Singura fregata romaneasca care are, macar teoretic, rachete anti-nava in dotare
Mai draga… MApN?! Sau, mai corect, mai draga domnule general de patru stele Ciuca?! Anul trecut, domnul Vasile Dancu ne-a tot aburit, ba in martie, ba ca in vara, ba ca in noimebrie lucrurile vor fi finalizate, contractul semnat/anulat, dar de atunci incoace MApN-ului i-a mancat pisica limba.
In ianuarie 2022, Vasile Dancu ne declara ca au mai ramas doar cateva clauze de discutat si ca achizitia celor patru corvete este, citam: ”o urgenta geostrategica.”
Evident, nu s-a intamplat nimic si daca frunzarim in continuare declaratiile domnului Dancu, avem:
- In martie 2022, la baza aeriana de la Mihail Kogalniceanu, Vasile Dancu anunta aprilie ca fiind luna semnarii contractului;
- Pe 15 iunie s-a semnat o scrisoare de intentie pentru modernizarea fortelor navale romane cu guvernul francez. Tot atunci incepe sa se auda si despre doua submarine Scorpene. Nimic clar despre corvete sau despre trecerea lunii aprilie fara nici un rezultat;
- 15 august 2022, Ziua Marinei, Vasile Dancu ne abureste din nou, dar nu aduce vorba despre corvete ci la nivel general ne incurejeaza in clasicul sau limbaj de lemn, citam: ”imi exprim convingerea că, începând chiar de anul viitor, Ziua Marinei Române va găsi Forţele Navale mai bine echipate şi pregătite decât în acest an, iar în fiecare an care va trece vom putea adăuga noi şi noi realizări.” Fraza cheie aici este “noi şi noi realizări.” Voua, astia mai cu liceul facut inainte de 1990, a ce va suna?!
In fine, singura declaratie a noului ministru al apararii, domnul Angel Tîlvăr, despre corvete este: “Vă rog să îmi dați voie să fiu precaut. Este în analiză și în discuție.” Evident ca este acuzat de plagierea tezei de doctorat. In interviul acordat Digi24, cel mai lung paragraf are legatura cu acuzatiile de plagiat, nu cu vreun program de dotare sau reforma destinate armatei.
Si pana la urma sunt uimit, oameni pe care nu-i banuiam ca si-au luat bacalauretul pe bune, sunt doctori in diverse… mestesuguri si specializari. Nu cred ca exista vreun membru al guvernului fara doctorat, dar noi avem in continuare la Marea Neagra doar cateva nave neinarmate, iar guvernului domnului Ciuca, general de patru stele, fost Sef al SMG, “generalul desertului” – asa cum il omagia o publicatie tampita, “eroul de la Nassiria”, nu face absolut nimic pentru dotarea fortelor armate ale Romaniei.
Absolut nimic desi in mod clar are puterea sa faca destule.
PS Intr-un interviu recent, Seful Statului Major al Fortelor Navale Romane, Contraamiralul Mihai Panait ne informa ca la orizontul anului 2040 s-ar putea va fortele noastre navale sa fie echipate asa cum ar trebui. 2040 cu razboi la granitele noastre?
GeorgeGMT
Este absolut evident ca PSD cel puțin, probabil și PNL, nu doresc aceste nave. La PSD este o tendința vizibila de sabotaj de la început. Dacă nu sabotau în parlament hotărârea guvernului Cioloș azi aveam navele, măcar 1-2 erau deja în serviciu.
Eu nu cred ca negocierile și analizele mult clamate. Rea vointa
Se mai îndoiește cineva, că PSD e prorus și antiromânesc? PAD e vinovat pt starea proastă a economiei și de înzestrarea deficitară a Armatei!
La antena 3 se promovează retorica propagandei Moscovei, asta înseamnă că cel puțin o parte din PSD e mânjită cu ruble.
Pe rețelele sociale, atacul trolilor și postacilor ruși e mai putenic ca niciodată, pur și simplu inundă spațiul online cu ale lor comentarii.
Mașinăria de propagandă a rusiei a accelerat…
si ce faceti cu corvetele ? vor fi oricum carne de tun pt rachetele rusesti.
vad ca sunteti mai priceputi decit cei de la Armata pe care ii porcaiti in fel si chip.
un pic de decenta a limbajului va rog.
Am vazut cu totii cat de bine se descurca rusii cu tintele mobile si ce probleme au cu achizitia tintelor, cu asigurarea unei acoperiri aeriene, etc
Tu crezi ca navele NATO vor defila prin fata Sevastopulului in caz de razboi?
bine … am priceput ca sunteti adeptii filozofiei simpliste cum ca „rusii e prosti” dar haideti totusi sa nu ii subestimam grav – in acest moment nici o nava din Marea Neagra nu poate scapa de rachetele sol-nava lansate din Crimea care este plasata fix in mijocul partii de nord a marii. Rusii au multime de rachete anti-nava eficiente cum ar fi P-800 Oniks care poate scufunda chiar si un portavion Nimitz dar la fel de bine pot folosi Kalibr si Kinjal care sunt hipersonice si extrem de versatile.
Mai au deasemenea bateriile extrem de mobile si de eficiente K-300P Bastion-P plus o droaie de rachete ce pot fi lansate de aviatie – MIG 31 fiind cel mai periculos vector.
Si cel mai important este numarul acestor rachete de croaziera cu care pot ataca la saturatie orice flota care ar intra in Marea Neagra.Asa ca haideti sa fim realisti si sa recunoastem ca Marea Neagra a devenit un „lac rusesc” iar corvetele noastre in caz de razboi ar avea viata scurta.
Deci flota turcă la Marea Neagră e inutilă ?
De te aude Erdogan. ???
Turcia nu are practic nicio sansa in fata Rusiei la Marea Neagra fara support american Romania nu face nici cat o ceapa degerata, nu mai spun ca lingaii PSD PNL USR UDMR saboteaza dprin toate mijloacele inzestrarea aramatei, ganditi cu creierul vostru toate tarile din jurul Romaniei ex rep mol si ucraina aau cumparat si cumpara avioane moderne noi Romania cumpara second hand si atat cu toate ca are cea mai mare economise si putere de cumparare din zona este tradare de tara asa se traduce.
Esti naiv. Daca in locul Ucrainei ar fi fost Turcia, ar fii maturat pe jos cu armata rusa. Daca scoti din ecuatie armamentul nuclear, armata rusa nu valoreaza mare lucru. Este o rusine ptr o tara ca Rusia, sa ceara ajutorul Iranului.
Da ar fi maturat cum le-au reusit si alora operatiounile speciale in Nordul Syriei
„Romania cumpara second hand”
Second hand nu-i neaparrat chiar atat de grav, atat timp cat ai oameni instruiti in spatele butzoanelor!
Pe logica asta, de ce mai pastram navele actuale? Oricum sunt mai slab inarmate decat ipoteticele si himericele corvete. Nu mai bine eliminam cu totul marina?
Taiwanul de ce mai are marina militara, doar porturile si bazele lor sunt in bataia a sute de rachete chinezesti, nu? Nu zice nimeni ca rusii sunt prosti, dar hai sa nu cadem in depresie acum si sa incetam orice achizitie militara.
Iar legat de „vad ca sunteti mai priceputi decit cei de la Armata pe care ii porcaiti in fel si chip.” as vrea sa subliniez ca programul corvetelor a fost demarat nu la cererea societatii civile sau a membrilor acestui blog, ci chiar de catre armata, in speta MApN. Daca acum s-au hotarat ca respectivele nave nu mai sunt ceea ce trebuie, nu ar fi mai corect sa iasa si spuna „gata domnule, s-au schimbat conditiile, anulam tot”? Tie ti se pare ok sa traga asa mortul pe uscat?
Turcia are strimtorile si iesire mare la Mediterana iar Taiwanul este o insula in Pacificul de Est. Foarte on-topic si cu subiect si predicat sa ne zica George DE CE are nevoie Romania de corvetele astea si de ce gresete Armata Romana ca nu le cumpara? In caz de conflict armat conventional cu Rusia ce vor reusi sa faca corvetele astea?
Sa previna un desant marin rusesc ? Rusii nu au nevoie de asta.
Sa tina deschisa navigatia navelor comerciale ? Asta este deja o utopie.
Cum se vor apara corvetele astea impotriva unei rachete de croaziera sau si mai rau hipersonice sau si mai rau contra unui atac la saturatie cu drone urmat de rachete de croaziera? In razboiul Malvinelor ditamai HMS Sheffield a fost lovita de o racheta Exocet cu cap de 165 kg si sa dus la fund. P-800 ONIKS este supersonica si are cap de 300 kg – va rupe in doua o fregata . Kinjal este hipersonica si pina acum in Ucraina nici macar nu a fost atinsa.
Concluzia mea – NU avem nevoie de aceste fregate.
Eu zic sa-ti raspunda Fortele Navale…Turcesti.
PS – daca noi n-avem nevoie de asa ceva…atunci nici Rusia nu are nevoie de flota Marii Negre.
„Kinjal este hipersonica si pina acum in Ucraina nici macar nu a fost atinsa.”
Da’ am auzit ca nici Kindjalul nu-si prea atingea tintele.
Da stiu ca esti foarte pornit, hai arata tu unde a reusit sa loveasca o hipersonica din asta smechera o nava de talia unei corvete in miscare mai ales pe distantele mici din ligheanul nostru, macar un film de propaganda ceva … pentru restul clasice exista de mult antidot, bine nu pe copaile noastre actuale ce-i drept dar chiar si pe varianta franceza propusa de Naval Group o Mica da cep la oricare din alea enumerate de tine.
hai sa-mi f* una!
acum textele livrate trolilor au ajuns sa faca referire la conflictul din Falkland, am trecut de nivelul de ‘dorel’ sau maria-sa „Ciuca-aplecam genunchiu’ in fata lui”. Deja suntem finuti, analizam lovituri de Exocet…
Daca ne uitam la geogafia marii negre ne dam seama ca Intre Crimeea si Constanta sunt aproximativ 383 Km.
Apoi romania ar avea 3 fregate pe care sa zicem ca le aduce la zi cu tehnologia si 4 corvete moderne, asta ne dorim cel putin.
Sa adaugam si 3 submarine scorpene ca pana la urma se tot discuta despre ele deci clar o discutie a fost/este cu francezii pe tema asta, cel putin pana este infirmata, ramane in picioare.
Acum, rusia ca metoda de atac zici tu ca ar juca la saturatie.
Razboi de uzura cu rachete/drone de la distanta, cam ce face acum in ucraina.
Romania si-ar tine in caz de razboi corvetele si fregatele pe teritoriul ei, max pana la 227Km (aprox la jumatatea dintre Constanta si Crimeea).
Cand discutam de intervalul 50-227 Km discutam de:
– orice drona trimisa catre Constanta ar fi data jos de Gheparzi care deja si-au dovedit eficienta iar orice drona trimisa catre Corvete/fregate ar avea o zi foarte proasta vs 1 × OTO Melara 76 mm main gun. 2 × Nexter Narwhal 20 mm cannonsau echivalent instalat din US.
– cand vorbim de rachete, rusii vor avea 4 probleme:
1. corvetele si fregatele vor putea intercepta o parte din rachete
2. patriot poate intercepta pana la 160 Km iar HIMARS poate lovi orice nava ruseasca pana la 300Km
3. Din cele 49 F16, ,34 din ele ar putea intercepta, minim 34 de rachete.
4. Ce a mai ramas sau este prea rapid pt interceptare va fi bruiat (ca tot ridici in slavi kinjal)
Apoi, pentru ca ai zis ca este scenariu de razboi, romania este in NATO iar Ucraina este deja in razboi cu Rusia, asta ar insemna ca cele 3 fregate si 4 corvete, impreuna cu 3 submarine, vor incepe un atac asupra crimeei, impreuna cu aviatia romaneasca, greceasca, ucrainiana, turca, spaniola, germana, ah da si americana care tot are prin zona bombardiere stealth, recunoastere si drone de ultima generatie si bataie lunga + niste destroyere care trebuie sa ajunga pe aici cu Tomahawks +-500Km range.
Sa nu mai zic de submarine si nave maritime ale acelorasi paterneri nato.
Vrei sa intelegi de ce avem nevoie de atatea? Avem nevoie pentru ca NATO lucreaza impreuna si se completeaza acolo unde un aliat are o slabiciune. Ar fi o ingramadeala asa mare in jurul Crimeei incat la prima salva trasa de cele descrise mai sus, combinate cu HIMARS romanesti/ucrainiene trase din ucraina, probabil de la odesa, ..la prima salva Crimeea ar deveni foarte linistita, calma chiar 0 zgomot, nimic in viata, poate tipete ale rusilor.
De asta are nevoie romania de armament, pentru ca pe masura ce fiecare aliat ce cumpara ceva si devine mai puternic, monstrul numit NATO devine din ce in ce mai de neconceput, devine „Baba Yaga” despre care rusii vorbesc in soapta, noaptea, sperand sa nu fie auziti de acesta.
„sunteti mai priceputi decit cei de la Armata” – cei de la Armata si cei care-i comanda isi vad de interesele lor in primul rand , nu de ce are tara nevoie.
La cum se comporta rachetele de croaziera rusesti pe tinte terestre fixe din Ucraina, da-mi voie sa fiu optimist cu privire la capacitatea de supravietuire si raspuns ,a unei forte navale dotata decent la intalnirea cu mareata forta rusa. Ca sa le dai interdictie intr-o zona nu trebuie sa patrulezi in fata Sevastopoluluiiul. Au demonstrat-o ucrainieni, numai ca daca nu e flota nu pot proiecta forta mai departe, adica pe romaneste nu isi pot proteja caile de navigatie.
Dacă puteau să atace la saturație, o făceau deja… Sunt în razboi.
Kalibr hipersonic? Te auzi ce vorbesti?
este supersonic pe ultimul sprint, asta nu inseamna ca este de neglijat dar nu e arma extraterestra.
@ Quo Vadis – ghici cum este ghidata o racheta Kinjal – stii ca avionul lansator trebuie sa mentina legatura de date cu aceasta ca daca nu se duce in papusoi sau in valuri dupa caz? Apoi si Onix-ul si Kalibr-ul sunt rachete care nu sunt facute de extraterestri si au si ele o susceptibilitate la bruiaj.
Corvetele sunt in principal pentru lupta submarin – sunt daca vrei vectorii pe care ii scoti ca sa nu fii prins si luat prin surprindere – cu cat submarinul advers ajunge mai aproape de tarm si poate lansa nestingherit aeroporturile din jurul litoralului sunt in pericol, instalatiile portuare la fel si tu prctic ai avea de partea ta doar camuflarea si dispersia in teritoriu ceea ce e cam greu de realizat cu bazele aeriene.
Daca ne uitam la geogafia marii negre ne dam seama ca Intre Crimeea si Constanta sunt aproximativ 383 Km.
Apoi romania ar avea 3 fregate pe care sa zicem ca le aduce la zi cu tehnologia si 4 corvete moderne, asta ne dorim cel putin.
Sa adaugam si 3 submarine scorpene ca pana la urma se tot discuta despre ele deci clar o discutie a fost/este cu francezii pe tema asta, cel putin pana este infirmata, ramane in picioare.
Acum, rusia ca metoda de atac zici tu ca ar juca la saturatie.
Razboi de uzura cu rachete/drone de la distanta, cam ce face acum in ucraina.
Romania si-ar tine in caz de razboi corvetele si fregatele pe teritoriul ei, max pana la 227Km (aprox la jumatatea dintre Constanta si Crimeea).
Cand discutam de intervalul 50-227 Km discutam de:
– orice drona trimisa catre Constanta ar fi data jos de Gheparzi care deja si-au dovedit eficienta iar orice drona trimisa catre Corvete/fregate ar avea o zi foarte proasta vs 1 × OTO Melara 76 mm main gun. 2 × Nexter Narwhal 20 mm cannonsau echivalent instalat din US.
– cand vorbim de rachete, rusii vor avea 4 probleme:
1. corvetele si fregatele vor putea intercepta o parte din rachete
2. patriot poate intercepta pana la 160 Km iar HIMARS poate lovi orice nava ruseasca pana la 300Km
3. Din cele 49 F16, ,34 din ele ar putea intercepta, minim 34 de rachete.
4. Ce a mai ramas sau este prea rapid pt interceptare va fi bruiat (ca tot ridici in slavi kinjal)
Apoi, pentru ca ai zis ca este scenariu de razboi, romania este in NATO iar Ucraina este deja in razboi cu Rusia, asta ar insemna ca cele 3 fregate si 4 corvete, impreuna cu 3 submarine, vor incepe un atac asupra crimeei, impreuna cu aviatia romaneasca, greceasca, ucrainiana, turca, spaniola, germana, ah da si americana care tot are prin zona bombardiere stealth, recunoastere si drone de ultima generatie si bataie lunga + niste destroyere care trebuie sa ajunga pe aici cu Tomahawks +-500Km range.
Sa nu mai zic de submarine si nave maritime ale acelorasi paterneri nato.
Vrei sa intelegi de ce avem nevoie de atatea? Avem nevoie pentru ca NATO lucreaza impreuna si se completeaza acolo unde un aliat are o slabiciune. Ar fi o ingramadeala asa mare in jurul Crimeei incat la prima salva trasa de cele descrise mai sus, combinate cu HIMARS romanesti/ucrainiene trase din ucraina, probabil de la odesa, ..la prima salva Crimeea ar deveni foarte linistita, calma chiar 0 zgomot, nimic in viata, poate tipete ale rusilor.
De asta are nevoie romania de armament, pentru ca pe masura ce fiecare aliat ce cumpara ceva si devine mai puternic, monstrul numit NATO devine din ce in ce mai de neconceput, devine „Baba Yaga” despre care rusii vorbesc in soapta, noaptea, sperand sa nu fie auziti de acesta.
vai! vai p.a mea, ce aparitie stridenta esti? (sau erai ironic?!)
Sublima logica!? Acum ne dam seama de strategia superba a noastra. Inamicii nostri nu vor putea sa ne distruga niciodata navele si submarinele pentru nu vor exista si astfel vom infrange fara sa tragem un foc. As indrazni sa speculez ca la Moscova este haos total in privinta Romaniei!?. Nici ei nu își dau seama de unde ne vin aceste idei. Daca stiau de aceasta strategie de la inceput erau deja castigatori in Ucraina.
Cand va fi ceva de laudat o sa laudam…deocamdata nu avem ce si nici pe cine ,iar limbajul este destul de decent fata de realizarile marete ale clasei politice si liderilor Armatei vis a vis de inzestrare..
Alta aparitie venita din nesfarsita stepa mujica. Ma voi sunteti ca raia capreasca. Numai omorand capra mai scapa lumea de voi. Pai cum ma mujicule „ce faceti cu corvetele.”? Ti le bagam in dos sa-ti tina de cald in pustia siberiana
trebuie sa recunosc ca Miticul de Dimbovita este cu 2 clase peste Mujicu’ de Stepa in grobianism si nesimtire. de gura sunteti buni – pe linia frontului veti fi la fel de buni?
Ce diferenta uriasa intre acest site si Defense Romania unde se vorbeste pe un ton politicos si se vede ca ai de-a face cu profesionisti adevarati si nu cu tot soiul de otrepe ca aici carora Adminii le cinta in struna si ii lasa sa debiteze torente de invective ( asta cind nu sunt chiar adminii travestiti in alte nick-name-uri).
DE CE nu se poate vorbi civilizat pe acest site ?
John Doe – limbajul de aici NU este decent – Prim ministru Romaniei nu ar trebui ridiculizat „MaCiuca” – omul asta este cu 5 clase peste oricare dintre voi de aici. Pentru voi este Dl. General Ciuca Prim-Ministru al Romaniei – bataia de joc de pe acest site la adresa domniei sale este incalificabila – plus altii termeni gen „nenorocitul de..” , ti le bagam in dos , samd.
Vedeti sa nu va inchida intr-o zi „baietii” de la atita porcaiala la adresa oficialilor Romaniei.
Nu pot să respect un individ care împiedică cercetarea tezei lui de doctorat. Cine știe ce alte probleme o mai avea! De unde știu eu că Ciucă nu e șantajabil? Și de ce să cred că un individ care pune interesele personale (titlul de Doctor) mai presus decât cele naționale nu o să facă la fel și în cazul în care ne invadează rușii?
„Prim ministru Romaniei nu ar trebui ridiculizat „MaCiuca” – omul asta este cu 5 clase peste oricare dintre voi de aici. Pentru voi este Dl. General Ciuca Prim-Ministru al Romaniei – bataia de joc de pe acest site la adresa domniei sale este incalificabila”
stii vorba aia frantuzeasca? MARSH ma de aici
Sau jet la Moscova acolo unde te inchid „baietii”… Nu ti-ar crapa de rusine, amaratule, si scaunul pe care stai cand tastezi aceste ineptii? de unde stii tu mah nesimtitule cate clase au cei de aici si cui te adresezi, de unde atata tupeu ordinar sa ne compari cu ala?
Pana si tu esti in stare sa legi mai multe fraze adunate decat amaratu’ ala, fara sa risti cresterea tensiunii arteriale la nivel de alerta medicala! tu nu vezi ca mai are putin si face poc cand articuleaza mai mult de 25 de cuvinte unul dupa altul?
ce criterii de valori ai tu mah, ce educatie si demnitate? cu cati ofiteri adevarati si integrii ai armatei romane ai vorbit tu sa aflii despre maria sa ma-ciuca, impostorul si plagiatorul-sef?
te deranjeaza invectivele si asa-zisa lipsa de civilizatie de pe blog? le asociezi cu educatia sau intelegenta? ei bine, afla ca n-ai dreptate, vehementa si intoleranta la prosti NU inseamna DELOC lipsa de inteligenta sau neprofesionism.
Ciuca este un neica nimeni un inutil practic nu a contribuit cu nimic la inzestrarea aramatei chiar cu nimic un om fals sters fara valoare un politician gunoier cu zero rezultate chiar nu misca nu face nimic singurul lucra ia apararea Austriei tara anti-NATO anti-romaneasca ia apararea Ucrainei care distruge Delta Dunari omul asta lucreaza pentru Rusia nu are cum aceste a sunt fapte este un tradatori imputit.
Fir-a-ar mama lui de hotz ordinar. MaCiuca bah ca a plagiat. Adica a FURAT. Infractiune pedepsita de codul penal.
Bai ma lesi cu toti parvenitii astia ?
Stai ca m-am prins. Tu ori esti Ciuca in persoana ori esti vreo secretara.
Pe limba d-lui prim ministru:
Am… vrut… să… dau… pe… „Răspuns”… și… din… greșeală… am… apăsat… pe… „like”…
Dar… asta… este… o… greșeală… minoră… față… de… ce… fac… ei… politicienii… noștri… adică…
De… unde… este… omul… ăsta… cu… 5… clase… peste… oricine… de… aici…
?
…
Pentru… că… este… doctor… poate… ?…
Așa… da…
Cum… ați… vrea… dumneavoastră… să… fie… caracterizat… un… politician… român… ?…
Boala… asta… capre… râioase… cu… coada… pe… sus… Clasă… politică… ticăloasă… cu… pretenții… de… oameni… de… stat… care… vor… statui… Mai… bine… împăiați…
Dacă v-a enervat stilul acesta handicapat, e o doar o mostră din stilul d-lui doctor.
Corecție. În loc de puncte, puncte trebuia pus ”Ââââ” este mai caracteristic personajului citat!
DL General a uitat ca a fost general si sef al SMJ .. Singurul act de vitejie in afara de cele de prin TO , daca au fost , anuntarea progrmului Patriot matunci cand le-a dat peste bot lui Dragnea.si gasca…in rest de cajd a dat-o pe politichie a cam facut gusa……O sa-l laud pe dl PM can o sa vad contractul pentru corvete semnat, achizitia K9 etc….Pana atunci nu merita laude …
@Quo VadisSalut. O sa incerc sa-ți raspund punctual la aiurelilepe care le-ai expus mai sus:
– Referitor la cat de buni suntem pe ” linia frontului”, te anunt ca am 56 de primaveri,185 cm,77kg si ceva experienta combat( acum multi ani,ce- i drept). Ca mine mai sunt multi crede-ma,dar tu nu o sa-i cunosti vreodata.
– Despre respect,afla ca ăsta se castiga. Pe persoana in cauza(Ciuca) nu o recomanda prea multe fapte pentru a-l putea impune.Incearca sa vorbesti cu fosti colegi de LM de-ai lui de la Craiova.
– Si in final sa vorbim un pic despre ” baieții” care ne închid,da’ mai întai sa-ti spun o poveste,pe scurt: în 1989,prin Decembrie parcă,mi-am riscat pielea pentru ceea ce se numeste libertate de expresie plus multe altele. Trebuie sa accepti,faptul ca unii au pareri diferite de ale tale,limbaj diferit de al tau etc. Poti trai cu asta sau nu. Ai si varianta emigrarii evident. Poate la Beijing,Moscova,te orientezi tu. Iar despre baieții ăia despre care vorbești,tare mi-e teama ca îi închidem noi. Hai pa. Mai intă pe aici ca sa ne mai amuzăm puțin.
asa cum ziceam – sunteti cu 2 clase peste Mujicul de Stepa. pacat de tara asta ca uite ce specimene produce. jalnic … sincer.
@Quo Vadis
Nu! Libertate de expresie inseamna libertate de expresie! Chiar daca inseamna m**e PSD! Pana la urma, ce ai vrea? sa pastram abordarea unei bibliotecare/profesoare de limba si literatura romana in timp ce „dl dr” jeneral Ciuciuca si alt „dr” Bote dau legi care sa inhibe libertatea de exprimare prin limitarea pedepselor pentru „tulburarea linistii publice” doar la cele privative de libertate!
Ne scutesti de abordarea asta putinista asupra democratiei care sa „functioneze” doar intr-o directie si de fapt sa serveasca drept instrument autocratilor!
libertatea de expresie inseamna argumente si limbaj civilizat. dar ce sa inteleaga Miticii de pe aici? penibil…. sincer mi-e mila de voi.
Mitici?…
Problema cu Ciucă e cu plagiatul. Și felul grotesc în care a oprit ancheta. Lucru care îl pătează și pe el, și haina pe care o poartă.
Este atitudine de găinar.
S-a desfiintat Facultatea de Jurnalism de la I.N.I., ca omul derajeaza clar pe cineva de cand cu „o sa luam Patriot” si prelungirea mandatului in fruntea statului major general,iar ca presedinte PNL si Premier a trecut la alt nivel, ca se stie ca omu e proamerican la greu, si acum ne intrebam pe cine derajeaza asta ,de trebuie tras pe linie moarta,ca doar plagiatul daca a fost facut si e real nu o facatura, nu a fost facut ieri si nu a aflat doar Maria Magdalena de el
Da-i drumul de aici du-te-n… %$^@#*&*:”}{{>?<"::P}P@*)&%& de cealovec cu figuri de gentilom!
Deci Defense Romania a dat niste gherle de foarte profesionisti trebuie doar sa te uiti in istoric. Deci nu sun inginer militar sunt in stare sa pun pariu ca in inginerie sunt mai bun ca primul Ministru si nu sunt singurul de aici.
Apoi – nu toti sunt indecenti in exprimare, selectezi cu cine interactionezi si gata.
Referitor la MApN nu iti pare deloc ciudat ca majoritatea au doctorate in alte domenii si nu in arta militara sau in domenii tehnice? Asa un pic nu iti pui intrebari cu privire la capabilitatile acestor domni de a fi intr-adevar comandanti militari?
Tu esti maCiuca?
Io zic sa cresteti rapid bugetul apararii, da’ urgent, la 4%, din care 3,9% in pensii si salarii, restu’ in inzestrare, acuma cat USL e la putere.
Pe langa asta asta, anulati dreaq licitatia aia pentru curvete, ca ne-am prins cu totii cine baga bani la buzunar din contractu’ asta.
Hai pa.
” Ti le bagam in dos sa-ti tina de cald in pustia siberiana” – foarte matur, tipic romanesc.
Putem sa bagam si alte lucruri in dos, trebuie neaparat corvete ?
Daca vrea neaparat marina corvete, le putem lua asa ceva :
https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Corvette_(C3)
„si ce faceti cu corvetele ? vor fi oricum carne de tun pt rachetele rusesti.”
Amigo, daca tu inca nu te-ai trezit inca ce si cum cu „precizia” rachetelor de sorginte Rrussistaneza, inseamna ca esti derp si sterp la creier!
Bat la pariu pe ce vrei, ca tu pur si simplu ai venit aici sa recitezi dintr-o fituica pe care ti-au inmanat-o, impreuna cu rublele! Pe tine nici un singur moment nu te-a trasnit capceanul sa te informezi catusi de putin in prealabil, citind articolele si comentariile noastre din trecut… sau macar sa te fi uitat in ansamblu la performanta complet jalnica, atat a resusei umane, cat si a „balshaya tiechnika” Rrussistaneze in razboiul din Ucraina…
@Quo Vadis
Ba astia din MAPN sa-mi giugiuleasca barzoiul de tradatori bolsevici ce sunt, in frunte cu balbaitu’ dracu de Vasile Dancu (ce iti vine sa il iei la palme doar cand il auzi vorbind) dar si cu dom’ Jeneral Doctor de 4 galaxii care si el citeste de pe foaie ca un copil de clasa a II-a!
Unde mi-s corvetele criminalilor tradatori???!!! Pt ca daca ne vor invada rusii vreodata sau daca ne vor inchide caile maritime sau chiar accesul la Marea Neagra asa cum vor sa faca in Ucraina, vor muri oameni, vor suferi civili si asta cu complicitatea voastra! Se aude MAPN/Ciuca?!!!
PSD e prorus?!!! No way!!!!! N-are cum.. Adic boboru a votat treijdi di ani mâna Moscovei?!!11 Nu cred așa ceva domnilor!
Și eu care deja mă resemnasem cu faptul că eu și cu restul românilor din RM suntem cei mai mari ruși și dUșmani ai neamului..
P.S. Nici pe ăsta nu-l publicați? Nu vă place să recunoașteți că mai greșiți și voi? E mai ușor să zici că Dienaris e plătit de ucraineni, de austrieci, de reptilieni, de orice, decât să-ți scoți bârna din ochi, nu?
Intreb si eu din curiozitate , ca nu-s in tema cu marina, dar de ce avem nevoie de corvetele astea ?
In caz de razboi, rusii le-ar scufunda imediat. N-ar fi mai folositoare niste submarine, ceva gen Type 212 ?
Sau sunt corvete de cursa lunga , menite sa protejeze flota comerciala romana pe oceane ?
Probabil ca publicul larg nu vrea corvetele, ca nu stie de ce avem nevoie de ele, iar politicienii stiu asta si de aia nu vor sa dea bani pe ele.
lasa-i ca ei se pricep mai bine. si te mai si trezesti ca te si injura. evident ka corvetele noastre vor fi folosite numai si numai sa apere portavioanele USA care saracele sunt asa lipsite de aparare. ce s-ar face fara ai nostri?
Asa e, dar sa-i aparam pe saracii americani avem nevoie de „Blue Water Navy”, una e sa te plimbi prin Marea Neagra sau Mediterana, alta e sa iesi pe ocean.
Vad ca toti investesc acum in vase robotice rapide „optinally manned” si drone :
https://youtu.be/0h_L6eG6PDc?t=75
https://www.popsci.com/israeli-defense-company-unveils-robot-warhsip/
Dar noi facem un pas in spate si vrem corvete. Oricum platformele de gaz din Marea Neagra au nevoie de cate o bucata Kinzhal, niste corvete nu au cum sa le apare.
Ne tot laudam cu specialistii nostri in IT si robotica. De banii pentru niste corvete franceze faci o armata de vase robotice rapide, kamikaze,sau purtatoare de torpile si/sau rachete anti-nava.
Macar dai o pita la geniile noastre in robotica, decat sa dai bani la francezi sa omoare melci.
Daca tot se merge pe vase mari, in loc de cateva corvete, mai bine facem un vas mare si bun, un Bismarck al nostru, il numim Basescu.
„evident ka corvetele noastre vor fi folosite numai si numai sa apere portavioanele USA”
Amice, tu esti prost ori prost… una din doua, sau ambele laolalta! Pentru ce sa introbagi portaveon in M.N.?! Doar ai ditamai baza aeriana M.K. mult mai extinsa decat un portaveon si mult mai bine protejata!
Te rag! Nu mai ceti prosteste din foita aia de proapiganda de la Mockba… te face sa pari prost sau prost! Una din doua sau ambele laolalta!!!
Umorul e un semn al inteligentei.
Daca nu stii de gluma, inseamna ca nu ai umor..
Ca sa iasa a gluma(pe romaneste), trebuie sa si stii sa scrii cum trebuie, ori el n-are nici o treaba la capitolul asta! Deci am interpretat-o ca fiind afirmatie pe bune!
Apropo uitasem de Montreaux…
Citat: „Tonajul global maxim al tuturor forţelor navale străine ce se pot afla în curs de tranzit prin Strâmtori nu va trebui să depăşească 15.000 tone, afară de cazurile prevăzute prin articolul 11 şi anexa III a prezentei Convenţiuni.” – articolul 14
Deci un portaveaon american de plus 100.000 tone deplasament, nu are cum sa traverseze stramtorile!
„numai” de 7 ani si TONE de Gb de date s-au scris despre subiect. Daca chiar aveai curiozitate, asa cum afirmi, gaseai materiale de citit pentru restul vietii.
stii vorba ca „poporul NU are intotdeauna dreptate”? hai sa-ti spun versiunea 1.1: DE CELE MAI MULTE ori publicul larg NU are dreptate
„7 ani si TONE de Gb de date s-au scris despre subiect” – pot sa pun si chatGPT sa faca asta, si o sa faCA COmpuneri mai bune decat tonele alea de GB.
Dar iti multumesc pentru raspuns, ai spus multe prin faptul ca nu ai spus nimic.
Foarte corect. Ce avem in dotare, este datorita americanilor. Insa, imi este teama, ca odata se vor satura si ei, sa ne impinga tot timpul de la spate…
pe defense romania tocmai speculeaza baietii ca avand in vedere noua strategie a Marii Negre initiata de Congres, cica ne vor da nave americane sa navigheza sub pavilion romanesc in copaie, ca sa fenteze conventia de la M.
Ce-ar fi? Ca MRLPurile din Afganistan…
https://www.defenseromania.ro/nave-de-lupta-americane-sub-pavilion-romanesc-gen-ben-hodges-romania-va-fi-centrul-gravitational-al-strategiei-sua-la-marea-neagra_621411.html
*MRAP de buna seama, sorry
Clar, nu scăpăm de Freedom si Independence class ?.
sa stii. oricum sunt bune in comparatie cu ce (nu) avem acum.
Am spus si repet dinou: in legatura cu cele 4 corvete Gowind class de la francezi si modernizarea celor 2 fegate Type 22 ale ArmRo/FNRo tot cu Naval Group politrucii aflati la putere vremelnic in Romania si unii capi din MAPN.Ro nu se pot pune de acord la ce shpaga sa-si traga din bani publici din achizitiile de th mil pt ArmRo. Parerea mea in legatura cu tergiversarea celor 2 programe pt FNRo. Faza cu tradarea de neam si tara + joc dublu pt russi a unora din GuvRo si MAPN.Ro ar fi plauzibila dar in plan secund.
Ciuqa IN poate astepta si ca USAmericanii (Lockheed-Martin) sa converteasca Freedom class in corvete si sa cumpere 4 bucati pt FNRo. Dar ar fi o tampenie sa ne punem rau cu francezii prin anularea contractului cu Naval Group.
Chiar daca se discuta ca USAmericanii sa puna nave de-ale lor sub pavilion romanesc in Marea Neagra pe partea de submarine nu au ce sa puna si tot le la europeni trb luate submarine pt MN sub pavilion romanesc.
Poate fac si romanii ca indienii dau la toti sa ciuguleasca din mamaliga autohtona adica la : Damen, Naval Group, Fincantieri, Lockheed-Martin, BAE Systems si poate la Navantia si ThyssenKrupp ca sa ne punem bine cu toata lumea…lol !!!
La cei din GuvRo si MAPN.Ro chiar le-ar trebui o scatoalca peste cap si shuturi in popou de la partenerii din NATO pt a grabi inzestrarea cu tehnica de lupta west de calitate chiar si sh pt toate categoriile de arme ale ArmRo, la fel cum se pare ca s-a facut cu rachetele Patriot, HIMARS, NSM si avioanele F-16 ABM Falcon.
Ha.Ha Ha, ne da „Tico”…….ha,ha,ha….
Pai e foarte simplu daca judecam logic …si cu capul propriu , nu cu cel al ”formatorilor de opinie ” PSD plus PNL [ PD ] Egal FSN !
Pentru cine nu a inteles fsn-ul era consemnul lui ilici pt. rusi cum ca el si si sleahta lui de lingai prorusi au preluat puterea la revolutie omorand mai multi oameni decat o facuse ceasca .
Televiziunile nu se pot numi televioziuni de stiri deoarece sunt conduse de oamenii lor cu propaganda . Doar vreo cativa repoirteri destul de independenti ar mai fi credibili in rest totul e mafiotizat-rusificat pe modelul propagandei de la moscwa .
Justitia e condusa de fosti securisti , toti cu doctoratul doar pe hartie ca sa-si acopere prostia
Este extrem de simplu , numai trebuie sa urmarim firul istoric al celor care ”constitue puterea ”si media din Romnania sa observam ca de fapt cam toti sunt niste IMPOSTORI PRO RUSI care au furat revolutia omorand romanii si incercand din rasputeri sa repuna Romnia pe traiectul moscovit . Acesti oameni trebuiau de mult sa fie la puscarie pentru faptele lor impotriva romanilor si in schimb noi ii tot alegem si ii rotim in functii la fiecare alegeri plangandu-ne apoi unii pe umarul celorlalti cum ca ne meritam soarta
De aici si vorba aia :”Pe cine nu-l lasi sa moara [ adica comunismul cu tot noroiul adus de acest cancer ] , nu te vlasa sa traiesti ,
Se observa din plin in tot ceea ce a insemnat puterea in Romania de 30 si ceva de ani incoace .
PSD si PNL vor curvete nu corvete lol
Adevărat,ciolos voia să introducă ordonanța pentru construirea lor,au fost blocate de Dragnea
Haideți băi, putina creativitate! Dacă Ciucă este MăCiucă atunci și nenea profesor de engleză poate sa fie Angel Tâlhar.
A și corvetele, da. Trist.
Boss … pentru tine venit direct din haznalele Ferentarului omul acesta este Domnul General Ciuca – Prim Ministru al Romaniei si nu „MaCiuca”. Capisci?
*editat – ia o pauza.
@quo:
Hai sa vedem, just for laughs:
Putin puța mică!
MaCiuca, tu esti?! du-te si mai fa un doctorat.
Nu e el. E un lătrau „trimis” sa mai spele din imagine.
La cata minte au nu realizează ca efectul e fix contrar.
Hai lasa-te ca de trei ori am incercat sa-ti formulez raspunsuri la celelalte comentarii drenante de neuroni pe care le-ai facut, dar tot n-am reusit. Tot ce pot sa spun de data asta e ca nu esti asa de destept pe cat te crezi.
Also sunt din Oradea ba ***.
Qou Vadis, {iti doresc o zi buna} si tu si maCiuca si toti ca voi
––––––-
Edit admin, bre usor cu pianu’ pe scari. Si cu organele genitale.
Trebuie sa recunoastem ca nenorocitul de dragnea s a miscat cu talent…
Dupa ce a anulat licitatia nu a avut loc o reactie similara vizitei lui Rex la Bucuresti cand a vrut sa anuleze si Patriot ul.
Toti actorii implicati sperau ca licitatia sa fie facuta repede si care sa ii avantajeze:
Americanii se asteptau la armament american; Francezi sperau sa faca si coca; Olandezii care aveau un interes imediat pe santierul Mangalia in plus stiau ca nu poate oferi altcineva pret mai bun…
Doar ca rusofilul nostru a facut in asa fel incat sa se blocheze licitatia…iar actualii nu stiu cum sa impace acum si capra si varza…cred ca nu ii poate acuza nimeni de competenta…
Putin ar fi mandru de dragnev…si a facut bine treaba…bine pentru rusi evident…
Ce naste din pisica, soareci mananca !
A fost si un general Dragnea(div T Vladimiresc), tot din Telemorman . Decorat : „Marin Dragnea a fost decorat în 2015 de două ori de Federația Rusă prin decrete semnate de Vladimir Putin.” „Generalul în retragere Marin Dragnea a fost înaintat la gradele de general-colonel – cu 3 stele – (prin decretul președintelui României nr.198 din 21 octombrie 1994)[7] și general de armată – cu 4 stele – (prin decretul președintelui României nr. 506 din 30 noiembrie 2000).[8]”(pres ilici iliescu) Wiki
Cred ca nu aveti pretentii la inarmare-aparare. https://armed.mapn.ro/1_mini%C8%99trii-apararii-na%C8%9Bionale-(ministers-of-national-defence)
Exceptiile care confirma regula : Patriot cu putine rachete si F-16 sh
…la loc cu verdeață unde nu e nici durere nici suspin .
ahahahahaha
#popa_rezolva_tot.
Deja devine intrebare retorica . Daca sociologu ne mai aburea din 2 in 2 luni dom profesor de engleza nu ne mai zice chair nimic . Eu cred ca se asteapta expirarea termenului pana se putea semna contractul, renuntarea la NG si atribuirea catre DAMEN O porcarie ….
si cand expira termenul asta pt semnarea contractului?
buna intrebare. cred ca nici pentru aia nu au plan…
Nu exista un termen de semnare a contractului.
ce convenabil pentru ei. deci asteptam pana la Sfantu-Asteapta!
Din tot ce am citit despre subiect, choncluzka personala pe care am tras-o:
Francezii voiau mai multi bani, si acum s-a reusit sa se deblocheze facand achizitia de submarine tot de la naval grup. Insa acum submarinele sunt in studii de achizitie pt a stii ce sa ceara.. si sabtierul va porni cand se contracteaza toata flota de francezi (fregate, corvete, submarine)
Deci cand vom incheia saga corvetelor? Cand vom contracta submarine
Consider ca mai bine le faceam cu Damen.. armament american… alta treaba.
Daca intr-un final le vom face cu francezii, ar trebui sa se faca si o fabrica de rachete pt inarmarea lor, ca in caz de conflict, pana vedem ceva de la francezi, trece beleaua. Astia n-au munitie suficienta nici pentru ei.
Corvetele ca si corvetele, dar pe Rege si Regina chiar asa greu ii de pus 4-8 bucati harpoon si 2-3 tunuri AA milenium/bofors?
Eu unul nu as mai investii nimic in fregatele alea….sunt vechi , daca nu le-ai inarmat pana acum ce rost mai are sa mai cheltui bani pe ele..Altele noi frate,,,
Si asta cam asa-i, sunt doua cazane vechi si ruginite… la reciclat otelul si altele mai moderne, desi cred ca tot mana a doua vor fi! Dar daca tot ne cacaim atata cu Francezii, macar de la Francezi sa fie si gata!
Alt Nastase alte fregate !
Fortele navale au alta parere si investesc in re-motorizare si alti senzori. Iar racheta e racheta, ca e trasa de pe corveta nou-nouta, ca e trasa de pe o nava veche de 30 de ani.
As zice ca 4 rachete harpoon care din santier erau proiectate pentru type 22 si 2 sisteme bofors care tot din santier au fost proiectate ar trebui sa fie sub 200 mil Eur si deci nu ar trebui aprobarea Parlamentului pentru inarmarea celor 2 fregate.
Ai avea 2 nave cu capacitati minime de lupta ca tot ne plangem ca nu avem nimic la M.Neagra. Iar la o adica as paria ca type 22 incaseaza mai bine decat corveta damen/naval grup alta categorie.
Răspunsul îl găsiți aici :
https://www.google.com/amp/s/www.hotnews.ro/stiri-defense-23501309-romania-plati-avans-sistemele-patriot-din-banii-ramasi-necheltuiti-corvete-bateriile-coasta-ministrul-apararii.htm/amp
Era 2019. !!!!!!!!!!!!
Tara minciunii instituționale. Pentru rachetele antinava de coastă au plătit prima rata abia la sfârșitul 2022. Cand (și imediat ) au publicat americanii atribuirea contractului către producător.
Penal se cheamă deturnare de fonduri.
Basca codul penal prevede pușcărie pentru prezentarea de date incorecte, false in parlament.
Și hazliu , de plâns , la alegere, insăși la începutul oricărui buget de stat e prevăzut că coordonatorii de credite, fonduri , NU pot muta banii din o voce de cheltuieli in alta după bunul plac.
Statul eșuat NU a început cu pandemia și incendiile cu morți în spitale.
Atunci a fost doar confirmarea.
Toate simptomurile existau cu mult înainte.
Iar deturnarea de fonduri asigura in Romania promovare.
– Vezi Firea care a aruncat milioane pe panseluțe, oua vopsite , găini de plastic în piețe și nimic la consolidarea clădirilor.Promovata ministru.
– Vezi Ciuca ministru care a luat din un loc și umplut in alt loc ( de cheltuieli) de a ajuns prim ministru. Dar golul ( bugetar pentru investiții militare) a devenit prăpastie. Promovat prim ministru.
Și cum știm să trombonim ca nimeni altul, „furnizorul de securitate la Marea Neagră” are pentru 2023, 60 miliarde lei credite angajament pentru apărare. Vreo 12 miliarde euro.
Scris negru pe alb in buget.
Mai ceva de cum scria Dragnea alea 20 miliarde credite pentru apărare la vremea lui.
Fix pix atunci, fix pix vor fi acum.
Creste doar minciuna nu investițiile.
Personal cred că
Ciuca ajunge și mareșal.
( se avansează singur ca Antonescu.)
Ultimul mareșal a terminat mizerabil la Jilava.
Executarea lui ( alaturi de alții) o găsiți pe YouTube.
Unicul care primește ulterior NU un glonț în cap ca la restul executaților din video.Primește două. )
Băăăă
Antonescu a primit mai multe gloanțe pentru că nu murea.
După prima salvă s a ridicat pe un cot și le a spus trăgătorilor
„Nu m-ati nimerit, domnilor! Ochiti va rog mai bine si terminati odata…”
Dacă eram în plutonul de execuție și l vedeam pe Antonescu ridicându se, aruncam arma și o luam la fugă.
Vezi filmatul și după aia inventează discursurile împușcatului.
E primul din dreapta .
Vezi video.
Antonescu e primul din dreapta.
Împușcat , cade pe flanc și se rostogolește pe burta.
Șeful plutonului de execuție trage cate un glonț în cap fiecăruia.
Antonescu primește doua.
YouTube :
„Execuția mareșalului Ion Antonescu. 1 iunie 1946.”
Chestia cu ridicatul pe cot e inventata.
De pe vremea când colonelul fara nici un fel de școală militară , Dogaru ( un mediocru istoric care a pupat in cur pe Ilie Ceaușescu fiind și subordonat civil al generalului cu 7 clase primare și care era șeful catedrei de istorie a Academiei Militare din RSR ) dorea să rescrie istoria romanilor.
Istoria e una, propaganda alta.
Nu coincid veci dar propaganda deformează . Mințile.
https://www.youtube.com/watch?v=peiIrjqyyBk
Mai este o filmare. Mult mai lunga.
Incepe cu deplasarea către locul execuției. ( Cei cu puști sunt jandarmi nu militari )
Se enumera tot participanții la execuție. De la procuror la medicul legal, un avocat și șeful plutonului de execuție. ( Mai sunt și alții enumerați cu nume și prenume)
Cristoiu minte cu nerușinare. Cum a făcut toată viața lui de turnător la securitate .
In filmarea asta mai lunga, fiecare condamnat e incadrat separat cu neme prenume și funcția deținută.
Continua cu execuția , ulterior cu medicului legal care constată că nu sunt morți .
Fuge repede că șeful plutonului incepe cu un revolver sa împuște executații. In cap dar ori ai tremura mana, ori nu ochește.
Pe unu îl împușcă in falcă.
Antonescu e împușcat de doua ori.
Posibil primul glonț sa fi mers în pământ .
Filmatul se termina cu unu din plutonul de execuție care folosind o pușcă , mai trage un glonț în cel care e al doilea de la stânga.
Face capul victimei varza.
Nu reușesc să copiez filmatul să îl bag. E oribil.
Vârsta, ultima versiune de google, nu am habar.
In linkul de la Resboiu e detaliată execuția lui Antonescu.
Trăgătorii erau gardieni publici nu jandarmi.
Și pe cel care i comanda îl chema Frugină.
Acu dacă tu te simți mai bine sa persiști in prostia pe care o susții , treaba ta.
PS . Dacă tu crezi că filmarea aia e oribilă, ești departe rău de realitate..
Dacă insiști, îți pot trimite eu o filmare dură din Ucraina, sa vezi cum curg creierii unui militar ucrainian și cameramanul rus îl filmează cu zoom.
Asa cum e in videoul postat de @MZ ala nu e un film , e o suma de filmulete.
https://www.resboiu.ro/executia-si-plutonul-de-executie-al-lui-ion-antonescu/
Acu fiecare crede ce vrea, mai ales daca se uita la filmele lui Sergiu Nicolaescu, arde i ar sufletul in iad, ca numai pe invers a descris istoria in filmele sale, adevarul despre ce a facut Antonescu ,cu bune si rele, ramane.
Printre cele bune
A adus in tara 50 de baterii de tunuri de camp de 75 mm ,GRATIS, pe baza relatiei de prietenie cu generalul Gamelin
Intr-un memoriu adresat Tribunalului Poporului, 15 mai 1946, Antonescu declara:
“S-a dezvoltat pentru prima oara industria cauciucului la noi si s-a facut o fabrica de
tractoare, la care s-a trecut o comanda de 4000 de tractoare.
La agricultura, s-au importat , in baza acordului de credite din 4.XII.1940 (prin care s-a
afirmat ca am dat totul si nu am primit nimic), si distribuit 8500 tractoare (in 1940, am
gasit numai 3.260 tractoare in toata tara si la 23 august 1944, am lasat 11.000).
S-au importat 14.200 grape; 5600 semanatori; 70.852 pluguri de cai, 3.890 pluguri de
tractoare,1300 seceratori, 40.230 prăşitori, 680 batoze, 600 grape cu discuri, 550
selectoare, 530 motoare.Pe langa aceste unelte, s-au mai importat 11.300 tone de
masini si unelte si inca 1300 tractoare importate de firmele particulare si vandute la
preturi duble.”
“Am facut mari investitii in timpul razboiului, in agricultura ,industrie, comunicatii,
telefoane, scoli,biserici,armata si opera sociale.
Toate au fost acoperite cu veniturile ordinare si cu creditul de 80 miliarde acordat de
germani cu dobanda de 3,5% pe 7 si 15 ani, fara a da nici un gaj.”
Antonescu a continuat sa fie nemultumit de conditiile de creditare obtinute in 1940 si a
obtinut conditii mai bune, dupa cum declara in 16 aprilie 1946:
“Mai tarziu am obtinut o conventie foarte avantajoasa ( Conventia de Credit din 4
decembrie 1941), cu Ribbentrop. Prin aceasta conventie s-au obtinut credite 3,5 % pe
15 ani pentru masini agricole, masini industriale,tractoare, material cai ferate, etc.
Dobanda mica si durata creditului mi le-a acordat d-l Hitler.”
Si ca sa ne crape obrazul de rusine ,ungurii tocmai ce l-au comemorat pe Horthy in Romania,in timp ce Antonescu nici macar un mormant,un monument nu are .
https://republica.ro/intre-timp-la-targu-secuiesc-ordinul-vitejilor-din-ardeal-reprezentanti-ai-consiliului-secuiesc-zpastratori?fbclid=IwAR0sXqWcQhPsGz5u9BoEalzMnC5VF_CkmngX_ypDs5YpK1rNjyq3XtIJVDI
Nu mai zic de bustul lui Horthy aflat in Parlamentul Ungariei
https://www.jpost.com/diaspora/antisemitism/article-716055
De aia mictioneaza toti pe noi, ne meritam soarta.
Ce “eroul de la Nassiria”… Un rahat …. Era la baie se hidrata cand a avut loc atacul…
Nu e in stare 2 vorbe in romana, ce engleza .. Hai siktir…
Ce ordine si comenzi sa dea… Un alt gunoi poleit in uniforma si realizat de altii pentru altii….
Serviciile lucreste cum zice ci fratele lui Ciolacu….
Referitor la corvete…Treaba simpla…
Comanda directa de la Guvern…
Nu sunt gata in planul stabilit, glont si gata…
Cine impiedica, saboteaza, incurca sau nu vrea … simplu… Deaia avem servicii… Noviciuk 2 cazuri si sa vezi ce se misca…
Ca la noi la Arma Geniu… Te uiti aiurea si nu faci ce este necesar (nu ce trebuie)… ai furat o…
Daca ar fi dupa mine este o singura solutie… Sudate usile la guvern si MApN… Dat foc cu ei inauntru… ce ramane se darama cu tunul…
Cum zicea Herr Komandant… GHINION….
Alta cale nu vad de 34 ani incoace…
HAi cu copaile… LA dracu, chinezii scot pe banda ca pe paine vapoare….
Si unele chiar scule… Or sa ajunga sa ne faca ei la noi …
Ce neam de cretini suntem…. (Imi asum)
Păi avem deja 4 corvete (Tetal 1 și 2), ce sa facem cu opt??
P.S. Sunt curios dacă o să posteze Nicolae și ce, cred că s-a săturat de subiect☺
P.P.S. Acum revenind la seriozitate, epopeea corvetelor multifuncționale românești ar trebui sasă devină studiu de caz la capitolul așa nu☹
Saturat e putin spus.
In primul rand, Dumnezeu n-are nimic de-a face cu corvetele noastre.
In al doilea rand, la intrebarea din titlu eu am doua raspunsuri, versiunea urata – in p(xx)a cu satelitul si versiunea frumoasa – in meandrele concretului.
In al treilea rand, genul asta de achizitii ratate cu succes nu sunt ceva nou in istoria noastra, „toate-s vechi și nouă toate” zicea cineva mai destept decat mine.
Hai sa ne uitam nitel la achizitiile navale de la sfarsit de secol XIX, inceput de secol XX si o sa vedem ca nu s-a schimbat mai nimic: https://rnhs.info/modernizarea-marinei-si-atunci-ca-si-acum/
Pe mine ma fascineaza ca un astfel de subiect inca mai aduna zeci de comentarii… Semn ca romanilor le place sa se autoflageleze fara ca de fapt sa faca nimic concret.
E din psihologie, să știi. Dacă autoflagelarea este familiară, și a devenit stare de fapt, atunci va exista tendința de a gravita către acest comportament. Dacă asta e adevărat pt individ, de ce nu ar fi adevărat despre societate? Familiarul are o atracție intrinsecă masivă.
Nu te contrazic. 🙂
„Pe mine ma fascineaza ca un astfel de subiect inca mai aduna zeci de comentarii…”
Mai rău va fi când nu se vor mai aduna, însemnând că cei cărora cumva le mai păsa au renunțat complet la speranță, o parte chiar și la țară.
„fara ca de fapt sa faca nimic concret”
Ce ar putea face concret la nivel individual în acest caz, exceptând mersul la vot, cu rezultate mediocre după cum vedem?
Naduful din comentarii e inutil. Pe de alta parte, vad ca s-au activat oamenii de partid sa ne explice ca n-avem nevoie. O fi si asta vreun semn.
P.S. Noi nici la vot nu stim sa mergem unde trebuie.
coane astea nu sunt comentarii,e naduf….
Si la ce ne foloseste, in afara de faptul ca ne enervam? Doamne, vreau sa emigrez pe Marte, planeta asta a luat-o razna…
Working on it…
lipsa de interes ,comentarii si resemnarea le consider mult mai periculoase.
e de bine ,inca traim si ne pasa…sprea marea lor mirare si enervare.
Corvetele noastre vor aparea pe repede inainte(cum a aparut patriot, himars si alte acareturi) in momentul in care va veni firmanul de la Inalta Poarta. Penca ma ciuca, jos hannis si alti papagali de conduc tara asta sunt doar niste marionete penibile. Faza tare e ca daca pun botul la presiunile babornitelor care conduc .UE (referitoare la pensiile militarilor) nu stiu cine dracu o sa mai opereze acareturile ultra moderne. Nu isi mai baga cineva pielea in saramura toata viata(APV) pentru 1000€\luna si pensie de doi lei la 60 de ani.
Eu vreau PESCO cu corveta multifonctionala E.U. de 3300 tone… e mult mai buna!
ambasadoare Frantei a declarat ca acum se discuta un intreg pachet-Corvete -Submarine-elicoptere+mententa,antrenamente etc si ca mai e de munca si ca va veni totul ca un intreg pachet.
Și de omlette aux champignons !
Mai degrabă flageolets au boudin noir?
Le boudin noir se mânâncă cu cei doi piure (de cartofi și de mere acrișoare)
Metre, am băgat asta în 90 la greu într-un foyer de jeunes travailleurs, deși eram cu un post doc la Paris Sorbonne 1 Pantheon. Mai scoteam parleala în weekend la o cafeteria unde băgam invariabil entrecote avec frites, atât stiam atunci?
@Crocodiulul
Nu permite procedura de achiziție.
Link ceva ne dai si noua?
Trebuie anulata procedura existenta, altfel nu se poate face altceva.
@cezar interviul a fost pe tvr info ,acum cateva zile in urma si au intrebat-o despre corvete,la care aia a raspuns ca situatia la marea N s-a schimbat si acum se discuta de un pachet mai complex care sa contina corvete,submarine ,elicoptere + antrenamente,mentenanta etc si ca o sa mai dureze,link nu am de unde sa iti las ca astia de la tvr publica greu si in general tarziu,poate il gasesti pe tvr info sau habar n-am unde isi publica aia emisiunile.
@gigi mecanicu-aia sa fie problema ,ca e greu sa faci g2g pe fiecare achizitie in parte dar sa discuti ca un tot.problema e sa se miste mai repede o data.
@crocodilul
Dacă ăsta e noua propunere, tot trebuie să anuleze procedura de achiziție inițială.
Revin. ?
Conform vechii ” strategii” făcută când Putin era în Crimea dar nu in restul Ucrainei.
( se vede și în istoria investiților militare publicate de NATO și preluate de acest blog. )
Media investiților militare = 1 miliard dolari anual.
Acum după decizia ca bugetul MApM să crească la 2,5 % PIB ( rămasă pe hârtie ) partea de investiții e tot bătută în cuie la 1 miliard anual?
Și asta e preocupant.
Unde merge diferența de bani ?
Sau e un bluf că nu au de unde scoate REAL 2,5 % PIB pentru apărare?
Fiecare crede cum vrea.
Ce e sigur, nici în acest an nu se ajunge la 2,5 % PIB . ( creditele de angajament sunt doar pe hârtie )
Ca atare , e plauzibil ca pina in 2030 să achitam doar și exclusiv ce a fost deja contractat și după 2040 să ne ocupăm de corvete.
Între 2030 și 2040 ce se va cumpara ?
Posibil tancuri, ceva artilerie autopropulsata calibrul 155 mm.
1- 2 submarine .Posibil. Si daca Putin permite.
Totuși, cat poate fi de scumpa o armă de asalt in calibru NATO și cu încărcător conform STANAG?
Inclus varianta lunga și cu modelul scurt cu pat rabatabil, țeavă mai scurta, pușcă mitraliera de suport , mitraliera de companie , pușcă cu luneta semiautomata ?
Să cumperi in loturi minime de 15.000 bucăți anual, nici măcar aprobarea parlamentară nu e necesară.
Părerea mea.
Eu cred ca contractul e la „frigider” în speranța scăderii prețurilor la valorile licitate (ceea ce pare să se întâmple). Dar evident, nu mai este de actualitate.
E totuși fantastic ca am gratulat Naval Group cu o scrisoare de intenție pentru două-trei submarine, deși nu sunt în stare să-l convingă pe Bosânceanu să dea cu pixu pe contract. Eșecul semnării e la francezi pentru că ei nu știu să-și țină partenerul local în frâu. În alte state NG lua interdicție de a participa la licitații pentru figura făcută.
A mai spus cineva pe aici, posibil sa fie o rocada in sensul ca luam submarine frantuzesti si in momentul cand ne decidem in sensul asta corvetele se vor duce la Damen.
Sincer, asta e singura cale prin care se poate termina povestea asta intr-un mod pozitiv…
Doamne, Vino Doamne…Să vezi ce-a mai rămas din FNR!
Restul e cancan.
nu,e vali sterian….
Nu mai visati fratilor..Trebuie adunate toate dovezile de la munitia cumparata pt Migurile 29 deja retrase pana la banii cheltuiti pe licitatiile corvetelor , senilele tancurilor si alte asemenea, facut sesizare la Procuratura generala si obligatoriu adresata scrisoare deschisa catre toate formele de media ,de la televiziuni si pana la cel mai mic ziar de provincie. Sunt destule dovezi pt incompetenta desi se poate merge usor spre tradare. Altfel riscam sa stam asa pana incepe sa puta a rus si a davai ceas
Ordinari mai, actioneaza vadit impotriva oricarui interes national. Si vedem si cunoastem toate chestile astea, si unii dintre noi inca mai pleaca dupa fenta. Strainii si mai stiu eu ce.
Ar trebui scuturati toti cu stele pe umar si luati la bani marunti. Parca e prea mult sa fie doar incompetenta si indolenta. Ca decizia este la politic pentru achiztii… ete scarț.
In fața unui militar adevarat politicului ii țâțăie curul, daca unui militar ii țâțăie curul in fata unui politician, pur si simplu avem doi politiceni atunci, unul camuflat intr-o uniforma.
exact, mare adevar ai spus.
Intr-un comentariu afirmam ca inzestrarea Armatei este dezastruoasa. Mi se atrgea atentia ca nu este chiar asa !
Precizez ca nu am pregatire militara.
Fortele Navale : practic nu exista . Nu avem fregate modernizate , nici corvete , nici submarine si nici nave de minare – deminare . Ca sa amintesc doar principalele elemente de dotare. Doar cu NSM ( pe care nu le avem inca ) nu vom putea apara zona marina si eventual cele doua elicoptere marine.
Fortele terestre : Foarte slab dotate . Nu avem tancuri , blindate amfibii , tunuri autopropulsate , artilerie tractata si mijloace individuale de lupta antitanc . Cu Piranha si Himars ( insuficiente ambele ) nu avem o infanterie puternica.
Fortele aeriene : Fara elicoptere de atac , fara drone si cu F16 insuficiente si in varianta Block 60 situatie este nesatisfacatoare.
Apararea antiaeriana . Doar Patriot si aici doar patru sisteme din cele sapte avute in vedere. Lipsesc sisteme shorad si vshorad , tunuri antiaeriene , mijloace individuale pentru combatere tinte aeriene ( tip Stinger ).
Romania este fata de Polonia in raport de cca 1/2 ( marimea tarii , populatie , PIB , relief asemanator , inclusiv mare ). Polonia se inarmeaza agresiv , noi deloc.
Imi cer scuze daca am facut greseli in cele prezentate mai sus.
Cand tot zic ca trebuie pusa mana pe topor
E cu puscaraie cine semneaza contractul,si nimeni nu vrea sa faca puscaraie si deci nu o sa ai contractul ,dupa inca vreo 2-3ani o sa fie un contract dat la urgenta cui trèbuie
Alllooooo….
Nu e bani pentru prostii si aiureli …. (curvete, sugimarine, beliscoptere… etc)
Trebuie reaprovizionata Popota cu lichide…..
Vine pastele acum si vrei sa se usuce gradele….
Doamnee unde va ganditi…
SIngurele submarine ale noastrevor fi maslinele din pahare si raurile de sange din vita de vie….
La astia submarinul este un shot de rom scufundat in bere.
Las ca-i bine sa fie corvete si submarine. Iti dai seama cate vile se construiesc cu motorina furata de pe alea ?
Vom avea un contract pe 20 Aprilie.
Adica 4-20….420.
Smoke’m if you have them.
Oare suntem atât de săraci ca să nu ne permitem conform zicalei cu lucruri ieftine un portavion cu grupul de luptă aferent? Ca să știm o treabă la Marea Neagră, cine este pe veci stăpân. Își schimbă ivan instant ținuta de luptă, lasă tricourile alea în dungi albastre demodate în favoarea unui kaki total și în loc de ura vor striga baldîbak.
un gerald ford 13 miliarde.basca grupul de avioane de la bord vreo 6. cel putin.doua ABuri 4 miliarde juma. o virgina 3,5 miliarde.cu restul navelor din grup se fac vreo 28 melearde. 6 milioane coco/zi functionarea grupului(salarii+papica ptr 6700 de nemancati,combustibil,alte alea) adica 2miliarde pe an.deci,in primul an ai nevoie musai de 30 miliarde. adica 10% din pib
:)))):au crescut salariile primărilor , vicepreședintele consiliului județean, președinților de consilii județene 400 euro +plus la salariu, cresc in învățământ ,cresc in sănătate , urmează în MAI și tot sistemul bugetar. De unde banii și de Corvete ?. Numai visați ,gata România nu e interesata de propia dotare ,de propia industrie , gata numai visați ,interesele naționale sunt cum sa se mentină alianța europeană PSD-PNL și clasa nepoților la banul public. Terminați cu visele , mai bine vorbim de alți, că noi ne-am lămurit de situația interesului clasei politice din România pentru interesele naționale ,bat din gura la tv și pentru public ,că rest fie ce o fi. Mă îndoiesc că vom mai cumpăra ceva pentru Marină ,minime reparați și întrețineri la fiarele frumos pozate ce le avem în așa zisa Marină . Când președintele României e mai preocupat de alți decât de interesul național , când noi nu suntem în stare să purtăm un dialog cu Ucraina ,când nu suntem în stare să ne apărăm interesele naționale,insula K in urma câstigari la Haga a devenit pământ românesc ,nu am fost in stare sa punem balizele teritoriale ,nu am fost in stare sa mutam înapoi balizele din dreptul Sulinei ,și voi vorbiți de dotări de forță militară. Nu va fi nimic bun cu această clasă politică a României.
„cresc in învățământ”
Serios? Cand?
Există o reală preocupare pentru idiotizarea alegătorului român.
De aceea orice modificare în bine a statutului profesorului, va fi făcută doar pe hârtie.
Salarii mai mari în educație înseamnă atragerea în învățământ a unor absolvenți de studii universitare mai bine pregătiți,deci elevi mai bine pregătiți și în consecință o societate mai performantă.
Exclus !
Vor fi mereu bani pentru pensii speciale ,pentru pensii de…serviciu,pentru salarii de …magistrați,dar pentru profesori sau dotare cu tehnică militară,nu !
Deja este deficit de profesori calificati pe stiintele reale si limbi straine. Nici pensionari care sa umple golurile nu prea mai gasesti. Deficitul incepe sa se extinda si la celelalte discipline.
Pe o anumita disciplina umanista profesorii care prin 2007 erau „tinerii” au ramas in continuare cei mai tineri pe disciplina respectiva, cel putin in judet la mine.
Concluziile le puteti trage lesne.
https://adevarul.ro/politica/cresc-salariile-primarilor-ce-alte-categorii-2246030.html
La zdre….le din politica si administratia locala si centrala, da. Au crescut salariile, beneficiile insa in invatamant e bataie de joc. Salariu de 2950 (net) pentru un educator ce a facut 2 facultati, master si n diplome? Sa mai mentionez ca un necalificat in invatamant primeste cu 40 de lei mai putin decat calificatul?
E bataie de joc. Stam si platim ca fraierii taxe si impozitive de vomam iar idiotii de la guvernare nu stiu decat sa fure. Invatamantul e la pamant, infrastructura spitaliceasca e si ea dezastru (noroc de fondurile europe ca s au mai carpit spitale), dotarile armatei sunt de toata jena si lista continua.
N-am apucat să citesc comentariile și dacă repet ce s-a spus deja, îmi cer scuze ca dealtfel și pentru faptul că am ajuns să scriu din frustrare. Sorry!
Dom’ „ghieneral” face exact ce a făcut și la Nassiria adică ce poate și mai mult și mai mult, face atât cât știe… NIMIC.
Atunci când nu ști, nici nu poți face nimic (nu că nu te-ar lăsa alții, ci pur și simplu pt că ești nepriceput). Ca și mulți alții cocoțați prin posturi de decizie (unde dorm liniștiți în așteptarea „chenzinei”), omu’ și-a depășit demult nivelul de competență.
În rest… Dâncu, mie îmi este foarte clar că se închină în fiecare clipă moscovei, că inima lui bate doar pentru „maica rusie” și dacă nu ar fi fost parlamentar / ministru / ținut se pare în brațe de nu știu cine din SRI, chiar nu m-ar deranja sentimentele lui, doar că din postura lui de manifestare la nivelul societății și a statului, individul ăsta este extrem de toxic, extrem de periculos.
Cât despre actualul ministru… nu-l cunosc, nu l-am observat înainte de a deveni ministru și din cât am văzut până acum mă face să cred că este doar un alt incompetent, atât și nimic mai mult.
Un incompetent se va înconjura doar de incompetenți și mafioți (pe de o parte pe principiul ca să nu-i ia cumva scaunul, pt că pe ei doar atât îi ajută „CRBL-ul” dar și pt că pentru a rezolva o situație, ai nevoie de mai mult decât un neuron și să vezi deja direcția rezolvării care in nici un caz nu este nici din pasarea responsabilităților și nici din amânarea la nesfârșit…
În ceea ce privește noul orizont 2040… îmi sună pervers de periculos
Hai ca ma mănâncă degetele sa scriu și eu. Sa zicem ca nu avem bani sa luam corvete noi. Dar măcar modernizezi/echipezi ce ai. Nu îmi săriți în cap, dar acolo o racheta AN noua pe NPR sau pe Tetal II (astea nu au deloc si nici nu au avut). Nu mai zic fregate.
Nu înțeleg…
Eu ce mai cunosc absolvenți de Academie Navala Militara, sunt pur și simplu deznădăjduiți. Știți, este ca la medici, degeaba lei dai bani (ofițerii sunt cât de cât acceptabil platiti), dar dacă nu ai condiții de munca, cei mai capabili pleacă din sistem. Problema este mai mare la subofițeri care sunt și foarte prost plătiți… și pleacă pe capete.
Cunosc un om din marina care mi-a zis ceva foarte frumos. Domnule, suntem praf la dotare și aici nu am vreun cuvânt de zis, dar sunt responsabil cu regenerarea minelor marine, și astea vor funcționa brici. Și au peste 200 kg de explozibil… și nu va putea debarca nimeni la noi pe plaja. Omul s-a hotărât sa schimbe ceva ce sta în puterea lui. Deci, fiecare poate face ceva… Apropo, mina aia care ne-a avariat deminorul avea vreo 30 de kg.
va agitati de pomana, ce produs se mai poate cumpara azi cu banii de acum 5 ani?
Imi este atata de scarba de subiect incat nu pot spune mai multe decat ca tot episodul este o epopee a incompetentei si coruptiei care gestioneaza acest stat, de la modul idiot in care au facut caietele de sarcini pana la termenele fantastic de mari ale instantelor.
Acum unii viseaza sub-uri la pachet cu corvete, relax baieti ca nu ‘e’ banii, mai bina sa caute prin tomberoanele RN si poate mai gasesc ceva Harpoane si Sea Wolf pentru cele 2 majestati, asa… pe saru’ mana. Daca o mai fi ceva in plus poate pun si pe F111.
In rest calm si joc de glezne, ca vin acu alegerile si nea primarii sunt pe fomița.
E bani coane ca nu ii dai pe toti odata in avans ca la curve…
pai nu tot asa-i dadeai si acum 5 ani? Ai acelasi process doar ca este rostogolit la deal cu 5 ani pana nu mai ai putere sa sustii bolovanul.
Super, traditionalul articol de shiluit pentru Marina si de varsat smiorcuri ca sa creasca cotele apei pe Dunare.
Daca erati atenti la paruiala dintre haholi si muscali deja obeservati ca partea de lupta in care a fost implicate fortele navale a fost doar o inutilitate ce nu a schimbat cu nimic soarta paruielii (in afara de a vedea cat de penibili sunt votcarii si in domeniul asta). Nu o sa avem fregate si corvete din simplu motiv ca sunt inutile. NATO are deja a mai puternica flota in baltoaca asta inchisa si asta este motivul pentru carea aliatul strategic nu este interesat sa ne traga de urechi. Pentru ce avem de patrulat si aparat sunt necesare cateva copai, un sistem de detectie si supraveghere, AA, baterii de coasta, un BIM adus la zi si integrare de munitie pe F-uri, in parte deja avem asta.
PS. Vand batistute la pret avantajos !
Daca sunt inutile, de ce bombardează Rusia Ucraina cu rachete lansate de pe mare? Și dacă Ucraina ar fi avut flota ar mai fi putut bombarda Rusia Ucraina de pe mare? Deci nu sunt inutile!
Pentru ca e tot ce pot face, oricum rezultatele sunt indoielnice. Ce efect au avut respectivele bombardamente in desfasurarea razboiului ? Da, votcarii bombardeaza si de pe uscat, ba chiar cu ceva mai multa siguranta. Unde ai vazut tu in caietul de sarcini ca ale noastre sunt sunt pe model rusesc, copai lansatoare ? Deci sunt inutile, vezi cum a ajuns sub apa moscova2 si alte epave moscovite. Prefer mai multe HIMARS cu ATACMS, Larom cu Extra (ba chiar si ceva cu raza mai lunga) si mai multe bateri de coasta + integrare de munitie pe F-uri (ca sa ramanem pe lovirea inamicului). Repet, NATO sta bine in baltoaca asta, Turcia nu o sa iasa din NATO…inamicul lor natural e tot e rusia.
Generalul Ben Hodges citat de defenseromania.
https://m.defenseromania.ro/nave-de-lupta-americane-sub-pavilion-romanesc-gen-ben-hodges-romania-va-fi-centrul-gravitational-al-strategiei-sua-la-marea-neagra_621411.html
aia cu navele americane sub pavilion romanesc ii apartine unuia de-al nostru, nu lui Hodges.
Doar ca am mai discutat pe aici, in afara de OHP obosite, nu stiu ce ar putea sa ne dea… Arleigh Burke e parca putin prea mult.
Da, a fost ideea mea de acum câțiva ani, formulată chiar aici. V-ați opărit atunci, dar iată că viața a demonstrat…
Nu au cum sa ne dea AB-uri, ca nu au nici ei destule. Oricum pentru noi ar fi prea mult. Unnplin de rachete ne baga in faliment ca Grecia.
Acum serios, dacă ne vor da ceva ar putea sa fie doar LCS-uri. Măcar sa aibe sonare și rachete AN
LCS? ?
te bag la SPAM!
De fapt te-am scos, ca site-ul te-a bagat automat la SPAM 🙂
Rautati?.
@All:
Nu vă mai smulgeți părul și hainele de pe voi că nu avem flotă, acum câțiva ani am avansat aici o idee care v-a inflamat pe toți și v-a făcut să cereți să fiu pus la zid: ce-ar fi sa ‘īmprumutam’ niste nave serioase dela US Navy, cu care sa rezolvam din două focuri problema flotei.
Iată că generalul Ben Hodges mă citește atent ? și propune exact același lucru:
https://m.defenseromania.ro/nave-de-lupta-americane-sub-pavilion-romanesc-gen-ben-hodges-romania-va-fi-centrul-gravitational-al-strategiei-sua-la-marea-neagra_621411.html
Mai rămâne să fie adoptată (va fi, sunt sigur !) și cealaltă idee constructivă a mea, tot de acum câțiva ani, că tot am descoperit acum cu uimire, mulțumită ucrainienilor, ca pe Dunăre pot naviga vase de 25-30 mii de tone și cu pescaj de 6-8 m: acostarea navelor NATO pe Dunăre cat timp vrea mușchii noștri și ai aliaților și nu cât vor turcii. Sigur, mai trebuie sa dragăm și noi oleacă, sau îi putem ruga pe vecinii Ucrainieni s-o facă. Evident, nu va fi cazul portavioanelor NATO ancorate la Brăila, pe care le visează in Marea Neagra strategii viselor umede de pe aici.
Baietii, nu mai latra-ti de doua mi de ani si 23 suntem tara lui Papura Voda si asa o sa ramanem nu stiu de ce avem nevoie de armata ca noi suntem oricum sclavi pe tarlauoa Europei sau Rusiei ce conteaza,de 2023 de ani avem 7 liderii sau 11 daca punem pe cei diplomati ca,Catacuzino,sau Brancoveni,restul niste slugii credinceoase orcui ii plateste asa ca generalul vostru face parte din armata lui PAPURA VODA.cu sguze de ricoare daca am ofensat pe cineva.
Pai ai perfecta dreptate… asta din cauza ca ne place…
Acu’ si second, sa te duci cu sacosa de bani si nu vinde nimeni…
in 2017 Romania a avut o confruntare masiva intre serviciile de securitate americane si rusesti in privinta achizitiilor militare ,in care americanii au lasat sa inteleaga ca au pierdut la corvete in favoarea rusilor si socialistilor europeni independenti,lucru care eu consider ca este o capcana atent plantata de americani ,cu ce scop, pai in opinia mea mult prea neavizata si foarte neinformata daca acest contract al corvetelor merge mai departe fortat de psd si francezi,s-ar putea sa avem o supriza,supriza,supriza ca spre exemplu cineva sa se scarmene si sa gaseasca in niste arhive niste docomente ca frantujii dadura spaga la psd,si atunci supriza americanii omoara doi epuri dintr-o lovitura ,1 psd,cam plin de agenti comintern pe rit nou, sacrificand securitatea Romaniei pt un pumn de bani frantuzesti ,cam se duce pe tomberon la alegeri avand in vedere alegerile care le-au facut de cand cu razboiul din Ucraina din 2014 incoace ,2 se elimina concurenta frantuza la contractele de armament din estu europei in Nato, ca cine mai vrea sa faca contracte cu ei cand sacrifica siguranta unui aliat pt 30 de arginti ca doar statul francez daca vrea sa ajute un aliat o facea la orice pret ca doar 65 % din o companie fondata de cardinalul Richelieu nui de colo
deci am citit azi dimineață și mor de râs,am început primăvara cu inima plină?”secretarele “ nici nu au știut ce le-a lovit ….jap,trosc,paw,pleos..șoc și groază.
sunt mândru de voi?
raportez să trăiț ! șefule am fost acolo în locul ăla de nu-i putem rosti numele ca să nu vă supere tensiunea .am intrat cu atenție,mai o glumă,mai o aluzie si am trecut la luptă…ue,nato,general,respect,traditie,tot arsenalul de prostire pentru pulime l-am utilizat.
dar la un moment dat ne-au mirosit fortele lor de cercetare prin luptă și au chemat suport aerian si artileristic să trăiț….măcel a fost,ne-au nenorocit.mare minune ca am scapt doar cu onoarea patata cu maro.
dar vom reveni,nu putem lasa un prezidentiabil ca dumnevoastra ,farul nostru calauzitor sa fie facut de ocara de acesti derbedei auto intitulati societate civila .
respectele mele doamnei general.
Am si eu o intrebare
In cazul in care rusii ne-ar ataca pe noi, Romania, membru NATO
iar in primele ore ale atacului navele noastre ar scapa fugind inspre sud aliatii nostri din NATO, bulgarii sau turcii sunt OBLIGATI sa ne primeasca navele in porturile lor ?
Vezi că din Crimea pina in Dobrogea e ceva mare in mijloc.
Crezi că toate avioanele alea de cercetare NATO care se învârt deasupra marii, se uită doar in Ucraina și NU in Crimea ?
Și nu sunt cretini rușii sa atace o țară NATO. Ar însemna imediat , sigur și inexorabil, ultimul război mondial din istorie.
PS.
Mai e si altceva. Cat timp armata rusă e concentrata in Ucraina, nu au alte trupe să atace alte țări.
Indiferent că e Finlandia , Romania sau Bulgaria.
Deci nu se pune problema „fugii” flotei românești. Cât o fi ea de ( in) consistenta.
Foaie verde barabulă,
Stau în apă pân-la brâu.
Și unde-i rima?
Sub apă, lângă corvetele noastre….
Nu știu de ce mai așteptați dotarea armatei române pentru că politicul mizează pe aliați nu pe ce avem în curte, programele de înzestrare se întind pe 20 ani!!!. Perfect că doar nu avem conflict la graniță Parteneriat strategic cu SUA… GREAT! nu ne-au dat nici ceea ce am achitat daramite ceva nou, Dar hai sa ne uitam la termenele și livrările efective către Polonia.. Deci cât timp ne milogim și nu batem cu pumnul în masa nu cu limba în fund…