Cu ocazia implinirii a aproape 6 ani de la primul zbor al avionul de generatia a V-a T50/Pak-Fa, comandantului Fortelor Aeriene Ruse, General colonel Viktor Bondarev a efectuat o vizita unitatii de productie KnAAPO, din KomsomolsK pe Amur, declarand urmatoarele celor de la RIA Novosti :
“Al 11-lea T-50 e pe vine si este 50-60% gata. Acesta va fi ultimul din seria de teste”, adaugand ca este „sigur 100% ca aeronavele vor trece de testarile guvernamentale pana la sfarsitul lui 2016”.
“In anul urmator se va intra in productia de serie.”
Despre viitorul motor al PAK-Fa,Bondarev a mentionat ca acesta va fi gata anul viitor fiind posibil a intra in productie in 2018. In momentul de fata Pak FA fiind propulsat de doua motoare AL-41F1 care-i permit o viteza maxima de pana la 2600km/h si o raza de 5500km, cu doua rezervoare externe, noul motor,Type 30, urmand a asigura o viteza superioara cu un consum mai eficient.
PAK-FA #5
De asemenea Bondarev a anunta ca prototipul numarul 5(PAK-FA #5) ce a luat foc pe aerodromul Zhukovsky a fost reparat:
“Aparatul a fost restaurat si zboara. acest lucru serveste ca dovada ca modelul este usor de intretinut, avem nevoie de astfel de masini zburatoare”
Se pare ca si Armata Chineza este optimista urmand sa lanseze productia de pre-serie a avionului J-20, avionul de generatia a V-a chinez. Indiciile au aparut in urma unor poze cu noi prototipuri stationate pe pista, diferenta cheie a fost numarul de bordaj pictat sub cabina de pilotaj – „2101”. Versiunile anterioare au fost numerotate 2012 sau 2017 sau o varianta a ultimele două cifre.
J-20-2101
J-20-2102
Bonus:
-prototipul nr 8, cu numarul 2017, ultimul din aceasta faza de proiectare :
http://china-defense.blogspot.ro/2016/01/photos-of-day-second-j-20-initial.html
https://www.rt.com/news/329964-pak-jet-production-russia/
Ionut B.