritatile , sa controlezi carbonul , sa stii cand si cum sa adaugi fiecare element de aliere , sa stii cum sa racesti lingoul turnat , sa stii cum sa-l reincalzesti , sa stii cum sa racesti tabla dupa laminare ca sa nu se fisureze .
Cam greu Gogule , cam greu .
” Comentariul tău așteaptă moderare. ”
” Sorry, your comment has not been accepted. ”
Normal .
Absolut normal .
Absolut normal pentru cineva care nu injura Romania .
Asa spun si eu
Ce motive ar avea doua state foarte importante, cu armate puternice, care nu duc lipsa de oferte pt cumpararea de armament sa se lege la cap cu doua pleznitori, IAR-99 un avion obscur cu multe probleme si Saur 2, un prototip de BTR pe steroizi dracu stie cu cate probleme si mai ales probleme de care nu stie nimeni care vor fi descoperite in exploatare.
@stelian
Cand ani la rand esti realmente indoctrinat cu “exceptionalismul” romanesc, ajungi sa crezi si imposibilul…
Foarte amuzant.
Probabil ca de la M Finante si MApN cineva le-a spus : Dati si voi din gura ca faceti ceva ca se prind si sugarii ca luati banii de pomana ! Adica sa dea din gura, nici macar „fa-te ca muncesti”. Ilici Iliescu a dat linia unei mafii transpartinice care sa ne toace banii si sa ne impinga in prapastie(rusia). Dela +4-5 miliarde am ajuns la MINUS 120 miliarde ! Unde’s banii ?
PNL-ul s-a laudat si ne-a luat ochii, cu auditul pe care-l va face sa vada si sa vedem, ce a facut PSD-ul atatia ani la guvernare. Ati vazut vreun audit ?
Nicusor a venit pornit, acum e cu mainile legate de ai lui. C Armand se zbate in mrejele mafiei si justitiei
Sunt prea multe exemple
„Justitia (religia) – o fraza de dansii inventata….”
In loc de desteapta-te romane ia meditati la mai recentul Mircea fa-te ca lucrezi.Caralitru dixit la TVR.Si veti vedea cum se face lumina in sat.Traim intr-o mermeleala continua.
PS Absolut jenante festivitatile de la ziua Marinei.Se puteau face cu public toate defilarile de nave si jocurile marinaresti asa cum era odata la Mangalia.Pacat.Si am venit cu papion cand in Kabul intrau talibanii.Intr-o tara in care au murit degeaba 27 de militari romani.De pizda mamii lor de corvete ce dracu sa mai zic? Noroc cu fregata turceasca care chiar e nava de razboi.Si care intra la modernizare
Sa revin ca nu ma pot abtine.
Toate aceste institutii care nu mai sunt nici scheletul a ceeace au fost candva ar trebui inchise imediat.
Totul inchis. Punct.
LCA = Light Combat Aircraft. Nu prea e de antrenament.
Omul e om de afaceri și povestește viziuni proprii, care nici măcar nu trebuie să fie împărtășite de potențialii parteneri.
Vorbește prostii – nu minciuni.
50 de aparate pe an?! Adica unul pe saptamana?! Astea nu mai sunt prostii ci aberatii de-a dreptul, ori nu stie despre ce vorveste…
Normal, e exclusiv vina politicienilor, care ne sunt parașutați de pe Marte, in timp ce restul Românilor sunt albi ca neaua. Mai degrabă politicienii sunt imaginea corecta a poporului din care provin. Iar ce se întâmpla in MAPN se întâmpla in absolut toate celelalte instituții publice, dar și in privat (e adevărat, in mai mică măsura, ca acolo sunt alte pârghii de control). Enorma majoritate a porcăriiilor pe care le vedem sau de care ne ciocnim zilnic sunt opera Românilor obișnuiți, nu a politicienilor, ca vorbim de hoție, corupție, necinste, acte de incivilitate diverse și câte și mai câte. De altfel nici un funcționar sau politician nu ar putea face mizerii fără o echipa întreaga de cetățeni normali in spate care sa lucreze pentru el și sa-i facă bucătăria.
Pur și simplu asta-i nivelul actual, care, in opinia mea, pare chiar sa scadă actualmente datorita unei combinații subtile de regres intelectual colectiv provocat de exodul creierelor și falimentul sistemului educativ și de prăbușire morala (asta are cauze multiple).
