Romania Military

Avioane de transport catre China

images

IL-76

De curand China a inceput sa primeasca avioane de transport IL-76 din Rusia, ca parte a unui contract mai vechi renegociat. Aparatele nu vor fi noi, ci modernizate, iar in total vor fi 10 avioane.

Contractul initial, semnat in 2005 in valoare de 1,5 miliarde de dolari, prevedea livrarea catre partea chineza a 38 de aparate IL-76 noi, printre care si cateva IL-78 (varianta de realimentare in aer a IL-76), numai ca in 2006, China a rupt contractul atunci cand Rusia a ridicat pretul total cu peste 25%.

Astfel ca in fata pretului crescut al rusiilor, chinezii s-au orientat catre piata interna, incercand sa dezvolte avioane de transport pe plan intern. Y-20 este rezultatul acestei incercari, numai ca Y-20 este o solutie pe termen lung si mediu, in timp ce China are nevoie de avioane de transport chiar acum.

Asadar s-a apelat la o solutie intermediara la un pret mai mic: avioane de transport sh, pana cand Y-20, destul de similar C-17-lui american va putea sa fie produs in numar suficient de mare fata de cerinte.

IL-76, Y-20 si C-17 Globemaster III

Astfel avionul chinezesc Y-20 pare a avea o masa totala incarcat de 220 de tone cu o incarcatura utila maxima de aproximativ 80 tone, dar pe langa asemanarile din punct de vedere al capacitatii de transport, expertii cred ca acest aparat include destule asemanari cu Il-76 rusesc, avion pe care industria aeronautica din China il cunoaste foarte bine.

In acest moment primul Y-20 a efectuat deja zborul inaugural si acum exista doua prototipuri care sunt testate pe foc automat, in speranta intrarii in productia de serie cat mai repede. In acelasi timp insa Y-20 foloseste  motoare rusesti si de asemenea o parte insemnata din avionica lui este tot de origine rusesasca.

 

Sursa: strategypage

GeorgeGMT

Exit mobile version