Continuam vizita virtuala a Salonului Aeronautic de la Le Bourget de anul acesta cu exponatele de pe pista.
Si iata un A400M (care a evoluat si in zbor), iar un pic mai departe la standul brazilian, o versiune standard NATO a Embraer C-390 Millenium:
Apoi am putut admira niste „dosuri” italienesti de la Leonardo: M346 Master si M345 HET:
Americanii au fost si ei prezenti cu F-15 de la Lakenheath/UK, F-16 de la Spangdalhem si un trio BlackHawk – Apache – Chinook aflati si ei in rotatie in Europa, intre care trona un Shadow MQ-7. Totul acompaniat de aeronave de transport si un P-8 Poseidon:
Si am avut parte si de o evolutie in zbor a unui F-35…
La standul turcesc era inghesuiala de exponate: drone, elicoptere, avioane – un bazar in toata regula:
Apoi am ajuns si la standul Airbus, unde tronau un H225M pentru Ungaria, un H125M Fennec si o „Eurodrona” :
Tot in apropiere se gasea macheta unei viitoare evolutii a Eurofighter Typhoon (cu o paleta intreaga de sisteme acrosabile sub planuri), intr-un program germano-britanic care se dureste comun pentru toti operatorii aeronavei:
Practic in cabina pe consola principala raman doar un ecran panoramic si 2 afisaje mai mici, iar HUD-ul este virtualizat pe vizorul castii pilotului.
Putin mai incolo, un PC-21 elvetian se invecina de voie-de-nevoie cu un Super Tucano:
Pentru incheiere, un pic de balet cu un Boeing 777x, din pacate vremea creandu-mi probleme in a focaliza:
si va recomand aici comentariile ineteresante ale unui fost pilot francez de Rafale Marine despre evolutia aeriana a F-35A la Le Bourget: https://youtu.be/2SW71KaJ9B8
Marius Zgureanu
Tuphhon engleze vor avea o reînnoire a radarului .
Contractul semnat și parafat, banii pusi jor pentru 40 de noi radare.( pentru tot atâtea Typhoon Trance 3 ) Prototipul deja e funcțional si in prove.
Radarul va fi produs de același furnizor că actualul radar din dotare.
Noul radar e mai puternic, mai sofisticat, capacități crescute de ” vedere”.
ce e expus e dincolo de faza asta, o reunificare a programelor de modernizare…
@Marius Z. or fi spus nemtii ca asa nu se mai poate si s-au apucat sa faca din transele Eurofighterului un fel de Bf-109K?
Nu am fost la ediția asta, am de lucru până peste cap.
Até a apreciat pozitiv demonstrația piloatei pe F-35 (avertizând totuși că demonstrația, ca la toate avioanele, se face cu puțin combustibil și fără armament, deci este mai zglobiu decât în operație).
Spune că are o mai bună accelerație decât Rafale și speră ca viitoarea generație de avioane franceze să posede și ele cale de armament, cu avantajele lor (discreție sporită și avantaj aerodinamic).
Prin „viitoarea generație de avioane franceze” cu cale interne de armament se refera la SCAF, banuiesc? Sau Rafale F5?! Asta ar fi ceva
Rafale F5 e doar upgrade, nu poate avea cale…
Da, eram aproape sigur ca se refera la SCAF, ma gandea. Ca poate am ratat ceva info referitoare la F5. Tin minte ca Trappier spunea ca F5 va fi complet diferit chiar si fata de F4 dar cale interne ar fi prea mare diferenta de design.
Pana una alta maine sarbatoresc cu o bagheta si un curry semnarea pentru Rafale M pe Vikrant, nu imi prea plac indienii dar sa vad Rafale pe un STOBAR e incantator.
https://phys.org/news/2019-03-concorde-sky-years.html in 2 martie 1969, primul zbor al Concorde-ului, in iulie 1969 Apollo 11 cu Neil Armstrong, sovieticii au trimis sonde pe venus si marte
Asta a fost acum 54 de ani
yep: fara CAD, fara CFD, doar inteligenta umana, rigle de calcul si „calculatoare” umane sau mecanice, plansete cu isis si tragatoare sau penite redis
culmea este ca astazi si daca discut cu „ingineri” tineri plini de diplome, acestia nu sunt capabili sa scrie una, doua rutine in autoLISP pt acad (care, da, tot in acea perioada a fost dezvoltat la MIT)
@iat, despre Kelly Johnson se spunea ca are un tunel aerodinamic in cap 🙂
Proiectarea lui Concorde fara CAD pare complicata pana vezi aripa aia cate curburi are. Dupa aia pare si mai complicata 🙂 Cand te plimbi pe sub avion e toata numai curbe si contracurbe, e ca un fel de umbrela din anumite unghiuri. Desi citisem, asta si dimensiunile mici ale hublourilor m-au luat prin surprindere.
Eu am mai avut un moment de-asta de mi-a dat cu virgula in cap cand am vazut planse originale cu placutele de protectie ale navetei Buran, aproape toate diferite ca forma si invelind forma intradosului aparatului de zbor. Proiectate si desenate de mana, dupa geometria descriptiva, inclusiv scrisul pe planse era de mana.
cine dreaq mai lucreaza cu acad in inginerie?
Frumos reportaj!
Am fost in martie la Le Bourget, muzeul este genial.
Intrebare: s-a putut intra in cabina Rafale?
Da, doar trebuia stat la coada
Cita ciuperca are Apache-ul ala in virf! Nu credeam ca este asa de babana.
Mutam de poze.
Mulțumim @MZ pentru poze!
Toate sunt foarte interesante!!