Antonov-24 RoAF
Antonov-26 apartinand Lituaniei
Fortele aeriene ruse scot la pensie ultimele aparate AN-26, dupa ce AN-24 a fost deja retras in anii precedenti. Motivele scoaterii din dotare sunt, printre altele, pretul ridicat de exploatare si vechime aparatelor.
Antonov 24, un transportor mediu de 21 de tone, a fost dat in exploatare pentru prima oara la sfarsitul aniilor”50, iar varianta sa imbunatatita, AN-26 a intrat in serviciu in anii “60. Ultima varianta a AN-24 este actualul AN-32 avion care deocamdata inca mai zboara.
Dea lungul timpului a fost fabricate in jur de 1100 de aparate, cu 400 din ele inca aflate in uz. Aproximativ 10% din numarul total fiind pierdute in accidente.
An -26, intrat in productie in 1969 si a avut un numar mai mare de unitati produse, spre 1400, cu aproximativ 200 bucati inca active. Versiunile ceva mai moderne ale aparatului, AN-30 si AN 32, au fost costruite intr-un numar mult mai mic de unitati, undeva la 360. AN-32 este o varianta cu motoare mai puternice si aclimatizata pentru folosirea in mediul tropical, India fiind unul dintre principali desrventi cu 27 de aparate.
Fortele Aeriene Romane au avut si ele in inzestrare AN-24 si AN-26, ultimele aparate fiind retrase odata cu intratrea in inzestrare a aparatelor C-27J Spartan. In acest moment RoAF mai detine, in stare de activa, doua AN-30, avioane dedicate de supraveghere, folosite de Romania in cadrul tratatului Cer Deschis.
Sursa: strategypage
GeorgeGMT