La sfarsitul lunii decembrie primul transportor blindat pe senile AMPV (armored multi-purpose vehicle) a iesit pe portile uzinei din York, Pennsylvania.
Rolul noului transportor blindat este sa inlocuiasca famila de vehicule bindate M113, vehicule care au inceput sa fie produse in anul 1960. In acest moment M 113 reprezinta 32% din dotarea brigazilor mecanizate americane.
Col. Mike Milner, managerul de proiect, spune despre AMPV: ““[The AMPV] will enable mission command on the move, restore indirect fires for the combined arms battalions, provide protection and survivability to the company’s logistical forces and provide significantly greater care to wounded Soldiers than was previously available. All of this while providing protection and survivability levels well above the capabilities in the field today.”
Reprezentantii BAE Systems (compania producatoare) explica ca vehicul prezentat este unul pentru uz general, dar ca familia AMPV va avea cinci tipuri distincte de vehicule, astfel: transportoare normale pentru uzul infanteriei, vehicule de comanda, pentru evacuare medicala, pentru tratament medical, vehicul dotat cu mortier.
Pentru scaderea costurilor dar si din motive de logistica de front, noul AMPV imparte cu Bradley destul de multe componente.
Se asteapta acum intrarea in productie de serie.
Si daca tot suntem la BAE Systems sa mai adaugam faptul ca aceasta companie tocmai ce a scos primul prototip al transportorului blindat amfibiu dedicat infanteriei marine americane Amphibious Combat Vehicle (ACV) 1.1, transportor fabricat in colaborare cu cei de la Iveco, tot in uzina din York.
De fapt transportorul este un Iveco SuperAV “costumizat”: cerintelor USMC, BAE avand un contract pentru realizarea a 16 prototipuri pentru testare. USMC a oferit 103,7 milioane de dolari pentru cele 16 vehicule prototip in cadrul procesului EMD (Engineering, Manufacturing, and Development).
Noul TAB este propulsat de un motor de 700cp, poate lua la bord 13 militari complet echipati, este amfibiu, special proiectat pentru lansarea si recuperarea de la bordul navelor de asalt ale infanteriei marine. Testele vor incepe in aceasta primavara.
De remarcat ca americanii nu au cerut companiilor sa dezvolte pe banii lor transportorul (asa cum credea MApNul ca se face) si ofera fonduri pentru dezvoltare asa cum face absolut toata lumea civilizata.
In aceasta faza preliminara infanteria marina a selectata doua companii: BAE Systems SuperAV (BAE Systems & Iveco SuperAV) si asocierea dintre SAIC si Terrex cu transportorul Terex II..
Ambele asocieri vor fabrica cate 16 vehicule pentru teste, castigatorul va fi desemnat in 2018, apoi se va trece la fabricarea de serie a 204 vehicule, cu intrarea in serviciul operational in 2020.
GeorgeGMT
Citeste si:
http://www.rumaniamilitary.ro/un-nou-tanc-usor-pentru-parasutistii-americani
http://www.rumaniamilitary.ro/tancul-expeditionar-usor-si-parasutabil-al-bae-systems
http://www.rumaniamilitary.ro/bae-systems-desemnata-castigatoare
http://www.rumaniamilitary.ro/bradley-ng-si-griffin
http://www.rumaniamilitary.ro/costuri-transportoare-blindate