Practica descrisă in articol, anume planuri mărețe și declarații sforăitoare, are rădăcini vechi și adânci la noi, sa ne aducem aminte doar de producția la hectar și proiectele irealiste de pe vremuri, iar “deplasările”, mai ales in destinații exotice, trebuie și ele justificate, cine din populația generală mai sta (sau mai are capacitatea) sa analizeze pertinenta declarațiilor? Însă genul asta de practici și comportamente este common place la noi și mai toți avem rude sau prieteni care se dedau la așa ceva când pot, ceea ce intr-un fel ne transforma și pe noi in complici dacă nu criticam sau stigmatizăm asta in primul rând la autorii direcți (care se justifica rapid prin “așa-i pe la noi” sau “și ceilalți fac”, atunci când nu te acuza direct ca “faci tu pe șmecherul”).
Prin toate ministerele și instituțiile astea exista însă și oameni foarte capabili și competenti care au in general zero șanse sa conducă instituțiile respective, nu doar datorită clientelismului politic și bizantinismului generalizat dar și datorită invidiei colegilor care nu suporta meritocratia. Asta e evident și in politica când candidați cu adevărat capabili sunt bătuți mar in alegeri de hahalere incompetente, exclusiv pe votul cetățenilor.
Corect.Subscriu.
Cine face călătoriile astea exotice ?
Șefii numiți în baza de pcr pe funcții.
Să vizitezi Egiptul sau India gratis , nu e la îndemâna oricui .
Basca hotel de lux , mese de protocol unde nu se mănâncă sandviciuri cu vin de 1 euro sticla. Vizitat piramidele, Taj Mahal. Poze cu amanta care unii zic că e nepoata sau secretara.
Întoarcere în patrie cu prezentarea mărețelor memorandumuri semnate.
Dai șefu cu prime și avansări.
Timpul trece, ne facem că muncim și leafa merge.
Industria românească militară nu mai produce nimic.
Unicul produs care mai are piata externa , varianta civilă a ” pușcă automata Cugir model 1986″.
Atît.
Calibru și încărcător sovietic.
Nici urmă de un arc, balestra, praștie, flinta la norma NATO STANAG.
Să ajungi sa importezi si praful de pușcă pentru producția de cartușe, dovada supremă de profesionalism , patriotism , eroism.
Poate ajungem sa importam din iubita Rusie și cartușele. ☹️
Bocancii militari din dotarea trupei , cine îi produce ?
Nu întreb cine importa încălțămintea militară de lupta. ?
Nu comentez minciunule sfeuntate ale alauia … dar oare pe ce se bazeaza?
Da.. pe lipsa de informatii si dezinteresul societatii noastre. Ca larfke chiar ziaristii de la ce o fi fost il demascau ca mincinos orinar si nersusinat!
acum cateva luni mnistrul Nasui a taiat delegatiile de genul asta, care erau orocum absolut inutile.
In cazul de fata ajuta o delegatie intr-o tara straina, in conditiile in care noi oricum nu am putea sa onoram o comanda ipotetica. Ce s-ar intampla daca indienii ar comanda 200 de aparate? are cine si cu ce sa le produca fabrica de la Craiova?
Noi inainte sa facem delegatii si sa cheltuim bani aiurea ar trebui sa ne asiguram ca avem ce sa exportam, in afara de produsele clasice, care oricum sunt in scadere.
Intalnirea fata in fata e de faptul capatul unui drum destul de lung care se face online de ceva vreme.
La noi e exact invers, intai se merge fizic inainte sa stim ca e potential de afaceri. Astea sunt doar pomeni si sinecuri.
Tema emisiunii a fost vizita delegației noastre în Indonezia de acum câteva zile, delegație condusă de deputatul Nicu Fălcoi. Pacat ca Nasui nu-i si la Parlament…
Cine este Nicu Falcoi: https://www.usr.ro/membri/nicu-falcoi/
Nu ma inteleg gresit, i-am votat iar Nicu Falcoi s-a implicat in salvarea Stihi. Din pacate, dupa ce au salvat-o, nu s-a schimbat nimic. Cand au avut ocazia sa o transforme altii in nava muzeu, MApN nu a catadicsit nici macar sa dea un raspuns la o scrisoare.
nu stiu in ce masura iar99 s-ar mai putea produce, ar trebui sa mai existe producatorii autohtoni de subansamble (hidraulica, environment control, rezervoare, motoare, comenzi, etc); altfel, toate sistemele ar trebui schimbate, importate, probabil, si nu cred ca mai are cine sa faca integrarea (specialisti); ar fi nevoie si de o recertificare, ar fi, practic, alt avion (ok, nu stiu daca a fost certificat pana acum).
asta presupunand ca ar avea cine sa il asambleze la Craiova, cred ca apareau prin presa cau 200 si ceva de angajati.
Domnilor, cand spui „Industria de aparare” cu exceptia Aerostar si filiale Elbit spui Min. Economiei daci Statul.
Nu are sens sa citim aceste lucruri ca stim cu totii ca sunt basme. Fabricile alea au dotare din anii 70 80 si uzate la blana, ce vreti voi sa mai produca? Nici piese de schimb nu se mai fabrica pentru utilajele alea. Sunt de 10 ori mai multe sanse ca ARCA sa lanseze racheta decat ca astia sa mai produca ceva.
http://www.tohan.ro/
Uita-te te rog pe flashplayer si spune-mi care sunt utilajele uzate din anii 70
Inclusive site-ul e „uzat” si depasit moral (de prin ani ’90)! Lasand la o parte greselile („WELLCOME to your reliable partner in defence!”…lol, ‘reliable’), modul in care se prezinta „pute” a incompetenta! De ce le-ar da cineva pe mana contracte pt produse complexe (din sec xxi, nu 1900 toamna), cand ei nici macar un site nu sunt capabili sa puna la punct?
Site-ul e din 2014 parca , s-a discutat despre el aici pe RoMilitary .
Produsele se pot vedea de o forma corecta , in romana si engleza . Ai vazut alte site-uri ? Inainte de a scrie nu google ?
Nu ai raspuns la intrebare , cunosti generatiile de CNC-uri ?
De exemplu exista acolo un tip de utilaj aparut nu mai de mult de 5-7 ani .
Si pe viitor te rog tine-te de un nick , nu o lua pe urma lui Stelian / Gogu ot Pascani , sau Visan / Bergepanzer , sau …
Ciudat , astia din partida de dublu , cum mergeti doar pe denigrarea industriei Ro .
Flashplayer, in Anul Domnului 2021? Muahaha
Daca si utilajele sunt la fel de depasite….
Te-ai uitat la utilaje inainte de a comenta ?
Si nu , e un Gif , am scris Flashplayer ca sa inteleaga lumea unde sa se uite , dar vad ca nu ti-ai dat seama .
Ctrl-U . sau ” ver el codigo fuente de la pagina „, e usor
Cu CNC-urile o sa fie mai greu sa le recunosti generatiile dupa foto daca nu ai experienta .
Incerci ?
Nicusor a spus sa va uitati pe utilajele afisate pe site, sau ne-am blocat la problema Flashplayer acum?
Ok, deci politica e sa aparam nicusorii, bizonii, habarnistii si alti mosi comunisti. La fel cum acum 5 ani ii aparati pe ARCA si nemotoujors ala.
Da, m-am uitat la pozele de pe site, printre greselile groaznice de exprimare in engleza. Si nu vad de ce m-ar impresiona 3 sau 4 utilaje mai noi, puse pe site, daca nu putem sti care e realitatea la fata locului, ca ma gandesc ca fabrica aia e mare. Fabrica unde lucrez eu nu are nici un utilaj mai vechi de 2010,desi e infiintata in 2003, si cobotii sunt la ordinea zilei, deci nu ma impresioneaza poza unui mos in halat butonand, mai ales ca scrie mare pe site ca SW e „nivelul anului 2008”
Si mai e un aspect: OK, you made your point, exista, intre zecile de uzine infiintate in ’70, cel putin 3 utilaje hai sa le zicem moderne. Da’ stiu aia ce sa faca cu ele ? Le folosesc pentru a realiza *produse la nivelul anului 2020* ???
Pentru ca pozele rachetelor alea, sau menghinelor de la „civilian products” nu m-au convins de profesionalismul uzinei respective, ca despre asta era vorba. Nu de flashplayer, si nici de cate CNC-uri moderne sunt. Si profesionalismul alora ar trebui sa se poata vedea si in site-ul care teoretic ii reprezinta.
asta e ideea, sa raspunzi la subiect, nimic mai mult.
Probabil ca si eu si George vom fi in curand incadrati la mosi comunisti…
E sanatos sa ne intrebam cat de mult au inteles multi dintre cei de azi despre comunism.
Site-ul ala si altele sunt puse pe picioare cu putinii bani ramasi pentru astfel de lucruri. Majoritatea fabricilor de stat nu au bani de investit in mare lucru, pentru ca statul roman le da bani cu taraita si cu intarziere. Asa ca daca e sa aleaga intre un utilaj si un site web, eu zic ca alegerea e clara.
Voi chiar nu intelegeti ca sub ROMARM, respectivele uzine nu au cum sa functioneze ca o corporatie?
Asta nu inseamna ca pe anumite nise nu ar putea inca sa faca unele produse la un bun raport calitate/pret.
Nu vorbim de munitii ultimul racnet, ci de cele folosite in mod uzual de ehipamente de genul celor pe care le opereaza si MApN.
Nu e așa Marius. Majoritatea nici nu înțeleg importanța unui site bine făcut. Nu mă refer la ornamente și jocuri de lumini, dar să fie funcțional pe toate platformele și să fie bine structurat. Iar asta nu o poți face cu bani de semințe. E bine că au adresa de email pe platforma proprie, sînt instituții de stat care au adrese de email pe yahoo sau Gmail.
Stefan , majoritatea nu inteleg cum se face un site intr-o firma proprietate de stat . Daca respectiva firma nu are departament informatic , sau are dar are pe post un pilos cu diploma in loc de cunostinte profesionale , atunci trebuie sa faca o licitatie , sa aleaga oferta cea mai scazuta si sa astepte contestatiile .
Ca daca nu ii baga la bulau .
Site-ul Tohan functionaeaza , poti vedea produsele , cu caracteristici in romana si engleza .
Sunt inaccesibile doua pps-uri pentru ca nu au mai avut bani de hosting , dar poti sa vezi pe site ce contineau .
Cam ce crezi ca ii lipseste ?
Gabitzu , vad ca iti doresti ca politica site-ului sa fie promovarea prostiei si a lozincii urlate in loc de argument .
” sa ne dea ”
Deci dupa opinia ta , inchidem tot , ce importanta are daca e performant , doar ca sa poti injura tu .
Atat se mai poate .
Daca nu ti-ai dat seama de diefrenta intre GIF si flasplayer , ai picat la interviu .
Deci am facut bine ca am scris flash , macar sa stii unde sa te uiti .
Asa ca privesc cu rezerve povestile tale cu coboti. Poate ai vazut , dar atat .
Pe statistici , Romania e pe ultimul loc in Europa la asa ceva , cu robotii de paletizare stam ceva mai bine per cap de angajat , dar tot la coada clasamentului .
Si cand incaerca sa faca cineva ceva , il injurati .
In rest , dupa ce ai dat o palma la mamaliga , cauti justificari .
Rachetele acelea functioneaza, in parametri .
Mai era unul cu lozinci pe toate site-urile de vehicule , tractoare, reclame romanesti care injura cam tot ce e facut in Romania .
Intr-o zi, scos din rabdari m-am uitat pe facebook-ul lui sa vad cine e, wow , competenta profesionala : poze la nunti si botezuri . Si din ceea ce am vazut in poze , si ” facea o cantare ” .
Atat se mai poate .
Apropo de , daca tot suntem aici , din domeniu : neoficial , stire venita pe telefoniul fara fir , la cei de la transmisii auto din Sebes le-au spus sa se gandeasca la viitor .
Când nu faci diferență între Memorandum și Contract..
Ei da, exportam produse pe care nu le facem… Tataie ala crede ca sunt toti prosti. Cum naiba sa exporti un transportor care nu numai ca nu e in dotarea proprie, dar nici macar de stadiul de prototip nu a trecut??? Cum naiba exporti un avion pe care nu il fabrici de zeci de ani??? Scuze de limbaj, dar nenea e cretin pur si simplu…
merita semnificativ mai multe injuraturi
Ca de obicei, gargara, incompetenta, prostia si „smecheria” salveaza Romania! In alte vremuri „gusterii” astia erau executati pentru „subminarea economiei nationale, tradarea interesului national si sabotaj. Rapid si sigur! Acum sunt premiati, tolerati si incurajati, gasca „smecherilor” e veche si versata, multumim tuturor Serviciilor ce „vegheaza la linistea noastra si propasirea Romaniei!” Si Justitiei, bineinteles, „mama tuturor coruptilor”!
