Textron/Bell V-280 Valor a fost ales ca noul Future Long-Range Assault Aircraft (FLRAA) al US Army

Providence, R.I. (5 decembrie 2022) –  Textron Inc (NYSE: TXT) a anunțat astăzi că Bell Textron Inc., o companie Textron, a primit contractul de dezvoltare pentru programul Future Long-Range Assault Aircraft (FLRAA) al Armatei SUA. Acesta este tiltrotorul Bell V-280 Valor, care a fost dezvoltat și testat ca parte a programului Joint Multi-Role Technology Demonstrator (JMR TD) care a început în 2013. V-280 a progresat prin proiectare, producție și mai mult de trei ani de teste riguroase de zbor care au furnizat date extinse ce validează avantajele tehnice și operaționale ale aeronavei pentru misiunea de asalt pe distanță lungă.

„Suntem onorați că armata SUA a selectat Bell V-280 Valor ca aeronava de asalt de ultimă generație”, a declarat Scott C. Donnelly, președintele și directorul executiv al Textron. „Intenționăm să onorăm această încredere prin construirea unui sistem de arme cu adevărat remarcabil și transformațional pentru a îndeplini cerințele misiunii Armatei. Suntem încântați să jucăm un rol important în viitorul aviației armatei.

„Acesta este un moment interesant pentru armata americană, Bell și Team Valor, pe măsură ce modernizăm capabilitățile aviatice ale armatei pentru deceniile următoare”, a declarat Mitch Snyder, președinte și CEO al Bell. „Bell are o istorie lungă în sprijinirea aviației armatei și suntem gata să echipăm soldații cu viteza și raza de acțiune de care au nevoie pentru a concura și a câștiga folosind cel mai matur, fiabil și mai accesibil sistem de arme de asalt cu rază lungă de acțiune de înaltă performanță din lume.”

Acest succes se bazează pe un deceniu de progres al V-280 Valor prin proiectare, producție și testare amănunțită pentru a demonstra că această aeronavă va îndeplini cerințele programului FLRAA. Bell și partenerii săi din industrie au validat sistematic aeronava V-280 și abordarea lor modulară a sistemelor deschise în colaborare cu Armata.

„În ultimii  ani echipa Bell a demonstrat capacitățile operaționale excepționale, sinergiile digitale și îmbunătățirea accesibilității platformei oferite de V-280”, a declarat Keith Flail, vicepreședinte executiv, Advanced Vertical Lift Systems la Bell. „Bell este pregătit cu facilitățile noastre de producție de clasă mondială pentru a pune în aplicare experiența noastră de aproape șapte decenii de tiltrotor pentru a livra armatei o flotă FLRAA modernă.”

Contractul inițial rafinează proiectarea sistemului de arme, susținerea, întreprinderea digitală, producția, integrarea sistemelor, testarea în zbor și calificarea navigabilității.

Bell Textron Inc.

33 de comentarii:

  1. Intr-un fel nu e prea surprinzator faptul ca Valor a fost ales.

    Problemele intampinate de Defiant si seria de esecuri(de diverse dimensiuni) ale LM cu diverse alte produse a contribuit in mod sigur.

    Cel mai mult cred ca a cantarit experienta acumulata cu Osprey. Ori Valor este practic urmatoarea generatie de tilt rotor. Se promite a fi mai performant si mai putin costisitor decat Osprey. Acum sa vedem daca Pentagonul o sa fie in stare sa livreze noul ITEP(motor).

    1
  2. O decizie absolut normala. Osprey si-a dovedit valoarea, si nu cred ca un elicopter poate concura cu osprey la capacitatea de incarcare si viteza. Cred ca s-au rezolvat si bolile copilariei, asa ca Valor promite sa devina calul de bataie al asaltului pt multi ani de acum inainte.
    Ce mi se pare intyeresant este ca nimeni altcineva nu a fost in stare sa dezvolte asa ceva. Totusi, europenii si rusii au traditie in ale elicoperelor. Chiar nimic?

    1
  3. @Razvan Ce zici, FARA merge la Sikorsky? 🙂

    1
    • @nicolae

      nu sunt Razvan dar sunt dispus sa pun pariu pe o bere ca da

      1
      • I’m…conflicted. 🙂
        Pana la urma, cred ca la FARA o sa conteze…viteza.
        Asa ca Sikorsky Raider X sa fie! 290 mph fata de 210 mph la Bell Invictus.

        Insa tot nu inteleg de ce a fost mereu cerinta unui singur motor si nu doua (chiar daca la Bell 360 Invictus avem motor principal si un „sidekick”); ideea ca tehnologia ITEP e superfiabila la ora actuala (va inlocui motoarele flotelor de Black Hawk si Apache) – si deci e de ajuns un singur motor la „cercetasi” – nu mi se pare prea „desteapta”.

        2
      • @robi suntem doi atunci. 🙂
        @Razvan Tehnologic vorbind Raider este peste Invictus de care s-a tras mult ca sa scoata si alea 210 mph in conditiile in care are (Invictus) un design “conventional”. Raider, daca au rezolvat problema elicelor portante (care tindeau sa faca “cunostinta” una cu cealalta) are mult mai multe rezerve de crestere decat Invictus care pana la urma pare a fi un 525 “tunat” extrem.

        • Intrebarea e daca nu cumva scorul catastrofal pe care il are Ka-52 in Ucraina il va afecta pe Raider X.
          Da, stiu, e cu totul alt animal datorita sistemului coaxial cu elice rigide si elicei propulsoare din coada…totusi…

          • In opinia mea, scorul prost al lui Ka-52 are mai degraba legatura cu electronica (comunicatii, senzori si contramasuri) deficitara si lipsa de arme ghidate cu raza mai lunga de actiune decat cu configuratia constructiva. De asemenea, s-a vorbit si de lipsa de pregatire in actiuni combinate a pilotilor rusi.
            La FLRAA cred ca au primat viteza si raza de actiune in regim de lupta superioare precum si faptul ca Valor beneficiaza de o tehnologie maturizata (multumesc Osprey) prin comparatie cu configuratia tehnica de la Sikorsky.
            In cazul competitiei FARA manevrabilitatea si dimensiunile generale joaca un rol mai important decat la FLRAA, US Army a spus ca se asteapta ca produsul FARA sa lupte inclusiv in spatii urbane, printre si dupa blocuri – vorba cantecului. Din acest motiv Bell a scos din joben Invictus pentru ca Valor este pur si simplu prea mare si mai putin manevrabil decat Raider X.
            In aceeasi idee, mi se pare ca Defiant este un candidat mai potrivit pentru a inlocui Apache decat Valor.

            2
  4. Poate au vrut sa salveze Bell, care nu avea din cate stiu, nici un contract serios cu armata. Osprey a avut multe probleme, in special cu vibratiile dar probabil ca le-au rezolvat. Tind sa cred ca a fost si o decizie politica, sa-si salveze un producator cu traditie si sa salveze astfel locurile de munca. Unchiu tine tare mult sa aiba producatorii sai de zburatoare in stare buna, d-aia ii favorizeaza pe rand. Favorizeaza in acest fel si concurenta acerba dintre ei. Pana la urma, indiferent de motive, Valor e o zburatoare excelenta si promite mult.

    2
  5. au dat de gustul tiltrotor si pastreaza reteta,oricum prea complicat defiantx al concurentei.

    1
  6. Ne-ar prinde bine si noua niste din astea. Oare am avea acces la ele, sau doar Venom si Viper?

  7. Osprey alea au flote, si ambarcate, f.bune pentru interventii rapide.
    Noi am avea nevoie macar de Osprey, pina la ultima varianta, sau elicoptere de transport grele de la Sikorsky.
    Daca am vrea, ca stat, am avea de toate in curte de la uncle Sam.
    Doar sa deschidem gura si buzunarul.
    Dar ai nostrii capsomani se baga cu francii… si vezi ce obtinem.
    In plus, nu prea vad rostul piranha cu mortier, parca era transportor de trupe nu IFV.
    Daca vrem IFV, pai pune-i nene turela, tun de 30, cel putin 2 rachete AT si aia e. Mai bagi ceva trupeti, de interventie, dar nu face o chestie deschisa … la prima racheta de sus e kaput.
    Cumpara Humvee – ca oricum nu sintem in stare sa mai producem ceva – si pune-i mitraliera grea si lansator de rachete AT. Si protejeaza draq tragatorul de la mitraliera, cu blindaj adaugat la mitraliera, ca ai nevoie …
    Esti „sitting ducks” pentru lunetisti daca nu ai blindaj pentru mitraliorul exterior …
    Luam cantitati microscopice, doar de parada .. si nici de asta nu sintem buni …

    2

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *