Teoretic cel putin si deocamdata conform declaratilor CEO General Dynamics Land Systems, doamna Phebe Novakovik, care anunta publicul ca Ajaxul cel cu probleme va deveni operational in 2025, cu opt ani mai tarziu decat ar fi trebuit.
Iar ca lucrurile sa fie clare pentru tot poporul britanic, declaratia GDLS este sustinuta si de domnul Alex Chalk, secretar de stat in ministerul apararii britanic, responsabil cu achizitiile. Ne informeaza domnul Chalk ca in semn de absoluta incredere in eficienta inginerilor GDLS UK, platile in cadrul programul Scout SV vor reincepe chiar in 2023 cu “modica” suma de 480 milioane de lire sterline, dupa ce acestea au fost sistate in 2020 din motive evidente.
Cu toate acestea niciuna din parti nu a explicat miraculoasa revenire a programului Ajax si cum au remediat inginerii GDLS UK problemele structurale ale vehiculului de lupta, din care amintim doar cateva:
- Masa prea mare a Ajax a facut ca viteza maxima sa fie de doar 30km/h, cam foarte putin pentru un vehicul din familia lui. De fapt viteza putea fi mai mare dar atunci zgomotul si vibratiile din interiorul habitaclului generau stari de rau pentru militari si au dus chiar la cazuri de surzire permanenta sau temporara;
- Ajaxul nu poate depasi un obstacol cu o inaltime mai mare de 20cm, cam ceea ce poate sa faca si un Logan, daca merge in marsarier.
Dar necazurile sunt mari pentru ca de fapt GDLS a are deja gata fabricate 143 de unitati, iar alte 324 de carcase sunt si ele in depozite, asadar ramane de vazut ce miracole a infaptuit GDLSul britanic de a reusit sa remedieze niscai chesti care par cam structurale si, deci, extrem de greu de reparat.
Si ca sa nu mai confundam Ajax cu ASCOD, senilatul britanic este derivat din ASCOD 2, are o masa cuprinsa intre 38 si 42 de tone, tun de 40mm cu munitie telescopica si o viteza maxima de 70km/h, avand in acelasi timp si un grad ridicat de protectie.
Conform celor doua parti contractante, problemele au fost integral rezolvate si contractul va fi derulat fara impedimente de acum incolo.
GeorgeGMT