Si iaca si demonstratorul GDLS pentru noul Abrams:
Se pare ca in sfarsit s-a trecut pe diesel in configuratie hibrid electric, pentru un consum redus cu pana la 50%.
Turela cu profil redus este complet fara echipaj, acesta fiind redus la doar 3 militari si coborat in sasiu. Pe turela au fost montate doua vizoare panoramice orientabile la 360° si a fost inlocuita mitraliera .50cal cu un tun XM914 (M230LF) cal. 30mm cu recul redus si munitie cu explozie programabila, iar sistemul de protectie activa a fost integrat in structura turelei.
Arma principala este tunul XM360 in calibrul 120mm (instalata nu demult si pe demonstratorul Griffin intr-o turela derivata din cea a Abrams), o versiune mai usoara si cu un recul mai redus decat tunul M256A1, actionat de un autoloader.
Restul sunt povestile obisnuite cu arhitectura digitala modulara si deschisa, silent watch, putere electrica instalata marita, inteligenta artificiala.
Ramane inca un semn de intrebare cu privire la masa totala a fierataniei…
Ce este clar, este faptul ca aceasta evolutie nu poate fi o solutie convenabila de modernizare a parcului existent de tancuri Abrams, doar o parte din solutii putand fi aplicate.
A mai fost prezentat si companionul Stryker X 8×8, tot in versiune hibrida diesel-electrica
Asteptam mai multe detalii…
Marius Zgureanu