Germania s-ar fi hotarat, sustin cei de la “Bild am Sonntag”, asupra viitorului sau elicopter de transport greu, inlocuitor al CH 53G, iar invingatorul ar fi Boeing cu CH-47F Chinook Block 2.
Astfel Berlinul ar fi ales compania din Steattle pentru achizitia a 60 de elicoptere grele de transport pentru aproximativ 5 miliarde de euro.
Deocamdata decizia nu este inca una oficiala si se asteapta ca ministrul apararii german, Christine Lambrecht, sa faca anuntul in parlament saptamana aceasta.
Alegerea germanilor (Boeing cu CH-47 F in defavoarea Lockheed Martin CH-53K King Stallion) ar avea la baza pretul ceva mai redus al Chinook ca si faptul ca acest tip de elicoptere este mai raspandit printre aliati, in timp ce CH 53K au doar americanii si israelienii. Ar mai putea fi vorba si o compensare neoficiala pentru faptul ca Berlinul a renuntat la achizitia de aparate F/A-18 E/F Super Hornet in favoarea Lockheed si al sau F 35A.
Britanicii cresc numarul de F 35B comandate
Pe 27 aprilie 2022, ministerul britanic al apararii a anuntat ca poarta negocieri cu Lockheed Martin pentru achizitionarea suplimentara a 26 de aparate F-35B Lightning II, fata de cele 48 de aparate deja comandate si care ar trebui sa ajunga in Regat pana la sfarsitul anului 2025.
Cu toate acestea, nu avem a face cu o noutate, britanicii anuntand inca din martie 2021 ca au de gand sa detina o flota de 74 de aparate F 35B (intre timp au pierdut un aparat in Mediterana). Cu ocazia negocierilor pentru cele 26 de aparate aditionale, englezii mai poarta probabil discutii si despre modul relativ lent in care decurge procesul de integrare a unor arme britanice pe aparate si ne referim aici in primul rand pe rachete aer-aer Meteor si a rachetei aer-sol/aer-nava SPEAR 3.
Trebuie tinut cont de faptul ca Royal Navy detine doua portavioane din clasa HMS Queen Elizabeth, iar o astfel de nava ar putea ambaraca pana la 36 de F 35 B intr-o misiune, 24 de aeronave cel mai probabil, astfel incat britaincii, cu 73 de aparate ar detine suficiente avioane pentru ambele portavioane fara sa mai fie nevoiti sa apeleze la americani.
Slovenia cumpara si ea Boxer, iar Lituania suplimenteaza numarul de transportoare deja comandate
Slovenia va achizitiona 45 de Boxer in configuratia lituaniana (cu turela Samson Mk II, tun 30mm si rachete AT Spike LR ) pentru suma de 343 milioane de euro. Vehiculele vor incepe sa soseasca in 2023 (1 bucata), 2024 (9 Boxer), 2025 (22 transportoare) si 2026 (13 bucati).
Slovenii vor dota cu cele 45 de Boxer un batalion dar nu este exclus ca in viitor sa mai fie comandate noi vehicule de lupta.
Lituania, si-a anuntat deja intentia sa mai cumpere inca 120 de blindate Boxer, vehicule care ar urma sa fie livrate relativ rapid, in 2023 si 2024. In 2016 Lituania a comandat (si se pare ca anul acesta in decembrie comanda va fi finalizata) 88 de Boxer dotate cu turela Samson, pentru suma de 385,5 milioane de euro.
Boeing prezinta primul T-7A
Pe 28 aprilie primul aparat de serie T-7A Red Hawk a fost prezentat de Boeing publicului. Acest avion este destinat antrenamentului avansat si trecerii pe aparate supersonice, inlocuind T 38 Talon in dotarea US Air Forces.
Deocamdata Pentagonul a comandat 351 de aparate.
T-7A Red Hawk este o coproductie intre Boeing si Saab.
Romania
La noi nimic nou si termenul de “inalta tradare” se potriveste ca o manusa pentru multi din MApN ca si din guvernul Romaniei, inclusiv domnului prim-ministru, fost sef al SMG. Cu razboiul la granitele noastre (la modul cel mai propriu), programe esentiale de dotare sunt amanate sau nu se vorbeste deloc de ele. Corvetele au devenit deja o tinta mult prea indepartata pentru noi, in orice alta tara, din cele mentionate in articolul de azi, Naval Group ar fi fost data afara din contract cu suturi in gura, asa cum merita de altfel. Acest imbecil de ministru al apararii, fata nici un pic de rusine, tot amana o decizie, desi Dancu este doar un politruc bun de nimic, asadar asteptari de la el nu cred sa aiba cineva.
Despre programul de dotare cu sisteme anti-aeriene SHORAD/VSHORAD n-a mai auzit nimeni absolut nimic, cred ca nici amarata aia de baterie Patriot nu este inca operationala, asa ca din punctul nostru de vedere n-avem nicio treaba cu absolut niciun conflict. Despre drone nimic, despre artilerie nimic, nimic despre absolut orice ar conta cu adevarat, dar avem “gata de productie” munitie termobarica pentru AG 9.
AG 9 este un tun fara recul, o vechitura antica si de demult, cu o mobilitate extrem de redusa, si al carei “echipaj” are sanse redusa sa traga a doua oara in caz de razboi real. Dar nu va faceti iluzii, de la anunt si pana la o eventuala intrare in dotare vor mai trece ani de zile, tot asa cum s-a intamplat si cu proiectilul termobaric pentru mai modesta (dar mult mai folositoarea) AG 7.
Suntem prea tampiti sa facem ceva.
GeorgeGMT