Romania Military

A 26 primul pas (prima tabla)

a26-ngu-image2

Si fara sa mai stea mult pe ganduri guvernul suedez a dat unde verde inceperii constructiei primului (din cele doua comandate pana cum) submarin A 26. Pe 4 septembrie prima bucata de otel a fost oficial taiata!

Conform Saab noul A 26 va fi un submarin al viitorului, ultra-modern si multirol, avand capacitatea de a fi folosit atat in largul oceanului cat si in apele de mica adancime, litorale. Nava va avea atat torpile cat si rachete de croaziera sau anti-nava, va putea lansa mine marine si va fi dotat din constructie cu facilitati pentru opearea scafadrilor de lupta si a unor vehiule destinate acestora.

“We have left the design phase behind and begun construction of the A26, a pillar of Sweden’s future naval defence. The A26 is a new standard bearer; a step forward in the Swedish tradition of modular design and building, it ensures maximum operational effectiveness with a lower lifecycle cost. With the A26 you can always adapt the submarine to the mission in hand. Now that production has started it is a clear signal to other potential customers around the world that Saab is ready to deliver to them as well,” spune Gunnar Wieslander directorul Saab Kockums.

Programul pentru noul A 26 prevede constructia a doua unitati – deocamdata cel putin – la un pret de 810 milioane de euro. Tot deocamdata suedezii nu au alti clienti pentru noul lor submarin, dar graba cu care guvernul a dat ok-ul pentru inceperea constructiei poate arata faptul ca Saab vaneaza si alti musterii printre care putem enumera: Australia, tara care se afla la doar cateva luni de alegerea unui submarin, Norvegia care are si ea in vedere alegerea unei noi nave in locul sub-urilor din clasa Ula active in prezent si Polonia.

Norvegienii,  ca si polonezii, sunt in cautarea unui parteneriat pentru dezvoltarea unui nou submarin, iar suedezii incerca probabil sa-i atraga in programul A 26 ca parteneri.

A 26 va fi un submarin diesel-electric dotat cu sistemul Kockums Stirling AIP si va fi din constructie special echipat pentru strangerea de informatii, fiind astfel cel mai modern submarin clasic disponibil astazi pe piata, iar pretul – de aproximativ – 400 de milioane de euro – nu este chiar atat de mare.

GeorgeGMT

Exit mobile version