F 125 si MKS 180 (7000 vs 10000 to)
Consortiul format din germanii de la German Naval Yards Kiel (GNYK) si olandezii de la Damen a primit invitatia de a depune o oferta in cadrul programului de dezvoltare si constructie a fregatelor germane din clasa MKS 180.
Balul a inceput pe 12 aprilie odata cu trimiterea…invitatilor. Astfel ca invitatii au la dispozitie trei luni pentru a depune ofertele. Pe langa GNYK si Damen, din consortiu mai face parte si un al grup german: thyssenkrupp Marine Systems.
Despre MKS 180 am mai facut vorbire pe site, certe deocamdata sunt doar cateva cifre: deplasament maxim – 9000 de tone, lungime – 155metri, echipaj 110 + inca 70 de oameni daca va fi nevoie.
La fel ca si surata ei F 125 si MKS 180 va avea o mare autonomie (se vede treaba ca nemtilor le-a ramas sufletul la navele lor corasr din WW2), putand opera pana la doi ani departe de portul de baza. Dar, fata de F 125, MKS 180 ar trebui sa poata duce lupta in toate cele trei medii (AA, ASW si anti-nava), va putea lansa mine sau opera scafandrii.
La 9000 de tone (cam cat un Ticonderonga) nici nu-i de mirare.
GeorgeGMT