Sau pe intelesul autohton – Marea Neagra = Lac rusesc.
Acu’ ca am mai scapat de o grija, cea a Insulei Serpilor, dar si de bulucul de comentarii si paruieli de pe blog in urma invadarii Ucrainei, am avea timp sa facem si noi in „redactia” Rumaniamilitary un fel de sedinta de CSAT, pentru a sublinia solidaritatea cu MApN si cu factorii de decizie din Romania, dar si pentru a spune nu dezinformarilor si propagandei rusesti!
Si poate vom reusi sa cream si noi un document.pdf cu sumarul sedintei… si strategia rezultanta!
Suntem convinsi ca la nivel CSAT sunt analizate si luate o serie de masuri extrem de eficiente, dar si hotarari comunicate apoi partenerilor din NATO. Doar ca sunt sercretizate…
Intre timp, rusii vor deveni parteneri de incredere in exercitiile NATO (cum declara nu demult o somitate autohtona), adaugand o doza de suprarealism, si ar fi cazul sa incetam cu fobiile, dupa cum ne spune si Lavrov, asa, mai glumet de felul lui:
Si pentru a profita pe deplin de noii ocupanti ai Insulei Serpilor ar trebui sa propunem pachete turistice si croaziere in cele 2 sensuri, intre litoralul romanesc si cel rusesc… la care vom putea probabil adauga si vizita templului lui Ahile de pe insula dar si a celebrelor trepte din portul Odessa…
Sa aibe si unde sa se destinda garnizoana respectiva in permisie, fara a fi nevoie sa vina cu tancurile, si sa fie mai putin incordat degetul pe tragaciul sau butonul de lansare. Sa isi faca cumparaturile in supermarketurile noastre! Si uite asa economia romaneasca va creste pe seama rusilor!
Zonele interzise de exercitiile navale ruse in Marea Neagra in februarie 2022, inaintea atacului operatiunilor speciale impotriva Ucrainei (sursa Digi24)
Ministrul roman al apararii ne spune si el: „Vom învăța să trăim cu rușii la graniță, dar vom fi sprijiniți pentru asta dacă va fi cazul” …
Da, si am adauga ca gazele si petrolul din platoul Marii Negre vor fi mai ieftine daca le exploateaza rusii si ni le vand, nu la costurile mainii de lucru din UE sau SUA. Numai avantaje, ne vom obisnui si cu ele!
Iar daca rusii ocupa mare parte din litoralul ucrainean, am avea in sfarsit o sansa sa completam autostrada Marii Negre, simbol al pacii si prieteniei intre popoare! De la Constanta avem deja pregatita ramificatia spre Bucuresti, care oricum nu merge altundeva.
Revenind la CSAT-ul nostru, cu siguranta vor fi deblocate cateva programe esentiale:
- refacerea stocurilor de arme, munitii, hrana si medicamente;
- rezolvarea peste noapte a deficitului de militari profesionisti si deblocarea programelor de recrutare, inclusiv a rezervistilor;
- crearea unei garzi nationale;
- demararea unui program de formare a populatiei pentru prim ajutor, supravietuire si familiarizarea cu manuirea arelor de foc;
Mai suntem de asemenea convinsi, ca toate programele de mica anvergura (care necesita sume sub 100 mil. euro fiecare si deci implicit nu au nevoie de aprobarea parlamentului), dar cu impact semnificativ in asigurarea unei capacitati de lupta minimale au fost in final aprobate a fi lansate in regim de urgenta.
Cateva exemple:
- din stocurile SUA, aliatilor: livrarea unor loturi de MANPAD, ATGM portabile, lot semnificativ de HUMVEE 4×4 pentru cresterea mobilitatii trupelor, elicoptere echipate antitanc aflate in conservare, munitii suplimentare pentru Patriot si Himars si accelerarea calendarului de livrari eventual si cu imprumutul temporar al unor sisteme active pana la sosirea celor comandate (in paralel accelerarea formarii militarilor romani). Sisteme UAS de dimensiuni mici si medii (cl. I si II, modernizarea, completarea si extinderea sistemului Shadow 600 deja in uz).
- accelerarea livrarilor de JLTV si comandarea unui lot suplimentar, cu livrare anticipata temporara din stocuri;
- refacerea stocurilor de munitie de toate calibrele, artilerie clasica, reactiva, completata cu lovituri cu raza extinsa, termobarica si kit-uri de ghidaj de precizie, STAR-80L.
- Utilizarea celor 67 de turele OWS-25R aflate inca in stocul MApN;
- modernizarea sistemului de comunicatii la LAROM si APRA in uz, a celui de comunicatii, protectie, camuflaj si senzori la tancuri (TR-85/M1), transportoare de generatie mai noua (TABC-79, Zimbru);
- Modernizarea Oerlikon GDFsi Ghepard (poate un lot suplimentar de Gheparzi din stocul Bundeswehr), si integrarea cu rachete MANPAD;
- extinderea si modernizarea pachetelor de avionica SOCAT/Naval cu Spike ER2 si NLOS precum si MANPAD aer-aer, modernizarea contramasurilor si protectiei balistice (care protectie balistica?)
- revitalizarea si completarea parcului celor 2 escadrile de MIG-21 Lancer in paralel cu programul de formare de piloti pentru F-16 si accelerarea livrarilor celor norvegiene si a pregatirii bazelor. Completarea stocurilor de armament pentru aeronave.
- accelerarea livrarii bateriei de coasta;
- achizitie de minidrone si munitii ratacitoare la nivel de pluton/companie;
- achizitie de sisteme de drone de clasa 1 ;
- achizitie de sisteme de termoviziune portabile si comunicatii asociate;
- achizitie de prelate de camuflaj multispectral pentru vehicule;
… si mai las putin spatiu aici pentru chestiile la care nu m-am gandit.
Sau nu? Mai asteptam putin… ca daca din 2014 tot asteapta, care e graba?
si monitorizam situatia intre 2 sedinte CSAT, exprimandu-ne constant ingrijorarea fata de aliati pentru flancul nostru.
Dar cu siguranta, „de la anul vom… !”
Daca pana atunci apar probleme, cunostem ritualul magic: cu vopsea alba (sau cu creta) un „Z” , un „V” sau un „O” pe vehicule si aeronave. Pe nave nu e clar inca, dar s-ar putea sa nu fie nevoie, ca ale noastre nu au nici o valoare militara – mai bine le vopsim in alb cu crucea rosie pe ele.
P.S.___________________
*editat (Razvan Mihaeanu), adaug delcaratia Presedintelui Iohannis, cu privire la cresterea bugetului Apararii la 2,5% din PIB.
Vă prezentăm în continuare transcrierea declarației de presă:
Dragi români,
Suntem cu toții indignați de atacul brutal al Rusiei împotriva unui stat suveran și independent și nu putem accepta ca harta Europei să fie redesenată prin violență.
Deplângem pierderile de vieți omenești cauzate de un conflict militar fără sens, de neconceput în urmă cu doar câteva zile.
Un lucru este însă evident: indiferent de deznodământul acțiunii militare, există deja un învingător – poporul ucrainean, care a devenit simbolul luptei pentru libertate, simbolul rezistenței împotriva unui invadator. Eroismul și curajul ucrainenilor inspiră și obligă.
Agresiunea rusă a generat o reacție de unitate și solidaritate fără precedent a întregii lumi democratice, a arătat coeziunea și capacitatea membrilor NATO de a reacționa împreună, de a rămâne fermi împotriva unui agresor care riscă să destabilizeze climatul de securitate global.
În același timp, Uniunea Europeană demonstrează din nou că este o mare familie, că împreună suntem mai puternici și că putem găsi soluții chiar și în cele mai întunecate momente.
Apartenența României la aceste două structuri, Alianța Nord-Atlantică și Uniunea Europeană, dublată de Parteneriatul Strategic foarte solid cu Statele Unite ale Americii reprezintă fără îndoială cel mai mare câștig al nostru din ultimii 30 de ani.
Țara noastră a fost implicată substanțial – și rămâne – în toate deciziile care s-au luat la nivel aliat în ultimele zile și acționează permanent pentru a oferi sprijin Ucrainei și cetățenilor săi care caută refugiu în țara noastră.
Le mulțumesc tuturor românilor care sprijină eforturile consistente ale autorităților centrale și locale pentru gestionarea situației refugiaților intrați pe teritoriul României.
Astăzi am decis în CSAT o serie de măsuri după cum urmează:
În primul rând, am decis să intensificăm la nivel bilateral și aliat demersurile pentru consolidarea semnificativă a posturii de descurajare și apărare pe Flancul Estic în perioada imediat următoare, prin dislocarea de forțe aliate și prin constituirea accelerată a Grupului de Luptă din România.
În contextul general produs de efectele situației de securitate regională este necesară susținerea pe diverse dimensiuni a Republicii Moldova, care se confruntă cu un val crescut de refugiați și posibil și cu alte dificultăți. În acest sens, în ședința CSAT, am decis o serie de măsuri de sprijin.
În ceea ce privește contribuția României la efortul comunității internaționale de sprijinire a Ucrainei, am decis astăzi înființarea pe teritoriul țării noastre a unei facilități logistice, un așa-numit hub, un centru, care să permită colectarea și transportul donațiilor internaționale în domeniul ajutorului umanitar către Ucraina și către ucraineni.
Totodată, am hotărât intensificarea măsurilor pentru a ajuta refugiații din Ucraina și a gestiona integrat un aflux masiv de persoane care intră pe teritoriul țării noastre.
Dincolo de deciziile concrete luate astăzi, consider că prezenta criză arată că, din punct de vedere strategic, sunt necesare noi acțiuni consolidate ale României pe cel puțin două dimensiuni. Am definit astfel două obiective strategice:
În primul rând, este nevoie de creșterea capacității de apărare a statului român. În acest sens, consider că se impune creșterea procentului din PIB alocat cheltuielilor de Apărare de la 2%, cât este în momentul de față, la 2,5%.
În al doilea rând, se impune realizarea independenței energetice a României, în principal prin dezvoltarea energiilor regenerabile și nucleare civile.
Sigur, pentru îndeplinirea acestor obiective strategice, vor fi necesare decizii politice și trebuie puse în aplicare planuri de acțiune concrete la nivelul instituțiilor competente.
Vă mulțumesc!
___________________
Si iata si Transnistria pe harta de operatiuni ruse din Ucraina prezentata de Lukashenko, ca doar stiam ca avea potential inca din 2013-2014:
Marius Zgureanu
In sedinta solemna a votat parlamentul triplarea bugetului Mapn ca la nemti si nu stiu eu?multumiti-va daca continua programele actuale in grafic
Apropo de stocuri, noi n-om avea Spike-uri pe cale de expirare? Ar fi pacat sa nu isi faca si ei reclama in Ucraina.
Stocuri de tancuri daca am lua ar fi frumos. Lumea zicea de K1 coreene dar langa noi sunt fosti tovarasi gen bulgarii cu T72 pe stoc. Nu ar fi bune si din alea?
Lavrov ar merita trollat numa cu intrebari de genul de acum incolo. Ba da sigur nu e? Ultima oara a fost. Alea jdemii de trupe de la locatia X ce fac?
Tu ai Spikeuri cu raza lunga, grele, pe trepied, varianta LR, ce sa faca aia cu ele in lupta urbana? Acolo iti trebui ceva usor, raza scurta, il pui pe umar, lansezi, arunci tubul, ei altul…
Deja folosesc Stugna-P care tot asa e, cu raza mai lunga si trebuie tinuta pe tinta.
https://www.hotnews.ro/stiri-razboi_ucraina-25398268-lupta-ucrainenilor-blindatele-rusesti-sunt-cum-functioneaza-sistemele-antitanc-javelin-nlaw-sisteme-moderne-proprii-mai-soldatii-ucraineni-front.htm
Cred că ar fi folositoare noaptea împotriva coloanelor ălea kilometrice. Din ce am înțeles, rușii nu stau strălucit în privința dispozitivelor cu vedere pe timp de noapte.
Cam asa arata in luptă o armă antitank pe trepied: vizibilă si imobilă, garantat ca posesorii o vor abandona sub heavy fire, mai ales in lupta urbană.
https://youtu.be/EffeiGHzWq0
Si diferenta față de o atgm cu adevărat portabila:
https://twitter.com/war_noir/status/1497920263438098436?t=Bl9VawwhXsjRchFZqXfC1A&s=19
Imediata achiziție de arme portabile antitanc.
Ghidate sau nu, cat mai multe.
Cumpărarea de rachete AA portabile. Cu autoghidare laser.
Care actualmente e unica fara contromasuri ruse.
Imediata pornire a fabricii de pulberi din Făgăraș.
Investiții masive la Cugir, Moreni și restul încă existent din industria militara.
Dotare urgenta cu arme standard NATO. In calibru ( și încărcătoare) standard al organizației.
Reînființarea gărzilor patriotice .
Instruirea lor și dotarea masivă cu arme automate de asalt , arme portabile AT și AA .
Măcar astea să le faci prin mărirea imediata a bugetului MApN la 3 % PIB.
Reformarea sistemului de pensii militare. Nu poți cheltui miliardul de dolari anual pentru a tine pensionați oameni la 40 de ani.
Pină la 55 de ani nu se pensionează nimeni . Unica excepție, pensia militară de boala sau invaliditate.
Nu vom avea veci armata eficienta când în maturitatea experienței profesionale , trimiți militarul in pensie la 40 de ani.
Maxim 45 % buget pentru pensi și salarii , cheltuieli obligatorii de funcționare.
25 % buget pentru instrucția armatei .
30 % buget pentru investiții. Arme noi , modernizări tehnica existența, realizarea depozitelor . Multe , mici, medii cu larga răspândire în teritoriul fiecărui județ.
Altfel , cu depozite mari și puține, o salva masivă de Iskander ne lasă fără muniție și carburant in 24 de ore.
Pentru tot ce am scris, vedeți războiul în Irak și mai nou, războiul în Ucraina.
Da Doamne sa se trezească romanul măcar în al doisprezecelea ceas.
Daca nu :
davai ceas, davai palton.
? wish list…??♂️?♂️Zzz ?….Stefan…au destul sa arate la prostime….au….. daca e de invazie… ori ne scot aliatii…ori baietii destepti in Caraibe/Brazilia ??
Bani se pot aloca extra daca vor…. din rezerva BNR … situatie de urgenta… scoti de la saltea… dar nu e interes…?♂️
ce spui tu aici va fi gata pentru copilul meu si cand eu voi fi la pensie si mai am muuult. Solutia e alta, proiect national cu buget asumat din credit la dispozitie ~ 10 mld. si go planet la achizitii pe piata libera pe proceduri simplificate nu licitatii si offset in fabrici moarte de 20 de ani. Au americanii Abrams pe stoc, ok baga 200 buc si le imbunatatim pe parcurs in tara, gasim noi unde. Dar sa fie loco nu peste Atlantic. Au Bradley, e beton in fata BTR, baga 500. F16 cate mai sunt prin AMRAC, vrem 2 escadrile, daca ucrainienii dau perversa cu Mig 29 stock, F16 este 5 clase peste. F35 este fitza si e lovit pe pista de un Kalibr sau Iskander la fel ca un IAR 99.
Marea armie sovietica este o Ro Army ca aia in care am facut si noi armata, putin mai coafata. Bagat rapid in RK + upgrade cam tot ce avem si stocate pe bune + stocuri de munitie la greu de la cartuse pana la APR. Asa vom avea cu ce sa ii primim pana va veni tehnica noua.
Iar copii astia care toata ziua joaca Fornite sau alte tampenii, luati in sesiuni scurte in care sa practice live tactici si proceduri.
In fata unui inamic superior numeric și tehnic, unica modalitate de lupta e războiul de partizani.
Turelele îngropate sunt distruse imediat. Vezi ce sfârșit au avut tancurile iugoslave îngropate în asediul Saraievo.
Nimicite de A 10.
Nu poți răspunde unui inamic mai puternic cu sute de tancuri.
Nu mai suntem la războiul mondial cu bătăliile lui de tancuri.
Azi poți oprii o ofensiva inamică doar cu ambuscade.
Ca atare armele AT portabile sunt primordiale.
Iar îngreunarea supremației aeriene inamice o faci cu rachete AA portabile.
Că elicopterele ruse de atac , avioanele lor de sprijin vin la joasă înălțime. Sub o umbrelă de Su 27 și Mig 29.
Cu astea ultimele care zboară la 7- 8.000 de metri nu ai nici o șansă. Mai ales daca ți-au bombardat preventiv aviația și sistemele fixe , mobile de rachete AA.
Dar astea care vin la joasă înălțime sunt extrem de vulnerabile la rachete portabile AA.
Cum am scris, cu ghidaj laser. Nu exista inca o contromasura eficienta împotriva lor .
Pt ghidaj infraroșu , rușii au instalat contromasuri pe zburătoare după Afganistan. Poți încerca și cu Stinger—RMP Block II. Au capul de căutare mult mai sofisticat și rezistent la contromasuri.
Părerea mea.
Nu te combat cu nimic, ai perfecta dreptate, dar cand stai in o magazie de lemn si vine iana nu te apuci sa-ti faci casa cu 2 nivele pe care o termini in 2 ani. Pune niste polistiren, schimba un acoperis pune macar un godin si fa zona locuibila ca altfel crapi de frig pe fundatia casei tale noi.
Asta era ideea, sa spargi proiectul in faze realiste si sa incepi cu un stop gap. Auzisem (nu o lua decat ca barfa) ca RSR avea in stocul de mobilizare si Garzi patriotice in jur de 1 mil de AKM-uri, (erau chiar si ZB din ww2). Ma intreb cate din alea mai exista dupa ce jaf a fost facut si acolo si cata munitie or avea. Asta asa super basic ca vad multi spunand pe aici de pregatirea populatiei si partizani. Eu in armata la inceput de 2000 am avut un AKM atat de uzat incat singura mea experienta a fost sa invat sa tintesc in un loc ca sa lovesc in altul, iar in copilarie am facut tir.
