Damen Offshore Construction anunță două proiecte aflate deja în curs de desfășurare

Primul proiect este finalizat în proporție de 70%

Grupul Damen Shipyards își valorifică resursele și experiența în domeniul construcțiilor navale pentru a deveni o forță majoră în domeniul construcțiilor offshore. Compania vede perspective importante în domeniul eolian offshore, în special în sectorul eolian plutitor emergent și recunoaște, de asemenea, potențialul altor segmente ale sectorului energetic offshore și al acvaculturii. Damen oferă în prezent un serviciu integrat de construcție și livrare pentru clienți împreună cu furnizarea expertizei complete în fabricarea și ingineria acestor proiecte.

Șantierul Naval Damen Mangalia (DSMa) din România, cea mai mare unitate a grupului, va avea un rol important în această nouă dezvoltare de business. Șantierul este dotat cu toate facilitățile necesare manipulării structurilor foarte mari, de asemenea este echipat cu o linie de panouri semiautomată, spații moderne de sablare și vopsire, o macara tip portal de 1.000 de tone și alte echipamente care o fac foarte eficientă din punct de vedere operațional, dar și economic.

În prezent, compania livrează două proiecte de transmisie offshore HVDC (High-Voltage Direct Current) la DSMa, ambele fiind construite în cadrul unor contracte cu Aker Solutions, în calitate de contractor principal EPCI. Lucrările au început anul trecut și odată cu începerea asamblării și echipării, primul proiect va fi livrat în prima jumătate a anului 2023, iar cel de-al doilea va fi livrat în primul trimestru al anului 2024. Odată finalizate, platformele HVDC vor pleca spre șantierul Aker Solutions din Stord, Norvegia, unde echipamentul HVDC se va instala și se va pune în funcțiune înainte de fi livrate spre destinația finală.

Damen se ocupă de construcția structurală, protecția suprafeței, echiparea, izolarea, iluminatul, conducte, cablarea locală și altele, precum și de construcția grilajelor de transport. Principiile de proiectare după care s-a realizat design-ul structural realizat de Aker Solution permit un proces de fabricare eficient atunci când este combinat cu facilitățile disponibile la DSMa. Experiența îndelungată a Damen în domeniul construcțiilor navale, împreună cu facilitățile Șantierului Naval Damen Mangalia, asigură cea mai înaltă calitate în execuția proiectelor actuale și viitoare.

Arne Engevik, director HVDC la Aker Solutions, a declarat: „Damen Shipyards Group este un partener cheie pentru noi în domeniul eolian offshore. Instalațiile lor sunt adaptate pentru fabricarea acestor tipuri de structuri, iar compania împărtășește pasiunea noastră pentru realizarea de proiecte mari și complexe în condiții de siguranță și sustenabilitate. Am construit o relație foarte solidă cu compania în ultimii ani și considerăm că Damen este o parte esențială în livrarea cu succes a portofoliului nostru HVDC.”

Wouter Henstra, director comercial Damen Offshore Construction, a adăugat: „Suntem foarte încântați că Aker Solutions, furnizor de top  al  produselor și serviciilor integrate pentru industria energetică globală, a ales Damen Shipyards pentru aceste proiecte. Suntem încrezători că platformele HVDC își vor îndeplini rolurile pentru mulți ani de acum înainte și suntem încântați să ne extindem contribuția pe care o avem deja la implementarea capacității de generare a energiei eoliene offshore atât de necesare.”

Damen Shipyards

14 comentarii:

  1. Niște De Zeven nu?

  2. Uite cum sustinem economia RO…
    Ciuca, nu le dam si noi la baietii astia ceva de munca, gen 4 corvete ?
    Sa o lalaim asa deja de +3 ani…
    Aveam gata 1 corveta cel putin … poate chiar 2, daca ii bagam si pe cei de la Galati.

    Las-o draq de treaba, ca doar sint la noi in curte, da odata drumul la contractul ala cu Damen, ca e pentur noi, nu pentru straini.
    Esti seful guvernului, ia decizia si gata.
    Dupa ce semnezi, pot sa te demita … dar nu prea se merita, nu ? 4 corvete pentru o functie de premier …
    Stai chill, ca nu iesi la alegeri … degeaba te aburesc PSD-i…

    13
    • Dar de ce nu acordam contractul pentru nr.2 din clasamentul licitatiei, cu inarmarea cuprinsa in oferta ( americana parca intr-o varianta) iar cand francezii se trezesc incheiem si cu acestia un contract, pe oferta lor dar „la sfantul asteapta” prin derogare de la termen cu votul parlamentului. Asa nu mai pierdem nici timpul si nici nu ne batem joc de Damen. ( sa nu credem totusi ca acestia din urma sunt chiar sfinti)

      8
      • Cred că jocul francezilor tine ce restul de arme ce putem sa le achiziționăm de la ei. Suburile și elicopterele, poate și altceva. Cele 2 elicoptere la marina plus cela ale SRI, vor ajuta linia de producție a frantuzilor de la Brașov. Apoi va achiziționa și MAPN-ul mai mult că sigur.

        Între timp materialele și energia scad constant, cel mai probabil în 2 ani vor fi acceptabile și pentru Naval Group si SN Constanta, nu doar pentru Damen. Au tras de timp și unii și alții, inclusiv MAPN. Daca semnează in toamnă, nu pornește producția mai devreme de 2 ani.

        3
  3. tare curios cu cat i-au spaguit rusii pe psdeii lu’ dragnea…ma’sa de bandit, ca erau construite fregatele alea, la ora asta…

    14
  4. oameni seriosi,punct si stop.

    1
  5. Gogu' de la Cazane

    Isi mai aminteste cineva ca se deschisese un dosar de catre Procuratura militara cu informatii de la DIA imediat dupa anuntarea castigatorului licitatiei pt corvete? Stie cineva despre ce a fost vorba sau ce s-a mai intamplat cu dosarul?

    4
  6. Da, la Galati se pot construi corvetele foarte repede și foarte bine .
    Damen Galati este singurul șantier specializat ptr. corvete, dotat foarte bine și cu foarte buni specialiști.

    2
  7. For the Navy one can only envy. It’s a shame to waste a shipyard…

    3
  8. Aha, deci nu e doar vorba de fregate. Prind bine, dar iaca Damen are capabilitatea de a construi și eoliene off-shore, și instalații de acvacultură, și probabil multe alte chestii…

    Bah, io va spun ca marea asta-i mină de argint…

    1
  9. S a terminat greva?
    Uite cu statul roman fara sa ridice un deget beneficiaza de niste investii mari.(parca 40% din actiuni le are statul român).
    Mama lor de olandezi care nu ne vor in Schengen.

    1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *