Vizita oficialilor romani la Elbit Israel

 

Cateva firimituri ale acestei vizite prinse in imaginile provenite de la Elbit, care au in Romania al treilea cel mai mare centru de productie, dupa Israel si SUA:

De retinut, facand abstractie de „prezenta” oficialilor nostri, zonele de interes:

  • langa nelipsitul Hermes 450, un Skystryker… dar ar fi fost poate interesant si un Hermes 45;
  • ATMOS, dar se pare ca a fost prezentat si Sigma (versiunea cu autoloaderul complet automatizat, conceput in Romania), alaturi de munitia avansata aferenta;
  • tancul usor Sabra, pe sasiu de Ascod;
  • Munitii GATR (adica versiunea cal. 70mm a STAR-80L), Lizard, Rampage, MPR500 (Multi-Purpose Rigid warhead)
  • CARDOM instalat pe un JLTV
  • sistem de razboi electronic ambarcat pe un vehicul 4×4
  • sistem de vedere/vizare pentru arma de asalt
  • C4ISR TorchX
  • PULS/Lynx MLRS, cu munitii interesante (AccuLAR, Extra, Predator Hawk) si pentru evolutia LAROM
  • un UAS cvadricopter

A mai fost prezentata fabrica de tevi de tun de calibru mare, pentru artilerie, atat pentru ATMOS/Sigma cat si pentru tunuri tractate.

 

Vom vedea daca in afara de Hermes 450 se va concretiza si altceva in urma vizitei…

 

Marius Zgureanu

 

64 de comentarii:

  1. Se gandesti cineva cata incredere mai putem avea in israelieni avand in vedere atitudinea lor de cooperare cu rusii?

    20
  2. Se plimbă ai noștri. Nu iese nik de geaba visăm. Îi vizită de relaxare nu de lucru…

    18
  3. Este interesantă competiția asta Israel vs Coreea de Sud pentru arme și muniții. Ambii dau licențe sau oferă colaborări industriale, iar israelienii au practic un HUB in Romania. Vedem ce iese de aici, dar cred că la nivel de tanc, asiaticii ai prima șansă, asta daca nu vor românii Abrams la cheie.

    9
    • E bina sa ai Abrams la cheie în 50 de ani. Atât durează sa ai un Abrams după ce americanii vor termina cu solicitarea polonezilor…. Nu degeaba polonezii au preferat tancul coreenilor aia chiar fabrica… Ba mai mult au fost dispuși sa fabrice la polonezi… Și la urma urmei Black Panther tot un Abrams e cu alta piele.

      1
  4. Elbit are o oferta generoasa de produse. Unde mai pui ca produc cateceva pe bune la noi. Acum, cum noi suntem pacifisti, ne ținem doar de vizite.

    21
  5. Cooperarea cu Elbit ar fi un foarte mare pas inainte in inzestrarea cu tehnica moderna a Romaniei , in opinia mea .
    Cumva , suntem fix in situatia Israelului : toti vecinii ne sunt dusmani ( nedeclarati , mai mult sau mai putin ) si asteapta la cotitura sa devenim vulnerabili .
    Am tot respectul pentru inaintasii nostri necunoscuti , care au planificat ( cat s-a putut , datorita epocii si influentei sovietice ) pentru viitor tot ceea ce inseamna inzestrarea indestulatoare cu artilerie reactiva , artilerie antitanc , transmisiuni , radar , munitie de toate calibrele si desigur armament de infanterie pentru un conflict de lunga durata .
    Observam ca boszgoristanul , sarbii , castravetarii ii asteapta pe rusi cu flori si covorul rosu in gara sau aeroport , iar okarina inca are pamant stramosesc in stapanire si nu da semne ca intentioneaza sa il inapoieze , ba chiar baga strambe in Moldova cu falsa statalitate a unei gubernii tariste , dar doar sub influenta okarinei . Merita sa fie invinsa , ca sa moara cat mai multi deopotriva si rusi si okarini , dusmanii naturali ai romanilor , impreuna cu tot raul care organizeaza acest razboi .
    Intarata-i drace !

    Ramane de vazut cat mai avem disponibil din acele rezerve planificate , cate au fost donate ” benevol ” okarinei in sprijinul si cate si-au epuizat natural resursa de viata …
    Cred ca Stalin avea dreptate : ponderea dusmanului din interior este 80% , ca urmare a aplicat masurile extreme de epurare , considerate absolut sinistre si complet criminale in ziua de azi .
    Da , ” niste ” masuri criminale , dar printr-un ” management ” de foarte buna calitate a invins in WW2 , conform standardelor eficacitatii .
    Departe de mine sa fiu un admirator al politicii lui Stalin .
    Restul sunt vorbe goale , iar pentru tradatori , fiti fara grija : vine vremea de apoi …
    Cei 30 de arginti nu compenseaza pretul funiei cu care Iuda s-a suicidat .

    36
  6. buna ar fi niste artilerie autooropulsata, ATMOS, SIGMA chiar mai buna, ca si asa avem probleme de personal.

    13
  7. Israelienii au zis ca vor transfera tehnologie la noi daca vrem sa facem ceva ..ma refer la atmos si sigma mai ales , dronele ..sa vedem daca iese ceva . Nu tine de alcineva decat de noi ..https://www.youtube.com/watch?v=qTicvwidxY0.

    5
  8. Robot e firma mare și serioasă.

    Pentru ” doctorii” noștri in politica :
    In Israel , 1,5 milioane de imigrați sunt ruși. Din 9,7 milioane cetățeni evrei.
    Au și partidul lor.
    Israel Beitenu.
    Coincidenta, întâmplare, e in coaliția de guvernare.
    Deci se înțelege de ce Israel nu poate ajuta Ucraina ?

    21
    • Elbit nu robot. ??
      Chinezul din telefon e cam prost și corectează cum îl duce capul. Sau partidul. ???

      13
      • Unii evrei veniti din Rusia nici macar nu sunt evrei, sunt Kazari o populatie turcica convertitata la Iudaism

        Oricum nu prea au ei treaba cu panslavismul, nu vad asta un motiv de ingrijorare

        Ca rusii si israelul au tot felul de interese uneori divergente alteori convergente asta e alta casuna, ca nu ii ajuta pe ucraineni nustiu de ce, adevarul ca nici Ro nu prea face cu adevarat mare lucru, chiar daca in martie-aprilie Odesa ar fi cazut eram vai de capul nostru

    • Cateva elemente de luat in calcul:

      – Israel ajuta cum poate Ucraina. Inclusiv cu informatii vitale in ce priveste dronele iraniene (ajuta deja medical).
      – Rusia e deja la granita Israelului.
      – Rusia e aliata cu Iranul (si continua sa faca curte tarilor arabe inamice Israelului si chiar sa curteze tarile arabe aflate deja in Acordurile Avraam), nu cu Israel. E doar o chestiune de timp…
      – Israelul a „cumparat” pana acum pasivitatea Rusiei pentru a putea contracara miscarile Iranului. Dar e doar o chestiune de timp pana se strica lucrurile…
      – Datorita situatiei din Orientul Mijlociu, Israel e „destinat” sa ajunga la cutite cu Rusia (care anticipeaza cu drag viitoarele „dialoguri” – vezi amenintarile pe canalele oficiale).
      – Israel are facilitati de productie in Romania; nu in Ucraina, nu in Rusia.
      – Acei emigranti rusi sunt de fapt evrei de origine rusa. Recent, Rusia a inceput sa faca probleme si sa impiedice repatrierea evreilor de origine rusa.
      – In Israel sunt sute de mii de evrei de origine romana. Multi dintre ei, de marca si cu contributie importanta la statul Israel https://ro.wikipedia.org/wiki/Evreii_rom%C3%A2ni_din_Israel
      – Netrebnicul de Lapid este doar temporar la conducere, fara imputernicire sa incheie intelegeri… totusi o face si multi israelieni sunt sucariti. Vom vedea exact ce inseamna asta la alegerile de peste doua saptamani…

      15
  9. Ori Dincu, ori un pusti de 5 ani, amandoi pricep tot atat din ce l-i sa prezentat

    Si din tot ce i-a fost prezentat si ce ar fi util pt MApN (sau mai mult decat necesar) si posibil de achizitionat, el s-a intors cu ideea ca ne intreseaza Iron Dome

    Ce-i lipseste chelului? Tichie de margaritar!

    18
    • Ai dreptate 101%. Dupa modul superior in care se uita la fierataniile ce-i sunt prezentate, iti dai seama ca-i intra pe-o ureche si-i iese pe ailalta. N-o sa se intample nimic nici de data asta. Singura salvare e sa vina ala mare si negru de la unchiu’ si sa inceapa sa imparta castane peste cefele de ghiolbani responsabile de achizitiile armatei. Deabia atunci se vor misca lucrurile.

      6
  10. neinteresant ,ce sa faca ai nostri cu asa ceva?!
    maestre,inca un lot de table colorate la mai-igsu te rog !…noi suntem inca la capitolul dealu’ spirii nu nato vs.rusia 2022.

    6
    • Coane, eu zic ca ar trebui sa faci deja stand-up. Dupa TVA ne zici si de Dealu’ Spirii…
      Si faza si mai tare este ca it’s funny because it’s true…

      2
      • de la sfarsitul lui feburarie suntem practic cu razboiul la granita si la malul marii iar noi finantam ministerul lui bode si arafat,acesti demni urmasi ai lui postelnicu….un minister care este un incubator de coruptie,nepotism si crima organizata la varful si din interiorul statului.

        7
  11. ma, voi vorbiti de autotunuri si munitie inteligenta, dar noua ni s-a terminat stocul de baterii de vin. La cum se consuma in razboiul asta… trebuie reinnoit, ce dracu!

    6
  12. M-am bucurat ca a fost fara sonor clipul. Pt ca din ce am observat Min Supararii nu intelegea ce se intampla acolo si parca voia sa se termine mai repede prezentarea. Ca sa nu mai spun ca molfaitul gumei sau bomboanei e de tot rahatul. Penibil, efectiv penibil!

    9
    • Văd că nu-s singurul căruia i s-a părut că individul mesteca gumă. Mâinile în buzunare, sacoul desfăcut șmecherește, pe burtă, interesul sub zero față de ce-i era prezentat, n-a avut minima decență să se prefacă interesat la ce-i explicau ăia acolo, nici măcar să se aplece să vadă mai bine, să pună întrebări sau ceva pe acolo. Tractorist.
      Dar tractoristul își expune părerile personale (care nu coincid cu poziția oficială a statului pe care ar trebui să-l reprezinte), pune mesaje sforăitoare pe Fâțibuci prin care se plânge că „răcnesc” unii la el și-i insultă pe cei care nu-s de acord cu părerile lui, iar șeful lui direct îi „calibrează comunicarea”, orice ar însemna asta.

      Iar de la indivizii ăștia ne așteptăm să ne apere în cazul unui atac al ivanilor, cu corvetele care tot primesc „termene de gândire”, cu F16-le norvegiene care au intrat în „procedură accelerată de achiziție”, cu Romaero închis…?
      Singura misiune a conservelor astea e să împiedice prin orice mijloace modernizarea înzestrării armatei române, și și-o îndeplinesc cu mare succes.

      5
    • … facand abstractie de „prezenta” oficialilor nostri …

  13. Incredibil cât de naivi suntem ,e vizită sa vadă ce au alți ,păi e război aici lângă noi și ei iși cresc salariile când ar fi mai mare nevoie de o dotare in regim de urgență , e cumva Romania o economie modernă și nu știm noi ?. Trăim din taxe ,impozite și împrumuturi ,deci ce ne-am mai putea permite azi când toată lumea cere bani că vezi preturile. De reformă nu vorbește nimeni , de o urgentă dotare și creștere a efectivelor militare ,cred că știm cu toții realitatea cu marile programe ale MAPN cu rezerviști , eu nu am încredere și numai cred nimic până nu văd în curtea noastră ceva . Am putea colabora cu Israel și să producem necesarele in tară dar vezi bine interesul lor e mai presus de interesul național.O altă vizita pe bani publici , clar

    7
  14. Vesnica problema romaneasca..noi..adica mapn am incercat..dar nu se poate..domnule..nu vor..romanii sa se inroleze..am fost..am vazut..dar nu e domnule ce tre..buna vointa am avut..am lansat enspe mii de programe de onzestrare..corvete,submarine,drone,shorad/vshorah,tancuri,avioane,etc..dar nu vor domnule sa se prezinte cu ceea ce vrem noi..+nu e bani destui..domnule..nu ne intelege poporul…jalnic,patetic..in concluzie..treaba romaneasca bine facuta.

    9
  15. Nu inteleg de ce nu mi-a fost aprobat comentariul de mai jos.

    Comentariul de mai jos este un raspuns dat userului „habarnistul” :

    Intr-o nota mai serioasa, e inspamantator ce fel gandire au unii ( precum acest individ ‘habarnistul’).

    O atitudine de tip sovinist si retrograda . Oameni buni daca ar incepe fiecare tara sa revendice teritorii unde am ajunge ?! Exact cum face rusia acum, am ajunge la actiuni aberante, la atacuri neprovocate, nejustificate. Unde ar evolua situatia ?

    Ca sa nu mai spun de respectarea tratatelor, conventiilor, legilor internationale.

    Tinuturile alea da, istoric sunt romanesti, sunt romani de-ai nostri care locuiesc acolo ! oameni care vorbesc romaneste !

    Asa e, faptul asta e de necontestat ! Pe de alta parte granitele Romaniei si alea Ucrainei si ale tutoror tarilor invecinate Romaniei s-au stabilit de ceva timp.

    Trebuie sa mergem mai departe, sa evoluam.

    Suntem in EU si in NATO, cum naiba putem vorbi de asa ceva ?

    Unde ati mai vazut voi sau auzit de cedari teritoriale in secolul 21, in anul 2022 ?

    Ultimele cedari teritoriale din lumea astaa s-au produs ante si in timpul celui de al 2 lea razboi mondial !

    Repet: bolsevicii / sovieticii au redesenat harti si au facut rapt teritorial !

    Degeaba ironizezi si persiflezi tara asta ? Ucraina spunandu-i ‘okarina’.

    Ti-as zice sa ti fie rusine insa mi-e ca ti-e strain conceptul asta.

    9
    • Ultimele cedări teritoriale au avut loc în 1999 și au implicat cei mai aliați dintre aliați. Care au recunoscut treaba făcută de ei în 2008,îmi pare.

      E adevărat ca nu e 2022,dar nu e ca și cum simplul fapt ca mai trece un an e vreun mare argument.

      Iar cu Ucraina avem interese directe și concrete.Nimic din ce au zis rusii cu privire la artificialitatea Ucrainei nu e eronat în sine.Tot ce au făcut ei de o vreme e însă o tâmpenie care creează o noua tara.

      În momentul în care cineva zice „sa evoluam” e de fapt ” sa cedam unilateral în chestiunea X”.Nu Franz,nu exista evoluție,natura umana e de neschimbat,asa nașpa cum este ea.Cine nu se poate accepta,ghinion.
      Singura evoluție reala e cea tangibile și masurabia,în sfera materiala.
      Ca cineva susține masiv Ucraina pt ca „valorile comune” nu poate trece decât printr-un cap prea odihnit sau o gura de propagandist de duzina.Interesul e cât se poate de limpede pt toate părțile implicate.Pt noi în Est e înfrângerea Rusiei,poate destrămarea ei.Pt americani e o schimbare de regim și ruperea de China.Pt europenii de Vest e sa facă minim cât sa nu para ca sunt ostili americanilor.
      Când dispare motivul,vei vedea ca și alianța de conjunctura se sparge.

      Singurul lucru pe care poți miza e propria forță.Lucru pe care imbecili din București nu îl pricep,pt ca pun botul la toate vrăjelile cum ca e 2022,prin urmare nu mai kkam ce mâncăm,e cu filosofia valorilor păcii eterne.

      25
    • @camino

      „Ca sa nu mai spun de respectarea tratatelor, conventiilor, legilor internationale.”

      Cand rahatul ajunge in ventilator, tratatele, convențiile, sunt hârtie igienică în cele mai multe cazuri, dacă nu întotdeauna….

      6
    • Gata , mi-e rușine .

      E mai bine așa ?
      Nu schimbă cu nimic situația oamenilor de rând din oblasturile muscalilor sau cele ale hoholilor .
      Cât despre toate acuzele de mai sus , ești în gravă eroare .
      Nu am cerut niciodată nimic ( schimbarea granițelor, nerespectarea tratatelor etc ) .
      Ai ITP-ul luat ?
      Că de bacalaureat nu te mai întreb , dacă o simplă analiză pe text nu reușești …
      Atât s-a putut , vorba unui trădător alogen .
      Te-ai deconspirat singur , ești fan război.
      Eu sunt mai pacifist , cât mai puțin cu armele sau cu suferința umană .
      Cine scoate sabia , de sabie va sfârși …
      E bine să ai sabie , dar doar pentru descurajarea inamicului și creșterea moralului propriu .
      Cât despre părerea ta despre mine , tu să fii sănătos .
      Te invit la dialog , dar fără manipulări de genul afirmațiilor anterioare , nu mă reprezintă .

      8
  16. Daca in vizite nu suntem experti, nu stiu cine este. Cati s-au dus, 80 plus familii?

    7
  17. Si rusii si ukr sunt dusmanii nostrii naturali, dar in ziua de azi daca nu esti pro ukr cum vrea tineretul progresist esti catalogat automat pro rus… foarte democratic 😉
    Si ungurii se incadreaza in aceeasi categorie, sansa lor ar fi daca ajung sa aibe din nou granita comuna cu rusii in N Romaniei cum visa Viki la inceputul invaziei…

    Ce tratate mai raman in vigoare daca peste cativa ani Ukr (in forma actuala) nu mai exista ?

    Poitica si geopolitica se face pe interese nu pe valori morale…

    Ungurii sunt pro rusi pe fata dar sunt in Shenghen, iau bani in continuare bani de la UE, bussines as usual, noi nu vom intra ca e nefericit Rutte (spaga cu Damen nu a tinut – cam mica valaorea navelor e drept) ca nu poate prelua macar partial Constanta si ca USR nu ajunge ever la guvernare (UE si presa „buna” de la noi finantata in principal de ei, refuza sa inteleaga ca noi si polonezii ne luam lumina mainly de la Washington nu de la Bruxell, pe motive evidente)

    Pentru noi pericolul real e sa nu ajunga rusii la vest de Nistru (incluzand aici si gurile Dunarii) sau sa dea cu nukes, dar cel mai probabil nici una nici alta nu se vor intampla

    14
    • Explica tu prietene cum ucrainezul este dujman de moarte in aceasta vizune manelistico-simplista asupra prezentului.
      Pe langa asta mai lasa rtv-ul, ungurezul ne-a sustinut pentru Shenghen. Cel putin asa a zis prezidenta lor. Acum nu stiu, a venit la Iohannis la palat, a bulanit-o asta, treaba lui ce i-a facut ca doamna Carmen era la sibiu. Ca pe ungurez il intreseaza banu pana la urma si ne-a sustinut, si de la olnadeji votul a fost clar: 15 pentru, 6 s-au abtinut, 4 impotriva. Matematica de clasa a 2-a zice ca-i oabla treaba.
      Ghici ce, la fel ca in Romania, spaga a tinut.
      Bun, oligofrenismul mediatic din Romania ne spunea ca o opinie marginala este in fapt majoritara, parcatica veche caci deunazi tot media ne-a spus cum un neamt, reprezentat al unui partid extremist, a zis ca nu sustine Romania in Schenghen. Sa faci din asta o voce, peste Scholtz e ca si cum pui egal intre vocea Romaniei pe scara internationala si Miss Piggy Pauker. Deci repede coif de staniol in cap sa ne protejam de 5G.
      Hai sa fim seriosi, macar un pic.
      P.S.
      Lasa si narativul ala rusesc ca daca nu mai exista ucraina primim noi inapoi… o sa primim o p… inapoi asa cum am primit in 300 de ani de la rusi. Numai povesti de-a lui Ion Creanga am primit si cine crede ca vom primi noi orice daca se sparge Ucraina este prost de-i curge scuipatul din gura. Sau propagandist.
      Si mai rau, cine spune ca dupa spargerea Ucrainei, nu sparg astia alt stat existent prin „presiuni” „occidentale”, recte niste garantii de la Paris pentru niste principate Dunarene. Sa vezi atunci distractie, sau asta si cauta unii cu astfel de teze ale statului artificial… „distracitie”.

      26
      • Nu am zis ca ungurii s au opus la Shenghen. Da sa fie cum zici matale cu olandejii sa ne bage in decembrie si sa fiu eu ala nebun ca nu ma supar…
        Cu restul…vom vedea cum evolueaza lucrurile…

        6
        • Colegu’ e vital important ca teoriile astea sa le combatem. Ucrainezul este un batut de soarta mai ceva ca romanul, ca peste ei tot de mana rusului a trecut si un holodomor. Ce s-a intamplat atunci, in 40′ a fost de mana urss-ului, astia saracii mureau de foame. Toata lumea i-a acuzat ca au sarit in bratele Germaniei naziste, cum am sarit si noi insa din motive diferite, dar dupa ce foame au indurat se prea poate sa-i urasca pe rusnaci mai mult ca noi.
          Noi, ca nu vom mai vedea veci tezaure si alte chestii duse la ei este cum este dar disolutia statala de mana unui „vecin” cred ca este cea mai periculoasa teza posibila care ne duce inapoi in 1939. Noi avem de lucrat la Republica Moldova, acest mini stat tinut ostatic de rusi din 40, la o unitate prin vointa, intelegere si vot democratic.

          13
          • Cand o sa vad ceva pozitiv pe timp de pace dinspre Kiev (nu multumiri pe timp de razboi) o sa imi reconsider pozitia…
            Cu Moldova nu te contrazic

            12
          • ” Colegu’ e vital important ca teoriile astea sa le combatem. ”
            Care-ai zis ba ceva rau de Ungaria ?
            Nu e voie , nici macar aluzii .

            6
      • Totusi, Povestea povestilor a lui Creanga pare sa aiba un final fericit pentru majoritatea personajelor!

        3
      • Despre neamtul ala extremist am un singur comentariu: Romania trebuie sa analizeze criticile sa-si asume ce este adevarat si sa ia masuri sa le rezolve nu sa treaca la „ba pe-a ma-tii” . Poate neamtul ala nu o sa-si schimbe parerea dar macar iese un lucru bun din asta.

        „15 pentru, 6 s-au abtinut, 4 impotriva. Matematica de clasa a 2-a zice ca-i oabla treaba.” Totusi atitudinea Olandei este de neinteles, Sunt 10 voturi care nu sunt pentru si fara un motiv obiectiv . In cazul lor ar merge un „ba pe-a ma-tii” cand or sa aiba nevoie de votul Romaniei la cine stie ce kkt de rezolutie despre nuantele de rosu acceptate pentru lalele rosii la nivel UE.

        10
        • Cristi, nu cred ca in democratie iasa votul ala absolut orice am face. Democratic majoritatea a zis… si cam asta e. Motivele obiective si perceptia lor in capul politicienilor zic eu ca am vazut destule exemple in pandemie. Si la ei si la noi. Ma mir prin ce gaura au scapat unii de la ospiciu.
          Referitor la neamt, e un prost de la AfD. Nu am pretentii de la ei, put de aici a votca din aia proasta. Ca si unii de la noi.
          Parerea mea.

          3
          • Ideea era ca in privinta neamtului daca incepi cu „noi din vestul salbatic? stai sa vezi cum e la voi” avem toate sansele sa-i iritam pe cei ce sunt neutri sau chiar favorabili noua. Cum au facut Base si Rares Bogdan. As fi preferat ceva de genul: „da acuzele dvs au un simbure de adevar dar am facut asta si aia si daca intram in Schengen o sa putem sa facem mai mult pentru ca…”.
            Sau poate sunt eu naiv si nu inteleg politica la nivel UE.

            2
    • taci bă că sperii peștii

      4
  18. pot intelege multe dar cu acest conflict la granita ma asteptam la mai mult sange rece din partea noastra ca cetateni si nu caderea in pacatele revizionismului si nostalgiile nationalismului de birt.

    10
    • N-ai de unde sa ceri mai mult. Toata media si clasa politica au cultivat asiduu atitudinea „de birt” ca fiind de bon ton. Romanul de rand a preluat ce i s-a servit.

      7
  19. Ma uit la cat de repede se misca polonezii plesnesc de invidie. Cand au fost in Coreea, cand si-au anuntat intentiile? Acum cateva luni. Deja au semnat contractele si primele tancuri si SPG-uri pentru ei au iesit deja din fabrica. Le dau dreptate celor care spun ca nu exista vointa politica reala pentru asa ceva. Nemernicii cocotati in fruntea tarii isi anunta intentiile doar de ochii aliatilor, lanseaza doar baloane de sapun ca sa distraga atentia dar la final singurele contracte reale, majore de pana acum raman P5, Patriot si NSM. Restul, MLI, SHORAD, VSHORAD apar doar in scrisori de intentie evident neconcretizate si fara sperante de concretizare sau licitatii care par inghetate. Tancurile, artileria autopropulsata nu apar nici macar la nivel formal in intentiile de echipare. Dronele abia se taraie… Evreii ar vrea sa ne vanda si arme ne-ar da si tehnologie si onor delegatii nostri ingaima ceva doar despre Iron Dome si asta cand Israelul are Spyder pt Shorad, Atmos pentru artilerie autopropulsata iar noi ne taraim cu artilerie tractata din 1980, Hawk semimodernizate dar visam ID.

    8
  20. Eu tot ma intreb ce naiba a fost asa de greu sa iei dom’le o forja rotativa ori de la SMS Group (vezi polonezii cu tunul pt. Krab) ori de la GFM Steyr din Austria,niste strunguri de lungime mare de la italienii de la Tacchi (ca o curiozitate si sarbii de la Yugoimport si americanii de la Watervillet Arsenal folosesc strunguri Tacchi–vezi pozele). Pana mea,ciocane radiale de forjat gaseai prin fabricile romanesti,stiu ca am vazut odata pe Internet una la SMR Bals care produce osii pt. trenuri. Are unu’ de la mine din Oradea postat anunt pt asa ceva (firma e din Oradea,ciocanu’ e de la mama naibii din ceva fabrica uitat de prin tara.)(https://www.presstrade.ro/view-products-category-utilaje-forja-product-Masina-de-forjat-radial–nr-420-language-romanian.html) Imi amintesc si de presa SMS Meer de la IMGB „evaporata” si aia ca nu e profitabil dom’le.Bine ca pentru italianu’ de la Donalam Calarasi care invie productie de fier beton la Targoviste e profitabil sa bage 400 de milioane de euro da’ pt. romanasi e mai usor sa vanda la altii.Bravo lui sincer.Daca eu la 29 de ani impliniti chiar azi stiu astea dobitocii astia de ministri lui p[este ce stiu? Fmm de incompetenti tradatori!

    https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/80604082_10156594025632204_110149049100795904_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=2l3B4qbyRssAX9lwxLu&tn=bhjZWah7tW_4hDDb&_nc_ht=scontent.fomr1-1.fna&oh=00_AT8ROheGcPLnyGHhP5Jk1kyRGQIGsyCPYCUS2G8YV4TJ6Q&oe=6377198D

    https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/298524293_198863642496939_3461766840315662976_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=F1di7u_HQjcAX8paN5y&_nc_ht=scontent.fomr1-1.fna&oh=00_AT8pBjj0P8SAcMuxAu2_2qeIRmO_jP-etFD2SxgZPKVlRA&oe=635584CE

    https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/67404125_10156225404297204_1348132853451325440_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=uQ73ulg4H6IAX_REW9k&tn=bhjZWah7tW_4hDDb&_nc_ht=scontent.fomr1-1.fna&oh=00_AT-jFJJuLKLC8aPEj6q7Rr3ZZi4LjzFOC0I8IIdK6ZYemw&oe=6377113A

    11
    • Vezi ca si forja rotativa de la „Watervliet” Arsenal este tot de la SMS Group. Asteapta putin ca o sa vina un gagiu acum si o sa ne spuna ca ciucele de la Resita, niste chinezarii din anii 1970 care de fapt reprezinta tehnologie sovietica conceputa prin anii 1950 sunt numai bune de utilizat.

      9
      • Ciuce sunt prostiile pe care le tot debitezi aici .

        ” chinezariile ” de care spui erau copii ale unoir utilaje occidentale
        Si au fost cumparate doar pentru prima etapa de dezvoltare a uzinei
        Si functionau
        Etapa 1 era destinata fabricarii tunurilor cal. 85 mm dar a fost reorganizata pentru cal.100 mm , tractat , tanc si naval
        Si functionai bine si acelea , au trecut de 1000 de lovituri cu bine
        Si in vremea aceea nici Abrams nici K-1 nu aveau decat tunuri de 105 mm

        Investitia din 1974 , pentru sectorul productie tunuri

        Din China
        – Strunguri paralele CW 1000 x 8000 (specializate pentru
        strunjire conică a ţevilor de tun) – 3 buc.
        – Idem -1000 x 3000 -1 buc.
        – Idem -1000 x 5000 -1 buc.
        – Idem -1000 x 1500 -1 buc.
        – Maşină de frezat verticală 425 x 2000 – 4 buc.
        – Maşină de honuit 160 x 8000 -1 buc.
        – Maşină de honuit 40 – 200 x 2000 -1 buc.
        – Maşină de găurit adânc AZ60 – 200 x 2000 – 2 buc.
        – Idem -100 -150 x 800 -1 buc.
        – Maşină de broşat 20 tf. x 1600 -1 buc.
        – Maşină specială de broşat canale variabile -1 buc.
        – Maşină de ghintuit 80 -150 x 6000 -1 buc.
        – Maşină de găurit radial ø 75 – 2 buc.
        – Idem – ø 35 -1 buc.
        – Maşină de rectifi cat rotund 800 x 5000 -1 buc.
        – Şeping 650 -1 buc.
        – Morteză 320 -1 buc.
        – Morteză 500 -1 buc.
        – Maşină pentru rectifi cat locaşul închizătorului, din
        culată 640 x 640 -1 buc.
        – Maşină de rectificat ø 500 -1 buc.
        – Maşină de rectificat plan 710 -1 buc.
        b) Din Cehoslovacia (1974 -1975)
        – Maşină de frezat TOS 400 x 1600 -1 buc.
        – Presă cu excentric 160 tf. -1 buc.
        – Ghilotină LODZ -1 buc.
        c) Din Ungaria (1974)
        – Maşină de găurit radial CSEPEL 30 -1 buc.
        d) Din Bulgaria (1975)
        – Strung paralel CY 401 x 1500 – 4 buc.
        e) Din România (1973 -1975)
        – Un număr de 78 maşini-unelte universale, în special
        strunguri şi maşini de frezat.

        Investitia din 1974 , pentru scularie

        – 2 utilaje – pentru prelucrări de sculărie de precizie, din
        Elveţia;
        – 6 utilaje – din R.D, Germană (prelucrări în coordonate,
        detalonări etc.);
        – 5 utilaje – din U.R.S.S. – specifi ce, pentru sculărie;
        – 5 utilaje – din Cehoslovacia – idem;
        – 24 utilaje universale – din industria românească.

        Investitia din 1974 , pentru atelierul de reparatii

        – 2 maşini de danturat – din China;
        – 2 maşini-unelte (raboteză şi frezare – alezaj) – din
        U.R.S.S.;
        – 21 maşini universale – din industria românească.

        Etapa a doua a insemnat cresterea calibrului gurilor de foc produse
        Masinile – unelte specializate erau in mare parte import direct din occident

        Investitia 1977-1979 , pentru sectorul productie tunuri , sectia noua

        – maşina de copiat camera de încărcare, cu comandă numerică
        SXCI-400 CNC. , produsa la Strungul Arad- 2 maşini de găurit adânc – mari – „Gildemeister” – R.F.G.;
        – 2 maşini de găurit adânc – mici (până la 4 m) – „SIG” – Elveţia;
        – 1 maşină specială de broşat – „SIG’” – Elveţia;
        – 1 maşină specială pentru honat interiorul ţevilor de tun
        (cu lungimi până la 10 m) – „Nagel” – R.F.G.;
        – 1 maşină de ghintuit – „SIG” – Elveţia;
        – 1 maşină de rectifi cat exterior pentru ţevile de tun (cu
        lungimi până la 8 m) – „SAX” – R. D. Germană;
        – 1 maşină de honat specială – „DELAPENA” – Anglia;
        – 1 maşină de mortezat culate – URSS;
        – 1 maşină de frezat TOS cu cursa de 2000 – Cehia;
        – 1 strung paralel pt. ţevi de tun -1600 x 8000 – China;
        – 2 strunguri paralele pentru ţevi de tun –1250×10000
        – China;
        – maşini de mortezat şi maşini de rectifi cat exterior –
        China;
        – 1 maşină de găurit adânc 200 x 2000 – China;
        – 1 maşină pentru rectifi cat locaşul închizătorului, din
        culată – autodotare, în colaborare cu U.M. Cugir.
        – peste 40 de maşini-unelte universale: strunguri paralele şi strunguri
        carusel, morteze, maşini de frezat, de rectifi cat, maşini de
        frezat şi alezat din Romania

        Investitia 1977-1979 , pentru sectorul productie tunuri , sectia veche

        81 maşini-unelte universale şi specializate (pentru
        tunuri), în acord cu încărcările fundamentate (pe 3 schimburi)
        pentru producţia planifi cată a tunurilor calibrul 100 mm de
        diverse modele. Dintre acestea,
        – 4 din URSS
        – 6 din China (inclusiv încă două strunguri 1000 x
        8000, specializate pentru ţevi de tun)
        – 4 din Cehoslovacia

        Investitia 1977-1981 , sector scularie

        62 de maşini-unelte, din acestea
        – 5 – URSS
        – 3 R.D. Germană (de prelucrare în coordonate)
        – 1 din China

        Investitia 1977-1981 sector reparatii

        20 utilaje noi,majoritatea specializate pentru reparaţii medii şi capitale:
        de frezat caneluri, de mortezat, de rabotat, de danturat, pentru
        frezat pene bobinaj, de tâmplărie, de alezat şi frezat etc. din care 6
        utilaje – din import Est

        Unele utilaje au fost contractate ulterior si instalate pana in 1988 .
        In comentariu , repet, am exclus partea de presaj ,partea tratamente termice , care sunt foarte importante , partea de acoperiri metalice , in special cromare dura , vopsitorie etc . referindu-ma strict doar la masinile-unelte .

        La Uzina Mecanica Resita , acum Arsenal nu a existat forja rotativa
        Era la Targoviste , dar s-a dus in Rusia , pe vremea lui Bassescu ” antirusul ”
        Si laa Targoviste s-a desitrus si otelaria speciala si s-a distrus si instalatia de de retopire sub zgura , singura din tara care reusea sa purifice otelul pentru tunurile cu teava lisa cal. 125 mm

        Deci Alex ca de obicei debitezi prostii
        Cine te stie stie si de ce
        Si nu ai mai gasit decat 6 fraieri pentru para stricata , am mai discutat aici si degeaba
        https://www.rumaniamilitary.ro/si-totusi-cal-122mm-in-artilerie-e-mort#comment-400159

        Cine vrea , poate citi istoria fabricii de tunuri de la Resita pe site-ul Revistei fortelor terestre , rubrica biblioteca virtuala cand functioneaza, acum nu :
        https://rft.forter.ro/biblioteca-virtuala/19326/tunurile-re%c5%9fi%c5%a3ei
        http://www.rft.forter.ro/

        7
        • Tot o cînți p-asta cu C.O.S. din Tîrgoviște ale cărui utilaje au fost scoase din țară pe timpul lui Băsescu, dar nu spui cînd a fost vîndut către ruși și de cine. Idem U.P.E.T. Dîmbovița a avut P.S.D. la conducere, , cu mici excepții, are și în prezent, dar nimeni nu a mișcat un deget în direcția asta. Iubitul tău P.S.D., deși a condus singur sau în slianțe țara asta, nu a avut nici o intenție să repare greșelile făcute de C.D.R. sau P.D.L.

          3
          • Hai sa-ti mai spun odata cum s-a privatizat uzina noastra : s-a vandut pe timpul lui Iliescu , cu contract cu obligatii oncrete de investitii .
            Dupa venirea lui BaSecu la putere, s-a secretizat contractul ( liderul de sindicat a pastrat o copie a originalului ) , s-au adus niste linii tehnologice supraevaluate , care ulterior au fost demontate si carate .
            Si nu numai acelea , ci si dotarile moderne existente importate dupa 1990 pe bani grei , adica salariile noastre reduse , lucru acceptat ca sa avem viitor .
            Si noi suntem zecii de mii de metalurgisti care am vazut aceasta .
            Asa ca nu-l mai pupa pe Petrov , ia-l de mana si mergeti si voi unde au mers utilajele .
            Pohod na Sibir !

            1
            • Te las pe tine să te duci înainte cu pesediștii tăi. Nu-l pup pe Băsescu, pe nimeni de altfel, ura mea e egal împărțită între toți. Nu știu despre ce fabrică vorbești, ești din Tîrgoviște/ai lucrat la C.O.S.?

              Ți-am mai spus și altă dată, toți sînt o apă și un pămînt, iar cei pe care îi simpatizezi nu au făcut nimic să oprească jaful atunci nu l-au pornit ei. Județul Dîmbovița e un puternic fief P.S.D.. Marele Năstase e născut în Dîmbovița, aici făcea celebrele lui vînători (să nu uităm că socrul lui Ponta la o astfel de vînătoare a fost împușcat, se spune că de fiul cel mare al lui Bombonel), au fost cîțiva miniștri P.S.D. din Dîmbovița (de exemplu: Rovana Plumb, Țuțuianu) și totuși nimeni nu a făcut nimic pentru a îndrepta răul făcut.

              2
  21. Da ai dreptate.

    2

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *