Nave noi pentru Garda de Coastă

licitatie nave Politia de Frontiera

Kewatec Patrol 1850 Sursa foto: Kewatec

În sfârșit, avem/vom avea nave noi la Garda de Coastă! După lupte seculare care au durat vreo 3 – 4 ani, vorba știți voi cui, minunea s-a întâmplat! Vorbeam mai demult aici despre licitația lansată de Poliția de Frontieră pentru achiziția unor noi nave de patrulare. Licitația a fost anulată și reluată de mai multe ori, inclusiv contestată în instanță. Numărul inițial de nave a fost modificat ca și bugetul alocat. Dar, într-un final, au izbândit!

Mai multe detalii în articolul de pe rnhs.info care poate fi accesat de aici.

Nicolae

23 de comentarii:

  1. Dac-ar fi si corvetele, F16 si altele pe fonduri nerambursabile… S-ar lua mai multe si la MApN si nu ar mai fi cu „echipament din Razboiul Rece” cum zicea diplomatic Ben Hodges.

    Cu expertii in achizitii de la americani se mai aude ceva apropo?

    7
  2. De groază! Ne știe toată Europa cât de profi suntem pe zona de licitații.

    8
  3. „posibilitatea de a menține legătura de date şi informaţii cu centrul de comandă şi control, precum şi cu alte nave”
    Ceva extraordinar tovarăși in 2021. ??.

    Și vechea poveste care se repeta mereu :
    „fără ca autoritățile române să achite vreun avans”

    E cum ai cumpăra o mașină DOAR cu promisiunea că o să achiți in rate . Cindva. Cumva.
    Se vede că suntem cei mai serioși de pe planeta.
    De aia se înghesuie toți la contracte cu RO și nu exista contestații. Suntem prea profesioniști.( citește habarniști ) ??

    10
    • România si-a achitat cu seriozitate datoriile contractate.
      Mi-aduc si acum aminte cât de surprinsi au fost jurnalisti financiari, când, în plinà „revolutie românà” din 1989, scadentele erau achitate.

      18
  4. Se pare ca am ascultat de bulgari..doar barcute si iahturi la marea neagra…intre timp…?

    8
  5. Sigur sunt FCS 4008 , nava de suport logistic civila ? Pe situl Damen apare achizitia navelor de patrulare OPV 950. https://products.damen.com/en/ranges/offshore-patrol-vessel/offshore-patrol-vessel-950

    Nu avem barcute ci o adevarate nave de patrulare.

    2
  6. din pacate tot strainii pun diagnosticul problemelor noastre. Orice contract de acest tip are obligatoriu un consultant autorizat. Facturile emise de consultant sunt deductibile din contract si sunt la niste preturi naucitoare, pana la 2k euro man/day. Se aduna o groaza de bani pentru un dosar.
    Pana aici lucrurile suna bine, dar in realitate aceste firme sau persoane sunt de regula agreati politici sau al diferitelor grupuri de interese, acesta fiind si calitatea lor principala iar competenta lor profesionala este la un nivel cel putin mediocru.
    Pana in ziua in care nu vor exista criterii de performanta si penalizari pentru acesti consultanti, vom avea la infinit probleme la licitatii si contestatii duse prin tribunale.
    Asa avem contracte de retele de apa castigate de firme cvasinecunoscute care subcontracteaza tot la niste amarati care fac treaba si ii mai si baga in faliment cu intarzieri sau tepe la plati.

    7
    • Nu cred ca stii ce nastere grea au avut navele astea de la Pulitia de Frontiera: https://rnhs.info/ro/nici-o-licitatie-fara-contestatie/

      1
      • @nicolae, totul pleaca de la caietele de sarcini si documentatia anexata la reqest.
        Iti dau un exemplu public, acum ceva ani posta romana a cuparat niste utilitare mici VW, iar posta germana cumparase in aceeasi perioada Dacia Docker. Dacia era la 2/3 de pret si avea si volum util mai mare. Cel mai elocvent este sa te uiti la masinile jandarmeriei cam cu +5 ani in urma sau ale politei de frontiera. O adunatura de masini exotice, gen Passat 2.5 V6 4×4 ce zac acum prin parcari ca nu au bani sa le repare.

      • Eu nu inteleg de ce sunt astia politisti. Garda de coasta cam in toate tarile ii o structura militara. Comisarul sef comandant de nava. No dracie.
        In rest cu dotarea, hai dracului cu ea o data. Ca noi, astia de platim ne-am saturat de „minutiozitatea” statului fix in chestiuni de genul. In rest, da 300 de lei o panseluta,. 150.000 de euro o buda refacuta si nimeni nu a avut o problema cu asta.

