Cate ceva despre CV90… MKIV

Daca filiera Rheinmetall s-a dus de la noi in Ungaria, Puma-ul nu s-a putut cumpara iar Ajax-ul da dureri de cap britanicilor… ramane: CV90 MkIV.

De la 35 de tone la versiunea anterioara, CV-90 Mark IV ajunge la 37 de tone, fiind propulsat de un motor de 1000Cp.

La asta se mai adauga:

  • protectie activa
  • noi versiuni de turele, seria D, incluzand si o versiune teleoperata
  • suspensie activa pentru plus de confort la rulajul in viteza pe teren framantat
  • arhitectura electronica de generatia a IV-a, cu rezerva de crestere ulterioara

Evolutia familiei CV90 – 5 generatii:Olandezii isi modernizeaza si ei CV90 MKIII cu:

Vom vedea si rezultatul competitiei de la cehi… unde valoarea contractului este estimata la 1,9 mld. euro, pentru un total de 210 vehicule si cu o participare a industriei autohtone de minim 40%. Cehilor le-a fost propusa versiunea CV9030CZ.

In mod surprinzator insa, CV-90 a fost exclus din competitia Land400 a australienilor pe motiv ca, potrivit unor surse, ar fi… prea scump! Iar Ajax, pentru ca nu ar fi potrivit misiunii cerute.

Deh, la noi BAE Systems nu da bine, de cand cu fregatele englezesti… deci cu ce varianta ramanem?

 

Marius Zgureanu

 

Surse:

Euro-sd.com/2021/04/articles/exclusive/22601/czech-competition/

.Australiandefence.com.au/defence/land/the-reasons-behind-the-land-400-phase-3-decision

Baesystems.com/en/product/cv90-mkiv

 

Articole cu subiect similar:

. Cv-90-generatia-a-v-a

.Mli-ul-israelian-carmel

.Joaca-de-a-mli-urile-la-cehi

30 de comentarii:

  1. Parerea mea (proasta zic unii) e ca noi vom ramane cu varianta…. Piranda V. Nu de pomana le au botezat astia MLI. Probabil vor mai trage inca un deceniu de Jderi(au motoare+ transmisii noi, armament performant, protectia naspa dar asta e) si dupa, 8X8 rules. Ma uitam si pe cifrele de scolarizare la academia fortelor terestre. Anul asta, la arma „tancuri” au fost 9 locuri. Si nici anii trecuti nu au fost mult mai multe. Asta spune ceva. Tinand cont de relief, infrastructura rutiera&feroviara si faptul ca, iar, nu suntem in linia intai precum polonia, probabil ca aliatul strategic nu considera ca sunt musai necesare senilatele in armia romana. In caz contrar, daca vom primi la un moment dat ceva M1A2 alegerea logica ptr mli senilat o sa fie Bradley.

    6
  2. M2 Bradley

    3
  3. CV 90 este una dintre cele mai bune platforme disponibile pe piata si n-ar trebui deloc ignorata. Poti face o gramada de chestii cu ajutorul ei. Evident ca nu noi…

    16
  4. Pe principiul ,, cel mai ieftin kilowatt e cel pe care nu îl consumi’’ și Ministerul apărării face economie și nu alege nimic. E o tradiție: in evul mediu răzeșii își aduceau ciomegele de acasă, in timpul războiului de independența se făcea colecta pt echiparea armatei, in primul război soldații erau prost echipați in fata armatei germane, in al doilea o afacere Skoda și tot așa. Sper sa ma înșel și sa fie și un MBT și MLI uri

    20
  5. Sa stam. Am luat cumva toate cele 227 P5 și nu știu eu? Dacă, doamne ferește, ne ataca cineva o să-i bombardam cu pdf-uri, ppt-uri, rfi-uri, acorduri cadru, și alta maculatura, ca avem destulă.

    25
  6. Daca se industrializeaza in Ro cu minim 50% componente (cutie , blindata, turela, senzori, vopsit , monatat nr de inamtriculare si uns osiile si balamalele) is de acord, motorizarea e Scania iar transmisia Perkins in afara razei de influenta germane.

    Daca s-ar lucra cu cap cei din guvern ar putea recapitaliza si moderniza uzinele Romarm care sa creeze un camion (varianta militara si civila) , un TAB si un MLI senilat avand la baza ceva licente pt un motor si transmisie care cu unele modificari sa le poti folosi pe toate trei de mai sus……sa mai spun ca un camion , un excavator, buldozer etc ar fi util mai ales daca se da drumul la santiere cu adevarat pe meleagurile patriei?!…..la un proiect in genul ar putea fi atrasi o gramada de furnizori romani si straini care au ceva habar si au si cu ce, astia in linii mari ar putea si proiecta ei ceva loco restul unde nu se poate licenta, ar ramane banii in tara si ti-ai crea o capacitate de productie industriala utilizata atat militar cat si civil…..dar integratorul lipseste pt ca nu e vointa si determinare, astia care ne conduc nu au nicio strategie pt termen lung pt Ro pt ca probabil li s-a zis ca nu e nevoie .

    4
  7. Aparut initial ca accesoriu tactic al MBTului, MLIul l-a surclasat treptat in eficienta devenind un vehicul mult mai versatil si util, care, pe langa ca transporta in lupta o grupa de infanterie, poate face la pret mai mic si de multe ori mai bine anti-infanterie, anti-structura, anti-tanc, anti-aerian, in plus de a fi mai mobil strategic si operativ. In plus, sasiul de MLI se preteaza mai bine, datorita volumului intern, la crearea unor intregi familii de vehicule; CV90, pe langa variantele de MLI, a generat déjà un transportor (Armadillo), un tanc usor (CV 90-120), un SPAAG (LvKv 90), un mortier autopropulsat (CV 90 AMOS sau Mjolner), un vehicul de recuperare (CV 90 ARV), etc.
    Ma intreb de altfel, daca n-ar fi mai istet sa creezi intregi brigazi pe acelasi sasiu (sasiu CV90 sau Piranha 5 de exemplu, cu tanc usor, MLI, SPAAG, mortier autopropulsat, SPG / MLRS usor, etc) care sa constituie calul de bataie in operatii si sa concentrezi mijloacele grele (MBT, artilerie grea, AA greu) in batalioane separate sub controlul direct al Comandamentului Fortelor Terestre, care le-ar angaja unde si cand ar dori, in functie de situatie. O astfel de solutie ar genera, cred eu, economii serioase, ar simplifica logistica si ar creste substantial flexibilitatea si eficacitatea.

    17
  8. Hanwha AS21 Redback?
    https://www.army-technology.com/projects/as21-redback-infantry-fighting-vehicle/
    Motor MTU, turela Elbit, evoluata un pic fata de cea de la Piranha 5, Iron Fist, tun Bushmaster identic cu cel de pe Piranha 5, rachete Spike, deci ai comonalitate la munitie cu Piranha 5

    5
  9. Fiind un produs aproape de final ciclu de viata cred ca ar fi dispusi sa ne vanda si licenta. Pe langa IFV am putea folosi sasiu pt diverse platforme: AA, artilerie, VM. Cred ca am ajunge la 400-500 de unitati in total, poate mai mult…ar deveni rentabil si din punct de vedere economic…

    5
    • Vrei să spui 15000 unități.
      Să facem o mică socoteală.
      500 unități produse sub licență, 500 unități camioane cu trailer care să le transporte, 500 unități camioane trailer pentru Abrams și acareturi, 1000 unități Saur 2, amfibii, 500 camioane Larom, 500 camioane Atrom, 500 obuziere de 155 pe șasiu cv90, 10000 camioane militare, aplicații pentru geniu, etc.
      Dacă folosești pentru Saur2 motorul Scania de 1000 cp, atunci depășește cu brio baremul de 120km pe autostradă.
      Se pot produce camioane militare pentru uz civil, care să fie utilizate la proiecte mari de infrastructură, firma să fie a armatei și oamenii angajați să fie cei care au făcut un stagiu de pregătire de 1an la genisti.

  10. capatu satului

    Singura varianta credibila este înlocuirea conducerii noastre si a modului in care au loc avansările
    Altfel n-ai cum cu cei care uzează scaunele de ceva timp

    S-a mai discutat pe aici
    Dacă nu ma insel, aproape jumătate din bugetu armatei sunt solde

    In al doilea rând ar trebui reduse major funcțiile de comanda si acordate mai greu avansările pt gradele de general
    Io nu înțeleg atâtea state majore si conduceri la fiecare arma
    Ca sa facă ce ?
    Ca sa fie grade sau funcții de general
    Astea sunt cheltuieli care nu se justifica la performanțele actuale

    Ce au făcut statele astea majore in ultimii 32 de ani ?
    Afara de ședințe si cheltuirea timpului in zadar
    De banii aia se puteau lua puști antimaterial, drone, sau ceva cu adevărat necesar forțelor terestre

    Prea multe grade acordate fără merite militare

    Am văzut ceva pe la americani
    Cum ca ofițerii au performante superioare soldatului de rând

    Armata tb sa fie o meserie adevarata
    Dar palavramentu, ceseteau si restu tb sa înțeleagă ca fără o minima dotare armata e ca si inexistenta
    Dacă nu ai dotare armata ta nu contează, e de decor

    E adevărat poporu are încredere in armata tocmai pt ca persoanele din conducerea armatei nu își dac datoria fata de țara spunând starea reala in care e armata
    Așa poporu vede parazile, defilările
    Inseamna ca e ok
    Poveștile scrise de aia fără neuroni din statele majore care au descoperit puterea factorului uman la armata noastră etc – cum noi luptam cu factoru uman împotriva artileriei grele inamice si a tancurilor grele inamice

    Faptu ca ai nu știu câți generali valorează 0 in caz de conflict armat
    Cum am văzut si in 40
    Antonescu a făcut mult rău tarii si natiunii
    Totuși, degradarea si trecerea in rezerva a atâtor generali a fost o măsura salutara si necesară

    Un mli ar fi bun
    Noi vom lua probabil Ajax sau ceva expirat
    Avem noi atracția spre ceva second sau care e depășit
    Va urma din nou placa ca avem datorii fata de aia care ne fac poliție aeriana sau alte trăsnaie

    Rusii nu stau,
    Kurganets, inclusiv T15
    Noi cu somnu suntem frați de cruce
    Cu cât avem funcții mai mari somnu e mai profund

    Mli se poate face
    Tb voința si determinare
    Si tb sa înceapă de la conducerea statelor majore si a fiecărei categorii de arme
    Mli ar fi la forțele terestre
    Forțele terestre nu au probleme
    Ei raporteaza senini in fata natiunii: in timpul serviciului lor nu s-a întâmplat nimic deosebit

    Asa ca pt mli mai așteptăm
    Sigur va fi prea târziu
    Avem noi istoria noastră in care o grămada de mari generali nu si-au făcut datoria

    7
  11. Cum era reclama aia?
    Ah!
    Ajax acum în baie, Ajax pe toată faianța,
    Ajax si-n bucătărie, el îmi….
    De fapt Ascod cred că, dacă și după ce își rezolvă problemele…
    După 2030, că nu ne atacă nimeni și chiar dacă vine, dușmanul nu mai vine cu tancul….

    3
  12. În lipsă de Pume, pe mine CV90-ul m-a cucerit. Mă duc repede să scriu CEC-ul pentru achiziție…

    Ups, că sună ceasul și “Ciucă” iarăși intrarăm în plină criză financiară ?
    ? Fatalitate moncher sau “ghinion de neșansă”… și așa rămânem doar cu… visele.

    2
  13. CV-90 a fost printre ultimele si poate cel mai performant IFV generat de Razboiul Rece.
    Fiind proiectat pt zona rece cred ca ar merge foarte bine si la VM.

    2
  14. Germanii aveau batalioane independente de Tiger. Combinatia de vehicule blindate pe acelasi sasiu + batalioane independente de MBT /artilerie grea ar fi minunata. Pumn, nu degete, cum spunea Guderian!

    6
  15. Eu am auzit ca nu cumparam nimic deoarece ne vine un lot de 100 bucati Merkava.
    Ciuca stie ce face 🙂

    3
  16. Sirius, e pe bune sau e goanga?….ar fi super stire

    1
  17. CV 90 se găsește la suedezi , norvegieni , elvețieni , finlandezi ( și ăștia au fabrica Patria in ograda) , Danemarca .
    A fort ales deoarece e o foarte buna ” scula” grea .
    Americana Bradley cu aluminiu ca ” caroserie” are rolul de a însoții tancurile Abrams.
    CV90 e net superior Bradley inclus armamentul din dotare .

    1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *