Pe 14 martie, aflam de pe situl DSCA ca Romania doreste sa-si suplimenteze comanda de autovehicule blindate 4×4 JLTV (M1278A1 Heavy Gun Carriers Joint Light Tactical Vehicles) la 129 de unitati, de la 34 initial.
Deocamdata nu avem un contract semnat ci doar o cerere din partea Romaniei. Vehiculele vor echipa, se spune, Fortele pentru Operatii Speciale.
La nivel de dotare JLTVurile vor dispune de o turela din familia CROWS, care poate sustine o mitraliera grea (12,7mm) sau un aruncator automat calibrul 40mm.
Nu stim ce varianta (variante) de JLTV va cumpara Romania si deocamdata nu sunt mai multe lucruri de spus, cu totii asteptam ca dotarea cu vehicule blindate 4×4 sa faca pasii necesari si competitia sa ajunga la un contract semnat. Discutam acolo de peste 1000 de astfel de vehicule.
Autovehicule tactice blindate de tip ușor (ATBTU), caci despre ele discutam, ar trebui sa vina in mai multe variante constructive, inclusiv (sper eu ) cu turela care sustin rachete AT, unele dotate cu mortier de 120mm etc.
Dar inca nu avem o astfel de competitie lansata oficial si este pacat ca ne tot aruncam si cumparam in cantitati mici. Necazul, cand faci cumparaturi intr-o astfel de maniera, este ca te poti trezi cu 2-3 modele diferite, de la 2-3 producatori diferiti, un cosmar logistic de care evident ca nu avem nevoie. Iar per total flota, costurile cresc relaxate.
Un exceptional de prost exemplu avem deja, achizitia cu cativa ani in urma a doar 16 vehicule Panhard pentru cei de la logistica. 16 am cumparat, cu 16 am ramas, ceea ce – oricum am privi problema – este de ras daca nu ar fi de plans…
In carti pentru marele contract de +1000 de vehicule ATBTU ar fi doua modele: JLTV si Sherpa.
PS Si daca tot vorbim de vehicule blindate 4×4 sa mergem si in extrema cealalta, vehicule blindate pe senile cu o masa de +60 tone. Aflam ca MApN a trimis in parlament o cerere pentru aprobarea achizitiei unui numar de 54 de tancuri Abrams M1A2. Un batalion adica. Nimic de comentat deocamdata, ramane de vazut daca vom merge alaturi de polonezi cu Abrams M1A2 SEPV 3 (dotata cu sistemul Trophy) sau nu.
GeorgeGMT
oskhosh tocmai a anuntat ca renunta la linia de productie JLTV, pentru ca armata sua nu a cumparat decat 16.000 si pentagonul a dat contractul pentru 30.000 vehicule lui AM General. deci tot asa luam ceva ce nu mai vor altii? si daca nu se mai produc cum le luam, iar second?
Oshkosh a zis ca AR PUTEA inchide linia de productie, nu ca sigur o va face.
Iar țàfna lor e nejustificată, asta e politica tradiționala a SUA, sa dea contracte cand la unii cand la altii, sa aiba toti o paine de mancat.
Oricum si daca o inchid, nu e mare paguba pentru noi. Nu avem o comanda mare si concurenta pe felie e acerba, sunt multi care ofera produse similare calitativ.
Nu e ca la avioane.
Abrams urile cica vor fi SH dar aduse la standard sepv3 (cu blindaj standard off course). Cat despre JLTV uri eu zic sa le spunem pe numele lor dat de producator. Adica L ATV ptr cele produse de Oshkosh. Nu de alta dar in februarie cica AM General a castigat un contract de 8.66 miliarde $ ptr 20000 de vehicule(motiv ptr Oshkosh sa ameninte ca isi inchide linia de fabricatie) . Si varianta lor se numeste BRV-O. Apropo, oare noi de la cine vom lua? De la Oshkosh sau AM General?
Mai dureaza 1 an pana poate Am sa produca ceva, iar alea de fos sunt deja partial contractate ,de aia abtu sta pe loc
Sper ca JLTV-urile pentru care se va semna contractul sa fie produse de Oshkosh, sa nu ne trezim cu vehicule din primele loturi produse de AM. Motivele pot fi usor intuite.
Cat despre Abrams parca era vorba de M1A2 din inventarul existent al US, care vor fi initial folosite pentru pregatirea echipajelor. Iar daca e graba mare nu cred ca vor fi SEPV 3.
luam cu taraita batalion cu batalion, ca saracii. la ce standard… vom vedea, dar sunt sceptic cu SEPV 3. (PS. ar fi o surpriza sa le completam cu K2 coreene, ca sa avem ghiveci. nu m-ar mira din partea noastra.)
Daca la noi crezi ca e ghiveci , la polonezi ce crezi ca este ? Cu Abrams , K2 si Leo ??? Sau cu al lor Krab si K9 ? Sau cu Borsuk si se uita si spre Redback ? Sau cu F16 , FA 50 , F 35 pe teava . si ceva MIG 29??? Deocamdata luam 54 de Abrams, dupa mai vedem …
pai cred ca e tochitura la ei. am mai zis-o!
Nu trebuie depins de un furnizor, situatia politicā este extrem de fluidā. Strategia de aprovizionare este mai balansatā în acest fel, chiar dacā pare mai dificulā
da. corect. dar nici de 5.
Cel mai probabil este o soluție stop gap in sensul in care cumpărăm acum un batalion de Abrams M1A2 că oricum nu avem altceva după care vedem, ori alte Abrams-uri ori K2, care este cel mai bun tanc pt Ro pe care „money can buy”
Nu iei companie de scoala abrams ca sa iei k2 4 batalioane
Dupa cate imi aduc aminte cand s-a trimis scrisoarea aia de intentie catre americani in care ii intrebam despre tancuri era vorba de vreo 200 de bucati..Nu cred ca vor fi K2 ci tot Abrams..
Daca s-au hotarat pe Abrams, atunci si viitoarele tot Abrams vor fi. Parerea mea este ca se va folosi aceeasi procedura ca la F16. In sensul ca vor lua vehicule pentru un batalion, pe baza carora pun la punct un numar de echipaje/instructori si unitati de logistica aferente, dupa care se vor lua in competare pana la X batalioane.
Este destul de logica abordarea, pentru ca mai multe vehicule luate deodata, inseamna proiectarea efortului financiar intr-o perioada mai scurta cu implicatiile aferente in bugetul de achizitii. Iar ca urmare a numarului mai mare de echipamente operationalizarea dureaza aproape la fel de mult timp, ca atunci cand le iei in transe.
Cireasa de pe acest tort este disponibilitatea resursei umana. Pentru primul batalion de Abrams ai resursa umana pregatita pe Bizon, dar pentru celelalte nu cred ca avem efective complete.
Dacă erau 100% hotărâți pe Abrams făceau din prima un contract pt 200 de bucăți, eșalonat, împărțit în mai multe contracte subsecvente
In feb și martie in presa din Coreea se vorbește în continuare despre interesul Ro pentru K2
Foarte posibil să se aleagă Abrams, dar nu cred că este la momentul asta o opțiune bătută în cuie
motivul pt care polonezii au luat 250 deM1A2 si 166 de M1A1si dupa sau reorientat pt K2 Koreean pt restu la numar este ca 250 de M1A2 sunt rezervate pt Romania au existat articole in presa poloneza mai de mult decat in presa coreeana cu vise de 500 de buc de k2 cumparate de noi ,dar na visati incontinuare la spaga dintr-un contract cu coreenii ca la cum bate vantu autopropulsatele sar putea si pe roti si pe senile sa vina de la BAE
Adicatelea matale vrai sa spui ca viitorul nostru SPH tracked va fi M109A7 iar ala wheeled va fi Archer?
Adicatelea deja cu tancurile contractezi utilaje mentenata si suport tehnic de la Bae Systems ,stiu ca unora le place ghiveciu polonez dar vad ca la noi se incearca de la un timp armonizarea logistica privind munitie utilaje mentenanta si suport tehnic cu aia care sunt capabili sa sustina un razboi de lunga durata si economic,prin prisma capacitatilor industriale pe care aceeia deja le cresc la nivel de productie de razboi,ca e la indicatia alora sa plan dezvoltat de ai nostrii nu stiu dar mou sau mai semnat cu altii degeaba de ministeru economiei si mapn a luat altceva
N-au treaba tancurile cu BAE. Abrams sunt facute de GDLS, nu are sens ce spui tu cu utilajele de mentenanta luate de la BAE. Obuzierele vor fi K9 cel mai probabil.
M88 a3 Hercules nu e facut de GD.in privinta a restul lucrurilor pe care le-am scris astept sa se alinieze astrele la cererea de oferta pt autopropulsate unde Alex a zis ca exista niste parametrii tehnici pe care este posibil ca K2 sa nu ii indeplineasca prin niste comenturi pe aici la niste discutii despre fiabilitatea tunurilor folosite in Ucraina iar daca sunt trecuti in cerere si chiar nu ii indeplinesc aia vor exista doar 2 surse de achizitie
ma refeream la K9
si va fi cerere de oferta de la mai multi pt ca in aprobarea parlamentului,doar la rachete si tancuri sa specificat clar ce se cumpara ,la restul de programe nu,iar la MLI deja sau anuntat competitorii,deci daca luam K9 sigur era deja anuntat,iar ministrul economiei cand a semnat MOU a spus in interviu ca se asteapta decizia Mapn care dureaza
„cererea de oferta pt autopropulsate unde Alex a zis ca exista niste parametrii tehnici pe care este posibil ca K2 sa nu ii indeplineasca.”
Vorbim despre K2 sau K9?
Putem doar sa speculam, indiciile duc mai degraba spre K9 decat spre Paladin. Desprea Abrams se cam stia de ceva vreme iar discutiile cu americanii din prezent se concentreaza pe alte domenii decat artileria autopropulsata. Daca n-au polonezii probleme sa faca intretinerea la K9 cu peste 300 de Abrams in dotare nu vom avea nici noi. Si aparent pana se operstionalizeaza ERCA ultima versiune de Paladin in serviciu pare depasita de concurenta.
Asta chiar nu conteaza. M1074 JABS este fabricat de DRS Leonardo si Anniston Army Depot, iar M1150 ABV este fabricat de Anniston Army Depot si General Dynamics.
Sincer nu mai stiu la ce emisiune da cred ca pe defense era acolo un general si cand s a spus de sistemul trophy a debitat ceva ce m a facut sa pierd 2 3 dinti din gura ,gen trophy da e bun avion?????.Speram ca cei ce au stabilit comanda si versiunea de tank Abrams stiu ce e trophy.La cantitatea asta de doar 54 bucati +12 derivate iti permiti sa cumperi ultima versiune , faza cu blindaju standard e dezamagitoare rau de tot da na pe langa T55 ,Tr 85M1 e nava spatiala direct din Star Wars????
Cica avem deja 3 competitori pentru Mli contract de 3 miliarde euro si imi place cine se anunta : Ascod vs Redback vs Lynx asta da competitie best of the best aoleu ma iau emotiile sa avem noi in curte atatea mli la standard 2023 ??????Baaaa baieti a inebunit Mapn oare ce se intampla cu ei????Daca se concretizeaza toate dotarile astea ce le au in plan anu asta adica contracte semnate si termene stabilite chiar devenim o forta in zona de temut??Serbia Ungaria Bulgaria raman cu mult in urma ???A si am uitat cei mai important cica v a fii ca la Piranha cu tranfer tehnologic m a luat ameteala??????
stai asa. ca noi suntem specialisti in licitatii. si in implementare de know how. cand ma gandesc la Piranha 5 cat a intarziat pana sa deschidem linie la noi… si nici acum nu ii merge foarte bine… liniei zic 🙂
Deci e clar ca e Ascod. La intrebarea : ce este cu astia? raspunsul e simplu. Ne pregatim de meci cu rusii. Si se pare ca o sa fie in deplasare, pe terenul lor.
Totuși sa nu ne îmbătam cu apa rece , ca licitații si știri despre achizitii au tot fost , ba corvete , ba arma de asalt Beretta , ba una ba alta si pana la urma nu s-a concretizat nimic …
Este de altfel adevărat ca avem cumparate Patriot si Himars …
Cred ca toți romanii ne dorim o armata puternica și modernă …
Dar la câte dezamăgiri am avut , eu unul , sunt foarte prudent in a ma bucura …
Eu pariez pe Ascod, independent de performante, cred ca logistic ar fi cea mai buna optiune.
si daca performanta e ca dupa 2 ore de mers cu el, echipajul si grupa ambarcata au ameteli, pe jumatate surzi si se simt rau?
auzi, dar problemele astea sunt doar la Ajax britanic. Si austriecii si spaniolii opereaza ASCOD si nu am auzit sa aiba probleme cu ele…
asa stiu si eu, e o problema de executie la fabrica din Wales. celelalte ASCOD sunt ok
Cum auziti numai ce vreti :
Ministerul apararii din Slovacia a publicat in mai 2022 un studiu de fezabilitate despre achizitia de IFV uri.
“1.5.4.1.2. General Dynamics European Land Systems Santa Bárbara Sistemas (Kingdom of Spain) – ASCOD vehicle”
” 3.4.3.3. Third in line
The ASCOD vehicle was placed third, despite the fact that it was placed second on the basis of points
This shift was made on the basis of information provided by the manufacturer, in connection with unwanted vehicle vibrations. Problems are connected
with the current design development of the vehicle, specifically with the resonance of the vehicle structure when driving on a hard surface (see the submitted government offer Spanish page 48, point 9.2. noise and vibration). In the context of this information, it is reasonable to assume that the problem is not final for the vehicle technically solved and requires further development with implications for the project time frame. For this reason, it is recommended to measure the resonance within testing of vehicles in VTSÚ Záhorie. “
https://www.rumaniamilitary.ro/escribano-o-turela-spaniola-pentru-o-pirahna-spaniola
Autorul lucrarii s-a folosit de experienta trupelor spaniole aflate in misiune in Letonia, respectiv de raportul sergentului Jorge Manuel Flores Leal, din mai 2017.
Mai mentioneaza autorul: „În cele din urmă, piesele mici, cum ar fi șaibe, garnituri și șuruburi, se deformează și se uzează serios. Acest lucru poate să nu pară relevant a priori, dar duce la probleme majore, cum ar fi frecarea între componente, scurgerile de lubrifiant și vibrațiile care deteriorează trenul de rulare al VCI Pizarro.
https://www.dote.osd.mil/Portals/97/pub/reports/FY2022/army/2022mpf.pdf?ver=k2DyK1SiAmVdye4uvrVGlg%3D%3D
The MPF’s progress toward
achieving operational effectiveness
is satisfactory. Risk to achieving
operational effectiveness include:
minimizing the MPF’s audible
signature, improving compatibility
of MPF and infantry target
designators to allow sharing of
target information, and improving
the usability of the intercom
system.
Caudillo faci asocieri care deformeaza realitatea. In competitia slovaca atentionarea GDELS a fost transmisa dupa ce in urma probelor ASCOD a iesit al doilea dupa CV si avea ca obiect problemele intampinate in programul britanic.Dupa aceea avfost impins pe locul 3. Pizzaro este ASCOD 1. N-are treaba cu competitia slovaca ce scrii tu in articol. Intre timp pusese Alex o trimitere la un material al ministerului britanic care anunta remedierea tuturor problemelor din program si trecerea la etapele urmatoare.
Deformarea realității
Si austriecii si spaniolii opereaza ASCOD si nu am auzit sa aiba probleme cu ele
Pizzaro este ASCOD 1. N-are treaba cu competitia slovaca ce scrii tu in articol.
N am zis că Pizzaro a fost în competiția slovacă,, am zis că spaniolii au probleme cu ASCOD(1).
In competitia slovaca atentionarea GDELS a fost transmisa dupa ce in urma probelor ASCOD a iesit al doilea dupa CV si avea ca obiect problemele intampinate in programul britanic.
Deci a existat o atenționare GDELS in legătură cu vibrațiile eu, nu am găsit la ce se referă.
MFP
minimizing the MPF’s audible
signature,
https://youtu.be/VJQp5wQSFsY
6;44 cică nu e surprinzător că MPF ul e too loud, având în vedere legătura cu AJAX ul britanic.
Am văzut și eu că după lupte seculare care au durat 30 de ani britanicii spun că au depășit problemele cu Ajax
https://www.bbc.com/news/uk-64763195
The fixes include remounting hand controls to avoid excessive vibration and a redesign of seat mountings and cushions.
Noise has been reduced thanks to dual-layer hearing protection for soldiers operating the vehicle, with an inner ear piece for communication covered by noise-cancelling headphones.
Ținând cont că britanicii sunt de „partea bună a istoriei” că la alții nu sunt așa de sigur
https://www.reuters.com/business/energy/german-insurers-renew-cover-blast-damaged-nord-stream-gas-link-2023-04-04/
The insurance stands in contrast to Germany’s public stance of severing ties with Moscow, but one of the five sources said the German government had not opposed the cover. Most Western investors have written off their stakes in the pipeline.
Munich Re (MUVGn.DE), Allianz (ALVG.DE) and Germany’s chancellery declined to comment, while the economy ministry said insurance was not part of the support the government had in the past provided for the pipeline.
ar fi un lucru bun că britanicii sa aibă în sfârșit un MLI folosibil în luptă, nu doar in poligoane, dar n aș paria pe Ajax , e nevoie de timp pentru a fi siguri că e bun de ceva.
Și nu ne permitem luxul să cumpărăm un IFV care a pierdut deja două competiții: Slovacia și Cehia.
In Slovacia l au trecut de pe locul 2 pe 3 din cauza atenționării GDELS, oricum pierduse competiția.
Tu ai afirmat ca atentionarea si depunctarea din competitia slovaca sunt consecinta memoriilor acelui ofiter care se referea la Pizzaro iar acolo problemele erau cauzate de unele piese de proasta calitate. In cazul competitiei slovace vorbim de atentionarea venita pe filiera spaniola despre probleme care ar putea fi avand in vedere piedicile intampinate de programul Ajax. In timpul testelor din Slovacia nu s-au inregistrat problemele cu zgomotul si vibratiile.Atentionarea a venit de la spanioli pentru ca subsidiara GDELS din Spania cu fabrica din Santa Barbara este direct implicata in productia Ascod 2 si in programul Ajax. Nu datorita memoriilor scrise de acel ofiter spaniol.
Ascod 2 este o dezvoltare a platformei 1,din 2004 care este doar baza pentru vehiculele din programul britanic. Poti numi atentionarea drept o masura de prevedere a producatorului pentru a evita anumite probleme legale in viitor.
„Deci a existat o atenționare GDELS in legătură cu vibrațiile eu, nu am găsit la ce se referă.”
Problema s-a mai discutat odata despre asta a fost vorba. Desi in teste nu au fost probleme GDELS au suflat in iaurt avand in vedere precedentul britanic cu toate ca programul Ajax si derivatele au insemnat modificari radicale aduse platformei de baza Ascod 2.
Adevărul e că Alzheimerul lucrează, dar nu mi amintesc să fi spus ceva că
„atentionarea si depunctarea din competitia slovaca sunt consecinta memoriilor acelui ofiter care se referea la Pizzaro”
E vorba despre contrazicerea afirmației
„spaniolii opereaza ASCOD si nu am auzit sa aiba probleme cu ele…”
și am mai precizat în articolul despre Escribano că relația GDELS cu guvernul spaniol nu e cea mai bună, că au primit comanda de 2 miliarde de euro pentru P5 ul spaniol și s au apucat sa de-a muncitorii spanioli afara ,
(see the submitted government offer Spanish page 48, point 9.2. noise and vibration).
Atenționarea pare făcută de guvernul spaniol și nu de GDELS.
E Intr adevăr o problema cu vibrațiile care apare și la Pizzaro și la Ajax.
Problema cu zgomotul apare și la Ajax și la MPF.
Nu trebuie să fii academician doctor inginer că sa ți dai seama că sunt niște probleme la programul ASCOD.
Cât a rezolvat GDELS din ele, greu de estimat, nu e obligatoriu că să aflăm pe pielea noastră adevărul.
Doar vorbe până acum și două competiții pierdute cu ASCOD 2
Oricum dacă tragem linie, România poate să aleagă altă ofertă decât a GDELS și nu poate comenta nimeni nimic,
Însă dacă GDELS pierde și a treia competiție cu ASCOD, foarte greu va mai vinde cuiva ASCOD 2 sau ce numere vor mai scoate.
Dacă luăm în considerare și competia 8×8 pierduta de GDLS in Japonia în fața Patria, sau competiția 8×8 pierduta de GDELS (ROMÂNIA & SPANIA) și GDLS in Slovacia,, tot în fața Patria, ne dăm seama că firma GDELS are nevoie că de aer de o competiție câștigată, așa că ar trebui să ne ofere condiții foarte avantajoase pentru ASCOD 2, ei au mult mai multă nevoie sa vândă ASCOD in România decât avem noi nevoie să cumpărăm ASCOD.
https://ukdefencejournal.org.uk/troubled-ajax-gets-more-money-and-new-in-service-date/
doar ca alea sunt super suple, nu au zecile de tone in plus ale astora.
Ale noastre vor fi de-a dreptul subnutrite ? Vor fi și fără lansator de rachete AT, doar cu turelă cheala UT MK2.
Anyway, la ce gol in încasări au băieții feudali de ne conduc…4 miliarde de euro la 3 luni, eu cred că ar trebui să fiți mai rezervați și să nu vă bucurați degrabă. Mai devreme de 2026 nu o să apară prin curtea noastră. Anul asta, ciuciu bani, la nau’ alegeri deci clar nada, de abia spre 2025 sfârșit să facă plata.
Q.E.D
Sa fiu al naibii vibreaza si baraie astea mai tare decat un camion de pe vremea lu’ nea Nicu? Da’ uvrierii aia ante ’89 care erau transportati cu autodubele facute pe baza de camion Roman cum nu ameteau? Bine ca ametesc zambilele soldati din prezent.
Korekt! Sa bage „domnisoarele de pension” britanice in Jderii de la focsani vreo doua ore. Sa vezi dupa ce ies ce vor imbratisa Ajax urile alea zgomotoase ????!!
Ar fi frumos sa intre si CV90 in competitie.
3
In 2019 se spuneau urmatoarele – legat de Oshkosh LTV:
„The reliability-specific problems included engine wiring problems, flat and damaged tires and brake system faults. Overall, the JLTV will require more maintenance than the Humvee. – 22 Feb 2019”
De pe Wiki mai aflam ca:
„Oshkosh’s L-ATV was selected as the winner of the JLTV program on 25 August 2015. The company was awarded a $6.75 billion low rate initial base contract with eight options to procure the first 16,901 vehicles for both the Army and Marines. The current JLTV procurement objective stands at 53,582 vehicles – 49,099 vehicles for the U.S. Army and 4,483 vehicles for the U.S. Marine Corps.”
Pretul pentu un Oshkosh full este/era: US$ 344,000 in 2017.
Average unit manufacturing cost between: $230,000 and $270,000 across the JLTV family of vehicles.
In Feb.2016, vedem de ce Oshtosh a cistigat:
„The Pentagon Operational Test & Evaluation Office released a report of how each JLTV prototype performed in a Limited User Test (LUT) in February 2016, finding that the BRV-O would “require a significant redesign” to meet threshold force protection requirements, and it had reliability problems demonstrating 526 „Mean Miles Between Operational Mission Failure,” compared to 2,968 miles for the Humvee and 7,051 for the winning L-ATV”.
Deci MTBF la JLTV e de 7000 mile, la Humvee de aproape 3000 iar la BRV-O de 526 mile, ceeace e o diferenta cam mare …. parerea mea.
Poate cine trebuie citeste si aceste date, cind va lua decizia finala asupra carui JLTV ne vom oprii pentru cele 1000 de masini.
Pentru AM-LTV nu am gasit referiri la pret, doar ca mentenata e ieftina, motor 3.2l diesel upgradabil in functie de nevoi si ca se pot schimba usor tablele de pe el.
Necistigind competitia cu Oshkosh, probabil ca vor echipa/schimba Humvee ce nu vor fi inlocuite de Oshkosh, fiind prea scumpe al +300k USD.
Nu ca Army sau Navy n-ar avea bani ….
Deci nu cred ca la noi, la cit de bine si frumos ne dotam, o sa fie alea 1000 de la Osh…
Dar vom vedea, poate va fi o surpriza placuta. Cel putin 1/2 daca nu 2/3 vor trebui sa aiba mitraliera instalata pe acoperis + o parte si o racheta AT, altfel doar cu mitraliera nu prea faci fata peste tot. E mai simplu sa o ai instalata si gata de tragere, la nevoie, decit sa iasa un om cu AT-ul sa traga
La tancuri, eu merg pe varianta SEPV3, ca si polonezii. Ca US au adus in Europa/Germania numeroase M1A2 SEPV3…. de ce sa le mai care inapoi ?
Graba mare nu e, ca nu cred ca ai nostrii au demarat instruirea echipajelor …
Ce faci, le aduci aici in 1 luna si pe urma te uiti la ele ? Banuiesc ca se incepe cu o instruire de oameni – tanchisti, si pe parcurs se iau si tancurile.
Nefiind in razboi, instuirea va dura ceva, nu e urgenta… dupa Paste, mai spre vara, sa se mai aseze lucrurile, sa fie soare…
Vom vedea.
Cifrele de care vorbești erau despre prototipurile oferite de Oshkosh și AM-General. După ce competiția a fost finalizată, US Army a preluat drepturile de autor asupra JLTV și a organizat licitații pe perioade mari și număr mare de mașini. Primul contract a fost al Oshkosh, că doar câștigase competiția, dar al doilea contract a revenit AM-General. De aceea Oshkosh s-a supărat și a amenințat că închide linia de fabricație. Probabil că după livrarea ultimului vehicul din contractele primite nu vor mai avea dreptul să vândă nici altor terți în afara USA
Oshkosh a contestat „RECOMPETE” ul facut de autoritatile americane.
In caz de pierdere a contestatiei,Oshkosh a anuntat
https://www.defensenews.com/land/2023/03/30/oshkosh-to-shutter-jltv-line-next-year-if-protest-fails/
HUNTSVILLE, Ala. — Oshkosh Defense is preparing to close its Joint Light Tactical Vehicle production line by the end of 2024, after the Army earlier this year selected AM General to take over production of the Humvee replacement.
Wisconsin-based Oshkosh is still holding out hope the Army’s decision might be overturned, company President Tim Bleck, told Defense News in an exclusive interview March 22. The company in February filed a protest with the Government Accountability Office over the Army’s award.
“We’ve got a workforce that will produce these vehicles through the end of 2024,” Bleck said, adding that the company can accept orders until around the end of November 2023. Oshkosh has multiple foreign customers, including Montenegro, Brazil, Slovenia and Lithuania. Belgium, North Macedonia and Romania have said they will buy the vehicles.
The company is now weighing what to do with its workforce. Oshkosh is weighing opportunities to transfer its JLTV line to another product, Bleck said, but should an opportunity arise to build JLTVs once again down the road, “it’s hard to go back to tactical wheeled vehicles once you fill up the facility with something else.”
Asa ca e greu ca sa avem 1000 de ATBTU de la Oshkosh.
Exista Oshkosh JLTV cu :
turela Cockerill cu tun de 25 mm/30 mm si Javelin
https://www.thedrive.com/the-war-zone/new-25mm-chain-gun-turret-boosts-jltvs-anti-armor-punch
cu CROWS-J
The first RCV on display is equipped with the Kongsberg CROWS-J with an M2 .50 caliber machine gun and the Hoverfly Tethered Unmanned Aerial System (TeUAS).
https://oshkoshdefense.com/oshkosh-defense-exhibits-leading-edge-technologies-at-ausa-gfs-2023/
cu Spike
https://defbrief.com/2021/05/14/slovenia-receives-first-joint-light-tactical-vehicles-from-oshkosh-defense/
https://defense-update.com/20210125_spike-lr-slovenia.html#.ZC_B8XZBxPY
cu RCWS Elbit
https://defbrief.com/2019/12/16/montenegro-equipping-new-oshkosh-jltvs-with-elbit-rcws/
cu Spike NLOS US Special Operations Command (USSOCOM)
https://www.joint-forces.com/special-forces/53841-lockheed-martin-delivers-ussocom-spike-nlos-on-jltv
Ai de unde alege Oskkosh JLTV cu rachete AT.
La Javelin-G sunt ceva probleme
https://breakingdefense.com/2023/02/the-armys-new-javelin-g-model-remains-under-investigation-after-2022-failed-launch/
WASHINGTON — Development and flight testing of the Army’s future Javelin G-model has been paused for months following a test failure last year — and will remain paused indefinitely, as the service has yet to identify the cause of the issue, Breaking Defense has learned.
dar ar merge si o varianta de Javelin folosita in Ucraina
@ Caudillo. Ce mi se pare interesant e modelul de JLTV livrat catre Muntenegru unde turela e mai compacta si masina are parbriz dintr o bucata,care are o vizibilitate mai buna si arata mai bine din punctul meu de vedere. am vazut multe masini blindate in teste si cand trec prin noroi, stergatoarele nu curata eficient si raman multe unghiuri de vedere acoperite . Plus ca turela cockerill de mai sus am vazut si pe Araquus Sherpa……….
https://defence-blog.com/montenegro-receives-its-first-joint-light-tactical-vehicles/
Modelul din primul link e artist’s rendering de la Elbit
La BSDA mi a spus un angajat Arquus că pot pune și ei turela Cockerill pe Sherpa.
Spunea că dacă vom cumpăra Oskosh cel mult îl vopsim in țară, spre deosebire de Sherpa , care va fi produs in Romania.
Nu a fost prea clar ce cutie de viteze va avea Sherpa, francezii nu produc așa ceva, dar a zis că sunt soluții în afară de Zf
https://www.latribune.fr/entreprises-finance/industrie/aeronautique-defense/l-allemagne-entrave-les-exportations-d-armements-d-arquus-806418.html
Scuze
JLTV Oshkosh cu CROW-J
https://oshkoshdefense.com/the-javelin-and-the-jltv-oshkosh-defense-participates-in-successful-flight-tests-at-redstone-test-center/
RCWS Elbit nu are ATGM, dar poate îl face Elbit in România, mai recuperăm din cheltuieli.
https://elbitsystems.com/product/rcws/
Există o confuzie în acest articol.
AM General va produce exact aceasta varianta de JLTV, și nu alta. Nu cea cu care au concurat la începutul proiectului, respectiv BRV-O. Va fii identică până la ultimul șurub. Da, sunt deacord cu cineva care a menționat că probabil primele loturi vor fii mai slabe calitativ până se reglează linia, dar nu e vb de alt model.
Toate prototipurile au fost finanțate după ce au trecut de etapa inițială de la bugetul USA. Licența și documentația tehnică le aparține. Pot alege ce producător vor, de aceea se reliciteaza după o perioadă contractul.
Corect. AM General va continua din 2024 productia modelelor originale Oshkosh. Vor fi identice cu cele deja produse. Probabil au oferit intre timp pret mai bun, sau cadenta mai mare de productie, etc.
https://crsreports.congress.gov/product/pdf/IF/IF11729/8
Because the Army owns the technical data for the
JLTV, it was able to conduct a competition to determine if
other vendors could build the vehicle at a lower price than
Oshkosh.
Reportedly, on February 9, 2023, the Army awarded the
JLTV follow-on production contract, valued at more than
$8 billion, to AM General instead of Oshkosh. The contract
reportedly included five base ordering years and five oneyear optional ordering periods for both U.S. and foreign
military sales. According to the provisions of the contract,
AM General is to produce up to 20,682 JLTVs and up to
9,883 trailers. AM General-produced JLTVs reportedly are
to have additional capabilities “such as an automated
guided vehicle system, radio frequency identification, and
Global Positioning System (GPS) traceability.” In addition,
the vehicles are also to feature “an updated architecture, as
well as enhanced corrosion protection and improved fuel
efficiency.” The new JLTVs are reportedly to be produced
at AM General’s Mishawaka, IN, manufacturing facility,
with deliveries expected to begin in about 17 months.
AM General nu va produce exact JLTV-ul Oshkosh, va avea
“an updated architecture, as
well as enhanced corrosion protection and improved fuel
efficiency.”
Sa fie mai performante …..poate producem si noi sub licenta…
Nu va fi identică, vor fi upgrade-uri, codurile se schimbă din M12xx in M12xxA1.
La cele 129 pentru FOS e clara, vor fi JLTV
Dar pentru comanda mare de 1000 de vehicule pentru inceput, parca ar trebui asamblate aici asa ca as alege Sherpa daca oferta lor cuprinde asa ceva.
Ma mir ca GD n-a venit cu nici o oferta pentru Eagle care pare masina serioasa, o au danezii, elvetienii sau germanii.
GD nu au venit cu Eagle, ca e prea scump fata de cerintele noastre. Nu s-au mai obosit…
Despre Sherpa…
https://www.rumaniamilitary.ro/achizitia-de-masini-4×4-arquus-primul-competitor-care-pune-cartile-pe-masa
https://www.rumaniamilitary.ro/wp-content/uploads/2021/10/IMG_4425-1536×897.jpg
https://www.rumaniamilitary.ro/wp-content/uploads/2021/10/IMG_4423-1536×955.jpg
atata cat ma pricep eu la industrie, pare o oferta buna; vad ca Sherpa poate lua si Haweye
Erau variante mai bune. Asta rămâne un mrap cu teleoperabils de fițe scump. https://mwi.usma.edu/stuck-in-the-sand-why-the-joint-light-tactical-vehicle-is-ill-equipped-for-tomorrows-battlefield/
” Retired Maj. Gen. Robert Scales, an adviser to the Close Combat Lethality Task Force, said of the HMMWV, “In a European scenario, for which the Humvee was designed, it’s perfectly fine,” and that it didn’t need to be replaced with the JLTV for that theater.
Oare cat de greu e sa citesti ce se cumpara mai ales cand George a pus link-ul la DSCA?
E vorba de contract G2G, asa ca nu putem negocia cine sa le produca, insa in anuntul de pe DSCA este mentionat clar: contractorul e Oshkosh
La fel de clar e mentionat modelul (M1278A1 care in configuratie standard vine cu M153 CROWS) si kit-urile (lista de kit-uri completa o gasiti aici: https://www.rumaniamilitary.ro/sherpa-vs-jtlv )
Pana una alta s-a convocat sedinta consiliului suprem de aparare a tarii pentru marti, unde se va discuta printre altele si despre evolutia dezvoltarii fortelor aeriene Interesant!
Interesant ar fi fost sa se discute despre evolutia Fortelor Navale …ca suntem in curu gol aici…de bine de rau ne vin 32 de F16…despre cele 4 corvete , submarine , fregate …liniste de mormant , groapa abisala , nada….???
Dupa chestia cu Moskva, e cam clar ca cateva copai mediocru inarmate nu vor schimba serios situatia in vestul Marii Negre. Ne trebuie in primul rand rachete antinava si capacitati de descoperire a navelor inamice (radare, drone, elicoptere cu radar)
Multa competiție pe banii românești. Am doar o întrebare legată de transportoarele 8×8 amfibii. Agilis, P4+++, Saur X sau ce o fi….se mai doresc sa nu astfel de transportoare după suplimentarea comenzii la P5?
Pe subiectul asta e liniște si pace de multi ani de zile! Sa nu mai vorbim și de TBT 4×4.
intrebare pentru MApN…
Cred că mai mult retorica este întrebarea pentru ei!!!
raspunsul e la arta razboiului
Unde? Ai postat tu vreun link? Tot ce am gasit la cea mai noua editie a fost acela cu Wet Gap Crossing Fundamentals.
„oskhosh tocmai a anuntat ca renunta la linia de productie JLTV, pentru ca armata sua nu a cumparat decat 16.000 …” – Nui este asta OKAZIA perfecta sa ii ofertam noi pt linia de productie sa o relocheze aici ?! Sau sa ne-o vanda noua cu totul ?!? Ce fac cu ea inchisa ? Nimic pierd bani si atat !
Bai fraților dar unii gândiți înainte să comentați?O să cumpărăm poduri rulante, macarale, echimente de sudura, chei de imbus-uri și ce mai au aia pe acolo cu care o sa faci ce??
Nu îți imagina că o să cumperi și un hard extern cu blue print-urile JLTV
Stimate domn, măcar citeai postările de mai sus și înțelegeai înainte să postezi aberații: Patentul și documentația producerii JLTV aparține US Army. Oshkosh produce JLTV în marja unui contract de zeci de mii de exemplare. După ce a încheiat acel contract nu au voie să mai producă JLTV, de aceea închid linia de producție. Noul contract cu începere din 2025 aparține Am General. Oshkosh va produce camioane, M-ATV ori alte vehicule, nu și JLTV
Osckosh ul este polivalent, se poate monta si racheta antinava pe el , se poate strcora neobservat in delta.
GM va continúa productia, tot ok.
Avem F16,Patriot ,Himmars..Abrams…
Anul trecut ,cand rusii „se autoincurajau ca ne vom speria” daca ne ameninta cu arma táctica nucleara, americanii au dislocat doua (2 ) F35 in zona….only two !
Forta suficienta , nedetectabila pt a lovi baza de lansare aflata pe mare orí pe uscat ….
Avem nevoie urgenta de F35…+ sa dezvoltam „ceva” al nostru de impact!
Chiar si asa …suntem aliati strategici …aici in buza razboiului…poate putem cere macar … DACA ni se zice nu asta este … DAR daca nici nu cerem ..de unde sa stim vreodata daca se putea sau nu ?!? Daca US Army nu mai vrea aceste modele …ce ar avea impotriva sa ni le vanda noua ?!?