Mai las-o cu justitia, ca-i expirata.Daca nu era justitie, ii mai pupai si azi mustata lu’ Dracnea, il mai cautai la oo pe Nastase, Voiculescu, Mazare… sa mai continui?
Sigur, nu-i perfecta, da’ sa arunci cu rahat la modu’ general, e cam mult.
Am vazut imagini de la Ziua Marinei…Ca de obicei, un gust amar, imaginea disperarii si incercare de dregere a busuiocului. Planuri si promisiuni, dorinta si neputinta, daruire si profesionalism versus gargaragii si functii de conducere?Anul Marinei nu mai vine…
Cand Brucan a zis că trebuie să mai treaca 20 de ani până cand ……toata lumea l-a injurat. Cand P Roman a spus ca industria romaneasc e un morman de fiare vechi – e vreunul care nu i-a umplut frigiderul?
Adevarul doare
Reformulati , va rog!
Industria romaneasca a fost transformat intr-un morman de fier vechi, de catre patrioti ,fii de patrioti!
Muncitorii de la ARO se gandeau da recorteze / doneze ” semen” pt a cumpara un utillaj performant, costa 300 mi de dolari , a venit
” mai draga ” si a decis ca ARO n-are viitor….
Va imaginati ca Germania sa renunte la emblema nationala Mercedes?!
Franta , USA, ….numai noi , inghitzim tot…..ca sa ne integram pana la dezintegrare.
Fábrica de diamante industriale distrusa ( a decis un „patriot „??ce-si justifica incompetenta si hotia fara greseli gramaticale ,ca nu ne trebuie…..
Ce export de avioane / transportoare .?
Lovitura termobarica a intrat in productia de serie?!?
Dacă ai ști că pe timpul lui Ceaușescu au fost utilaje noi, casate și date la fier vechi fără a fi folosite. Chiar și la ARO.
dupa ‘89 mai exact.
Nu, chiar și înainte. Mi-a povestit un domn inginer care a lucrat la ARO. Au avut o mașinărie nouă pentru discuri de ambreiaj. Au testat-o și apoi a fost demontată și dată la fier vechi.
idioți
Da. Se fura căciula cu mult sîrg și atunci. Erau cheltuite resurse pentru tot felul de căcaturi în timp ce politica oficială era strîngerea curelei.
Stefan , te rog nu mai raspandi povesti de carciuma .
Daca pe vremea lui Ceausescu casai un utilaj fara norma de casare si fara amortizare ajungeai in fata plutonului de executie pentru sabotaj .Precum inginerul agronom care a dat foc la o tarla de cucuruz pentru a distruge o ciuperca cum ii invatase la facultate , a fost condamnat la moarte si in 22 decembrie 89 astepta executarea sentintei la Jilava . A scapat , Doamne multam .
Si am vazut cu ochii mei un utilaj Csepel demontat ,ca nu a functionat , si aveau nevoie de spatiu , si a stat 15 ani aruncat intr-un colt al sectiei pentru ca nu avea amortizarea si anii de casare .
Chiar si acum se calculeaza o amortizare anuala la utilaje si cladiri intr-o uzina in Romania ( contabila pe mijloace fixe ) .
Redau ce mi s-au spus. Știu și eu ce e o amortizare și o perioadă normală de funcționare. Dar unele lucruri chiar se întîmplau și fără să se lase cu pluton de execuție. Mai vrei un exemplu, din agricultură de data ast: Raportare că au fost încheiate lucrările de însămînțare de primăvară. Apoi panică că trecea tovarășul cu tovarășa pe autostradă spre Pitești și văd că nu sînt terminate lucrările. A venit ordinul să se termine lucrările care, în realitate, nu începuseră fiindcă nu era timpul lor. Și fiindcă tovarășii au raportat, trebuiau făcute și au fost făcute în ciuda argumentelor de bun simț. Și făcute din nou atunci cînd trebuia. Și nimeni nu a plătit pentru asta.
