Desi americanii din US Air Forces se tot milogeau de Congress sa-i lase sa retraga Warthog, ca cica nu ar mai avea obiectul muncii, cum au inceput ivanii sa-si aduca aminte de Uniunea Sovietica brusc si americanii si-au adus aminte de A-10 Thunderbolt II…
Si pentru ca si-au adus aminte de ce l-au construit in primul rand, au si trimis 12 aparate in Germania cu 300 de tehnicieni sa vada ivanii ca ei, adica americanii, inca au cu ce, si slava Domnului, Congresul si-a dovedit intelepciunea in fata US Air Forces iar A-10 traieste si este operational, gata sa infulece la tancuri si blindate ivanesti…
Acum, va rog sa-mi iertati entuziasmul, probabil nejustificat, doar ca, daca eu as fi premierul Romaniei, RoAF avea de mult in dotare – indiferent de costuri – A-10 Warthog sau Panavia Tornado, doua avioane pe care pur si simplu le ador!
Dar trecand acum peste copilariile mele, americanii spun ca escadrila de “mistreti” are legatura cu intarirea capacitatii de lupta a trupelor americane din Europa “continued commitment to the collective security of the North Atlantic Treaty Organization and dedication to the enduring peace and stability in the region.” Bla, bla pacifist, dar esenta este ca A 10 a revenit in Europa, continent pentru care de altfel a si fost construit, pentru campiile Europei -Fulda Gap- mai exact si pentru tancurile ivanesti care ar putea sa se rostogoleasca pe ele candva, Fereasca-Dumnezeu sa se intample.
Deocamdata A-10 va ramane in Germania dar mai apoi avioanele vor fi dislocate intr-o tara est-europeana nespecificata inca, poate chiar la noi, tinand cont de faptul ca Warthogul a mai fost in Romania de cateva ori.
GeorgeGMT