Zona Golfului Persic nu a avut parte de prea multă liniște în ultimii 50 de ani. Și, deși multe s-au schimbat în acești 50 de ani, nici astăzi nu este o zonă prea liniștită. Pirateria de stat a devenit noul standard în Golful Persic cu consecințe nefericite asupra traficului naval comercial. Și vorbim de una dintre cele mai importante zone de navigație ale planetei.
Chiar recent, prin vară, citeam în presă despre marinarul român (comandantul navei de altfel) ucis, alături de un marinar britanic (angajat în domeniul securității), în zona Golfului Persic. Cei doi navigau la bordul petrolierului Mercer Street. Petrolierul, aflat în proprietate japoneză şi sub pavilion liberian, este operat de compania britanică Zodiac Maritime care, la rândul ei, este deținută de un cetățean israelian.
Săptămâna aceasta, pe 23 noiembrie, s-au împlinit 34 de ani de la un atac similar, soldat de asemenea cu moartea comandantului.
Pentru mai multe detalii despre acest atac dar și despre altele vă invit să citiți articolul integral pe rnhs.info accesând acest link.