Va rog sa viziozionati sau cititi ultimul interviu al dlui Ciuca ( seful MApN).
Veti auzi cu urechile dvtra ca de fapt cei de la acel minister, de fapt nu stiu procedurile de a achizitiona tehica militara sau tehnologie cu aplicatii militare.
Dl Ciuca nu o spune in mod direct si explicit dar puteti citi printre randuri.
Recent (acum cateva saptamani), o stare obscura, nu mai retin daca a fost data de State Department sau de Pentagon, in care se mentiona , ca unul sau amandoua din aceste departamente, vor trimite o echipa de experti americani ptr a „ajuta”( citeste: educa si instrui ), omologii lor din Romania.
Cele mai overrated expresii din limba romana din ultimele decenii sunt : ” off set ” si ” memorandum”.
HAL HJT-36 Sitara; asta ar fi avionul de antrenament indian (adica nu Tejas).
Are niste probleme de stabilitate.
Indienii ar fi interesati sa foloseasaca Saturn AL-55 pe el.
Care s-ar potrivi, cu modificari, si pe celula IAR99; la fel, indienii ar putea sa isi puna sistemele proprii pe 99; si sa il produca la HAL; si ar avea o platforma low cost, fara probleme cu angajarea si revenirea din vrie.
Desigur, e o poveste frumoasa, in mod realist o fi zis vreun nene de pe acolo, ca IAR99 e ceea ce cauta si ei. Din politete :).
Oricum, sa nu ne lasam luati de avant; industria de aparare indiana nu este tocmai ccea mai moderna si performanta; si nici sistemul de mentenanta din aviatia lor; vom vedea daca reusesc francezii sa ii educe, dupa vanzarea de rafale-uri.
Ca vorbim de noi pe aici, lansarea ARCA a fost amanata pentru sempembrie din cauza lipsei unei aprobari de la autoritatea aeronautica. No comment, asta este nivelul nostru hartii si aprobari . Spun multi despre astia ca sunt sarlatani, hai sa vedem lansarea si pe urma tragem o concluzie.
Oricum, au avut dreptate sa plece din tara asta, aici te omoara cu zile birocratia.
https://www.facebook.com/225552438331/posts/10161185970243332/?sfnsn=mo
ARCA sunt definitia escrocilor. Only smoke and mirrors! Au pleca si din SUA ca sunt cercetati penal pentru escrocherie!
Nu mai spune .
Uite , justitia americana l-a declarat nevinovat pe Popescu .
Asta in conditiile in care s-a aparat singur .
Spre deosebire de primul betiv al tarii , v2.0 .
1.0 cand are cazier pe alcolo la volan sau vorbim vorbe ?
Si eu sunt bine, multumesc de intrebare .
Primul betiv are tarii v1.0 are si el probleme cu circulatia , posibil din miopie , inclusiv politica , dar nu cred sa fi ramas cu cazier dupa ce a circulat pe bordura :
https://media.bzi.ro/unsafe/1060×600/smart/filters:contrast(3):format(webp):quality(80)/http://www.bzi.ro/wp-content/uploads/1/248/facebook(1).jpg
http://ph-online.ro/politica/item/45112-fotografia-de-care-r%C3%A2de-toat%C4%83-europa-traian-b%C4%83sescu-s-a-f%C4%83cut-de-r%C3%A2s-%C3%AEn-fa%C8%9Ba-lui-obama
Si cand ma gandesc ca ciracii lui publicasera fotografia in toate fituicile din tara , dar numai de la brau in sus , sa vada tot tugulanul ce important e Carmaciul .
Cum dracul ma gandesc , incurcase sticlele si bause din ceea cu stimulent de crestere , ca saptamana trecuta Obama era cu un cap mai inalt decat el ?
Uitase ca traieste in 2014 , cu mai mult de un canal de televiziune .
Cand a iesit inregistrarea video s-a vazut nu numai ca incalecase bordura , dar s-a vazut ca Obama nici nu l-a bagat in seama .
Fleosc .
Cand ai mai intreba , ti-oi raspunde .
@adr, probabil iti imaginezi ca in SUA sau EU nu exista hartii si aprobari? Adica te duci asa si lansezi o racheta ca asa vrei tu. Ai auzit vreodata de FAA sau de FCC? Si cam cum ii freaca institutiile astea doua ridichea lui Elon Musk?