He he he.
Eu am fost la regimentul 1 mecanizat.
Aveam un nene armurier. Bătrân tare dar meserias.
După ce a meșterit pe AKM meu ( cu pat rabatabil) , am fost la trageri.
La Mihai Bravu am ras tot ce era țintă. Ziua .
De noapte am fost la trageri undeva lîngă Buc. ( nu mai țin minte unde exact )
Am dat jos ținta mea ( la 300 metri ) dar și a colegului din dreapta și stânga.
Cât am fost ” la concentrare” , am tras o singura data. În pământ că arma era dereglata complect.
Am atras atenția tenentului că armele sunt harcea parcea.
A răspuns patriotic :
Nu te f.te grija că oricum nu ne ataca nimeni.
Am vrut să răspund : și atunci ce drac mă chemi la concentrare ?
Am tăcut. ?
Asta era , cu ăștia defilam ( atunci)
” Eu in armata la inceput de 2000 am avut un AKM atat de uzat incat singura mea experienta a fost sa invat sa tintesc in un loc ca sa lovesc in altul, iar in copilarie am facut tir.”
Pentru că nu ai fost instruit să întreții și să reglezi corect arma, în plus economia de cartușe.
Armele folosite de soldați la instrucție sunt cele mai abuzate, tilicarii cred că sunt jucării și le aruncă, le bruscheaza, iar șocurile mecanice creează probleme la cuiul cătării prin deplasarea fină. Este nevoie de cheia specială de ajustare și o ședință de tir pentru reglaj.
Ai fost norocos, am prins câteva aplicații, unele la poligon, altele prin păduri, dar și una pentru mobilizare la incorporare, unde am golit depozitele „stoc”, încărcat în camioane, transport și descărcare, organizare centru de distribuție pentru mobilizare de război. La câte lăzi erau cred că era echipament și armament pentru o divizie, fiecare soldat primea bocanci, ranita, cască, ținută, lopatica de infanterie, bidon apă, gamela, masca de gaze, foaie de cort, port cu 4incarcatoare, akm cu baioneta și încărcător, toate nou – nouțe.
Poate mai există așa ceva prin depozite, dar căști, ranite, bidoane, foi de cort au tot vândut la licitații și găsești chiar pe olx. Dacă au vândut inclusiv bucătării de campanie mobile, care trebuiau păstrate în depozitele armatei pentru situații de urgență, calamități sau cum este acum refugiați.
Ca au fost vândute este normal, materialele și tehnologia, modelul și culoarea ținutelor sunt altele, tragedia este că sunt făcute doar eforturi minuscule pentru completarea stocurilor la aceleași nivele.
Pentru cine nu știe, războiul înseamnă că toate dotările soldaților sunt consumabile și trebuie să existe stocuri pentru înlocuire, ca fabricile să aibă timp să producă altele noi.
O uniformă cât timp rezistă dacă trebuie toată ziua să te târăști pe sol, pe asfalt, beton, pietre?
În ziua de azi nu există interes nici măcar în producerea de măști de gaze, a unui model mai ergonomic care să înlocuiască clasicul „elefant” (modelul cu ochelari rotunzi și furtun de la gură până în geantă, unde era cartușul filtrant ca o carte) și „ursulețul” (versiunea modernă care are cartușul filtrant rotund și se prinde de mască în centru la bărbie) cu un model care să aibă cartușul filtrant pe laterale și fixat pe mască cum sunt cele americane.
Uite ADR , iti spun eu ce ramasese din armele vechi la nivelul anului 2001
SALW identified as surplus in 2001 by the Ministry of National Defence
Revolvers and self-loading pistols
Pistols of calibre 26 mm md. 1944 SRS 1,700
Pistols of calibre 26 mm other models 614
Sub-machine-guns
SMG of calibre 7.62 mm md. 1941 124,992
SMG of calibre 7.62 mm md. 1954 with normal butt 7,765
SMG of calibre 7.62 mm md. 1954 with folding butt 18,907
SMG of calibre 9 mm md. 1938 110
SMG of calibre 9 mm md. 1941/1948 6,730
SMG of calibre 9 mm UMC 8,133
Light machine-guns
LMG of calibre 7.62 mm md. 1945 4,797
LMG of calibre 7.62 mm md. 1958 2,506
LMG of calibre 7.92 mm md. 1930 12,519
Heavy machine-guns
HMG of calibre 7.62 mm different models 4,144
Portable launchers of anti-tank missile and rocket systems
AG -2 668
AG -7 80
Mortars of calibre less than 100 mm
Mortars of calibre 82 mm different models 1,725
Mortars for explosive grenades of calibre 40 mm 120
Asta e ce s-a declarat surplus de la MApN in 2001.
Si a declarat surplusuri si MI .
Dar de atunci au trecut 21 de ani .
Pe site-urile de vanzari US eu unul nu le-am vazut – daca a vazut cineva sa spuna , as fi primul interesat sa stiu .
In schimb, arme militare sau GP cal.7,62×39 , sau PSL-uri , stoc / utilizate am vazut multe .
Alin Samusan da in 1950 ca existent in Armata Romana printre altele:
TIPUL ARMEI / EXISTENT ÎN STARE BUNĂ / EXISTENT DE REPARAT /TOTAL EXISTENT
Armă Manlicher 6,5mm 39.699 /3.918 / 43.617
Carabină Manlicheră 6,5 mm 9.983 /793 /10.776
Armă sovietică 7,62mm [91/50] 7.547 /36 /7.583
Carabină sovietică 7,62 mm [md.38 și md.44] 5.101 /33 / 5.135
Armă sovietică semiautomată 7,62mm 115 /1 /116
Armă rusă veche [md.91] 17.286 7.993 / 25.279
ArmăZ.B. 7,92mm 160.491 /44.272 /204.673
Carabină Z.B. 7,92mm 121 – /121
Armă Mauser 7,92mm 93.517 / 5.449 /98.966
Pușcă-mitralieră Z.B 7,92 mm 10.742 /1.882 /12.624
Automat sovietic 7,62 mm 4.049 /31 /4.080
Automat Beretta 9 mm 5.182 /1.128 /6.310
Automat Bergman 9 mm 21 /10 /31
Automat Daimler-Puch 9 mm 2.730 /263 /2.993
Automat Orița 9mm 6.507 /114 /6.621
Automat Schmeisser 9 mm 694 / 368 /1.062
In datele tale nu apar 250000-300000 de arme ZB/Mauser de 7.92 mm (astea sigur se gaseau la Garzile Patriotice in 1989) si apar
SMG of calibre 7.62 mm md. 1941 124,992 mult peste 4080 automat sovietic 7,62 mm in 1950.
La 200 m oricum nu exista punct ochit punct lovit la AKM din cauza efectului pe care-l ia glontul la iesirea din teava ghintuita. Asta merge pana in 50 m. Apoi reglarea armei se face la o asa numita tragere pregatitoare. Eu am avut tot la inceputul anilor 2000 o arma produsa la inceputul anilor ’70 si dupa reglaj a tras impecabil la celelalte trageri.
@stefan60…. mai nou, davai iafon cu roaming!
eu ma gandeam la turelele alea de T55: puse pe tancuri nu prea valoreaza ceva dar daca ar fi stationare, in cazemate independente cu autoloadere si operare de la distanta…
nu stiu, dar ar trebui sa facem ceva.
sa modernizam flota militara…
sa ne uitam la rachetele alea, daca mai sunt bune de ceva…
orice am face a mai bun decat nimic
din csat in csat spre finalul glorios.
de la inceputul crizei in afara de cateva iesiri mai acide in presa ale lui aurescu reactia oficialilor romani a fost mai mult decat impaciuitoare si rabdatoare.politica fundului in doua luntrii,a dansului diplomatic la cutie vezi dom’le continuatorul marelui joc politic extern ceausist (sic),incercarea stupida de te face placut tuturor si a nu deranja pe nimeni pare ca este regula de baza …de fapt mascam o lasitate ,frica si interese mizerabile evidente la nivel inalt.
in aceste zile asistam la o continuitate si continuare a scolii de gandire ceausiste la nivel diplomatic-militar-intern.
nici un oficial roman in functie nu intelege pe deplin pericolul rusesc,sunt o adunatura de activisti care repeta plictisiti ca la cantarea romaniei poezia cu #wearenato si atat….sau nu vor sa il inteleaga,atractia democratiei si rublei rusesti este mai puternica.
https://ziare.com/razboi-ucraina/70-la-suta-dintre-romani-considera-ca-tara-noastra-ar-trebui-sa-apere-alt-stat-nato-sondaj-1727782
Ce ma enerveaza pe mine este faptul ca MApN nu a fost deloc interesat in achizitionarea de rachete AT cu raza scurta: NLAW, Javelin, Spike SR. Am tot scris ca mobilitatea face diferenta, dar ai nostri au luat Spike LR cu trepied, raza 4km…
Ori nu-i totuna sa mearga grupa AT cu rachetele si trepiedul dupa ea,sa puna trepiedul, sa monteze racheta si apoi sa vada ce-o face.
Javelin, NLAW sau Spike SR, il pui pe umar, lansezi, arunci tubul si iti vezi de treaba ta, la noi trebuie strans trepiedul si abia apoi.
Nemiavorbind de greutatea in plus pe care o transporti. Pierzi trepiedul, poti sa arunci si rachetele ca tot n-ai ce face cu ele.
Alta dovada de prostie sa cumperi rachete AT cu raza medie dar sa nu ai in dotare nimic pe raza scurta si foarte scurta.
L-ati vazut pe ucraineanul ala cu NLAW? A iesit din tufis la cativa zeci de metri de un tanc rusesc, a pus lansatorul pe umar si POC!, tancul a luat foc. In cazul nostru trebuia trepied montat, apoi demontat, montat racheta etc…
Am mai zis eu ca in fata Rusiei prioritare ad fi fost sisteme AT portabile. Nu tancuri sau elicoptere de atac.
5000 de Javelin (sau ce o fi) chiar pot face diferenta. 100-200 de tancuri, nu… cel putin nu in fata rusilor.
Unde mai pui problema ca tancul e o arma ofensiva. Ceea ce nu e cazul la noi, dupa cum nu e nici la ucraineni.
„Unde mai pui problema ca tancul e o arma ofensiva”
Terminați, bre, cu arme ofensive/defensive….
O arma e o arma….ia de exemplu o sabie, si nu face altceva decât să parezi loviturile adversarului într-un duel….vei piede cu felicitări…
Ai nevoie de scut și sabie.
Zic si io…
Pana si modernizare sau o noua generatie de merita luata in considerare.
Nu se merita da tragi un Javelin sau Spike SR intr-un blindat usor, Tigr sau ce o fi, merge si o munitie mai ieftina.
Poate ar trebui luate câteva sute de Javelin sau NLAW pentru echipe dedicate luptei anti-tanc si cateva mii de AT-4 pentru vehicule blindate usor si poziții întărite. Sunt perfecte pentru ambuscade si insurgență. La 7kg si 1400 USD le poti căra oriunde și sa le dai pe mâna unora mai puțin antrenați. Un Javelin de 178000 USD ustura daca trebuie sa il folosesti pe un Tigr sau o cisternă…
„Nu se merita da tragi un Javelin sau Spike SR intr-un blindat usor, Tigr sau ce o fi, merge si o munitie mai ieftina.”
AG-7??
Spike cu trepied au fost achizitionate dupa logica unor batalii preponderent rurale,acolo da,sant eficiente.Degeaba au fost unii mai tineri care incercau sa le atraga atentia ca specificul urban al Europei impreuna cu potentialii adversari ai Ro impuneau mobilitatea crescuta a unor NLAW mai ales.
Factorii de decizie inca mai considerau bataliile afaceri preponderent rurale,iar rezistenta in fata ocupatiei era gandita ca o lupta de partizani mai ales,nu ca insurgenta urbana.
Acum desigur ca vor fi schimbari.Americanii ne-au luat prima oara la bani marunti in 2014,acum se vor interesa iarasi indeaproape de armata noastra.Inca nu putem sti ce schimbari va aduce asta,dar observatia mea personala a fost ca fiecare interventie americana a fost benefica pentru armata noastra.
Un alt of,cel al munitiilor,pentru care de ani de zile atragem atentia este pe cale sa-si gaseasca partial rezolvarea.E mai greu acum,cand toata lumea vrea munitie,iar pe calibrele folosite de Ucraina se fac interventii ca sa le fie cedate.Daca le vom dona/vinde ceva din saracia noastra,probabil vom avea prioritate la americani pentru noi munitii.
Cred ca va fi ceva mai bine pe viitor in privinta munitiei dar sant sceptic ca vom achizitiona cate ne-ar trebui cu adevarat in caz de razboi.
Daca poate fi dat drumul la productia liniei curente de cantitate mare ar fi perfect. Aia era problema, ca produce prea mult peste necesar la pret mic. E, uite ca necesarul a crescut datorita lui Putin. Ar putea Unchiul si altii sa comande de la noi excesul imi inchipui.
Cred că și ai noștri se aștepta la ceva nasol. In ultima perioada am auzit de ceva persoane ce au nu nu primit ordin de prezentare la comisariat. De la ofițeri in rezerva le logistica, la rezerviști mai nou puștani ce nu au avut treabă cu armata. 22-23 de ani.
Cred că treaba asta trebuia făcută mai din vreme, iar acum trebuia pus accent pe stocuri!
Pe lângă cele cu rază lungă, ar trebui și cu rază scurtă. Nu e ok să criticăm că: ”au luat cu rază lungă ÎN LOC DE rază scurtă”, e ok să comentăm că: ”au luat DOAR cu rază lungă”. Sunt bune toate varientele, important e să fii pregătit pentru toate scenariile
Sunt bune, desigur. Dar cel mai important e ce spunem cu totii de ani de zile: NU SUNTEM pregatiti nici pe departe pt TOATE scenariile. Iar acum NU suntem pregatiti nici macar pt scenariile elementare, de baza.
Daca Romania din nefericire era in locul Ukrainei era direct impartita in 3 republiki ale federatiei russe. Toti fugeau in occident mai ales jegurile de kkt de politicieni.
Am spus si repet toate achizitiile de tehnica militara in Romania se fac pe shpagi si comisioane care intra in buzunarele mai marilor din guv.ro si mapn.ro totalmente aiurea si haotic!!!
Daca Romania din nefericire era in locul Ukrainei era direct impartita in 3 republiki ale federatiei russe. Toti fugeau in occident mai ales jegurile de kkt de politicieni.
Am spus si repet toate achizitiile de tehnica militara in Romania se fac pe shpagi si comisioane care intra in buzunarele mai marilor din guv.ro si mapn.ro totalmente aiurea si haotic!!!
Probabil tactica de bază ar trebui sa fie centrată pe evitarea luptei in localitați. Nu vad nuci o utilitate in a castiga o batalie si a avea orasul complet distrus. Inamicul trebuie angajat pe aliniamente studiate Acolo armele cu raza de 4-500m nu au mare valiare, dar cele cu raza de peste 2,5km sunt mult mai utile.
Poate ne aducem aminte si de Derby pe care radarele de MiG 21 stiu sa le foloseasca dar lipsesc cu desavarsire din inventarul nostru
Eh si Python a ajuns intre timp la V.5, noi avem V3-ul
Ehhheeee ! Cu Python 5 sub aripi MLU-ul Românesc ar fi aproape imbatabil în rolul de protejare a spațiului aerian românesc !
Da’ AIM 120 si 9X ce au?
Ceva îmi scapă:
– prof. Crânganu (ale cărui analize de pe Contrbutors le citesc întotdeauna cu plăcere) ne spune pe 27 februarie că Europa NU va scăpa de dependența de gazele rusești! https://www.contributors.ro/europa-si-gazele-rusesti/
– Qatarul avertiza pe 1 februarie că nu poate acoperi nevoile energetice ale UE! https://www.digi24.ro/stiri/externe/mapamond/qatar-avertizeaza-ca-nu-poate-substitui-singura-livrarile-de-gaze-rusesti-catre-uniunea-europeana-1823377
Și totuși, Europa spune că va fi bine, deci masele largi populare nu au motive de neliniște!
Una dintre variante este UK. Gaz lichefiat din SUA apoi injecție în Europa pe conducta deja existentă
Drone, rachete AT pe transportoare, macar din 2 in 2, elicoptere de atac – cite 3-4, prin paduri, le muti cind vrei, radare mobile si sisteme mobile AA – cu rachete, man-pad-uri in numar mare, max10-15kg – sau faci grupa de 2, unul cara lansatorul si celalalt 3-4 rachete, si rachete anti-nava lansabile de pe uscat, ca pina sint gata curvetele mai dureaza … s-a mai prelungit termenul cu o luna… au trimis si soldati francezi … o tinem langa cu francezii…
Tancuri de la US, in Dobrogea si Moldova, sa nu le cari, le stationezi acolo si le muti intre unitati.
Avem multe gauri de astupat, eu as da 5% din PIB pentru armata, ca se sifoneaza banii publici la greu.
De acor cu pensionare – militati, politie, jandarmi, servicii, etc – la minim 55 ani, nu mai devreme, atitat timp cit ceilalti ies la 65 … daca o sa mai prinda pensia mare lucru.
Nu sint de acord cu garzi patriotice, fiecare are dreptul sa decida daca doreste sa poarte arma sau nu, as face totusi un stagiu de minim 6-9 luni de insructie, trageri cu arma, viata de baraca, dar nu cum se facea inainte, fara dobitoci si idioti. Reducerea cu cel putin jumatate a tuturor gradatilor, sa nu poti sa devii sergent daca nu ai fost macar o data intr-un teatru de conflict, chiar si pentru mentinerea pacii. Vrem o armata de profesionisti, si amatori in caz de invadare a Romaniei, profesionistii sa conduca amatorii, nu doar sa dea ordine un gradat cu 8 clase, care habar n-are de tactica sau strategie.
Arme si echipament noi, si multe ore de trageri, simulare scenarii – chiar si air-soft pentru rezervisti, etc … asa se invata si se intretine un corp de rezervisti.
Cica nici un functionar nu intelege perocolul rusesc. Pau cauatu altii!
Eu am facut armata la Botosani (1973-74) langa Dresleuca. Si cel mai prost dintre noi stia cine este inamicul – URSS!!!! Daca vre-un glumet „dezbolta situatia” c a cica trupele oe;le germane inainteaza dinspre S-V catre N-E tiata liumea ranjea a ras . si i pauza risca sa auda „pacat de asa talent literar ar trebui sa scrie carti de fantezie” ….
Da ce sa ii faci … ani de zile am fost aia la cap ca suntem xenofobi si deci si rusofobi…
Da ia sa va zica nenea una buina despre noii eroi aparatori ai Evorpei ..
E si unii UNSO (finantati la un moment dat de preacinstita Printesa a Gazellor frumoasa Iulicika) .
On 7 June 1992, an UNSO group from Lviv broke up a Romanian congress in Chernivtsi which advocated the unification of northern Bukovina and Romania. In early 1993, the UNSO had a reported 4,000 members
Si mia bine si mai ghine : During the Transnistria War, UNA-UNSO members fought with Transnistrian separatists against Moldovan government forces[24] in defence of a large ethnic-Ukrainian minority in Transnistria.[3] Over 50 UNSO members were awarded the Defender of Transnistria Order.
Nu mai fa generalizarile astea de cacat, UNSO nu sunt toti din Ucraina. Fiecare tara are tacaniti din astia.
Si noi am avut cetateni care au plecat ca voluntari in conflictul din Donbas in 2014 de partea rusilor (am 5 cunostinte care au facut asta si ziceau ca au mai plecat cu ei si alti romani), asta ne face pe toti prorusi? Avem si neonazisti prin tara, am avut cativa si prin facultate, asta ne face pe toti neonazisti?
Cat timp ministerul de externe doarme si nu face nimic nu te astepta ca strainilor sa li se rupa de minoritatile romanesti. Strainii au problemele lor pe cap, daca de la noi nu se initiaza o discutie despre minoritati, nu incep ei brusc sa-si bata capul.
https://www.rumaniamilitary.ro/unele-consecinte-ale-razboiului-din-ucraina#comment-475269
Cum comentariile la respectivul articol au fost taiate continui aici
Singurul care nu a folosit tinte false a fost doborat
https://twitter.com/UAWeapons/status/1498590166918868993
vezi ca si ala din fata celui doborat a dat tinte false dupa 3 sec.
Da mai , ai dreptate , mi-a scapat .
Uite, a scapat si elicopterul dinaintea doboratului, ca racheta a venit din spate . Ceilalti din spate au observat-o si au lansat . Si au scapat .
Deci doi nu au lansat , racheta l-a lovit pe primul pe care care l-a ajuns .
Inseamna ca e adevarat sfatul acela: nu e nevoie sa fugi mai repede decat ursul …
In rest, e un progres , azi te-ai luat numai de mine, nu ai denigrat industria .
Vezi la link-ul de ieri cu Tohanul , la secunda 27 , ceva ce ti-a scapat si tie .
https://www.youtube.com/watch?v=g_TUXAhheDc&t=15s
Ceea ce ne aminteste ca elicopterele Puma destul de recent modernizate la Brasov, pt misiunea din Mali, nu au sisteme anti-racheta pentru ca ne explica un domn pilot, aia din Mali nu au rachete AA.
Lucru care s-a dovedit adevarat, dar oare MApN s-a gandit ca ar putea sa aiba nevoie de sisteme anti-racheta tinadnd cont de vecinatatile Romaniei?
Bani aruncati direct pe geam…
Mie mi se pare ca gresim cu platforme foarte diferite si greu de suportat. As merge pe o singura platforma gen lynxul german ( sau altceva similar ) in toate variantele lui ( apc, ifv, tank, howitzer etc.. ), la fel si la piranha sau patria ( apc, ifv, amos etc… ). As grupa tancurile adevarate ( leo, abrams, etc.. ) in regimente si le-as folosi ca unitati de soc. As schimba profilul vanatorilor de munte din infanterie mecanizata in infanterie usoara capabila de operatiuni speciale si aeropurtate.
Armamentul individual migrat desigur la standard NATO. Si la fel cu spuneau mai multi as adauga spyke sr neaparat.
As infiinta o garda nationala. Oameni – part time,localnici – care sa apere punctual orasele si regiunile in care traiesc. Asta i-ar motiva mult mai mult. As face stagii de trei zile la fiecare sase saptamani cu accent pe trageri si exercitii practice – conlucrare cu armata regulata, atac de coloane blindate, aparare, ambuscade, lucrul in echipe samd. Fara frecat menta sase luni in baraci samd. Dupa un exercitiu neaparat explicat ce anume s-a gresit si se putea face mai bine. Bineinteles in comun cu armata regulata.
Cu Gd si Elbit in curte voi visati nemtesti
Lynx era doar un exemplu. Scopul este ca la brigazi sa ai o singura platfoma. O brigada pe senile, o brigada blindata pe roti. Fiecare platforma o adaptezi apoi in functie de necesitate. Asa simplifici logistica, usurezi reparatia in teren. Scopul este sa ai uniformitate si sa nu ai un ghiveci.
Noroc ca ucrainenii rezista astfel incat CSAT-ul de azi sa mai aiba vreo relevanta.
Daca ne trebuie 5 zile sa reactionam cand valvataia e la vecinul…pai daca ne cuprinde casa, ce o sa faca? O sa foloseasca fraza de la inundatiile din 1970 si cutremurul din 77 – „Salvati-va voi, ca eu m-am dus!” ?
Back to work.
Sa ziceti merci daca dau drumul la linia aia de productie pentru pulberi de la Fagaras si daca mai achizitioneaza ceva munitie pentru armele deja aflate in dotare, ami cu seama cele israeliene si americane.
ca sa dea drumul la pulberi, trebuie o comanda majora din partea MApN, care acum sunt focalizati pe HIMARS. Deci canci!
„linia” aia de productie este in „conservare”. Stii ca in Ro la o fabrica de stat conservare = completare.
La doar 15 km de România, a fost atacată o baza militară in localitatea Cairaclia (azi Loșinivka), Ismail in Sudul Basarabiei.
https://www.google.com/maps/place/Loshchynivka,+Odessa,+Ukraine,+68644/@45.4709072,28.8146031,14z/data=!3m1!4b1!4m13!1m7!3m6!1s0x40d579850a735d45:0xe203e786e930f9dc!2sLosynivka,+Tchernihiv,+Ukraine,+16663!3b1!8m2!3d50.839216!4d31.9117829!3m4!1s0x40b7717e261f0edf:0x3934a75b0da2db40!8m2!3d45.4745923!4d28.8210654
Atacul cu rachete a avut loc în această dimineață.
Apropos de invecinarea cu rusii…
Sper sa nu fie confuzie cu o alta Losynivka, Tchernihiv, Ukraine
Probabil este semnul începutului desantului in Odesa!
Atenție la M.N. și atenție la Transnistria!
Io zic să nu ne grăbim, poate se-ntâmplă o minune, rușii pleacă bătuți și nu mai e nevoie să facem nimic încă vreo 30 de ani.
Si de castiga , tot asa
Oare dacă am dona ucrainienilor toate lancerele, te 85 jderi și alte moșteniri din vechea eră, nu ne-ar da unchiul Sam ceva modern la loc? Abramsuri, f16, striker cobra etc?
Intai sa primim! Vrabia din mana…
Nu prea mai sunt pâlcuri de pădure in apropierea tuturor drumurilor. Sunt bune in strânsă legătura cu utilizarea Javelinurilor.
Faceti o lista, semnati-o si faceti-o oficiala prin trimiterea la guvernanti si televiziuni. Asta se cheama ca faceti ceva totusi. Luminati mintea fiecarui guvernant.
Explicati in amanunt necesitatea fiecarui element din lista. Scripta manet. Web-ul cade, Baza SQL se corupe.
Eu mă gândesc la altceva. Dacă , în cele din urmă, Ucraina scapă, Rusia dă înapoi, Ucraina e primită în UE, etc, pariez că conducătorii noștri vor anula/amâna orice program de înzestrare.. Nu mai suntem la granița UE, nu mai e niciun pericol etc…
Guvernantii trebuiau sa se gandeasca inainte de a se ajunge aici. Fara prezenta substantiala NATO pe teritoriul nostru si cu granita ruseasca, nu realizeaza nimeni ca vom avea interdictie la anumite tipuri de arme???
Orice altceva trebuie sa avem in cantitati suplinitoare.
Sant foarte bune Spike cu raza medie si lunga…Daca sjungi la la razboiul de partizani esti terminat (l-am dus in anii 50)
Nu vedeti ca Ukrainieni au probleme in a ataca coloanele stationate ale rusilor?
Stationeaza o coloana de 60 de km de blindate langa Kiev si n-au cu ce s-o loveasca!
Nu pot ataca navele din MN!
Avem nevoie de mai multe Himmers , Tomahawk…si sprijin american.
In veci n-ar dobandi suprematie pe cerul nostru azi.
Astepti lupta urbana, esti incercuit si tocat pana ramai fara provizii, munitie …deja ar sari si altii pe noi!
Bune, dar neaparat din toate!
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/iohannis-dupa-sedinta-csat-este-nevoie-de-cresterea-procentului-alocat-apararii-de-la-2-din-pib-la-25-1855929
Gata….i-a luat frica si vor 2,5% din PIB pentru aparare. Doamne Ajuta…poate ne oprim la 3%. 🙂
Bre, la 3% cucerim Noua Zeelanda!
daca ne primesc aia o facem si pe mocca:)
Radeti voi, dar in caz de bubuiala planetra, cred ca sunt printre putinii care au sanse reale sa scape! 🙂
Pampasul din Argentina e cel mai sigur loc de pe planeta, in caz de război nuclear. Că mori după câteva luni asta e altceva. Antarctica nu se pune că nu poate susține viața fără aprovizionare
Eu le-aș dona 5000-10000 de lovituri de AG-7. Foarte utile în zona urbana și ar trebui sa avem prin stocuri.
Și muniție si arme. Nu itati ca primul val al rușilor a pârlit depozitele de muniții și armament și în fiecare zi ucrainenii consuma un tren = zeci de vagoane de muniție „CHIOARA”
Un AG7 este infinit mai eficient decât un cocktail Molotov. Un proiectil de mortier la fel.
Total de acord
Cu lovituri cu cap termobaric, cum bine se zicea aici, ar face intradevar diferenra
Asta cred ca a si donat Romania, munitie de infanterie si AG7. Asta pare cel mai logic.
Lancere nu donam, cum zicea dl Negrea, pt ca pilotii ucrainieni care stiu sa zboare pe MiG21 sunt pensionari deja.
posti sa-ti spun ca sunt sceptic ca avem un asemenea numar? Cele din stocul de mobilizare RSR cred ca au expirat demult, iar uterior nu erau necesare pentru parada.
Mai terminați cu prostiile. Donațiile înseamnă bani pierduți, câștigați ușor de alții.
Dacă golești depozitele, trebuie să cheltuiești alți bani să le umpli la loc, în loc ca banii aceia să asigure umplerea unui depozit nou.
La cum se fac achizițiile în ultimii 30ani, sunt mai mari șansele ca să rămânem și fără muniție și fără bani.
Scopul statului este să aibă o armată bine aprovizionata și dotată cu echipamente, nu să facă opere de caritate (potențialilor) inamici.
Stocurile de muniție pe cale de expirare sau care trebuie înlocuite preferabil se utilizează pentru antrenarea armatei proprii sau se reciclează.
Când ai fabrici care produc la foc continuu, atunci poți aranja vânzarea de muniții, pentru că în cel mai scurt timp se poate reface stocul.
Novorossiya prinde contur:https://www.g4media.ro/rusia-sustine-ca-a-blocat-accesul-unitatilor-armatei-ucrainene-la-marea-azov.html
Sa trezit !!! A inviat …Klaus Iohannis: E nevoie de creșterea capacității de apărare a statului român. Se impune creșterea procentului din PIB de la 2 la 2,5% pentru apărare.
BAAAAAAAAAAAa urlaram pe blogul asta de ani buni de zile ca vine vremea cind iti dai seama ca nu ai mai nimic prin ograda.
Scoate „parcu rece” de la naftalina , vezi ce mai porneste si ce nu….. asta daca mai ai „maiestrii militari” sa le repare , baga un inventar ce mai este prin depozite… aduna ceva rezerva pe la comisariat… ca IVAN nu glumeste. Aia vin gramada ca furnicile omori unul si 5 il inlocuiesc.
Ginditi in avans … 67 de turele OWS-25R aflate inca in stocul MApN!!! Sa iti crape mintea ..avem turele si le tinem in stoc. Dracu de atitia ani le puneam pe orice platforma.
Hai hai Desteptarea… sau ne culcam pe Laura si credem ca vin altii sa ne scape.
” sau ne culcam pe Laura ”
E o optiune .
Ea ce zice ?
🙂
Te-a … autocorrectul .
cine-i laura,e buna?!
e colega cu Filar Monica?
🙂 Era vorba aia „Sa nu ne culcam pe laurii victoriei” …
Am inteles , de aceea am scris de autocorrect ,
Scuze daca te-ai suparat .
Oricum, stim sa ne culcam si pe laurii infrangerii .
Modificai articolul si titlu sau..cu privire la 2,5%.
De curiozitate…cat a fost al SUA din 2017 incoace, potrivit CIA-TheWorldfactBook:
3.52% of GDP (2021 est.)
3.7% of GDP (2020)
3.5% of GDP (2019)
3.3% of GDP (2018)
3.3% of GDP (2017)
..si al Romaniei:
2.02% of GDP (2021 est.)
2.07% of GDP (2020)
1.84% of GDP (2019)
1.81% of GDP (2018)
1.72% of GDP (2017)
Diferența că noi avem de recuperat o grămadă de chestii militare ELEMENTARE.
De la echipamentul individual de lupta al soldatului, la armele individuale de lupta , sisteme de vedere pe timp de noapte, ne lipsește ABC-ul dotării armatei moderne.
Cu AG 7 nu faci nimic împotriva unui T72- 80- 90 rusesc
Că sunt modernizate și pline de ” cărămizile” reactive.
Cu AG 7 pocnești transportoarele, camioanele și restul inventarului slab blindat.
E o lipsă crasă de arme antitanc ” fire and forget”.
Alea cu raza pină la 2,5 km. Sau că astea Nlaw primite de ucraini. Pină la 600 metri sunt eficiente și împotriva tancurilor. NU frontal. De pe laterala ,spate și de deasupra.
Și ultimele modele de Panzerfaust sunt eficiente.
Mai avem măcar bătrânele AG 9 ? Muniția aferentă e suficientă sau a fost dezafectată ?
@ RM
In US bugetul Pentagonului nu este legat de PIB. Acesta se aloca in functie de NEVOILE si CERERILE Pentagonului.
Iar acestea , in mare masura , sunt influentate de evenimentele din jurul globului. US , find o supraputere. Si in mica masura politicienilor din state cu baze militare mari sau/si care au pe teritoriul lor companii care produc armament , munitie , reparatii , etc.
Dupa cum se observa, din procentaje , acestea fluctueaza .
Aceasta se datoreaza faptului ca Bugetul are o suna specifica , anuala. Ce fluctueaza este PIB ul anual al USA , care la randul lui , influenteaza suma fixa de bani alocate Pentagonului , raportat la PIB.
In al doilea razboi mondial, USA cheltuia ptr Dept de Razboi , cca 50 %, din PIB si avea sub arme cca 15,6 mil. militari.
In opinia mea , tinand seama de locatia Romaniei, aceasta tara este Total dezarmata.
Ce este criminal este ca este mentinuta in aceasta stare , in mod constient.
Ce este si mai criminal , este faptul ca populatia Romaniei, este okay cu aceasta situatie
Ieri am enumerat ce arme se pot cumpara anual de Romania cu fondul pensiilor speciale de 12 Miliarde RON anual(2,7Miliarde $) , dar aceasta comparatie se pare ca nu a fost importanta ptr a vedea lumina zilei.
Sanatate
Cineva ar putea spune ca dta compari merele cu porticalele.
USA cu Romania
Adica 1% din 20 Trilioane $ , este diferit de 1% din 215 Miliarde $
Dar ptr a alevia asta poti compara Romania cu Polonia , vizavi de bugetele apararii
Sanatate.
mai desteptule, tu marai da’ nu stii de ce, doar ca sa te afli in treaba.
Am spus-o de multe ori, 2% este foarte mult pentru Armata Romana, 2,5% este fabulos (foarte bine, eu accept!)…tinand cont, prin comparatie, ce fac Fortele Armate ale SUA cu un astfel de procent din PIB.
Asta ca sa le arat unora care cer pe aici 4 sau 5% din bugetul Romaniei.
Hai sa-ti explic altfel…uite bugetul Armatei Rosii:
4% of GDP (2020 est.)
3.8% of GDP (2019 est.)
3.7% of GDP (2018 est.)
4.2% of GDP (2017 est.)
5.4% of GDP (2016 est.)
Si …coup de grace…al Frantei!
2.01% of GDP (2021 est.)
2.04% of GDP (2020 est.)
1.83% of GDP (2019)
1.81% of GDP (2018)
1.78% of GDP (2017)
Comprenez vous, Musiu?
Non?
Ok, two for two, hai si cu China, one-two-three strikes…you’re out! (doar o expresie)
1.7% of GDP (2020 est.)
1.7% of GDP (2019)
1.7% of GDP (2018)
1.8% of GDP (2017)
1.8% of GDP (2016)
Dar poate sunt astia de la CIA mai prosti si nu stiu cat e cel „real” al Chinei.
@ RM
Dle RM , multunesc ptr replica
Eu am avut niste suspiciuni
Multimesc ca ai confirmat ceea ce am observat.
Va urez succes
Sanatate
Vezi ca poate iti urez si eu tie…”sanatate”…
Pune-l si pe al Germaniei 🙂
Si cu estimari pe anul asta si inca umratorii 4 ani :)))
est. 2022: x+ 100 miliarde Euro
est.2023: 65 – 70 miliarde Euro
etc…
Deci in 2020 a fost de 51,4 miliarde Euro…deci 100 de miliarde e cam peste 3%. 😀
1.53% of GDP (2021 est.)
1.56% of GDP (2020)
1.36% of GDP (2019)
1.25% of GDP (2018)
1.23% of GDP (2017)
l-am prins pe locatarul de la cotroceni pe radio in masina cu discursul maret de azi….tonul si cursivitatea mi-au amintit de ceausescu.
Cred că și ai noștri se aștepta la ceva nasol. In ultima perioada am auzit de ceva persoane ce au primit ordin de prezentare la comisariat. De la ofițeri in rezerva le logistica, la rezerviști mai nou puștani ce nu au avut treabă cu armata. 22-23 de ani.
Cred că treaba asta trebuia făcută mai din vreme, iar acum trebuia pus accent pe stocuri!
La ai nostri conducatori politici nu am mari asteptari insa oare avem cateva capele limpezi care sa studieze cu creionul in mana si sa traga niste invataminte, ma refer la profesionistii din armata, din ce se intampla acum? Oare sesizeaza cineva ca daca nu suntem in stare sa ne ajutam singuri suntem mancati? Oare nu e evident ca daca nu avem sculele noastre pe care sa punem mana cand izbucneste focul e greu? Invatam oare ceva de la turci care incearca sa-si construiasca ei sculele de care au nevoie? Si nu in cele din urma…..oamenii…,nu cred ca ar mai trebui sa fie barbat in Romania sa nu stie sa foloseasca o arma.
pune dovada aici , ca de auzit auzim toti multe.
eu am tot fost chemat anii in urma ,a cum nicio miscare
https://www.youtube.com/watch?v=ID_eFoIemjU
La conferința de azi, Lukashenko a vorbit cu bățul pe hartă. Se vede clar ofensiva planificată spre Transnistria:
https://twitter.com/TadeuszGiczan/status/1498673348183744518
Acum mă întreb și eu ca unul de pe twitter: sunt atât de idioți să-și arate planul la televizor? Bun, au mai arătat niște schițe la ceva dar asta ar fi prea de tot.
Oricum și-l uită prin mașinile abandonate, cu tot cu trasee, nume de cod etc etc:
https://twitter.com/pmakela1/status/1498648244481572867
Da, asa-i. De asta ai nostri cuminti in banca?
O putea cineva de aici sa spuna macar pe scurt ce spune ala in rusa?
Ati vazut fetele alora de la masa, sunt ingroziti mai, iar militarul ala din picioare are o fata de zici ca a fost prins copiind la examen.
Scrie mai jos în mesaj. Le explică ceea ce au făcut, nu ce vor face și pare sa confirme ca au lansat rachete de pe teritoriul lor.
Dar eu nu cred harta aia.
2,5%… super! Poate reusesc sa-i si cheltuiasca de data asta…
Si poate vedem si ceva mai multa celeritate pe partea de achizitii.
Haidem cu corvetele alea de 3000 tone produse de Fincantieri si cu F-110 de la Navantia!!! ?
de preferat puttin trebuie extras de ai lui si trimis la pensie/odihna vesnica.
belarus ar putea fi un exemplu bun daca ar fi pocniti militar asa mai e ocolite …un accident cu autori necunoscuti ceva acolo,are occidentul oameni buni pentru asta.daca nu cheama un prieten din orientul mijlociu.
Ar scapa prea usor. Arestat cand pune picioru’ afara din rusia si judecat de pentru crime de razboi la Haga.
Prefer sa stiu ca putrezeste in inchisoare. Gandeste-te cum ar fi sa faca ture in celula…
nu ma pasioneaza destinul lui,faca ce vor cu el doar sa realizeze cineva de acolo ca trebuie terminata nebunia asta.
In urmatorii ani cred ca o sa faca vizite doar in coreea de nord
Dan, nu am zis ca nu trebuie tancuri. Am zis ca prioritare ar trebui sa fie AT individuale.
Si oricat ai vrea tu sau eu, sunt arme ofensive si defensive. Si la bugetul Romaniei, fie el si 2.5% din PiB, trebuie sa ai niste prioritati.
Punctul acesta „demararea unui program de formare a populatiei pentru prim ajutor, supravietuire si familiarizarea cu manuirea arelor de foc” mi se pare foarte important! Ucrainienii l-au implementat de cativa ani si se pare ca da roade!
Bugetul apararii Romaniei, tinand seama de starea ei, trebuia sa fie de Minimum 5% , in timp de pace.
Aceasta PATETICA marire de 0.5% , ma intreb cat din ea va fi redirectionata spre Pensiile Speciale ?
Sanatate
Cam TOATA… din cei 0.5% in plus vor avea grija „Jenerali” sa-si mareasca salariile ca deh… au crescut cheltuielile de zi cu zi. Din pacate, Romania nu se va trezi nici acum, cand un potential inamic este la granitele tarii. Si asa cum zicea cineva pe aici, toate achizitiile de tehnica pe care s-au facut sunt pe baza de spaga, asa ca nu va faceti iluzii ca se va schimba ceva, nici in cazul in care s-ar aloca 10% pt. aparare, atata timp cat acolo unde sa iau deciziile, sunt exact aceiasi oameni.
La gradul de alerta in care este Nato noi cu aia 1 miliard ar trebui sa incepem programele care erau in asteptare si nu aveau finantare , nu sa pierdem timpu si bani cu reconditionat martini-henry lui strastrabunicu ca si ala e bun daca vine rusu in curte
2,5 % din PIB-uleț zice dom’ prezidente. Jeneralii își freacă mâinile, în sfârșit ? crește pensia cu 40%așa cum a promis Ciulacu. Aaaa, era pentru ceva arme? Lasă, că ne apără NATO
A apărut o știre ca i s-a aprobat Ucrainei cerere de aderare la Uniunea Europeană …
Am crezut ca e o decizie mai importanta , dar e o confirmare formala …
https://www.hotnews.ro/stiri-razboi_ucraina-25402630-video-momentul-care-tanc-trage-intr-cladire-din-care-filmau-luptele-strada.htm
ca in siria….
#aducetisfintii
Hmm, maine e 2 martie .
Rusia la 24 februarie a inchis spatiul aerian ucrainean , iar aeroporturile rusesti din sud, apropiate zonei de operatiuni au fost inchise pana maine.
Probabil ca initial se spera la incheierea operatiunilor incepand de maine .
In aceesi ordine de idei , Rusia schimba tactica , s-a dat aviz locuitorilor Kievului sa plece .
https://www.reuters.com/world/europe/russian-isolation-intensifies-ukraine-fighting-rages-2022-03-01/
Pe site-uri s-au dat si sfaturi referitor la asediu / refugiu ( provizii in casa, provizii divizate pe drum ,deplasare , comportament fata de persoane inarmate , militari sau nu )
Pe Reuters nu s-au publicat foto Maxar noi astazi
https://www.reuters.com/world/europe/russian-military-convoy-north-kyiv-stretches-40-miles-maxar-2022-03-01/
In alta ordine de idei , stire primita din Romania de putin timp din metaturgie , azi s-au inghetat conturi ale unor cetateni rusi rezidenti in Romania si care lucrau in domeniu .
Poi din 4 Martie încep in China jocurile Paralimpice … Unii cred ca Putin in cel mai negru scenariu nu și-a imaginat ca nu va fi terminat pana in 2 Martie …
De salutat dorinta de marire la 2.5, totusi parca suntem in alt film. Noi avem nevoie acum de armament si tehnica de lupta moderna nu peste 10 ani.
Bine pus punctul pe I – 10 mlrd de dolari sa punem jos maine si chiar daca am lua de pe raft tot ce vrem v-a trebui sa instruim oamenii si vor trebui operationalizate capacitatile mai complexe … unele cer timp altele nu, dotarile astea trebuiau facute imediat dupa episodul Crimea!
Pe de alta parte ne putem invinovati la maximum, insa si alte democratii (mai vechi) au procedat la fel si dupa foarte multe anunturi din ultimele doua zile putem constata ca toata lumea vrea urgent arme iar business-ul infloreste rapid! –
https://www.spiegel.de/international/germany/budgetary-about-face-germany-goes-big-on-defense-spending-a-4c90635e-5de8-4123-b18a-646b0ac13b04
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-03-01/russian-invasion-pushes-europe-into-new-era-of-big-spending
https://www.haaretz.com/israel-news/.premium-an-early-winner-of-russia-s-invasion-israel-s-defense-industry-1.10644292
Nu impiedica nimeni pe NATO sa-i acorde Republicii Moldova statutul de partener si sa pozitioneze trupe NATO pe toata intinderea Nistrului. In plus, ucrainienii depind prea mult de NATO ca sa refuze postarea de trupe NATO in Transnistria.
Ceea ce nu cred ca inteleg multi ”formatori de opinie ” e ca aceasta manipulare cu ”sa ne obisnuim cu rusii la frontiera ” e defapt tot propaganda putlerista . Rusii sunt invadatori cu nici un drept recunoscut de a fi stapanii acestor teritorii , chiar daca le vor ocupa . In consecinta nici insula serpilor nu va fi a lor daca nu e recunoscuta de tarile europene sau de lumea dimprejur . Deci orice revendicare a lor va fi NULA !
Aici se vede de fapt perversitatea limbajului lingailor putlerist ca dncu, gusa si altii …”sa ne obisnuim …cica ” NU , nu trebuie sa ne obisnuim , pt. ca ei n-or devenit stapani pe teritoriul ucrainean printr-o fuziune sau alipire ci printr-o invazie la care nici macar tarile prietene nu -i recunosc justetea .
In concluzie , pot sa zica rusii ce vor , ei sunt pe territoriul respectiv abuziv si nerecunoscuti de niomeni si orice pretentii ale lor sunt de fapt NULE !
Si un cantecel simpatic despre Bayraktar pt. cine nu l-a auzit deja
https://www.youtube.com/watch?v=kGVZHLOV60E
Pot sa dea si 5%, eu am tot spus ca se poate si ar fi bani daca se scapa de o parte din cheltuielile nesimtite cu pensii speciale, sifonarea banilor prin CFR, Tarom, etc, si taierea in carne vie a veniturilor parlamentarilor, partidelor politice si limitarea numarului de „nepoti” in functii pe la diverse AGA intretinute de stat.
Trebuie sa intelem cu totii ca deja sintem cam 17-18 milioane ramasi, care vor produce noul PIB, deci dintr-un foc mai putini bani. Pe fondul razboiului de la vecini, daca nu se produce aici sa ai plus valoare, degeaba faci planuri pe PIB, ca nu o sa-l ai cit vrei, ci cit va iesi …
Plus ca acum avem deficit – din cauza de guvernanti si pomeni electorale – de citeva zeci de miliarde de lei … adica sint cu „-” nu cu plus, deci se scad din PIB.
Pensionarii de 45 de ani, la munca nene, si fara pensii nesimtite, ca nu ati cotizat pe masura pensiei.
Deci fara legi noi, care sa legifereze munca – si virsta minima de iesit la pensie sa fie 55 pentru armata, servicii, etc – si fara contributii platite, restul romanilor trebuie sa sustina bugetul de pensii si asigurari sociale pentru o mina de parveniti din servicii.
O sa fie mai putin bani, chiar daca procentual sint mai multi, dar se vor pierde, pentru ca tot politicul va decide cum trebuie sifonati … armata nu are nici un cuvint de spus, desi sint banii pe care ar trebui sa-i gestioneze. Si romanii vor continua sa emigreze, statul roman prin politicienii care ii are, nu le asigura tinerilor nici un fel de viitor.
Situatie o sa fie grea, sa speram ca nu va escalada si spre noi si sa antreneze Europa intr-un nou razboi mondial.
La cit de rupti in fund sintem pe partea de dotari militare, nici nu o sa poti sa faci fata la un atac. Noroc ca sintem in NATO, ca sa ne apare altii … mai ales US.
Cred ca stramosii nostri se rasusesc in mormint cind vad tradatorii care conduc aceasta tara si ce au facut din armata romana si spiritul romanesc.
Denazificare –>> cum sa pretinzi asa ceva cind presedintele UA are radacini evreiesti ?
Noaptea mintii….
Probabil o baga cu denazificarea in speranta ca o sa castige suportul wokistilor din vest.
oameni mari mai credeți în Moș Gerilă,vorbim de aceiasi oligarhie politica si militara care ne tine la coada europei.singura lor apasare este continuitatea la butoane si a beneficiilor pentru aceasta clasa conducatoare.
Schimburi de amabilitati intre rusi si ucraineni prin radio:
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/t4tfhr/ukrainian_and_russian_radio_exchanges_during/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3
Se pare că Anonymous ar fi hackerit Centrul decontrol al Agenției spațiale ruse, iar tavarșci mujic nu mai are control asupra sateliților de spionaj. Nu am nici un link, am văzut doar niște pruntscreenuri pe alt site.
În altă ordine de idei, nu prea au „transpirat” până acum filmulețe sau relatări de presă cu pozițiile și luptele soldaților ucraineni, majoritatea filmulețelor sunt postate de civili, și după ce au avut loc luptele.
Ceea ce înseamnă că OPSEC-ul lor e foarte bun.
Ori au avut parte de o instruire temeinică pe linia asta, ori cineva a impus-o foarte bine.
Rușii dau semne că se adaptează, încep să se regrupeze, și incep să facă ce știu ei mai bine. Manevră de arme combinate, sub acoperire puternică de artilerie. Unde pun în practică treaba asta, le iese foarte bine.
Va urma…
Părerea mea, hâc…
„Manevră de arme combinate, sub acoperire puternică de artilerie.”
Nu ne-ar strica nici noua macar vreo 300-400 de M109(https://en.wikipedia.org/wiki/M109_howitzer), cu tevile alea de 39 calibre si raza max de 24 km, in cazul proiectilelelor clasice, tot sunt bune de tras cu ele de prin tot felul de cranguri si boscheti mai inalti!
Rusii au dovedit in Ucraina ca nu stau deloc bine, la recunoastere in adancime! Chiar si cu cei 24 km, ai M109, le putem da cep non-stop si la greu, la tot felul de tehnica de-a lor si concentrari mai mari de trupe terestre!
Bine, idealul ar fi sa avem vreo 1000 buc. de M109, dar idealul va ramane intotdeauna ideal! Achizitia sistemelor, nu cred sa fie scumpa si nici anevoiasa deloc, exista stocuri masive in conservare atat in SUA, cat si in Vestul European!
De exemplu:
Belgium: 167 A2, of which 64 were upgraded to the -A4BE standard, the remainder being decommissioned
Germany: 570 A3GE A1/A2, phased out by 1 July 2007 and replaced by the PzH 2000
Italy: 221 M109L (with an Italian made 155 mm/39 calibre barrel)[58] Replaced by PzH 2000
Netherlands: 126 A2/90 phased out and largely replaced by the PzH 2000
Canada: 76 A4B+[60] Phased out from the Canadian Forces since 2005, they were used between 1967 and 2005. All the vehicles had been modernized to the M109A4B+ SPH standard in the 1980s. They were primarily used by the 4 Canadian Mechanized Brigade Group in Germany.
Israel: 600 M109A5
United States: 992 M109A6 Paladin
Austria: 33 A2/A5Ö
Norway: 14 M109A3GNM (active) + 42 M109A3GN (in storage).[13] Will be replaced by 24 K9 Thunder between 2019 and 2024
Denmark: 2–6 (upgraded to M109 A3DK, used to be 76)
Switzerland: 224 (upgraded to M109 KAWEST)
Eu zic, ca din toate astea, de mai sus, daca dorim cu adevarat, sigur ne putem pricopsi destul de usor, cu cel putin 500 de bucati, iar asta la un pret absolut derizoriu!
Iar imbunatatirea la standardul A7, il facem in tara cu ajutorul Americanilor!
Acum 8 ani…
http://www.cristiannegrea.ro/geopolitica/2014/03/urmatoarea-miscare-a-rusiei/
Apar informații că ucrainenii ar fi atacat spre Donețk și ar fi capturat mai mulți soldați DPR.
Ar fi vorba de Brigada 95 Aeropurtată ucrainiană, cu sprijin de artilerie, care ar fi capturat Horlivka.
Deci ucrainienii nu numai că nu se retrag, ba chiar atacă în interiorul zonelor deținute de separatiști.
Așteptăm confirmarea.
Părerea mea, hâc…
Comandamentul aviatiei militare a vrut Grippen asamblat in tara .
Romania military a cerut lansat o petitie pentru avioane noi .
Americanii au oferit 24 de avioane SH .
Basescu cel aplaudat de postaci cu toata lioata pedelista a refuzat tot .
Din nou ne mor pilotii .
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/mapn-un-avion-mig-21-a-disparut-de-pe-radar-dupa-ce-a-decolat-de-la-mihail-kogalniceanu-intr-o-misiune-de-patrulare-1857849
Eu cand scrisesem ca shparla de Baseaska, a fost cvadruplu, da ca nu mai bine agent… S.I.E., S.V.R., Mossad, C.I.A., M.I.6, D.S.T. toti mi-ati sarit ca arsi in capcean si ati spus sa va aduc dovezi… pai uite le aveti in fata ochilor! ?