Sirienii declara ca apartul turcesc a fost doborat la un km distanta de tarm, cu artileria antiaeriana, nu cu rachete. Primul ministru turc a negat insa ca Siria si-ar fi cerut scuze pentru doborarea aparatului, care era un RF-4ETM de cercetare, adica F-4 Phantom II modificat. In acest moment Turcia desfasoara activitati de recuperare a epavei, fara prea mult success deocamdata, reusind sa scoata din Mediterana doar un scaun de catapultare.
De asemenea si soarta pilotilor este inca in supans: unele surse indica ca pilotii au fost capturati de sirieni, altele ca au fost slavati de turci.
Asa cum scriam si ieri intr-un comentariu, aparatul turc avea, cel mai probabil, tocmai misiune de a testa forta si acuratetea sistemuli AA sirian. “The jet was unlikely to be carrying out a simple reconnaissance mission, but was probably a provocative probe to test the Syrian security initiative and ability to protect its borders,” believes author and academic Colin S. Cavell.
Asadar un zbor de testare, de calibrare, iar reactia siriana o putem interpreta exact in acelasi mod: un raspuns la testele americane, o declaratie ca daca vin peste ei, vor fi probleme. Doi cocosi care isi umfla penele, unul in vazul celuilalt, de la distanta deocamdata sau prin interpusi.
Sursa: Russia Today