Inca misca… pe la greci si turci…
Sa incepem cu grecii:
Si „Terminatorii” turcesti, probabil cea mai moderna versiune a F-4 Phantom:
Sper sa nu le vedem in curand in lupta, unii impotriva altora, in NATO!
Inca misca… pe la greci si turci…
Sa incepem cu grecii:
Si „Terminatorii” turcesti, probabil cea mai moderna versiune a F-4 Phantom:
Sper sa nu le vedem in curand in lupta, unii impotriva altora, in NATO!
Mai au si iranienii, daca nu ma insel!
Și Coreea de Sud
…și noi ne râdeam de țevile noastre?
noi râdem by default
multiplicatoare de forta, si F4 si Mig21
Este un avion superb! Eu sunt de părere că este cel mai reuşit avion de luptă construit vreodată! A excelat, la vremea lui, în toate: lupta aeriană, atăt BVR cât şi dog-fight, atac la sol, bombardament clasic şi nuclear, recunoaştere, toate atât în versiunea pentru forţele terestre cât şi pentru marină! Nici un alt avion , vreodată, nu a fost atât de performant la toate capitolele! Deşi legenda spune că MIG 21 era mai manevrabil, în realitate, comparând parametrii de performanţă în manevre, Phantom era superior la toate capitolele, depăşind Mig-ul inclusiv în viraj, parametrii datoraţi în primul rând soluţiei ingenioase de a interpune ampenajul orizontal în jetul motoarelor la unghiuri mari de bracaj, soluţie ce se apropie de tracţiunea vectorială actuală! Asta acum 70 de ani! La retragerea din dotarea RAF, am citit declaraţia unui pilot care spunea că este avionul perfect, depăşind net Tornado!
Paradoxal, F-4 englezești au fost cele mai proaste din toată familia, mă refer la cele cu motoare R.R. Montarea motoarelor englezești (cu diametru mai mare) a presupus modificarea fuzelajului și, implicita, alterarea performanțelor aerodinamice.
Puterea mai mare a motoarelor RR îi dădeau totuși mai bune performanțe la altitudine joasă și o raza de acțiune mai mare.
„A excelat, la vremea lui, în toate: lupta aeriană, atăt BVR cât şi dog-fight, atac la sol, bombardament clasic şi nuclear, recunoaştere, toate atât în versiunea pentru forţele terestre cât şi pentru marină! Nici un alt avion , vreodată, nu a fost atât de performant la toate capitolele! ”
Voi fi acuzat iar probabil de propagandă, dar ai auzit vreodată de Rafale ?
Aici compari mere cu pere, chit ca nici explicatia nu a fost chiar precisa. Probabil s-a referit la vremea lui, iar tu stii asta destul de bine, insa iti place sa prea ridici in slavi avioanele frantuzesti, chiar si atunci cand nu este cazul. E ca si cum l-ai compara pe legendarul Pele cu Money Maker-ul Cristiano Ronaldo, doar pentru ca amandoi sunt vorbitori de portugheza. Da, dar alta tara si alta generatie. Fiecare cu ale lui!
PS Avioanele frantuzesti au fost si inca sunt fenomenale, dar nu uita ca nu sunt singure pe lume, mai sunt si altii care stiu sa faca avioane!
„Nici un alt avion , vreodată„
„They” = lepenist, rafalist, francez, roman, luptator de guerilla, dac verde frate cu Dunarea care va fi furata de ucraineni, caci nu mai avem vajnici gardieni precum granicerii, etc, nu intelege ca F4 a avut parte de lupte, in timp ce Rafale?…
Daca sunt atat de viteji, sa le dea Rafale ucrainenilor sa vedem 🙂
@Reis
?
Este adevărat! Rafale are, teoretic, aceleaşi capacităţi şi este singurul până acum, cel puţin prin prisma faptului că varsiunea pentru marină este aproape identică cu cea terestră!(din câte am citit F 35 are doar aprox. 30% părţi comune) Dar îi lipseşte confirmarea în luptă reală! Poate peste câteva zeci de ani vom spune că Rafale a fost cel mai grozav! Mai este şi F/A 18, dar acesta este un avion dedicat marinei, cu o variantă derivată de mică răspândire pentru uscat! Toate avioane grozave!
Este un avion excepțional, a bătut mai multe recorduri de viteză și altitudine.
Îmi place mult.
Am reținut că la început nu avea tun, i le-au pus după ce s-a văzut ca ar fi mai bine în lupta cu MiG-urile.
Și, apropos de MiG, și Phantom-ul fuma din motoare, ca oponentul său.
a avut parte de mult hate si el la vremea lui si dupa….ca f35.
autobuzul/caramida zburatoare…o porecla a vremii.
Si uite, cam asa arata una din versiuni si prin interioru cabinei https://www.youtube.com/watch?v=G-1-1FN80D4
Nu prea a fost iubit de piloti…cateva rememorari ale parerilor pilotilor – F4 e dovada ca, daca ii pui motoare suficient de puternice, si un autobuz poate zbura…sau ca are o aerodinamica perfecta, e perfect egal daca zboara cu fata sau in lateral…si mai sunt destule, legate de forma zvelta de autobuz….:))
Este un avion cu niste motoare extrem de puternice, foarte solid construit. Cam atat, daca este sa fim corecti 🙂 …
Foarte greu de prins, dezvolta o viteza foarte mare si ii este usor sa prinda pe oricine.
Pun si eu o intrebare mai ciudatica
Aveti vreo idee de ce F 4 ruleaza pt si dupa decolare tot timpul / de regula avand cupolele cabinei deschise
Salut! Era un articol aici care continea niste F-4 care trageau cu tunul la tinte de la sol… dar nu sunt sigur… Era in cadrul unui show aerian parca… Cautam acele clipuri… Stie cineva ce articol ar fi putut fi? Merci!