NHIndustries, necaz dupa necaz

probleme elicopter NH90

Australia (47 de aparate ce vor fi retrase anticipat), mai apoi Norvegia (pe 22 iunie 2022) a renuntat la elicopterele NH90 construite de NHIndustries datorita slabei calitati a acestora, intarzierilor mari la livrare, lipsei pieselor de schimb cat si a costurilor mari cu exploatarea sau a disponibilitatii scazute la zbor a aparatelor.

Belgia va retrage o parte a flotei, Finlanda anunta mari probleme de fiabilitate si disponibilitate la zbor, iar francezii se plang si ei ca din 27 de aeronave detinute zboara doar sapte (ianuarie 2022).

Adica client dupa client crunt dezamagit.

Acum si Suedia va face exact acelasi lucru, mai exact va retrage din dotare, treptat ce-i drept, intre 2024 si 2030, cele 18 aparate NH90 si nici n-are de gand sa mai cumpere altele, intentiile se indreapta catre Sikorski si al sau UH-60M si “R” pentru lupta anti-submarin.

Suedia are deja in dotare 15 elicoptere americane UH-60M pe care le-a folosit in Afganistan in misiuni de tip MEDEVAC. Comanda catre Sikorski a venit tocmai pentru ca elicopterele NH90 de transport au intarziat destul de mult.

Si uite-asa isi bat joc europenii de sansa de a dezvolta un elicopter mediu de transport local si vor arunca in continuare cu banii spre americani.

GeorgeGMT

12 comentarii:

  1. Pai decat sa dezvolte din astea ;fiabile’ precum NH, mai bine cumpara de unde gasesc. Si pe mine ma trecusera emotiile cu elicopterele alea, dar macar la noi vor sa ia din astea sigure si testate oarecum de noi deja. O sa fie precum trecerea de la Dacia solenza la Logan.

    3
  2. asta e rautate. pana acum 20 de ani toata lumea se plangea de proasta calitate a masinilor franceze, cat despre cele britanice……mai bine nu. dacia logan a atins 1.000.000 km . da e un low cost, e romanesc, dar e mai bun decat altele cu pedigree. nu mai injurati tot ce e romanesc , ca va plimbati in ,,jafuri ,, germane care au 50% piese romanesti. si mancati salamuri italiene cu carne romaneasca, paine ,,carrefour,, cu faina romaneasca, ulei unguresc cu floarea soarelui romaneasca, sau cicolata elvetiana cu zahar romanesc. si 15% din ,,aeronavele,, airbus, boeing, lockheed martin au tot componente romanesti. iar nh ala era prost de la inceput. toti stiau, dar asa cum e trendul-turma face ce i se zice nu ce vrea, au cumparat toti ca era la moda.

    20
  3. de aceea am zis ca proiectele astea europene sunt cam frectie la piciorul mortului. cu cat ai mai multi bucatari, cu atat sunt sanse sa-ti iasa o ciorba de rahat. stiu, in mod ideal ar fi ca Europa sa devina autarha si pe palierul industriei de aparare, dar si sa arunci bani in proiecte „gauri negre”, nu e treaba. De ce sa dezvolti tu fighter de generatia 5, cand deja e unul f bun pe piata? Eu as zice ca in domenii unde au slabiciuni, in loc sa arunce cu mikiardele in proiecte, mai bine atrag capacitati de productie ptr. armament american in Europa.
    Proiectele astea comune sunt nasite mai toate de francezi. Ca sa-si salveze ei industria de aparare pe bani comunitari sau ai tertilor. Si ne mai miram ca nemtii nu pun botul la tancul comun sau la fighterul comun….

    3
  4. Copilul cu multe mame… Airbus face elicoptere. Leonardo (Agusta Westland) iar..
    A iesit un rateu.

    2
  5. NH-90 este un elicopter superb și teoretic poate înlocui o gama larga de elicoptere. Dar teoria nu prea corespunde cu realitatea. E clar ca se dovedește un eșec, iar europenii nu au nici voința și nici putință de a transforma un proiect eșuat într-un succes (asa cum au reușit americanii cu mai multe proiecte născute greu).
    Ar trebui sa ne felicitam ca cele doua elicoptere ASuW sunt H215M :). Ai noștri erau în stare sa ia NH-90. Ganditi-va ce disponibilitate ar fi avut flota noastră de doua elicoptere.

    17
    • Nu zbura niciunul!?

      6
    • Romania nu ar fi luat in veci NH pentru ca sunt scumpe, nu conta ce stiau sa faca sau cat de fiabile erau… Tiger tot un proiect nereusit si costisitor….. Nu sunt adept Airbus as fi preferat BH pentru noi ca polonezii. Puteam face multe chestii cu Polonia… Bravo MAI pentru achizitie….

      5
  6. Ma mir ca nu s-a gandit nimeni ca avem nevoie de elicoptere la mana a doua :))

    7
  7. Daca era american, iar veneau bajetii cu LCS-urile…

    1
  8. Vai de capul lui de continent, politica energiei, a imigrarii si a apararii excelenta datorita in primul rand si nu numai autointitulatilor „lideri ai europei” . Intre timp eminetnele continentului, DE si FR nu se pun de acord sa faca un PDF cu avionul gen 5, pana la urma Koreea si Turica risca se ne ia fata si aici.

    3
  9. NH90 e exemplul ideal pentru a ilustra imbecilitatea factorului politic.
    Un elicopter excelent ca idee dus in derizoriu de politicieni.

    Si mai trist e ca nici nu vor sa il aduca pe linia de plutire.
    Acest proiect pare sabotat din nastere.

    Si se mai plang francezii si altii despre autonomia europeana.

    6

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *