Astfel, după ce Ungaria a achiziționat 20 de elicoptere ușoare H145M, Airbus a anunțat că a bătut palma și pentru 16 aparate H 225M. Ambele variante vor dispune de sistemul HForce Generic Weapon System.
Ca și în cazul primei achiziții, Budapesta n-a ținut nicio licitație, a încredințat direct comanda către Airbus.
H 225M este o aeronavă de transport militară, puternică și mare (poate transporta până la 29 de pasagerii), în inventarul Ungariei va avea în caietul de sarcini misiuni de tip CSAR, transport, evacuare medicală, trupe speciale etc, fiind un elicopter versatil. 225-ul va veni de pe linia de fabricație din Franța. De adaugat că H 225M face parte din familia SuperPuma, la fel ca și H 125, doar că este o aeronavă ceva mai evoluată.
Așadar, Ungaria își modernizează flota de elicoptere (deocamdată nu se aude nimic despre noi elicoptere de atac și probabil că nici nu vom auzi) cu aeronave multirol, foarte decente și performante.
Se pare că ungurii au mizat pe binomul H145M/H225M, în timp ce noi așteptăm vești de dincolo de Atlantic în privința binomului: AH-1Z Viper/UH-1Y Venom. Dacă lucrurile vor merge bine pentru noi, vedem care s-a păcălit, care a dat lovitură.
De remarcat și faptul că Airbus n-a participat la licitația pentru elicoptere medii desfășurată de către Ministerul de Interne, acolo unde nu s-a prezentat nici un ofertant, câștigând doar competiția pentru aeronave ușoare cu H 135.
Ori, în aceste condiții, este foarte greu de crezut, doar în opinia mea, că Armata Română se mai uită spre Airbus, măcar și pentru elicoptere de transport, darăminte pentru unele de atac. Rămâne bineînțeles MAI, cu flota sa de elicoptere H 135 și cam atât.
Aceeași poveste și pentru MBDA, cu Mistral 3, iar aici regretul meu este chiar mare.
Dar poate mă înșel.
GeorgeGMT
Notă: Există o evaluare înglobată în acest articol, te rog vizitează acest articol pentru a-l evalua.