        2
  7. Modelul 950 a fost cumparat in 2010, este Stefan cel Mare si a participat la multe misiuni Frontex in Mediterana

    3
  8. Kewatec Patrol 1850 sunt ofertate si „Hellenic Coast Guard”:

    https://www.navalanalyses.com/2021/08/kewatec-patrol-1850-candidate-design.html

    Faine interceptoarele! In sfarsit o sa aiba si PF cu ce sa fugareasca pescarii braconieri turci. 🙂

    6
  9. Kewatec Patrol 1850 astea sint bune de ceva pe mare agitata ?

    Tot mai bune mi se par astea: OFFSHORE PATROL VESSEL 950

    Si Damen le face la noi… deci dam de munca la ai nostrii, banii ramin o parte tot la noi.
    De ce sa cumperi din afara, cind ai fabrici de renume aici, sa le faci loco ?
    Nu inteleg asta cu cumparat de afara, cind faci mai bune aici … de noatea mintii…

    2
    • @Tony
      Ce ești așa mirat. Pentru patru corvete nu ai văzut ce frumos ne-am aranjat (noi ca plătitori de taxe)?

      1
    • Herr Von Renn Weg

      @Tony Pt ca suntem membri unei piete comune! Pt ca s-a facut licitatie si cel mai bun ofertant castiga! Si Damen Galati vinde nave in alte tari, ba chiar doar in alte tari… si? Care-i problema?
      Noaptea mintii se pare ca e pe la tine! Ok, ar fi fost bine pt tara sa avem „zeci” de santiere navale, sa achizitionam „zeci” de nave de la ei si economia noastra sa duduie… dar cat timp avem pretentia sa vindem nave construite la noi in tara si catre entitati din UE, mi se pare normal sa fim de acord cu reciproca! Si altii sa ne poata vinde noua… Sa fie fair play, nu?

      6
      • Fair play inseamna sa castigi cinstit.
        Nu sa bagi nasul in ofertele altora si apoi sa pretinzi ca esti cel mai „bun”.

        PS: cu NG, ma indoiesc serios ca vom avea vreodata corvete operationale in dotare.

        • Herr Von Renn Weg

          Doru, aici era vorba de furnizorul finlandez… Cat despre corvete, si eu as fi preferat sa fi fost implementata solutia lui Ciolos din 2015 prin care se mergea cu Damen prin negociere directa! Nu doar ca aveam nave in apa la ora asta, dar ar fi avut armament american (important dpdv strategic), dar nu am fi riscat nimic in privinta capacitatii santierului Damen de la Galati ca nu ar fi putut sa livreze navele la timp si in buget, lucru care nu poate fi spus despre NG-Santierul naval Constanta!
          Iar de drept, suntem pe o piata unica si asta aduce un set de reguli care pot fi si in avantajul nostru in mod egal! Daca apare vre-o frauda, chiar periclitarea/sabotarea securitatii nationale, atunci organele abilitate sa investigheze si sa aplice legea!

          1
    • @Tony
      Inainte sa vorbesti despre „noaptea mintii” ar fi bine sa te uiti la niste mici amanunte:
      – OPV 950 este nava de patrulare de 925t si echipaj de 19-25 persoane iar KP 1850 este salupa de interventie de 30t si echipaj de 2-6 persoane deci scopul lor este clar diferit ca sa nu mai zic de pret si cantitatile necesare.
      – dupa stiinta mea nici Damen nici Vard nu au in portofoliu ceva similar KP1850 iar banii nu ii dam din buzunar ci vin din fonduri europene (nu stiu exact cat %). Finantarea europeana vine cu niste reguli mult mai stricte si diminueaza sansele unor „aranjamente”.
      Inteleg ca preferi OPV 950 dar poate ne explici ce ar face PF cu 6 bucati in conditiile in care Romania nu e tara insulara sau cu insule in componenta (precum Grecia) si are litoralul de doar 245 km.

      7
  10. sa vina consilieri americani si sa de-a drumul , programelor urgente Corvete, Piranha 5,Iveco, F16, visez deja

    4
  11. Mda, ce mai e de zic ca e plin de „profesionisti” cam in toate domeniile patronate de statul roman. Care stat roman este plin din pilaraia partidelor politice. N-are rost sa mai trag vreo speranta ca se va schimba ceva. N-are cum. Iar pe profesionisti ii tine o perioada de citeva luni si-i concediaza (vezi cazu fostului sef al Casei Nationale de Sanatate pe care l-au concediat dupa 6-8 luni). Cum sa mai vina cineva care se pricepe sa mai lucreze la stat daca tu il dai afara fara nici un argument? Cum sa-l dai afara pe seful Garzii Nationale de Mediu? Ala care era de dimineata pina seara pe cimp, porturi, etc sa opreasca poluarea si tu il dai afara. Eu unu nu mai am nicio speranta ca se va schimba ceva si la noi.

    8
  12. Poi deaia a fost dat afara..si a luat rolul de sef in serios..

    4

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *