Rechinul albastru

Daca pana acum balena albastra era cea celebra, iata ca Naval Group au prezentat un nou concept – Rechinul Albastru:

Are o structura catamaran [ mai corect trimaran] desigur… in clasa de 5000 de tone (lungime de 160 metri si o latime de 37 metri), deci doar un pic superior unei fregate FTI/FDI si cu o clasa de misiuni specifice unei fregate. Corpul multicoca ar asigura potrivit celor de la Naval Grup o  rezistenta la inaintare la jumatate din cea a unui corp clasic, o stabilitate marita pe mare agitata, o semnatura acustica redusa.

Sistemul de propulsie hibrid combinat diesel-electric și diesel (CODLAD) combina motoare diesel, generatoare diesel, baterii litiu-ion, pile de combustie, motoare electrice și propulsoare electrice cu transmisie continuu variabila care antreneaza propulsoare cu pompa. Propulsia hibrida i-ar asigura pe langa alte avantaje, cum ar fi silentiozitatea, si o viteza maxima de 30 de noduri.

Apropos, unde e catargul de senzori? Disparut din cauze de „furisare”?

Iar conceptorul sau mai sustine cum ca ar fi un proiect responsabil cu impact redus fata de mediu…

Apoi nava poate fi echipata cu diverse tipuri de drone pentru lupta in toate mediile, ceea ce devine ceva natural, cel putin la nivel de marketing. De remarcat inclusiv o drona de intretinere, care ar trebui sa curete suprafetele (cu invelis „antifouling”/ anti-depunere viata marina) in imersie de depunerile de viata acvatica pentru a pastra intacte caracteristicile navei.

Managementul inteligent al energiei și sistemele de incalzire, ventilatie si aer conditionat (HVAC) participa la reducerea consumului de energie.

Tehnologia de reducere catalitică selectiva (SCR) este utilizata pentru gazele de esapament ale generatorului diesel pentru a reduce emisiile de CO2, tehnologia de oxidare umeda este aplicata la tratarea deseurilor pentru a se alinia la reglementarile maritime internationale; iar noul gaz frigorific R744 reduce, de asemenea, impactul CO2 .

 

In fine, mi se pare mie, sau ar putea exista o legatura cu … XWind 4000?

 

Marius Zgureanu

 

Surse:

Naval Group presents Blue Shark, a high-tech and environmentally responsible concept ship at Euronaval 2022 

Naval Group présente Blue Shark, un nouveau concept de frégate „à fort potentiel éco-responsable” 

Euronaval 2022: Naval Group’s Blue Shark concept ship combines combat power and reduced environmental impact (janes.com)

30 de comentarii:

  1. Mai tii minte pe Ocean Avenger (4000 de tone) sau UXV (8000 de tone)?
    meh.

    3
    • @ Razvan ,Si acel concept mi-a placut . Pe acela l-or adus pana la stadiul de macheta .
      Se poate obserava o tendinta de trimaran cu puntea largita pt. a imbarca drone pt. o viitoare nava …

      1
  2. „Apropos, unde e catargul de senzori? Disparut din cauze de „furisare”?”

    Peretii navei sunt concepute a fi din compoziti si poti sà pui antene radar conforme. Plàcile ASEA par fi montate la vreo 10 m de la linea de plutire, ceea ce înseamnà 5 la 10 m mai jos decât fregatele franceze actuale. Nu stiu cât ar reprezenta pierderea de detectie în mare, dar în acelasi timp se câstigà în reducerea distantei de detectie de càtre adversar

    Iar pe la 0:25 din video se vede o aripà zburàtoare legatà de un cablu de navà.

    Poate sà joace rolul de radar de mare înàltime sau de captor optoelectronic si fiind alimentatà în energie prin cablu, cu o autonomie practic ilimitatà.

    E un concept simpatic, dar cred cà va ràmâne doar un exercitiu tehnologic pentru Naval Group.

    8
  3. Pe lângà aspectele ecologice, se zvoneste cà nava ar fi gay friendly si primitoare pentru transgenre la toalete iar la cambuzà va fi numai vegan

    27
  4. Bai sa-mi trag de nu seamana asa, de la distanta ,cu viitoarele corvete care ziceau ca vor sa le faca la Constanta !?…hehe
    Arata foarte bine , sper ca produsul final viitor , [daca il vor face ], sa semene cu conceptul

  5. Concepte interesante prezentate în ultimul timp de Naval Group. Dar totuși as vrea sa vad din partea Naval Group (si in general din partea europenilor) și materializarea acestor concepte. Ca demonstratoare de tehnologie măcar. Știu ca sunt scumpe, dar datele și cunoștințele necesare pentru dezvoltarea unor nave viitoare se pot aduna doar cu demonstratoare. Probabil ca lipsește finanțarea.

    4
  6. Or sa faca doar 4 si gata…!
    O sa le vedem la Egypt Navy…..
    Primite moca….

    1
  7. E, hartia suporta orice. Mai nou, putem spune la fel si despre pixeli. 🙂

    Sincer, daca nu ar avea turela in fata, ai zice ca e un iacht de fite. Parca ti-e si frica sa urci la bord, sa nu ii zgarii vopseaua. Degaja un aer delicat, de „nu ma atinge ca ma stric”. Plus ca nu sunt mare fan trimaran, o lovitura mai serioasa in partea din fata si cred spui pa pa la sectiunea prova, si apoi, chiar daca nu se scufunda, nu cred sa mai fie capabila de navigatie. Singurele nave de care stiu pe model trimaran, Independence class, au avut probleme cu coca fix in partea din fata.
    Daca ne uitam la modelele noi care se construiesc efectiv, gen Constitutioin Type 31 sau FTI (nu mai zic de chinezi, coreeni etc), vad ca se prefera varianta clasica, monococa, nu avantgardisme din astea. Recunosc, sunt subiectiv, dar dincolo de animatiile astea, si maxim o macheta, nu cred ca va trece.

    PS si WTF e chestia asta cu impact redus asupra mediului? Asta cred ca are rost la chestii produse in serii de mii / zeci de mii, nu la niste nave care daca se vor produce in 10 bucati ar fi o mare minune. Si oricum, cred ca altele ar trebui sa fie prioritatile la proiectarea unei nave militare.

    3
    • E la moda sa o arzi eco, bio si organic zilele astea…
      Altfel, propulsia electrica are avantaje certe si imbunatateste caracteristicile tehnico-tactice ale navelor. Intamplator, pentru a obtine acelasi rezultat, ard si mai putin gaz decat vechile sisteme de propulsie

  8. Zici ca e concurs de desenat concepte la NG. Nimeni nu-i intrece. Mai greu e cu punerea in practica a conceptelor. Ba chiar si a contractelor unde au fost declarati castigatori. Poate ne zice Mircea un pret estimativ la conceptul asta, ca sa ne ia durerea de burta.

    1
    • De neprețuit. Exercițiu pentru birourile de studii unde excelează.
      Fiindcă la MCO (menținere în condiție operațională) au pierdut toate apelurile de oferte în Franța, chiar pe navele care le-au construit.

      2
    • Probabil că încep pe la un miliard și termină la 2 jumătate. Chestia e patentata de NG…

  9. Shut up, shut up, shut up…stop telling me!

    Greece will also procure 116 Aster 30 Block 1 SAM to equip the 3 x Kimon-class (FDI HN) frigates, each one fitted with 4 x 8-cell Sylver A50 VLS.
    https://twitter.com/D__Mitch/status/1602257197152567296

  10. Dupa, cunostiinta domniilor voastre – face fata navelor rusesti!? Daca face, inseamna ca este super!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *